Ei juma tää ole sen arvoista,ei ole!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei enää ikinä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei enää ikinä

Vieras
Mä kuolen tähän raskauteen,vittu,mitään ei pysty syömään.
13kg tippunut paino kun ei saata syödä juuri mitään.
24h oksettaa ja palelee ja vituttaa koko elämä.
Miehelle en jaksa kun huutaa ja reuhata kun töistä tulee kun on niin paha olo.
Koko ajan paha maku suussa ja nielettää.
Ja tää palelu on kans ihan hirveetä.

muistaakseni neuvolatäti antoi jotain vinkkejä pahoinvointiin mulle vuosi sitten ,akupunktio tai mikä se nyt on nimeltään ni se tehos mulla....kysyppäs neuvolasta tai googleta.
nykyään on paljon apuja pahoinvoiiin.... :)

Alkuperäinen kirjoittaja ei enää ikinä:
Mä kuolen tähän raskauteen,vittu,mitään ei pysty syömään.
13kg tippunut paino kun ei saata syödä juuri mitään.
24h oksettaa ja palelee ja vituttaa koko elämä.
Miehelle en jaksa kun huutaa ja reuhata kun töistä tulee kun on niin paha olo.
Koko ajan paha maku suussa ja nielettää.
Ja tää palelu on kans ihan hirveetä.

ihan vaan sitä, että aina on mahis päästä vaikka tiputukseen jos ei mikään pysy sisällä..eihän edes vauveli jaksa kasvaa ja kehittyä jos äiti ei saa kaikki tarvittavia ravintoaineita...

Tiedän tunteesi niin hyvin. Itselläni oli järkyttävä pahoinvointi ja oksensin pari kuukautta koko ajan. Mikään ei pysynyt sisällä, ei edes vesi. Olin useamman kerran sairaalassa tiputuksessa ja kiloja karisi aikalailla.

Paljonko sinulla on viikkoja takana? Minulla alkoi pahoinvointi hellittää n. vko 17. Jos et olet vielä hakenut apua sairaalasta, niin ihan neuvolalääkärinkin lähetteellä pääsee tiputukseen, ettet ihan kuivu. Saat ainakin hetken kerätä voimia ja sairaalassa voivat antaa pahoinvointiin lääkettäkin, että pystyt syömään. Kilpirauhasen liika/vajaatoiminta voi aiheuttaa pahoinvointia, joten se kannattaisi verikokeella tutkia. Voimia sinulle kovasti! Kyllä sinä jaksat, vaikka nyt tuntuukin aivan hirveältä.

Alkuperäinen kirjoittaja saman kokenut:
Tiedän tunteesi niin hyvin. Itselläni oli järkyttävä pahoinvointi ja oksensin pari kuukautta koko ajan. Mikään ei pysynyt sisällä, ei edes vesi. Olin useamman kerran sairaalassa tiputuksessa ja kiloja karisi aikalailla.

Paljonko sinulla on viikkoja takana? Minulla alkoi pahoinvointi hellittää n. vko 17. Jos et olet vielä hakenut apua sairaalasta, niin ihan neuvolalääkärinkin lähetteellä pääsee tiputukseen, ettet ihan kuivu. Saat ainakin hetken kerätä voimia ja sairaalassa voivat antaa pahoinvointiin lääkettäkin, että pystyt syömään. Kilpirauhasen liika/vajaatoiminta voi aiheuttaa pahoinvointia, joten se kannattaisi verikokeella tutkia. Voimia sinulle kovasti! Kyllä sinä jaksat, vaikka nyt tuntuukin aivan hirveältä.

Viikkoja nyt vasta 9.
Kyllä mulla nesteet onneksi menee alas ja pysyy,mutta kaikki muu syöminen.
Ja jos syön pari haukkua esim. leipää niin tulee niin ähky olo kun oisin pitsan syöny ja sit oksentaan.
Hedelmät on myös jotka pysyy sisällä,muu ei sit pysykkään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja saman kokenut:

Viikkoja nyt vasta 9.
Kyllä mulla nesteet onneksi menee alas ja pysyy,mutta kaikki muu syöminen.
Ja jos syön pari haukkua esim. leipää niin tulee niin ähky olo kun oisin pitsan syöny ja sit oksentaan.
Hedelmät on myös jotka pysyy sisällä,muu ei sit pysykkään.

Oletko kokeillut esim. apteekin vitaminoituja energiajuomia?

