Ei oo reilua, ei...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mahza
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mahza

Aktiivinen jäsen
19.03.2006
5 120
0
36
Mies joutunee tekemään tästä eteenpäin pelkkää yövuoroa... Ja tietty suurin osa viikonlopuista se on töissä. Eli, käytännössä katsoen, mä joudun yksin hoitamaan lasten tarhaan viennit aamuisin, kun muutenkin on kiire, mulla ei oo resursseja opiskella, kun ei aika riitä, ja mun täytyy jostain etsiä työ, jota voi tehdä 8-16, eikä mulla ole ikinä vapaata, koska mies on viikonloput töissä.
No, ite sanoin miehelle, että se voi jatkaa työssään mun puolesta, kun en halua että se joutuu lopettaa unelmahommansa, eikä se muualla sais samasta työstä noin paljoa palkkaa. Silti jo pelkkä ajatus saa mut uupumaan, mutta minkäs teet? Ei mulla oikein ole vaihtoehtojakaan, että jotenkin on pärjättävä... Mistä sais energiaa jaksaa näillä eväillä eteenpäin, ilman että musta tulee katkeroitunut harppu? Mä en halua erotakaan, eikä se edes helpottais mitenkään, mutta silti aina välillä mä mieti et jos vaan lähtis pois... Mut en mä vois perhettä jättää.

Alkuperäinen kirjoittaja Honostooppari:
Miehen unelmahomma vie perheeltä isän, vaimolta miehen ja vapaa-ajan, ei kivaa ollenkaan.

Niinpä, meillä tuossa tilanteessa mies vaihtoi työtä. Sanoi että yksikään duuni ei ole sen arvoinen ettei ikinä näe perhettään.

Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:
Miehen unelmahomma vie perheeltä isän, vaimolta miehen ja vapaa-ajan, ei kivaa ollenkaan.

Niinpä, meillä tuossa tilanteessa mies vaihtoi työtä. Sanoi että yksikään duuni ei ole sen arvoinen ettei ikinä näe perhettään.

Sulla on hyvä mies. Mun ukko ei taida nähdä omaa napaansa pidemmälle, tai no, kyllä se sano että voi pitää lapsia aina välillä kotona arkena, niin näkee niitä.
Mutta, mua se ei taida arvostaa, kun ei se ymmärrä että oon ihan kuitti kun en edes viikonloppuna saa olla rauhassa, ikinä en ehdi harrastaa, eikä mulla ole aikaa tavata ystäviä (ei mulla edes ole ystäviä, kun ei mulla ole aikaa hankkia sellaisia...)
Mutta, itse oon ukkoni valinnut ja oman soppani keittänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
mut jos ukkos tekee pelkkää yötä, on sillä varmaan sitte vapåaataki ;)
Ja onhan se toisen unelmahomma kuitenki...
Jos eroisitte, ei sitä vapaa-aikaa olis sitte senkään vertaa...

Niin, ukolla on arkena vapaata. Mutta ei viikonloppuisin. Niin, voihan sitä arki-iltana duunin jälkeen harrastaa, mutta arvaa jaksanko? Ois kiva kun vois viikonloppuisin tehdä yhdessä jotain, tai vois sopia menoja ilman et tarvii kuukaus etukäteen laittaa toivelistaan miehen duuniin et sais vapaata, eikä se aina silloinkaan onnistu.
Ja tosiaan, usein sen vuorot alkaa kuudelta ja loppuu sit kolmen-neljän aikaan yöllä, ja tarvii sen nukkuakin. Tääkin vkl se menee joka ilta kuudeks, herää kahdelta, työmatkat ja valmistautuminen (eli suihku jne) niin onhan se meidän seurana jopa pari tuntia :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Semmoistahan se yksinhuoltajan elämäkin on!

Niin on mutta naimisissa olevan elämä ei kuuluisi olla yksinhuoltajan elämää :whistle:

Joskus se vaan on niinkin. Se ottaa vaan enempi päähän silloin kun tietää että siinä pitäis toinenkin niitä asioita olla tekemässä. Yksinhuoltaja ei voi odottaa että muu niitä tekisi. Tai olisi siinä mukana.

Niin on mutta naimisissa olevan elämä ei kuuluisi olla yksinhuoltajan elämää :whistle:

Nimenomaan. Ja silloin jos on yksinhuoltaja, ei voi olettaa saavansa apua. Mutta avioliitossa sitä uskoo toisen auttavan ja kantavan oman osansa vastuusta.
...niin sitä aina pettyy...

Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:

Niin, ukolla on arkena vapaata. Mutta ei viikonloppuisin. Niin, voihan sitä arki-iltana duunin jälkeen harrastaa, mutta arvaa jaksanko? Ois kiva kun vois viikonloppuisin tehdä yhdessä jotain, tai vois sopia menoja ilman et tarvii kuukaus etukäteen laittaa toivelistaan miehen duuniin et sais vapaata, eikä se aina silloinkaan onnistu.
Ja tosiaan, usein sen vuorot alkaa kuudelta ja loppuu sit kolmen-neljän aikaan yöllä, ja tarvii sen nukkuakin. Tääkin vkl se menee joka ilta kuudeks, herää kahdelta, työmatkat ja valmistautuminen (eli suihku jne) niin onhan se meidän seurana jopa pari tuntia :headwall:

Kai nyt joskus viikonloppunakin vapaata on?Ei kai kaikki vapaat ole viikolla?

Joskus se vaan on niinkin. Se ottaa vaan enempi päähän silloin kun tietää että siinä pitäis toinenkin niitä asioita olla tekemässä. Yksinhuoltaja ei voi odottaa että muu niitä tekisi. Tai olisi siinä mukana.

Silloin avioliitto ei ole oikealla pohjalla.

Kai nyt joskus viikonloppunakin vapaata on?Ei kai kaikki vapaat ole viikolla?

Olikos se niin, et joka viides vkl pitää olla vapaa. Ja arvaapa onko silloin aina joku miehen tärkee meno, tai sukujuhla...

Mun miehellä on kerran kuussa viikonloppu vapaa (vai kerran kahdessa, mä en edes muista) ja nekin viikonloput mä sitten olen aina töissä. :D Viikonloput on täysin yliarvostettuja. :xmas:

Ei vaan, mutta ymmärrän huolesi, vaikken ihan tajua haloota viikonlopuista.. =)

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Mun miehellä on kerran kuussa viikonloppu vapaa (vai kerran kahdessa, mä en edes muista) ja nekin viikonloput mä sitten olen aina töissä. :D Viikonloput on täysin yliarvostettuja. :xmas:

Mulle on ylivoimasen vaikeeta tää elo, kun en saa nukkua pitkään, en saa omaa rauhaa, missään ei tunnu olevan kunnon rutiinia eikä arki ja viikonloppu juuri eroa toisistaan.
Mä tiedän että monesta kuulostaa että valitan turhasta, mutta oon vaan niin väsynyt, kun elämä tarjoaa mulle pelkkää paskaa, eikä toinen edes yritä helpottaa mun elämää, vaan ajattelee vaan itseään...

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:

Mulle on ylivoimasen vaikeeta tää elo, kun en saa nukkua pitkään, en saa omaa rauhaa, missään ei tunnu olevan kunnon rutiinia eikä arki ja viikonloppu juuri eroa toisistaan.
Mä tiedän että monesta kuulostaa että valitan turhasta, mutta oon vaan niin väsynyt, kun elämä tarjoaa mulle pelkkää paskaa, eikä toinen edes yritä helpottaa mun elämää, vaan ajattelee vaan itseään...

Ei se sun mies pelkästään itseään ajattele tekemällä töitä..

Sun täytyy harrastaa jotain tai ottaa sitä omaa aikaa työpäivän jälkeen kun miehesi hakee lapset päiväkodista?
Eri asia jaksatko mitään työpäivän jälkeen tai huvittaako enää mikään.

Sun täytyy harrastaa jotain tai ottaa sitä omaa aikaa työpäivän jälkeen kun miehesi hakee lapset päiväkodista?
Eri asia jaksatko mitään työpäivän jälkeen tai huvittaako enää mikään.

Sehän siinä just on, kun ei jaksa :ashamed: Varsinkaan jos mies lähtee taas illalla, haluis viettää hetken normaalia perhearkea. Ja illalla, kun lapset nukahtaa, mä jaksan just ja just kattoo telkkaria, usein nukahdan sohvalle.

Onnikeiju: ei se tietenkään koko aikaa ole töissä, mutta suurimman osan miehen vapaa-ajasta mä olen kurssilla (oon siis työtön), ja suurimman osan mun vapaa-ajasta mies on töissä.
Meidän parisuhdekin alkaa olla aika retuperällä tän ajanpuutteen takia... :ashamed: :'(

Yhteistyössä