Ei kertonut eron jälkeenkään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ex-llä heti uusi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ex-llä heti uusi

Vieras
Mies lähti avoliitosta päälle kaksi kuukautta takaperin. Olimme yhdessä 24 vuotta,eli pitkän ajan. Nyt hänellä on jo toinen nainen. Olimme lomamatkalla kun hän kertoi että haluaa pois suhteesta ja niin ja niin vannoi että haluaa olla yksin. Kun tulimme matkalta kotiin hän pakkasi kamojaan ja lähti...eli,nyt vasta tajusin ystävienkin toimesta että hänellä on ollut suhde jo silloin kun olemme olleet yhdessä. Kun hän lähti kodistamme niin hän oli ostanut rähjäiseen kämppäänsä vanhoja tai jotain saatuja huonekaluja. Homma selvä...hän on sen tiennyt että muuttaa sen naisen kanssa yhteen jossain vaiheessa. Heillä on kuulemma kaukosuhde...ex on muuttunut aivan täysin kuin eri ihminen. Meillä on vielä yhteinen asunto,ja hän on sanonut että saan asua tässä yhtiövastikkeen kera vain koska paikkakunnaltani ei saa vuokra-asuntoja helposti. Ystävieni ja kaikki ketkä ovat tukeneet minua sanovat että exäni on oikein sika ja mahtaako uusi suhde tulla kestämään. Miksiköhän hän ei kertonut suoraan minulle eilen kun soitin hänelle että hän on jo suhteessa? soitin hänelle asuntoasiaa ja hän oli kuin ei olisi minua enää tuntenutkaan,sitten tuli raivo ja viha! miksi pitää salata loppupeleissä?? En ole kykenevä töihi...huono olo..vatsa sekaisin...päänuppi sekaisin ja en pysty töitä tekemään...sairauslomaa hakemaan...seuraava juttu on kun saan alkaa selvittämään sitä että ex pysyy sanoissaan ja saan asua tässä ainakin jonkin aikaa...mitä siinä asiassa kannattaisi tehdä? joku ns. vuokrapaperit tai mitä?? apuja kaivataan..

Alkuperäinen kirjoittaja ex-llä heti uusi;10698644:
seuraava juttu on kun saan alkaa selvittämään sitä että ex pysyy sanoissaan ja saan asua tässä ainakin jonkin aikaa...mitä siinä asiassa kannattaisi tehdä? joku ns. vuokrapaperit tai mitä?? apuja kaivataan..

Jos omistat asunnosta puolet tai enemmän, ei sitä voi alkaa ilman sinun suostumustasi myymään. Toki jos exällä on asunnosta velkaa niin on vain kohtuullista että hän pääsee siitä irti mahd pian. Eli sinä ostat hänet ulos tai myytte vanhan pois. Saat kyllä kunnalta tosi äkkiä vuokra-asunnon jos olet vaarassa jäädä taivasalle.

Alkuperäinen kirjoittaja ryhdistäydy;10698655:
Jos omistat asunnosta puolet tai enemmän, ei sitä voi alkaa ilman sinun suostumustasi myymään. Toki jos exällä on asunnosta velkaa niin on vain kohtuullista että hän pääsee siitä irti mahd pian. Eli sinä ostat hänet ulos tai myytte vanhan pois. Saat kyllä kunnalta tosi äkkiä vuokra-asunnon jos olet vaarassa jäädä taivasalle.

Kyllä omistan puolet asunnosta ja on velaton. Pelkään juuri sitä että jos hän alkaa vaatimaan myymistä yhtäkkiä ja paikkakunnallani on tosi huono asuntotilanne. Mistä tiedän mitä hänen uusi eukkonsa esim. saa päähänsä ,ja ex:ni pään käännettyä siihen suuntaan että minä vaan saan asua tässä yhtiövastikkeen kera.

Alkuperäinen kirjoittaja ex-llä heti uusi;10698644:
Miksiköhän hän ei kertonut suoraan minulle eilen kun soitin hänelle että hän on jo suhteessa? soitin hänelle asuntoasiaa ja hän oli kuin ei olisi minua enää tuntenutkaan,sitten tuli raivo ja viha! miksi pitää salata loppupeleissä?? En ole kykenevä töihi...huono olo..vatsa sekaisin...päänuppi sekaisin ja en pysty töitä tekemään...sairauslomaa hakemaan...
Olin stressaantunut, masentunut ja menettänyt luottamukseni. En pystynyt ollenkaan keskittymään työhöni. Annoin elämääni mennä hitaasti ja huomaamatta ohitseni. On lähes mahdotonta ymmärtää, mikäli ei ole vastaavaa kokenut. Koukku on syvällä tunne-elämässä ja mielessä. Jälkeenpäin suhteen päättyminen tuntui kuin olisi herännyt pahimmasta painajaisunesta.

