Ei pyydetty kummiksi :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei kummittele
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun tyttärellä on kummeina mun pikku sisko ja miehen paras kaveri. Siskon miesystävää en pyytäny ja sama juttu oli että, mies ei kaverinsa naisystävää pyytäny. Kyllä meillä ainakin tehään niin, että sitä pyydetään joka parhaiten tunnetaan tai on läheinen. Ei muakaan ole pyydetty kummiksi, siis kukaan kavereista tai läheisistä, enkä tosiaan mitään semmosta etes odota. En ole ikinä mistään tollasesta loukkaantunu. Musta tossa ei ollu mitään ihmeellistä, halus vaan oman veljensä kummiksi ja sä et nyt päässy. Mutta miks, siitä pitää vetää koko hernepelto nenään ja loukkaantua?? Oot valmis katkasee välit kälyys, kun ei pyydä sua kummiks, mun mielestä jotenkin lapsellista loukkaantua noin paljon ja menee ehkä jopa hiukka yli toi sun reagointis.

Loukkaantuisin myös tuossa tilanteessa. Ja olisin myös tarpeeksi lapsellinen, etten antaisi sitä villapukua. Miksi se pitäisi antaa? Jos on oma vauvakin toiveissa. Enhän mä olisi edes kummi tai mitään... ;)

Ja ei tarvitse pyytää aina pariskuntia ym ym ym, mutta ap:n tilanteessa on tarpeeksi monta juttua osunut niin, että on todella ymmärrettävää tuntea tulleensa jätetyksi tökerösti ulkopuolelle.

Missä mä niin sanon että oon valmis katkaisemaan välit?! En missään! En todellakaan katkaise välejä. En vaan osta niille lapsille niin paljon lahjoja enää, enkä neulo tai ompelee enää mitään vaan mies saa huolehtia niistä.

[QUOTE="Mmm";23778907]Mun tyttärellä on kummeina mun pikku sisko ja miehen paras kaveri. Siskon miesystävää en pyytäny ja sama juttu oli että, mies ei kaverinsa naisystävää pyytäny. Kyllä meillä ainakin tehään niin, että sitä pyydetään joka parhaiten tunnetaan tai on läheinen. Ei muakaan ole pyydetty kummiksi, siis kukaan kavereista tai läheisistä, enkä tosiaan mitään semmosta etes odota. En ole ikinä mistään tollasesta loukkaantunu. Musta tossa ei ollu mitään ihmeellistä, halus vaan oman veljensä kummiksi ja sä et nyt päässy. Mutta miks, siitä pitää vetää koko hernepelto nenään ja loukkaantua?? Oot valmis katkasee välit kälyys, kun ei pyydä sua kummiks, mun mielestä jotenkin lapsellista loukkaantua noin paljon ja menee ehkä jopa hiukka yli toi sun reagointis.[/QUOTE]

Meilläkin on näin, että vain toinen pariskunnista. Tämä on selkeä jokaisen kohdalla. Mutta 3 pariskunnasta jätät yhden puolison pois, niin kyllä se aika selkeä ratkaisu on.

[QUOTE="niin";23779174]Meilläkin on näin, että vain toinen pariskunnista. Tämä on selkeä jokaisen kohdalla. Mutta 3 pariskunnasta jätät yhden puolison pois, niin kyllä se aika selkeä ratkaisu on.[/QUOTE]

Niinpä, ja se pois jätetty on kuitenkin hyvä ystävä ja lapsille läheinen ym. Eri asia jos olisi etäinen.

Arvomaailmalla tarkoitin sitä, että ehkä heillä ei ole samat arvot kuin minulla tms. Jotenkin sitä alitajuntaisesti etsii vikaa itsestään kun ei kelvannut.

He matkustelevat paljon ja lapset puetaan muodikkaasti. Me taas olla aika luomuja kaikissa asioissa. Siis myös mies on. Mies mm. halusi että meillä käytetään kestovaippoja. :D Meidän lapsilla on ehkä astetta vapaampi kasvatus kuin heidän muksuillaan. Mutta nekin erot on pieniä. Omat lapset osaa käyttäytyä nätisti ja ovat rauhallisia, niin eivät tarvitsekaan mitään kovaa kurinpitoa, mitä heillä taas harrastetaan.

[QUOTE="pypylleröinen";23775387]Sen kummemmin asiaan puuttumatta; kummeja saa olla max. neljä, joten miten "kaikki muut on pariskuntia" voi pitää paikkansa? Tohon määrään mahtuu kaks pariskuntaa, ja jos sun mies on yksin, jää kolme muuta, ja niistä ei kyllä saa kun yhden pariskunnan, plus yhden sinkun. Jos siis kaikki neljä kummia otettu. Ja mikä on haltijakummi? Ikänä kuullut...[/QUOTE]

Ai neljä vaan?
Tutulla on esikoisella 12 ja kuopuksella 3.

Olisko ne sitte kuitenkin "epävirallisia" ne muut sitten, hmm?

