Ei juma tää ole sen arvoista,ei ole!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei enää ikinä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tunnustan että olen toivonut jopa keskenmenoa kun en jaksa tätä enää yhtään päivää.
Kauhea masennus lisäksi päällä.
Miehelle en ole puhunut kolmeen viikkoon yhtään ja sänkyhommat ei tule kuuloonkaan tällä ololla.
Jotenkin tuntuu että meillä on menossa joku kriisi vaihe nyt.
En jaksa nauraa,en jutella,olen kuin joku tsombi joka vaan haahuilee paikasta toiseen ja välillä itkee itsensä uneen.
Mua ei huvita lähtee minnekkään,rakastin ruokakaupassa käymistä mutta nyt ei ole sinnekkään asiaa jos ei aio oksentaa pitkin lattioita.

:hug: Voi ei. Kaikki nuo tunteet ovat varmasti ihan sallittuja ja normaaleja tuossa tilanteessa, ja voin vakuuttaa että ajan myötä olo helpottuu, luultavasti kolmen viikon sisään. Paljon halauksia sinulle! Neuvoja en osaa antaa kun mulla ollu jopa liiankin helppo raskaus, mutta sitäkin enemmän toivon sulle ja miehelles voimia jaksaa tuon vaiheen yli! :hug:

Paleltamiseen: vaatetta päälle keroksittain villasukkaa jalkaan jne., pahaanoloon kokeile: Raakaa inkivääriä raastettuna, vyöhyketerapiaa, limuja, mitä vaan mieli tekee...
Muistan miten kamalaa alussa oli, palelu helpotti ajan kanssa, pahoinvointi kesti miulla koko raskaus ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja saman kokenut:
Tiedän tunteesi niin hyvin. Itselläni oli järkyttävä pahoinvointi ja oksensin pari kuukautta koko ajan. Mikään ei pysynyt sisällä, ei edes vesi. Olin useamman kerran sairaalassa tiputuksessa ja kiloja karisi aikalailla.

Paljonko sinulla on viikkoja takana? Minulla alkoi pahoinvointi hellittää n. vko 17. Jos et olet vielä hakenut apua sairaalasta, niin ihan neuvolalääkärinkin lähetteellä pääsee tiputukseen, ettet ihan kuivu. Saat ainakin hetken kerätä voimia ja sairaalassa voivat antaa pahoinvointiin lääkettäkin, että pystyt syömään. Kilpirauhasen liika/vajaatoiminta voi aiheuttaa pahoinvointia, joten se kannattaisi verikokeella tutkia. Voimia sinulle kovasti! Kyllä sinä jaksat, vaikka nyt tuntuukin aivan hirveältä.

Viikkoja nyt vasta 9.
Kyllä mulla nesteet onneksi menee alas ja pysyy,mutta kaikki muu syöminen.
Ja jos syön pari haukkua esim. leipää niin tulee niin ähky olo kun oisin pitsan syöny ja sit oksentaan.
Hedelmät on myös jotka pysyy sisällä,muu ei sit pysykkään.

käy ostamassa luontaistuote kaupasta sellasta ku "ketunkakku" tai homeopatia liikkeestä.. se auttaa raskauspahoinvointiin.. käy vyöhyketerapeutilla?

itse esikosta oksensin ekan 5kk koko ajan.. ja varsinkin jos erehdyin laittamaan suuhuni joitain tiettyjä ruoka-aineita.. kannattaa tarkkailla, mulle ei kaakao ja näin ollen suklaa sopin ollenkaan tai heti tuli ylös..

Alkuperäinen kirjoittaja Uusioäiti:
Paleltamiseen: vaatetta päälle keroksittain villasukkaa jalkaan jne., pahaanoloon kokeile: Raakaa inkivääriä raastettuna, vyöhyketerapiaa, limuja, mitä vaan mieli tekee...
Muistan miten kamalaa alussa oli, palelu helpotti ajan kanssa, pahoinvointi kesti miulla koko raskaus ajan.