How to Control Negative Emotions

If you have experienced something traumatic in your life (for example cheating or narcissism in your relationship) you still have a chance to influence the negative feedback loop in such a way that it will not be strengthened too much. In order to do this you must strike to the "weak points" of the loop. For example, force yourself to do your work as well as you can. Even if you feel you cannot concentrate, try your best to get your work done.

Secondly, you can alter your thinking. If you dwell on the memory and only think about the matters all day long 24/7, you can be sure that the neuronal networks related to the memory of negative thoughts will soon become very strong. When this happens, the thoughts keep entering your mind on daily basis, even if you do not want them to.

One important aspect in breaking the negative cycle is to take good care of one's body and mind. Physical exercise has been proven to release endorphins, brain's own "pleasure substances". Endorphins are relieving the stress and anxiety. If you are already fit, keep doing exercise even if you feel down, in a long run it will benefit you significantly. If you have not much energy to do sports, you can start slowly for example by going for long walks. Try this out and you will see how even a tiny amount of exercise serves as nature's own "drug" that takes away the sharpest edge of your mental pain.

Emotions and the Brain - http://www.searchforbalance.org/Home/brain-and-emotions.html

Kyllä omistan puolet asunnosta ja on velaton. Pelkään juuri sitä että jos hän alkaa vaatimaan myymistä yhtäkkiä ja paikkakunnallani on tosi huono asuntotilanne. Mistä tiedän mitä hänen uusi eukkonsa esim. saa päähänsä ,ja ex:ni pään käännettyä siihen suuntaan että minä vaan saan asua tässä yhtiövastikkeen kera.

Laittakaa asunto myyntiin ja sinä ostat uuden, ehkä pienemmän tai halvemman asunnon. Ei kai se asuntotilanne voi kamalan huono olla, jos mieskin sai järkättyä itelleen kämpän.
koita pitää arkirutiineista kiinni. Käy töissä, harrastat, jne.

Rakastatko miestä vielä vai onko tuskasi pelkoa tulevasta ja raivoa jätetyksi tulemisesta?

Viimeksi muokattu:
Laittakaa asunto myyntiin ja sinä ostat uuden, ehkä pienemmän tai halvemman asunnon. Ei kai se asuntotilanne voi kamalan huono olla, jos mieskin sai järkättyä itelleen kämpän.
koita pitää arkirutiineista kiinni. Käy töissä, harrastat, jne.

Rakastatko miestä vielä vai onko tuskasi pelkoa tulevasta ja raivoa jätetyksi tulemisesta?

En rakasta enää pätkääkään...tunnen RAIVOA sitä miestä kohtaan!! pakko laittaa huutomerkit kun raivostuttaa niin. En voi töihin mennä koska työni on sellaista että tarvitsee olla keskittynyt...nyt ei pysty..ja toivottavasti ainakin viikko irtoaisi lomaa,ja itken koko ajan,en syö mitään,nukkuminen sitä sun tätä. En pysty tällä hetkellä keskittymään työhöni enkä näe nyt pahana että haen sairauslomaa...pelkään myös tulevaisuutta mitä tuo tullessaan..

Viimeksi muokattu:

Tähän ensi tilanteeseen laaditte tietysti vuokrasopimuksen, jossa vuokra sovitaan siten, että sinä maksat yksin yhtiövastikkeen puoliksi omistamastanne huoneistosta. Eiköhän se ole ihan kohtuullinen vuokrana tässä tilanteessa. Vuokra-ajaksi voidaan sopia toistaiseksi voimassaolevana, jossa irtisanomisajat ovat asuntovuokralain mukaiset (katso netistä asuinhuoneiston vuokralaki), jolloin se antaa aikaa järjestelyille ja varmuutta sinulle.

Jollet pysty lunastamaan puolikasta itsellesi, laittakaa asunto myyntiin ja osta sivummalta itsellesi halvempi asunto.

Kyllä se elämä sujuu kohtapuolin varsin mukavasti, kunhan alkushokista olet päässyt. Ei meitä tyytyväisiä uusiosinkkunaisia olisi muutoin niin paljon.

Viimeksi muokattu:
^Tuo vuokrasopimusjuttu voidaan kyllä unohtaa, sillä eihän omistamassaan asunnossa voi käsittääkseni asua vuokralla! Ja jos vuokrasoppari tehdään niin miehes pitää myös maksaa vuokratulosta verot.

