Ei minun mielestä kissojen saisi antaa tappaa lintuja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LintuHullu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

LintuHullu

Vieras
Sanon kylmästi ja kovasti oman mielipiteen, mutta näin sen pitäisi mennä! Kissat ovat ihmisten jälkeen yksiä luonnossa myllääviä tappajia! Niitä ei saisi pitää vapaana pihan ulkopuolella, ja niitä pitää vahtia. Itse olen vasta 13 vuotta, mutta varma siitä että oma mielipiteeni on yhtä tärkeä kuin muidenkin! Ja sitäpaitsi kissoillakin on rajat ja säännöt, ei tietty ole eläimen vika jos se tappaa jotain kun se on sen vaisto, mutta se menee jo ihmisiltä yli että kuvataan videota kun kissa nappaa ja raatelee linnun ja sitten vielä nauretaan! Niitä kissoja ei päästetä minnekään pesintäaikana! Jos tätä noudattaisi melkein kaikki, olisi suurin osa lintulajeista vielä hyvässä kunnossa eikä kärsisi siitä että kissat tappaa koko ajan niiden poikaset. Linnuilla on tunteet, mutta ne ei ehkä ymmärrä mikä on turvallinen paikka rakentaa pesä. Ja räkättirastas rakentaa pesän minne vaan paitsi maahan, vaikka kannon päälle. Kissat on massamurhaajia luonnossa ja mieti nyt että jos olisit lintu ja sun oma kissa söisi sut ja sun lapset. "No ei se nyt niin ilkeä olis" sanois moni mutta kyllä se sen ihan mielellään tekis. Tämä on minun mielipide koko asiasta antaa olla mun mielipide kissoista on se että ne on tyhmiä, koska naapurin kissa tappoi mun kakadun kun kävin keittiössä se hyppäsi mun niskaan otti kakadun kiinni ja vei sen naapurille, ja se ei edes ollut vahingoittunut pahasti ja naapuri kuvasi videolle kun sen kissa raateli mun kakadun! SE EI EDES JOUTUNUT MAKSAMAAN KUN 145 euroa ja MUN KAKADU MAKSOI 1356 euroa JA OSTIN SEN OMILLA RAHOILLA!

• Tykkää
Reactions: Latimeria
Mä saan 50 2 viikossa jos teen kotihommat eli joka päivä pesen tiskit,tyhjennän tiskikoneen ja laitan pyykit ja teen ruuan + saan synttärilahjaks 324€ tai jotain yli kaks sataa.ja saan mummilta 100€ jos käyn niillä tekemässä ruuan

Olet hieno esimerkki tämän palstan naisille (y). Jos jotakin haluaa, pitää uutterasti ponnistella sen eteen ja säästää tavoitteeseen eikä sortua pikavippeihin.
Toivottavasti undulaatit säästyvät kissoilta.

ikävää että lemmikillesi kävi huonosti,pahoittelut tästä.Haluaisin kuitenkin tuoda sellaisen asian tietoon että kissat eivät suinkaan ole pahimpia luonnonvaraisia eläimiä verottava eläin.Pahin kaikista itse asiassa ei ole edes eläin vaan kyseessä on autot.Tieliikenteessä pieneläimiä kuolee miljoonia vuodessa joista eniten noin 2 miljoonaa on lintuja.Uskon myös että nykyään kaupunkialueella on melko harvinaisempaa että siellä näkee vapaana kuljeskelevaa kissaa,lemmikin omistajat tietävät kyllä että kissaa on myös vaarallista pitää taajama-alueella vapaana juurikin tieliikenteen vuoksi.Uskon että maalla kissojen liikkuminen sen sijaan saattaa olla vapaampaa kuin taajamassa.Pahoittelut vielä tapahtuneesta ja siitä ettet ehtinyt viedä lemmikkiäsi turvaan häkkiinsä.Naapurisi käytös oli mielestäni ala-arvoista,hänen ei olisi kuulunut käyttäytyä sillä tavoin.Kenenkään elämää ei kuitenkaan saisi syrjiä,ei edes kissojen.No onneksi meillä on tätä varten olemassa eläinsuojelulaki jota meidän kaikkien tulisi noudattaa.

ikävää että lemmikillesi kävi huonosti,pahoittelut tästä.Haluaisin kuitenkin tuoda sellaisen asian tietoon että kissat eivät suinkaan ole pahimpia luonnonvaraisia eläimiä verottava eläin.Pahin kaikista itse asiassa ei ole edes eläin vaan kyseessä on autot.Tieliikenteessä pieneläimiä kuolee miljoonia vuodessa joista eniten noin 2 miljoonaa on lintuja....

