Ei kellään sattuis olemaan ratkaisua meidän tilanteeseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kerpele sentään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei oikeesti, ihme narinaa säkin kuuntelet mieheltäsi! Siltä menis ehkä viikko opeltella nukkumaan kunnolla uudessa tilanteessa, kaikkeen oppii varmasti (ja kyse vain siitä että oppii nukkumaan silloinkin kun hiljaa tulet nukkumaan kun vauvan saat nukkumaan, ei siitä että pitäisi yrittää nukkua kun soitat Metallicaa nupit kaakossa omaksi huviksesi..). Mutta kun jo yhden huonosti nukutun yön jälkeen väsyttää ja vali vali ja nari nari.. Sun pitää seistä päälläsi ja pomppia varpaillasi että miehesi saa nukuttua. Sua kun ei ikinä väsytä ja puuduta..

Olisko oikeesti ehkä miehellä unikoulun aika..!

Alkuperäinen kirjoittaja essi:
mistä sille esikoiselle löytyy oma huone? Siis jos on 3h

Ja nyt järki käteen 1+ 1+1=3
:D :D
Juu, vko ainaki menty parin tunnin yöunilla.
Mutta pulmaan.
Miehelle erillinen sänky makkariin, paitsi jos hän sit herää vauvan heräilyihin.
Tai mies itekseen lastenhuoneeseen, ja sinä lasten kera makkarissa.

miks kaik haukkuu miestä? Eihän ap ole mun mielestä sanonut, että se on tilanteesta mitenkään valittanut?
Saati että ap hyppis hänen oikkujensa mukaan. Mieshän "antaa" hänen illalla katsoa telkkaria, vaikkei ite sitten saa nukuttua.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Mies lapsen makuuhuoneeseen, sinä ja lapset teidän makuuhuoneeseen. Olkkari vapaaksi nukkujista.

Parempi olisi että mies oppisi nukkumaan vaikka muut ovat hereillä, mutta miehet nyt tuppaavat olemaan narisijoita nukkumisensa suhteen.

Ei voi kun sitten isompi hrää aamulla herätyskelloon 4:30. Tätä on kokeiltu.

Mutta, se herätyskellohan on samassa huoneessa miehen kanssa, ei teidän.

Ai tarkoitit että isompikin meidän huoneeseen. Tämäkään ei paras ratkaisu sillä vauva herättää 2-3 kertaa yöllä jolloin iso herää.

Mut eihän se mies sit vaan millään voi nukkua teidän kanssa?!

Alkuperäinen kirjoittaja essi:
Mies lapsen makuuhuoneeseen, sinä ja lapset teidän makuuhuoneeseen. Olkkari vapaaksi nukkujista.

Parempi olisi että mies oppisi nukkumaan vaikka muut ovat hereillä, mutta miehet nyt tuppaavat olemaan narisijoita nukkumisensa suhteen.

Ei voi kun sitten isompi hrää aamulla herätyskelloon 4:30. Tätä on kokeiltu.

Mutta, se herätyskellohan on samassa huoneessa miehen kanssa, ei teidän.

Ai tarkoitit että isompikin meidän huoneeseen. Tämäkään ei paras ratkaisu sillä vauva herättää 2-3 kertaa yöllä jolloin iso herää.

Mut eihän se mies sit vaan millään voi nukkua teidän kanssa?!

Niin eikö se mies herää vauvan itkuun jos herää siihenkin kun meet sen viereen?

On se herra isä kumma että lapsia tehdään mutta niiden kanssa ei opita elämään!!! Ihme ukko sullaki, jos ei sille mikään kelpaa... Isomman lapsen kanssa menet samaan huoneeseen kera vauvan, usko minua, se isompi lapsi oppii nukkumaan vauvan kitinöissä paljon nopeampaa entä miehesi.

no kun mulla oli kaksi pientä lasta, en paljon kyllä itse katsellut telkkaria illalla moneen vuoteen... varsinkin kun kuopus heräsi ekat 1½ vuotta syömään 2 tunnin välein

onko sinun pakko katsella telkkaria nyt kun vauva herättää?

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
no kun mulla oli kaksi pientä lasta, en paljon kyllä itse katsellut telkkaria illalla moneen vuoteen... varsinkin kun kuopus heräsi ekat 1½ vuotta syömään 2 tunnin välein

onko sinun pakko katsella telkkaria nyt kun vauva herättää?

ja tuosta että iso herää. miten iso se sitten on? ei meillä vaan esikoinen ollessaan alle 5v herännyt vauvan ääniin. nukuimme kaikki samassa huoneessa, minä mies, esikoinen kuopus, kaksioon mahduimme loistavasti.

Onpa ihmeellisiä tekosyitä Ap:llä... Jos tilanne on kuitenkin siinä mielessä väliaikainen, että jossain vaiheessa joko vauva nukkuu yöt heräilemättä, hankitte isomman kämpän tai mies vaihtaa päivävuoroon, niin ei varmaan olisi mahdotonta siirtää vauvan sänkyä olkkariin ja hankkia itselle patja lattialle. Mies nukkuisi kerrankin rauhassa makkarissa ja isompi lapsi omassa huoneessa. Patjankin varmaan saisi päiväksi vaatehuoneeseen tai jonnekin tungettua, ja vauvan pinnasängyn tai esim. matkasängyn toiseen huoneeseen jos häiritsee sisustusta... Ei voi olla kovin vaikeaa!

Käännä vauvan rytmiä pikku hiljaa niin, että menette ihmisten ajoissa koko perhe nukkumaan. Silloin voitte nukkua miehen kanssa samassa makuuhuoneessa (tosin ihmettelen miten mies saa ylipäätään nukutuksi jos imetät öisin, herää varmasti siihenkin jos herää kun sä menet nukkumaan)

Yhteistyössä