Ei saa mennä kylään katsomaan vauvaa kun väsyttää....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ohhoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mut jos ne oikeasti on väsyneitä...
Meillä kävi aika monet vieraat kun vauva syntyi, olihan se kyllä välillä aika tuskaa kun olin tosi kipeä monta viikkoa ja ei paljon pystynyt kahvipöydässä istumaan, väsytti ja muutenkin kaikki aika ja huomio meni vauvaan, ei siinä olisi kauheasti vieraita kaivannut. En kyllä ketään viitsinyt kieltää tulemasta. Mutta kyllä sun käly saa multa tässä tapauksessa sympatiat =)
Ja kun kuitenkin ootte jo nähneet vauvan niin ehkä ne ajattelee ettei sillä niin kiirettä.

ihme touhua! Kerran olette olleet paljont tekemisissä, niin olishan voinut teidät ottaa kylään. Tuskin teitä olisi tarvinnut palvella, kun kerran läheisiä olette. Mä olisin tuoreena äitinä käyttänyt tilaisuuden siihen, että vauva vieraiden syliin (tosin noin pieni kuitenkin nukkuu koko ajan...) ja itse päiväunille. Kyllä ne kakkosen kohdalla tajuaa avun arvon!

Mä sanoin kaikille, että meille ei voi tulla. Kaikki ainakin näyttivät ymmärtävän. Olin niin pahassa hormoonipöllyssä ja uudessa tilanteessa, että itkin euforiasta, väsymyksestä ja valtavasta rakkauden määrästä johtuen ekat 3 viikkoa putkeen. Sitä oli niin kuutamolla, että yksityisyyden tarve oli valtava. Piti tutustua rauhassa uuteen tyyppiin. Kaikki muut kuin omat vanhempani olisi tehnyt mieli toivottaa hornantuutiin. Toki miehen vanhemmat oli pakko päästää.

Kiva kun tajusit kysyä. Ja hyvä kun tajusivat sanoa. Sinuna laittaisin tekstarin perään, että "kuule, laita viestiä sitten kun jaksatte nähdä niin emme ahdistele joka päivä".

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No enpähän ole menossa heille kylään ennen kuin he soittavat ja pyytävät, koska nyt vaan tuntuu että he haluavat määrätä kuka heille tulee kylään ja milloin. Sen ymmärtäisin jos kyse olisi jostain vain tutusta, mutta me olemme kuitenkin aika läheisiä ja tää tuore äiti on vielä meidän toisen lapsen kummi.

No kuka sen sitten määräisi jos eivät he? Ei sekään läheisyys poista sitä väsymystä ja toipumista synnytyksestä. Ei edes siskoni kohdalla tullu mieleen kiukutella kun hän ei jaksanut alussa kummankaan lapsen kanssa ottaa ketään käymään.

No sit kun me teemme sen kolmannen niin emme mekään ota vieraita vastaan ainaskaan kuukauteen koska onhan meillä jo kolme lasta emmekä saa levätä niin paljoa kuin yhden vauvan kanssa (jonka kanssa voi kuitenkin nukkua esim. päivällä päiväunet yhtäaikaa, mut teeppä se jos siinä lisänä vielä vaik pari vähän isompaa lasta....)

No enpähän ole menossa heille kylään ennen kuin he soittavat ja pyytävät, koska nyt vaan tuntuu että he haluavat määrätä kuka heille tulee kylään ja milloin. Sen ymmärtäisin jos kyse olisi jostain vain tutusta, mutta me olemme kuitenkin aika läheisiä ja tää tuore äiti on vielä meidän toisen lapsen kummi.

Kyllä kai jokaisella on oikeus määrätä kuka tulee kylään ja milloin..vai olenko mä jotenkin käsittänyt väärin mun oman kodin määrämisvallan... hmm...