Tunnustan että olen toivonut jopa keskenmenoa kun en jaksa tätä enää yhtään päivää.
Kauhea masennus lisäksi päällä.
Miehelle en ole puhunut kolmeen viikkoon yhtään ja sänkyhommat ei tule kuuloonkaan tällä ololla.
Jotenkin tuntuu että meillä on menossa joku kriisi vaihe nyt.
En jaksa nauraa,en jutella,olen kuin joku tsombi joka vaan haahuilee paikasta toiseen ja välillä itkee itsensä uneen.
Mua ei huvita lähtee minnekkään,rakastin ruokakaupassa käymistä mutta nyt ei ole sinnekkään asiaa jos ei aio oksentaa pitkin lattioita.

Oletko kokeillut juoda vichyä ihan sitä orginalia missä on niitä suoloja ei niitä kevyt verisioita mulla se helpotti pahoinvointia kun kaveri suositteli sille oli neuvolasta suolsiteltu.
Mulla se auttoi.
Usko pois ei se ole loppuun asti saman laista kyllä se helpottaa.
Soita neuvolaan ja kysy sieltä apua.
Ja kyllä se pieni vauva on sen arvoinen kun saat pienen nyytin syliin niin unohtuu kaikki muu.

Kyllähän se paha olo vie kaikki voimat ja masentaa. Meillä mieheni joutui hoitamaan kaikki kotihommat ja lasten asiat, kun en mihinkään kyennyt. Tiedän, että pitkään jatkuneen pahoinvoinnin kourissa tuntuu, ettei valoa pilkistä mistään. Raskaudesta ei pysty nauttimaan, odottaa vain koko ajan, että pahoinvointi loppuisi. Jaksa vaan uskoa, että olosi vielä helpottuu. Hae ihmeessä apua, jos painosi jatkaa laskuaan.

Vishy ja kaikki raikas (tuoresalaatit), jätski, hedelmät on aika hyviä pahoinvoinnin lamauttajia. Muista syödä parin-kolmen tunnin välein, ennen kuin paha olo yllättää. Ja pieniä annoksia.
Ja kyllä se on sen arvoista. Itselläni ollut samanlaita tuntemusta alkuraskaudessa (miettinyt jopa aborttia :/ ) mutta nuo pahoivointiviikot kun on ylitetty niin olo on kohentunut huomattavasti ja sen jälkeen on voinut täysin siemauksin nauttia raskaudesta. Tsemppiä.

Mulla on samanlasista tällä hetkellä ja kaksi pirpanaa pitää päivät muutenkin vilkkaina. Väsyä on ja pahaa oloa, mutta pakko jaksaa ja ihana palkkio tästä kaikesta kärsimyksestä sitten on tiedossa aikojen kuluttua. Mulla auttaa just purukumi hetkellisesti, mehujäätelöt, jäiset marjat ym., muuta en voi kuvitellakaan nyt laittavani suuhun. Voimia ap:lle! Sulla on vielä viikkoja enemmän kuin mulla, että sulla varmaan piakkoin helpottaa, toivottavasti täällä myös!

Alkuperäinen kirjoittaja haloooo:
no tee sitten abortti, jolletnyt vähän kurjuutta kestä, niin miten sitten kestät kun vauva tulee?

Oletko tyhmä.
Et taida olla kokenut raskauspahoinvointia? Se ei todellakaan ole verrattavissa lapsen syntymiseen... ei edes synnytykseen. Itse voisin synnyttää vaikka ilman kivunlievitystä ennen kuin kestäisin kuukauden-kaksi raskauspahoinvointia.
Ja erittäin typerää verrata pahoinvointia vauvan hoitamiseen!

Alkuperäinen kirjoittaja haloooo:
no tee sitten abortti, jolletnyt vähän kurjuutta kestä, niin miten sitten kestät kun vauva tulee?

Oletko itse ollut samassa tilanteessa? Jos et, niin turha tulla kommentoimaan.

Ja anteeksi, niinhän tuo näyttää olevan, että nykyisin hermoratahierontaa ei tehdä raskaanaoleville (ystäväni raskauspahoinvoinnista jo yli 11v. aikaa): "Hoitomuotona se on kuitenkin erittäin vaikuttava hoito, eikä sitä sen vuoksi saa tehdä raskaana olevalle tai juuri leikkauksesta kuntoutuvalle ihmisille."

Yhteistyössä