Ei mulla voi taas alata menkat!!!

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Ne alkoi viimeksi 16. päivä joulukuuta ja nyt muka taas! Ainakin vuotoa tulee, että voi prkele!!! |O :headwall: :kieh: Mulla kävi alkuvuodestakin niin, että oli menkat reilun viikon välein.

Onkohan mun hormonitoiminnassa jotakin häiriötä... :snotty: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Karman laki. Olet kuitenkin viihteelle menossa ja ajatellut saada tänään :snotty:

Mä olin jo lauantaina viihteellä eikä silloin ollut menkkoja. :whistle: :saint: Mutta ei menkkojen pitäisi kahden viikon välein tulla. :snotty:

Jep, mulla on tiheästi vuotoa aina kun kilppariarvot on koholla. Sit kun ne on balanssissa niin on normi 32 pv. kierto. Elokuussa viimeksi menkat kesti 2 viikkoa, sit oli viikko vuodotonta ja sit vuoti taas ku Esterin perseestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Amaryllis:
Olisikohan syytä käydä lääkärissä selvittelemässä mistä tuo johtuu.Ehkä joku hormonaalinen juttu.

Mulla on tammikuulla kontrolli syöpäpolilla, otan asian siellä puheeksi. Kun olen saanut sellaisia hoitoja jotka voivat aiheutta hedelmättömyyttä. Olen kyllä tullut raskaaksi niitten hoitojen jälkeen (sain keskenmenon ), mutta jos on tullut kuitenkin jotakin häiriöitä.

Kuinkas muuten kilpirauhasen vajaatoiminta? Mulla on se, mutta en kyllä tiedä onko lääkitys kohdillaan...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jep, mulla on tiheästi vuotoa aina kun kilppariarvot on koholla. Sit kun ne on balanssissa niin on normi 32 pv. kierto. Elokuussa viimeksi menkat kesti 2 viikkoa, sit oli viikko vuodotonta ja sit vuoti taas ku Esterin perseestä.

Mulla on taidettu ottaa kilppariarvot viimeksi maaliskuussa, että tiedä sitten kuinka persiillään on...

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Amaryllis:
Olisikohan syytä käydä lääkärissä selvittelemässä mistä tuo johtuu.Ehkä joku hormonaalinen juttu.

Mulla on tammikuulla kontrolli syöpäpolilla, otan asian siellä puheeksi. Kun olen saanut sellaisia hoitoja jotka voivat aiheutta hedelmättömyyttä. Olen kyllä tullut raskaaksi niitten hoitojen jälkeen (sain keskenmenon ), mutta jos on tullut kuitenkin jotakin häiriöitä.

Kuinkas muuten kilpirauhasen vajaatoiminta? Mulla on se, mutta en kyllä tiedä onko lääkitys kohdillaan...

Kilpirauhasen vajaatoiminnassa voi just olla noita vuotohäiriöitä

Mulla on taidettu ottaa kilppariarvot viimeksi maaliskuussa, että tiedä sitten kuinka persiillään on...

Vois ajatella et arvot olis pielessä. Saat varmaan sen kontrollin samalla kun meet muihinkin kokeisiin. Mä tiän aina menkoista et missä arvot huitelee :D Lisäksi kun arvot on pieles niin on turvonnut ja väsynyt ja kaulaa saattaa pistää.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Kiitos. En olisi mitenkään tullut toimeen ilman tätä tietoa :headwall:.

Vali vali. :xmas: :p

Kerro myös ulosteesi koostumuksesta. Onko ollut rakeista vai ryynimäistä? Vai tuleeko kenties öljyisenä ulos?

Jos kerran ärsyttää tämä aloitus, niin miksi tulet uudestaan ja uudestaan tähän ketjuun...? :whistle: :laugh: :hug:

Vois ajatella et arvot olis pielessä. Saat varmaan sen kontrollin samalla kun meet muihinkin kokeisiin. Mä tiän aina menkoista et missä arvot huitelee :D Lisäksi kun arvot on pieles niin on turvonnut ja väsynyt ja kaulaa saattaa pistää.

Mulla on nyt ollut 1v2kk lääkitys kilpirauhasen vajaatoimintaan eikä ole pahemmin arvoja sen aikana seurattu. Sama annostus ollut koko ajan. Elikkä voisi johtua tuosta, pitää mainita asiasta lääkärille. Ja jos ne arvot nyt kattottaisin muitten verikokeitten yhteydessä. Jos ei kattota, niin sitten vaadin sitä.

Jos kerran ärsyttää tämä aloitus, niin miksi tulet uudestaan ja uudestaan tähän ketjuun...? :whistle: :laugh: :hug:

Minua KIINNOSTAA ihan oikeasti =). Kun kerran jokainen varpaankynnen halkeamakin pitää palstalle raportoida. Olisit iloinen, kun aloituksesi saa näkyvyyttä =).

Minua KIINNOSTAA ihan oikeasti =). Kun kerran jokainen varpaankynnen halkeamakin pitää palstalle raportoida. Olisit iloinen, kun aloituksesi saa näkyvyyttä =).

Mene muualle vittuilemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:
No mulla on kierto 26-32 päivää ja menkat kestää n.12 päivää :/ Että mä ymmärrän erittäin hyvin sun olotilan.

Mulla on kierto yleensä nykyään 26 päivää, mutta voi olla periaatteessa 23-28 päivää. Onneksi menkat kestää kuitenkin vain sen 3-4 päivää.

Mulla on nyt ollut 1v2kk lääkitys kilpirauhasen vajaatoimintaan eikä ole pahemmin arvoja sen aikana seurattu. Sama annostus ollut koko ajan. Elikkä voisi johtua tuosta, pitää mainita asiasta lääkärille. Ja jos ne arvot nyt kattottaisin muitten verikokeitten yhteydessä. Jos ei kattota, niin sitten vaadin sitä.

Oho, aika huonosti on sitten seurattu :( Mulla on ollut lääkitys nyt helmikuusta 2008, sen jälkeen oon ollut seuranta verikokeissa huhtikuussa, kesäkuussa, elokuussa ja marraskuussa. Mulla tosin on ollut vaikea saada arvoja kohdilleen sekä paljon vajaatoiminnan oireita. Nyt onneks viimein lääkitys on kohdillaan. Seuraavan kerran pitää mennä puolen vuoden päästä uudelleen ja sitten väli pitenee vuodeksi mikäli arvot on hyvät.

Yhteistyössä