Alkuperäinen kirjoittaja janna:
ihme touhua! Kerran olette olleet paljont tekemisissä, niin olishan voinut teidät ottaa kylään. Tuskin teitä olisi tarvinnut palvella, kun kerran läheisiä olette. Mä olisin tuoreena äitinä käyttänyt tilaisuuden siihen, että vauva vieraiden syliin (tosin noin pieni kuitenkin nukkuu koko ajan...) ja itse päiväunille. Kyllä ne kakkosen kohdalla tajuaa avun arvon!

Mä en pystynyt antamaan lasta pariin kuukauteen kenellekkään syliin niin, etten vahdi haukkana vieressä (paitsi miehelle). Piti välillä pakottaa itsensä ulos vartiksi ja jättää vauva mummolle. Jos vauva alkoi itkemään jonkun sylissä revin heti pois.

:o :o :o että tämmöstä...
Kyllä multakin sympatiat tuoreelle äidille/perheelle. Toiset jaksaa vastaanottaa vieraita heti, toiset ei. Mä ite kyllä otin mielelläni vieraat vastaan, oli ihanaa kun kävi ihmisiä ettei ihan mökittynyt. Mutta ymmärrän niitäkin jotka ei jaksa ja se heille suotakoon. Ap olisi tosiaan voinut avata suunsa aikanaan jos ei jaksanut vieraita kestitä.

Siis mitä?

Pitäiskö heidän ottaa teidät aurinkoisesti vastaan vaikka väsyttää? Päteekö se ainoastaan nyt kun haluat tyydyttää uteliaisuutes ja nähdä niiden vauvan, vai oliko heillä tää sama velvollisuus jo ennen vauvaa?

Onko pakko ottaa ihan vaan virka-aikoina, vai pitääkö olla päivystys kellon ympäri?

Uskomatonta. Joku itkee netissä kun häntä ei päästetä kattomaan vauvaa vaikka hän haluaa! Ja äiti vielä kehtaa väittää olevansa väsynyt! Jumalauta, johan tässä on viisi minuuttia odotettu sen jälkeen kun muksut on enterorokkonsa sairastaneet, mitä väliä että voivat vielä tartuttaa!

Oot kyllä outo.

Terkkuja sille vasta synnyttäneelle, jonka kälyn lapsilla oli just enterorokko!

No sit kun me teemme sen kolmannen niin emme mekään ota vieraita vastaan ainaskaan kuukauteen koska onhan meillä jo kolme lasta emmekä saa levätä niin paljoa kuin yhden vauvan kanssa (jonka kanssa voi kuitenkin nukkua esim. päivällä päiväunet yhtäaikaa, mut teeppä se jos siinä lisänä vielä vaik pari vähän isompaa lasta....)

No jos ette halua niin sitten ette ota? Mikä tossa on niin vaikeeta?

Niin mäkin tekisin :) Mutta eka mullistaa maailman niin järkyttävällä tavalla, että hohhoijjaa. Vaikka kaksi lasta ei todellakaan mene siinä missä yksi. Kolmesta puhumattakaan.

Tai sitten voitte soittaa niille ja sanoa, että ei jakseta nähdä ketään, mutta otatteko nämä isommat pariksi päiväksi.

Älä ihan oikeasti loukkaannu kälyn sanoista. Ne eivät ole vittuilua tai yritystä sulkea sinua pois. Minä ainakin ihmettelin omia reaktioitani, mutta oli pakottava tarve toimia niinkuin toimin. Ja olen iloinen, että lähipiirini ymmärsi sen.

"No enpähän ole menossa heille kylään ennen kuin he soittavat ja pyytävät, koska nyt vaan tuntuu että he haluavat määrätä kuka heille tulee kylään ja milloin."

Kuule ap, musta tuntuu että kälysi on vaan kiitollinen jos pidät pitkän mökötyshiljaisuuden sinnepäin. Vaikutat hankalalta ihmiseltä, saavatpa kerrankin olla sinusta rauhassa.