Kyllä minäkin loukkaannuin kun veljeni ja hänen avovaimonsa pyysivät esikoisensa kummiksi sisarukseni ja avovaimon sisarukset. Sisaruksista siis kaikista muista paitsi minusta tuli lapsen kummeja. Tuntui kieltämättä pahalta. Mutta ristiäisiin mentiin ja lahja vietiin. Ja lahjat on senkin jälkeen annettu synttäreinä ja jouluina. Onhan kuitenkin kyseessä veljen poika.

Mutta en voi kieltää, etteikö silloin olisi tuntunut todella pahalta. Ja tuntuu oikeastaan vieläkin kun ajattelen sitä. Ja kyllähän se vähän välejä viilensi. Luulin, että oltiin läheisiä, mutta olihan tuo tosi selkeä viesti. Minusta tuli paljon varautuneempi heidän suhteensa. En mitenkään tarkoituksella, enkä yrittänyt "kostaa" mitään. Mutta alitajuisesti, huomaan sen nyt jälkeenpäin. Ennemmin pidin paljonkin yhteyttä heihin, mutta ristiäisten jälkeen se jäi aika vähäiseksi. Jotenkin tuntui, että ehkä he eivät niin välitä seurastamme tai jotain :(

Kuten muutama muukin on todennut, tossa outoa on se, että muut kummit pariskuntia ja yksi puoliso sitten jätetään pois. Loukkaantuisin minäkin (vaikken enempää kummilapsia olisi haluamassakaan).

Me pyydettiin kummeiksi omat sisaruksemme ilman puolisoita, samoin kaksi hyvää ystävää ilman puolisoita. Selkeä peli kaikkien kannalta ja niille puolisoille sanoimme vielä, että tämä ei ole mikään epäluottamuslause, vaan periaatepäätös varsinkin kun yhdellä kummeista ei edes ollut puolisoa silloin.

Koko ketjua lukematta...

Ymmärrän täysin, jos ap:sta tuntuu pahalta. :-( Erityisesti jos kaikki muut on kutsuttu pariskuntina, kuulostaa toiminta täysin käsittämättömältä.

Minä kertoisin miehelle, kuinka pahalta asia tuntuu, ja pyytäisin tätä kysymään, mistä moinen johtui. Ja jos asiaan ei tulisi hyväksyttävää selitystä, ottaisin etäisyyttä kyseiseen siskoon.

[QUOTE="pypylleröinen";23775387]Sen kummemmin asiaan puuttumatta; kummeja saa olla max. neljä, joten miten "kaikki muut on pariskuntia" voi pitää paikkansa? Tohon määrään mahtuu kaks pariskuntaa, ja jos sun mies on yksin, jää kolme muuta, ja niistä ei kyllä saa kun yhden pariskunnan, plus yhden sinkun. Jos siis kaikki neljä kummia otettu. Ja mikä on haltijakummi? Ikänä kuullut...[/QUOTE]

mitääh??? Meidän molemmilla lapsilla on 6 kummia. Vaikka lomakkeessa on 4 viivaa ei se tarkoita että se olisi kummien maksimimäärä.

Mun mielestä APllä on todellakin aihetta pahoittaa mielensä, ja ainakin minä henk. koht. laittaisin lahjahanat kiinni.

kaveri pyysi kummiksi esikoiselleen ku alko oottaan. on esikoisen kummi, jo riparilla puhuttiin että sitte ku on lapsia niin ollaan esikoisille kummit. olin aivan innoissani! tehin vauvalle vaatteita, sanoivat sukupuolen yms. ja sitte tuli se puhelu. tuota. xxxxx ei halua sinua kummiksi, tai siis mie en halua sen kaveria jota en tunne niin se ei halua sitte sinua ku ei tunne. noh, kuinkas kävi tästä jota ystäväni ei tuntenu tuli kummeja minusta ei. vaatteet annoin muille, kyseli perään mutta vastasi nettä ne oli tarkotettu kummitytölle ja sinun laps iei ole minun kummilapsi joten. yhtään lahjaa en ole laittanu, enkä laita.

kyseessä on ihminen joka on /oli mulle ku sisko. vähensin yhteyven pitoa reilusti. enne soiteltiin päivittän ( asuu etelässä, mie pohjosessa) nyt soitellaan max 2x /kk ja jutellaan kaikkea muuta mitä ennen. kaveri soittelee ja laittele viestiä, vastaan jos jaksan. siinä sen saa ku luulee että voi luottaa ystävän sanaan....

minä en jaksa kaikkia vastauksia lukea. Joten vain aloittajalle, että minä myös loukkaantuisin kovasti. Tosi tökeröä!! En veisi kyllä yhtäkään itsetehtyä lahjaa enää, miksi ihmeessä tekisit, kun olet jätetty muutenkin ulkopuolelle ??? Aika hämmentävää. Ymmärrän jos avopuolisoita jätetään ulkopuolelle. Mutta että vielä pyytänyt sinua tekemään käsitöitä... kummallista.

Ainiin hei! Äläpä annakkaan sitä lahjaksi vaan MYY se heille, ylihintaa tietty pyydät.

Kummien määrälle ei kylläkään ole ylärajaa.

Haha, miehen sisko laittoi illalla viestiä, että voisinko kirjoa heidän perintökastemekkoonsa vauvan nimen? :D Jumankauta miten se kehtaa. Sanoin, että en kerkii, sori.

Yhteistyössä