Inkivääri on kiellettyjen joukossa. Etkö ole seurannut aikaasi?

Alkuperäinen kirjoittaja Valivali:
Alkuperäinen kirjoittaja Uusioäiti:

Inkivääri on kiellettyjen joukossa. Etkö ole seurannut aikaasi?

ei oo totta? siis kaikkiko nyt kielletään? minä itse söin ja join kaikkea mitä mieli teki ja silti ihan hyvin kaikki menny.. ei saa pelotella, ja kuis inkivääri nyt yht. äkkiä on kielletyksi pompsahtanut kun ei vielä 7kk sitten ollu?

:/ :hug: mä oksensin kaikki yhdeksän kuukautta mut en noin paljoa, toivottavasti löytyy joku keino et saat jotain pysymään sisällä. tosi ikävää tuollainen ja tiedän et se ottaa voimille.

Alkuperäinen kirjoittaja haloooo:
no tee sitten abortti, jolletnyt vähän kurjuutta kestä, niin miten sitten kestät kun vauva tulee?

Menin neuvolaan pahoinvoinnin vuoksi, täty kysyi et haluanko keskeuttää, kun sanoin etten enään jaksa tätä. Tuntui pahalta (niinkuin siinä herkässä tilassa usein tuntuu kaikki mahdollinen) kun toinen edes ajatteli sellaista, vaikka tietty tarkoitin, etten jaksa pahoinvointia ja haluan siihen helpotusta, jota sitten hetkeksi sainkin nesteytyksestä.

Vauvan kanssa olikin ainakin tuhat kertaa helpompaa, kuin alkuraskaudesta, vaikkei kaikkein helpoin vauva ollutkaan

;)

syöt vaan sitä mikä menee alas. hedelmät jogurtti jne. Kokemusta on tuosta painon putoamisesta.. mulla putos kans kakkosen aikaan pitkälti toistakymmentä kiloa alkuraskaudessa kun ei mikään vaan menny alas

minä harkitsin aborttia muutenki,ei ole toivottu vauva,tähän elämäntilanteeseen. mutta
tää julmetun pahoinvointi voi perkele,ei kyllä ole mikään tämän kärsimyksen arvoista,tämä ja väsymys vie ilon kaikesta ja minulla on vielä hoidettavana yksin 3v 6kk lapsi,eikä miestä. joten kyllä täälläkin abortti mielessä pyörii,varsinkaan kun en edes haluaisi joutua koko vauvarumbaa yksin läpikäymään :( voimia ap! minä en sano että iloksi muuttuu,toivon että niin käy.mutta edellistä odottaessani voin pahoin koko 9kk!!!!! :kieh: en tosin oksennellut enään loppuraskaudesta,mut etova olo oli koko ajan. koeta kestää

Mun 24/7 yrjöämiseen auttoi reseptivapaat matkapahoinvointipillerit. Aika tyyriitä olivat mutta yhtään kertaa ei tarvinnut oksentaa ja paha olokin kaikkosi kun yhden sellaisen napin vetäisi.

Kyllä oksentaminen tiedetään ja kaikkea kokeilin .Kultaiset neuvot olivat tarpeen!Aamulla jo heräs siihen et kiire pöntölle ja sitä riitti!Olin välillä tipassa kun ,muu ei auttanu! Mut nyt nää kaverit kyllä palkitsee moninkertaisesti ja unohtuu pikkuhiljaa ikävä vaihe!Joten koita syödä melkein jatkuvasti jotain pientä.Mullakin oli hedelmät ja marjat alati napostelun kohteena!
Tsemppiä ja kivaa kevättä!

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Mun 24/7 yrjöämiseen auttoi reseptivapaat matkapahoinvointipillerit. Aika tyyriitä olivat mutta yhtään kertaa ei tarvinnut oksentaa ja paha olokin kaikkosi kun yhden sellaisen napin vetäisi.

Sopiiko nuo oikeasti raskausaikana?

Yhteistyössä