Korjataanpa tuo ihan paikkaansa pitämätön väite. Eräässä Ruotsalaistutkimuksessa päädyttiin 7 miljoonaan kissojen tappamaan lintuun, ja on arvoitu että Suomessa tuskin paljoa vähempää. Ja päälle oravat, jäniksenpojat, sisiliskot ja kaikki kissaa pienemmät jotka vaan vapaana luonnossa omassa luontaisessa ympäristössään liikkuu :(:cry:

Tutkijat yllättyivät: Kissat tappavat miljardeja eläimiä vuodessa

Kissat tappavat paljon enemmän lintuja ja eläimiä kuin aiemmin on arvioitu, ilmenee tutkimuksesta. Yksittäinen kissa tappaa arviolta 200 - 400 nisäkästä ja lintua.

Kissat tappavat pelkästään Yhdysvalloissa vuosittain noin 3,7 miljardia lintua ja jopa 20,7 miljardia pikkunisäkästä, ilmenee tiistaina julkistetusta biologien arviosta.

https://yle.fi/uutiset/3-6471943

Korjataanpa tuo ihan paikkaansa pitämätön väite. Eräässä Ruotsalaistutkimuksessa päädyttiin 7 miljoonaan kissojen tappamaan lintuun, ja on arvoitu että Suomessa tuskin paljoa vähempää. Ja päälle oravat, jäniksenpojat, sisiliskot ja kaikki kissaa pienemmät jotka vaan vapaana luonnossa omassa luontaisessa ympäristössään liikkuu :(:cry:

Tutkijat yllättyivät: Kissat tappavat miljardeja eläimiä vuodessa

Kissat tappavat paljon enemmän lintuja ja eläimiä kuin aiemmin on arvioitu, ilmenee tutkimuksesta. Yksittäinen kissa tappaa arviolta 200 - 400 nisäkästä ja lintua.

Kissat tappavat pelkästään Yhdysvalloissa vuosittain noin 3,7 miljardia lintua ja jopa 20,7 miljardia pikkunisäkästä, ilmenee tiistaina julkistetusta biologien arviosta.

https://yle.fi/uutiset/3-6471943
arviot ovat tietysti aina arvioita,ruotsin kissapopulaatiota ei voi verrata suomeen ehkä siellä kissat saavat olla vapaana paremmin kuin suomessa.Suomessa on vähän erilaiset sääolosuhteet ja säännöt kuin amerikassa.Ei oikein ole uskottavaa että yksinomaan kissoja voitaisiin syyttää tuommoisista määristä ottaen huomioon että suomessa kesä on lyhyt eivätkä kissat selviä hengissä talven yli koska eivät kestä kylmää pakkassäätä kovin pitkään.Joten ympäri vuoden kestävä saalistus on käytännnössä mahdotonta.Suomessa harvaan asutulla maaseudullakin pitäisi olla kohtalaisen kokoisia kissapopulaatioita vapaana että skenaario voisi toteutua yksinomaan kesäaikana.
https://www.ts.fi/teemat/auto+ja+li...kenne+tappaa+vuosittain+miljoonia+pienelaimia

arviot ovat tietysti aina arvioita,ruotsin kissapopulaatiota ei voi verrata suomeen ehkä siellä kissat saavat olla vapaana paremmin kuin suomessa.Suomessa on vähän erilaiset sääolosuhteet ja säännöt kuin amerikassa.Ei oikein ole uskottavaa että yksinomaan kissoja voitaisiin syyttää tuommoisista määristä ottaen huomioon että suomessa kesä on lyhyt eivätkä kissat selviä hengissä talven yli koska eivät kestä kylmää pakkassäätä kovin pitkään.Joten ympäri vuoden kestävä saalistus on käytännnössä mahdotonta.Suomessa harvaan asutulla maaseudullakin pitäisi olla kohtalaisen kokoisia kissapopulaatioita vapaana että skenaario voisi toteutua yksinomaan kesäaikana.
https://www.ts.fi/teemat/auto+ja+li...kenne+tappaa+vuosittain+miljoonia+pienelaimia

Kokardin kommentti paljastaa, että hän itse on todennäköisesti yksi niistä, joka antaa kissojen kulkea vapaana lintuja terrorisoimassa. Vai miksi hän muutoin käyttäsi Ruotsista kertoessaan ilmaisua "ehkä siellä kissat saavat olla vapaana paremmin kuin suomessa."