^Tuo vuokrasopimusjuttu voidaan kyllä unohtaa, sillä eihän omistamassaan asunnossa voi käsittääkseni asua vuokralla! Ja jos vuokrasoppari tehdään niin miehes pitää myös maksaa vuokratulosta verot.

Tottakai voidaan sopia toisen omistamasta puolikkaasta vuokrasopimuksella.
Eikä siitä vuokrasta mieskään joudu veroa maksamaan, sillä koska hän edelleen on toinen omistaja, hänen vastuullaan on 1/2 yhtiövastikkeesta. Joten mitään verotettavaa tuottoa hänelle ei siitä tule, kun ex maksaa molempien osuuden. Jos hän jättää vastikkeet maksamatta, niitä karhutaan molemmilta.

Suosittelen kuitenkin, jotta sopimus asumisesta tehdään siinä mielessä, jotta asunto myydään/lunastetaan kohtuullisessa ajassa eli n. 1/2-1 vuoden sisällä. Ei tuo välitilassa roikkuminen tee kenellekään hyvää.

Viimeksi muokattu:
Etkö voi ostaa itse asuntoa, koska omistat siitä jo puolet. Miehesi voisi suostua nyt heti alennettuun hintaan sinulle.
Pidä yhteyttä ystäviin ja juttele heidän kanssaan mahdollisimman paljon.

Etkö voi ostaa itse asuntoa, koska omistat siitä jo puolet. Miehesi voisi suostua nyt heti alennettuun hintaan sinulle.
Pidä yhteyttä ystäviin ja juttele heidän kanssaan mahdollisimman paljon.

Mä en tiedä saanko lainaa kun olen sijaistöissä eli välillä kokopäiväisesti töitä ja välillä kausia jolloin hyvin vähän töitä. Ajattelin että lainaa joutuisin ottamaan n. 50 000. Rivarista on kysymys ja n. 100 000 varmaan aika hyvä arvio. Pitäisiköhän mun käydä sitten tekemässä paperit jossain oikeusaputoimistossa? varman päälle tarvitsisi varmaan ajatella asia...

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä voi;10698954:
Tottakai voidaan sopia toisen omistamasta puolikkaasta vuokrasopimuksella.
Eikä siitä vuokrasta mieskään joudu veroa maksamaan, sillä koska hän edelleen on toinen omistaja, hänen vastuullaan on 1/2 yhtiövastikkeesta. Joten mitään verotettavaa tuottoa hänelle ei siitä tule, kun ex maksaa molempien osuuden. Jos hän jättää vastikkeet maksamatta, niitä karhutaan molemmilta.

Suosittelen kuitenkin, jotta sopimus asumisesta tehdään siinä mielessä, jotta asunto myydään/lunastetaan kohtuullisessa ajassa eli n. 1/2-1 vuoden sisällä. Ei tuo välitilassa roikkuminen tee kenellekään hyvää.

Asunnon käypä vuokra on esim. 1000 euroa niin puolesta se on 500 egee. Jos yhtiövastike on esim. 300 niin puolet on 150 eli exälle jää 350 euroa vuokratuloa/kk, josta maksetaan veroa 28? prossaa eli pääomatuloverotuksella jälkikäteen.

Alkuperäinen kirjoittaja ex-llä heti uusi;10699091:
Mä en tiedä saanko lainaa kun olen sijaistöissä eli välillä kokopäiväisesti töitä ja välillä kausia jolloin hyvin vähän töitä. Ajattelin että lainaa joutuisin ottamaan n. 50 000. Rivarista on kysymys ja n. 100 000 varmaan aika hyvä arvio. Pitäisiköhän mun käydä sitten tekemässä paperit jossain oikeusaputoimistossa? varman päälle tarvitsisi varmaan ajatella asia...

kannattaa aika nopeasti ostaa se puolikas, koska lainan tietysti saat asuntoa vastaan. Ja asunnosta saat lainan maksettua takaisin koska tahansa, kun sen arvo on kaksinkertainen lainasummaan nähden. Nyt säästyvällä vuokrakululla voitkin maksaa lainan korkoja ja yhtiövastiketta. Voitat sen, että sinun ei tarvitse muuttaa kotoasi ja voit rauhassa toipua shokista. Lisäksi jos pystyt lyhentämään lainaa, niin omaisuutesi karttuu. Tämä on yksi vaihtoehto.Tsemppiä ja voimia.