Mun mielestä on hienoa, että sanovat, jos eivät jaksa vieraita. Mekin sanottiin silloin ekan kanssa, että vieraita ei passaa tulla, mutta minkäs teit jeräs tuli silti oven taakse ja vielä samana iltana kun laitokselta kotia oli päästy. Tämä ei ollut edes mikään lähisukulainen vaan mieheni serkku, joka kuvittelee olevansa joku suvun johtotähti, jolla on oikeu tehdä mitä huvittaa vaikkei olisi kutsua saanutkaan. Sama henkilö myös vainoaa, jos emme jostain syystä ehdi heidän lapsensa syntymäpäiville. Silloinkin soittaa perään vaikka 20 kertaa ja painostaa, että lopulta on pakko mennä että piina loppuu.

Ei meitä tarvitse heillä kestistellä yms. Ja tuolla että he haluavat itse määrätä kuka heillä käy ja milloin tarkoitin että mitäs jos me olisimme menneet ilman soittoa heille. Olisivatko he ajaneet meidät ovelta pois. Eivät hekään soittaneet meille ja kysyneet että voivatko tulla kylään, vaan he tulivat silloin kun heistä siltä tuntui, ei tosin keskellä yötä mut kuiteskin.

Just tätä olen itse miettinyt, esikoinen syntyy reilun kk päästä. Mä haluaisin myös oman rauhan ja tutustua rauhassa siihen pieneen nyyttiin ilman että meille tunkee ketään. Mulla on pari kaveria, jotka ei usko sanaa ei ja ovatkin jo buukanneet itsensä sitten heti meille. ARGH! Samaten osa miehen sukulaisista ei ymmärrä vaikka niille sanoo että ei, nyt ei käy. Eli meillä pysyy ovet lukossa jos ei muuten mene jakeluun.

Onneksi on myös niitä ihmisiä, jotka osaavat kysyä koska sopii tulla ja ovatkin sanoneet että kutsukaa sitten itse kylään kun jaksatte ja olette siihen valmiita.

Musta menee vähän lapsellisiksi ap:n jutut. Jos he eivät halua ottaa vieraita vastaan, he eivät ota. Vaikka olisitte läheisiä ja kuka kenenkin kummi niin so what? Se ei poista väsymystä. Ja mistä sä tiedät jos tuore äiti on paljon väsyneempi kuin sinä aikanasi. Jos olet katkera siitä ettet itse saanut suutasi auki jos et olisi halunnut vieraita, tyydy kohtaloos. Ja jos "teette" sen kolmannen niin ei tarvitse pyytää enää koskaan ketään kylään jos ette halua. Mikä siinä on niin vaikeeta avata suunsa?

Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Mun mielestä on hienoa, että sanovat, jos eivät jaksa vieraita. Mekin sanottiin silloin ekan kanssa, että vieraita ei passaa tulla, mutta minkäs teit jeräs tuli silti oven taakse ja vielä samana iltana kun laitokselta kotia oli päästy. Tämä ei ollut edes mikään lähisukulainen vaan mieheni serkku, joka kuvittelee olevansa joku suvun johtotähti, jolla on oikeu tehdä mitä huvittaa vaikkei olisi kutsua saanutkaan. Sama henkilö myös vainoaa, jos emme jostain syystä ehdi heidän lapsensa syntymäpäiville. Silloinkin soittaa perään vaikka 20 kertaa ja painostaa, että lopulta on pakko mennä että piina loppuu.

Kamalaa. Aivan hirveetä. Mä olisin IHAN OIKEASTI käännyttänyt ovelta. Mies jouiti sairaalasta käännyttämään yhden kaverin. Sanoi suoraan, että vaimo on nukkunut 7h kolmen vuorokauden aikana ja vaan itkeskelee. Ei jaksa. Kiitos kun kävitte, kaunis ajatus, mutta nyt EI käy.

Mä lähetin kaikille viestin, jossa luki suurinpiirtein näin:

"Nyt vietämme vauvan kanssa viikon tutustumisaikaa, mutta (päivämäärä-päivämäärä, yhteensä kolme päivää) kello 13-17 otamme mielellään vastaan vieraita."