• Tykkää
Reactions: Latimeria
Kokardin kommentti paljastaa, että hän itse on todennäköisesti yksi niistä, joka antaa kissojen kulkea vapaana lintuja terrorisoimassa. Vai miksi hän muutoin käyttäsi Ruotsista kertoessaan ilmaisua "ehkä siellä kissat saavat olla vapaana paremmin kuin suomessa."

Juurikin noin. Ilmiselvä irtokissailijahan tuo, vaikka avattaressaan ollaan pistoolilla osoittelemassa pentua :eek:

Katsotaanpa mitä seli-seliä häneltä tähän löytyy?

"Ruotsalaistutkimuksen mukaan kissat tappavat Ruotsissa noin 7 miljoonaa lintua vuodessa.

Englannissa kissojen arvioidaan tappavan kesän aikana 27 miljoonaa lintua.

Suomessa asiaa ei ole tutkittu, mutta on selvää, että miljoonaluokassa ollaan meilläkin.

Suomessa tutkijat Kaarina Kauhala ja Katja Holmala ovat seuranneet kahdeksan radiopannoitetun kissan liikkeitä Virolahdella. Joukossa oli lemmikki-, navetta- ja villikissoja, jotka saivat kaikki liikkua vapaasti. Seurattujen kissojen elinpiirien keskikoko oli 110 hehtaaria. Vapaaksi luontoon päästetty kotikissakin ulottaa siis saalismatkansa kauas kotipihan ulkopuolelle. Englantilaistutkimuksen mukaan kissojen saalistus taajamissa on muutamien paljon maassa viihtyvien lajien osalta voimakkaampaa kuin lajien poikastuotto samoilla alueilla. Ilman muualta tulevaa täydennystä tiettyjen lajien runsaus olisi taajamissa nykyistä pienempi tai ne voisivat jopa puuttua. Alle on koottu yksityiskohtaisempaa tietoa siitä, mitä laki sanoo kissoista:

https://www.birdlife.fi/lintutieto/faq/linnut-ja-ihminen/

Meillä kissat tappavat kaikkea pientä ja keskikoista, mikä liikkuu. Meidän entinen oranssi kissa tykkäsi erityisesti oravista. Sen tiesi siitä, koska se toi oravan häntiä usein kotioven eteen näytille. :D Vielä pari vuotta sitten vanhoilla päivillään se sai jäniksen ja toi sen myös kotinurkille. Se söi siltä pään ja jätti vartalon. :censored:

Lintuja tulee myös säännöllisesti, niin pieniä kuin vähän isompiakin. Höyheniä ja sulkia näkyy siellä täällä. Pienet kelpaa ruoaksi, isommat ei. Noita isompia piilotetaan sitten sinne tänne, esim. kukkapenkistä on löytynyt joskus tapettu mutta ei syöty lokki. :sick:

Ja meidän 2 v. pikkukissa tykkää ottaa hiiriä, päästäisiä ym kiinni ja kiduttaa niitä ennen tappamista. Se oikein nauttii siitä. :X3:

Pahoja otuksia nuo miukut, mutta minkäs ne itselleen mahtaa. :unsure: Ne on saalistajia. :cool:

Olet hieno esimerkki tämän palstan naisille (y). Jos jotakin haluaa, pitää uutterasti ponnistella sen eteen ja säästää tavoitteeseen eikä sortua pikavippeihin.
Toivottavasti undulaatit säästyvät kissoilta.
Mummolla taitaa olla rahanarvo pikkasen hukassa jos jakelee satasia ruuan laittamista. Loistava esimerkki palstan naisille kuinka hyötyä vanhoista ihmisistä

Kyllä mä mieluummin käytän kisssaa tuhoamaan rottia, kuin rotan myrkkyä.

Lintujen osalta olisin enemmän huolissani supikannan räjähdysmäisestä kasvusta. Supi ei tuhoa yksittäistä yksilöä (pelkästään) vaan tuhoaa systemaattisesti kaikki pesät mitä eteen sattuu. Eikä edes syö tappamiaan.

Seuraava tuholainen on ihminen joka raivaa itselleen asuintilaa. Peltokanalintujen kantojen romahdus on yksin omaan ihmisen syytä. Eikä suinkaan metsästäjien. Vaan ihan infran rakennus on tuhonnut pesimäalueita. Ja paljon. Avohakkuun. Tartteeko enempää sanoa...

Ihmisten nykyinen tapa elää tappaa miljardeja ja miljardeja eläimiä. Mutta ihmiset ei halua tätä tunnustaa. Siksi on helpompi tarttua lillukan varsiin, istuessa siellä lähijunassa joka joka päivä teloittaa satoja eläimiä.

Yhteistyössä