D
dollo
Vieras
Koitin taas sen tuhannen kerran lukea Kestovaippainfon sivuja ja tulla sinuiksi kestovaippailun kanssa. Esikoisen aikaan kestovaipat olivat vielä harvinaisuus, mutta nyt olisi kiva kokeilla, kun on valikoimaa, tukea ja infoa olemassa. Ongelmana vaan se, että tarjontaa ja tietoa on liikaa, enkä tiedä mistä lähteä liikkeelle. :O En ole ihan tyystin ulalla, mutta en ole myöskään vielä löytänyt sellaista "joo, tää on meidän juttu" -vaippaa.
Meillä tullaan varmastikin käyttämään myös kertakäyttövaippoja, mutta tähdätään siihen että tulisi käytettyä edes yksi kestovaippa päivässä. Suurimpana ongelmana minimaalisen pienet pesu-, kuivaus- ja säilytystilat, mutta suhtaudutaan positiivisesti kestoiluun ja haluttaisiin käyttää edes osittain, jos ei kokonaan onnistuta.
Mutta: millä vaipoilla kannattaisi aloittaa? Itse olen tumpula ompelija, mutta valmiskestovaippojen ostaminen ei ole ongelma. Osaisitteko suositella paria merkkiä, jos kriteereinä olisi tällaisia:
- kotimainen
- helppokäyttöinen, eli mieluiten tosi simppeli tarrakiinnitys, eikä mitään nipsu-napsu- tai naruviritelmiä tms.
- voisi siis olla AIO? (kannattaako olla taskullinen vai taskuton?)
- hyvä saatavuus (nettiliikkeistä tai kirppareilta)
- pitkäikäisyys plussaa (jos jäävät vähälle käytölle, niin tylsää jos jäävät heti pieneksi)
- värillä, mallilla tms. ei ole muuten mitään väliä
Hjälp?
Meillä tullaan varmastikin käyttämään myös kertakäyttövaippoja, mutta tähdätään siihen että tulisi käytettyä edes yksi kestovaippa päivässä. Suurimpana ongelmana minimaalisen pienet pesu-, kuivaus- ja säilytystilat, mutta suhtaudutaan positiivisesti kestoiluun ja haluttaisiin käyttää edes osittain, jos ei kokonaan onnistuta.
Mutta: millä vaipoilla kannattaisi aloittaa? Itse olen tumpula ompelija, mutta valmiskestovaippojen ostaminen ei ole ongelma. Osaisitteko suositella paria merkkiä, jos kriteereinä olisi tällaisia:
- kotimainen
- helppokäyttöinen, eli mieluiten tosi simppeli tarrakiinnitys, eikä mitään nipsu-napsu- tai naruviritelmiä tms.
- voisi siis olla AIO? (kannattaako olla taskullinen vai taskuton?)
- hyvä saatavuus (nettiliikkeistä tai kirppareilta)
- pitkäikäisyys plussaa (jos jäävät vähälle käytölle, niin tylsää jos jäävät heti pieneksi)
- värillä, mallilla tms. ei ole muuten mitään väliä
Hjälp?