Näin sain tiivistettyä kaikkien vierailut tiettyyn aikaan, muuten sain lojua ja olla. Ei stressannu nii paljoa. Ne jotka ei noina aikoina tullu, ei sitte tullu ensimmäisen parin kuukauden aikana, just niin kun olin suunnitellukin. Olihan se kiva antaa vauva näytille, mutta halusin viettää kahdenkeskistä aikaa tutustuen PALJON. Ymmärrän siis ap:n tapauksessa tuoretta äitiä, varsinkin jos kyse on esikoisesta.

Ap:lle toivoisin hieman kärsivällisyyttä; kyllä sitä lasta ehtii nähdä myöhemminkin. Aika juoksee, ja ihan kohta tuokin äiti pääsee hormonihuuruistaan ja haluaa taas nähdä teitä ja silloin saat nähdä lastakin.

Musta vähän tuntuu siltä että moni haluaa nyt tahallaan ymmärtää Ap:n sanoman väärin. Siis jos ihmiset ovat vain tulleet kylään katsomaan Ap:n vauvaa kysymättä ensin sopiiko, on se vierailta aika röyhkeää!!! Ja täällä nyt sitten moni viisastelee että etkö saanut suutasi auki.... siis olisiko heidät pitänyt käännyttää ovelta et sori ei saa tulla nyt...

Me emme ole olleet menossa ekana päivänä sairaalan jälkeen heille kylään. Itse olen ollut hienovaraisempi heitä kohtaan kuin he meitä kohtaan, anteeks nyt vaan kaikki siellä.

Ei meitä tarvitse heillä kestistellä yms. Ja tuolla että he haluavat itse määrätä kuka heillä käy ja milloin tarkoitin että mitäs jos me olisimme menneet ilman soittoa heille. Olisivatko he ajaneet meidät ovelta pois. Eivät hekään soittaneet meille ja kysyneet että voivatko tulla kylään, vaan he tulivat silloin kun heistä siltä tuntui, ei tosin keskellä yötä mut kuiteskin.

Itse soitin kaverille seuraavana aamuna sairaalaan, että "voinko tulla?". Ennen kuin mulla oli lapsia. Voi hyvää päivää mikä iditootti olinkaan!!!! Pyytelin nöyrimmin anteeksi kun sain omani. Mutta hän sanoi, että hänelle se teki hyvää. Olisi kuulemma sanonut jos ei olisi jaksanut. Ei sitä tilannetta vain voi tajuta ennen kuin siinä itse on.

Me emme ole olleet menossa ekana päivänä sairaalan jälkeen heille kylään. Itse olen ollut hienovaraisempi heitä kohtaan kuin he meitä kohtaan, anteeks nyt vaan kaikki siellä.

No ehkä ne nyt vasta tajuavat sen?!
Tai sitten ovat vaan itsekkäitä(?)... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja PipetiPoo:
Musta vähän tuntuu siltä että moni haluaa nyt tahallaan ymmärtää Ap:n sanoman väärin. Siis jos ihmiset ovat vain tulleet kylään katsomaan Ap:n vauvaa kysymättä ensin sopiiko, on se vierailta aika röyhkeää!!! Ja täällä nyt sitten moni viisastelee että etkö saanut suutasi auki.... siis olisiko heidät pitänyt käännyttää ovelta et sori ei saa tulla nyt...

Niin olikin röyhkeää. Senkö takia ap:lla pitäisi olla joku ikiaikainen oikeus häiriköidä vauvaperheitä hamaan hautaansa, jotta vääryys tulisi korjattua?

Jos ne ei tajunneet, kun niillä ei vielä ollut lapsia =)
Jos sä kumminkin tajuaisit, kun sulla on?
Jotenkin kostonhimoiselta vaikuttaa.
Ehdotan muuten että jos menette ihan lähiviikkoina kylään (siis jos teidät niin kauniisti lepytellään että suostut) niin menisitte ilman lapsia. Enterorokon lisäksi kaikkea räkätautia liikkeellä, ja pikkulapset tartuttaa niin helposti...

Yhteistyössä