Jos rivarin arvo on vaivaiset 100 000 ja siten joutuisit ottamaan lainaa 50 000, niin tosi tosi tosi halvalla saat asunnon omaksesi. Monet yh-äidit-isät maksavat ihan toisenlaisia summia kevyesti ( 150 000) ja sinä mietit 50 000 euroa !! Haloo. Meidän seudulla rivarit maksaa 400-600 000 vähintään ja niitä maksaa sinkut yksinään. Voi hyvä tavaton sentään sivua ! Vaikka tekisit vain puolet vuodesta töitä, niin ei tee tiukkaakaan tuommoinen laina.

Alkuperäinen kirjoittaja itsenäisty;10699239:
Jos rivarin arvo on vaivaiset 100 000 ja siten joutuisit ottamaan lainaa 50 000, niin tosi tosi tosi halvalla saat asunnon omaksesi. Monet yh-äidit-isät maksavat ihan toisenlaisia summia kevyesti ( 150 000) ja sinä mietit 50 000 euroa !! Haloo. Meidän seudulla rivarit maksaa 400-600 000 vähintään ja niitä maksaa sinkut yksinään. Voi hyvä tavaton sentään sivua ! Vaikka tekisit vain puolet vuodesta töitä, niin ei tee tiukkaakaan tuommoinen laina.

Ja hei haloo sinne myös - riippuu ihan siitä, minkämoisella alalla on hommissa. Jos on töissä vaikkapa päiväkodissa tai kirjastossa tai vanhainkodissa perushoitajana tai kaupassa osa-aikamyyjänä jne (jatkan luetteloa tarvittaessa), niin kuukausipalkka pyörii hyvässä lykyssä n. 1500 eurossa netto. Eivät kaikki pienipalkkaiset halua itselleen 30 vuoden laina-aikaa. Eivät kaikki yh:tkaan maksa kevyesti tuosta vaan noita summia, etenkin jos työ on määräaikaista tai osa-aikaista tai firmassa yt-neuvottelut päällä tai oma terveys reistailee tai (jatkan luetteloa tarvittaessa).

Tajuan ap:n hädän. Mulla oli samantapainen tilanne runsas vuosi sitten. Miehellä oli toinen nainen ja hän halusi heti erota, ei suostunut keskustelemaan esim. tuumaustauon pitämisestä suhteessa. Meillä oli velkainen kerrostalokolmio ja mies halusi jäädä siihen asumaan. Olin joitain viikkoja aivan hädissäni, kun koin olevani koditon. Juoksin vuokra- ja asuntoesittelyissä töiden jälkeen ja välillä työajallakin. Hirveä stressi oli, itkin vapaa-ajat, ei maistunut ruoka... Ja en minäkään enää rakastanut, olin vaan shokissa.

Kaikki järjestyi! Uskon että sinullakin järjestyy. Nyt vain TUNTUU siltä, että arjen realiteetit kaatuvat päälle.

Jos netto 1500 / kk niin totta kai tuostakin summasta pystyy 500 laittamaan lainaan. Lopusta tonnista maksaa vastikkeen ym.laskut ja elämiseen loput. Turhaa vikinää sanon. Olisi mielenkiintoista minustakin tietää mistä irtoaa rivari 100 000:lla. Jämsästä, Kärsämäeltä, Juupajoelta jne ?? Sehän on tietenkin selvä jos ei osaa hoitaa talouttaan ilman miestä-naista, niin vuokralle vaan ja parin vuoden kuluttua 50 000 on mennyt vuokriin,kerskakulutukseen, matkustamiseen jne.

1. Muista syödä.
2. Yritä saada nukuttua.
3. Pidä ajatuksesi kaikessa muussa kuin erossa. Jos liikunta on sinun juttusi, harrasta sitä paljon.
4. Ota yhteyttä oikeusaputoimistoon tuosta asuntoasiasta.

Tsemppiä! Tulet kyllä selviämään! Sinulle on luvassa paremaa!

Jos netto 1500 / kk niin totta kai tuostakin summasta pystyy 500 laittamaan lainaan. Lopusta tonnista maksaa vastikkeen ym.laskut ja elämiseen loput. Turhaa vikinää sanon. Olisi mielenkiintoista minustakin tietää mistä irtoaa rivari 100 000:lla. Jämsästä, Kärsämäeltä, Juupajoelta jne ?? Sehän on tietenkin selvä jos ei osaa hoitaa talouttaan ilman miestä-naista, niin vuokralle vaan ja parin vuoden kuluttua 50 000 on mennyt vuokriin,kerskakulutukseen, matkustamiseen jne.

En kai sanonut, ettei pystyisi ottamaan lainaa? Mutta laina-aika pitenee aikamoiseksi. Välttämättä kaikki eivät HALUA ottaa isoa velkaa. Mulla laski pankki viime vuonna, että 80 000 olisi ollut ehdoton maksimi, mitä olisin saanut sieltä. Muistan miten absurdia oli puhe vuosikymmenten laina-ajasta. Meinasin alkaa hihitellä lainaneuvotteluissa, kun joka aamu piti erikseen harkita "elän vielä tämän päivän, tämä voi olla parempi kuin eilinen". Välillä epäilin, että päädyn suljetulle psykiatriselle osastolle loppuiäkseni.

Luulen, ettei ap:n isoin mielenpyöritys ole raha ja laina, vaan ero. Asuntoasia on vain se kaikkein konkreettisin ja kaikkein pikäisimmin hoidettava asia. Oikeusaputoimistoa tai pankin lakimiestä minäkin suosittelisin. Kannattaa myös miettiä, haluaako jäädä asumaan paikkaan, joka muistuttaa itseä pitkästä avioliitosta.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja itsenäisty;10699239:

Ei se nyt ihan näin ole! Siis mä mietin että jos mulla on vaan sijaistöitä kk-palkka 1690 niin haloo ei paljon. Jos esim. tipun joskus kelan korvaukselle niin miten sitten maksan?? olen ajatellut tätäkin asiaa jos tulee näin käymään. Nyt on vielä hyvä tilanne koska saan ansiosidonnaista päivärahaa ja soviteltua ja palkkaa,tässä kaikki vaihtoehdot. Mutta,jos käykin huonosti niin millä maksan?? siinä kysymys...

Alkuperäinen kirjoittaja ex-llä heti uusi;10699384:
Ei se nyt ihan näin ole! Siis mä mietin että jos mulla on vaan sijaistöitä kk-palkka 1690 niin haloo ei paljon. Jos esim. tipun joskus kelan korvaukselle niin miten sitten maksan?? olen ajatellut tätäkin asiaa jos tulee näin käymään. Nyt on vielä hyvä tilanne koska saan ansiosidonnaista päivärahaa ja soviteltua ja palkkaa,tässä kaikki vaihtoehdot. Mutta,jos käykin huonosti niin millä maksan?? siinä kysymys...

Miksi ylipäänsä kysyit asuntoasiaasi apua täältä, kun ajatuksesi ovat noin selvät siitä. Mene vuokralle ja kun rahat loppu, mene sossuun hakemaan asunto-ja toimeentulotukea. Mutta älä ainakaan yritä mitään, vaan pistä kaikki sileeksi. Olet miettinyt ettet tule selviämään.PISTE.

Alkuperäinen kirjoittaja älä vikise;10699583:
Miksi ylipäänsä kysyit asuntoasiaasi apua täältä, kun ajatuksesi ovat noin selvät siitä. Mene vuokralle ja kun rahat loppu, mene sossuun hakemaan asunto-ja toimeentulotukea. Mutta älä ainakaan yritä mitään, vaan pistä kaikki sileeksi. Olet miettinyt ettet tule selviämään.PISTE.

Onneksi täällä nettikeskusteluissa on tottunut tän kaltaisiin I""""teihin kun sinä. ja piste.

Eräs kaveri teki tuossa tilanteessa niin että kun toinen pakotti myymään, niin kaverini ei suostunut myymään "alehintaan" eli hinnoitti kämpän niin kalliiksi ettei se mennyt kaupaksi. En sano onko oikein vai väärin tollanen toiminta moraalisesti. Lainpuitteissa ei rikosta tms tapahdu.

Viimeksi muokattu:
Näillä kerrotuilla faktoilla(ko), lainan tarve siis ainoastaan 25 000€.

Tuolla joku ehdotti että mies myisi osuutensa halvemmalla, alle arvon. Tekisikö ehdottaja itse niin? Minä en ainakaan myisi halvemmalla vaikka olisin itse jättäjä.

Kyllä aivan hyvin voi mies myydä asunnon halvemmalla, kun hän tietää aiheuttamansa tuskan määrän. Ja ainahan asunnon saa myytyä pois ja maksettua laina saman tein. Minun idea on vain siinä, että ei tarvitsisi muuttaa ja tehdä itse elämäänsä enempää myllerrystä ja onhan lainanmaksu huomattavasti fiksumpaa kuin vuokranmaksu. Voisi neuvotella sellaisen lainan, jossa lyhennykset alkaisi vasta vuoden parin kuluttua, silloin voisi olla jo kaverinakin joku , joka haluaisi maksaa vuokraa:)