Ei saaneet äiti-lapsi helakorun tynnyreitä putsattua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Vein ne oikein tuonne koruliikkeeseen, kun sain kolmannesta lapsesta sen tynnyrin ja kaksi vanhaa ihan tummuneita. Hain ne tänään ja hädin tuskin saattoi sanoa, että niitä oli putsattu.

Millaisia aineita noissa liikkeissä on, jos ei hopeakoruja saa kirkkaiksi!??!

Laitoin tiskialtaaseen foliota, kuumaa vettä ja merisuolaa ja korut sinne. Katsotaan auttaako minkä verran vai käynkö ostamassa oikein hopeanpuhdistusainetta. Ainakin itse olen saanut siinä karmeassa tökötissä ne puhtaiksi. Nyt se vain on loppu.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
No maksoitko vielä siitä hyvästä?

No en! En aikonut muutenkaan maksaa, koska se uusi tynnyrikin maksoi jo 64 euroa mutta myyjä ehti sanoa, että nämä tulee sitten kaupanpäälle. Ajattelin mielessäni, että toivottavasti et muuta ajatellutkaan missään vaiheessa.

Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
mul ollu hopeanpuhdistusainetta (sitä kunnon myrkkyä) ja hyvi lähtee tummentumat :)

No niin on mullakin lähtenyt sillä ja sitä haen nyttenkin. Toi suolahommelikin pelittää kyllä ihan kiitettävästi... katotaan mitä saan aikaan sillä.

Kalevala hopeahan on muutenkin sellaista hieman tummunutta ettei se kovin kirkkaaksi tulekaan...Mä olen putsannut omia kalevala hopeita & muita hopeita tupakan tuhkalla. Sillä lähtee hyvin tummentumat. Kostuttaa pumpulia/paperia, painaa sitä siihen tuhkaan ja putsaa. Halpa keino, jos sattuu tupakoimaan.

Katsokaahan sitten ennen suolakäsittelyä, ettei hopeissanne ole mitään niihin kuuluvia tummennuksia. Esimerkkinä omat Suomi-sarjan lusikat ovat nyt kokonaan hyvinkin kirkkaita suolakäsittelyn jäljiltä, varren tummennetut koristekohdat lähtivät muiden tummumien kanssa sen siliän tien... :( Muistelen vaan, ettei noissa tynnyreissäkin olisi niitä?!?!?

Ei ole noissa tynnyreissä tummennettua hopeaa, kuten joku ylempänä varoittelee. Mutta mulla esim. se ketju on sitä tummennettua hopeaa, mutta ei se kyllä ole suolakäsittelyllä lähtenyt siitä.

Eikä tule täysin kirkkaaksi näimmä tuolla suolakäsittelyllä noi tynnyrit, mutta kirkkaammaksi sain mitä liikkeessä. Muutenhan tuo ei edes hämäisi, mutta kun on ihka uusi tynnyri kahden muun lisäksi niin ero on selvästi nähtävissä sen takia.

En tupakoi, joten toi ei onnistu mutta pitää käskeä veljeni säästää tuhkat joku kerta tohon tuhkikseen, kun käy meillä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei ole noissa tynnyreissä tummennettua hopeaa, kuten joku ylempänä varoittelee. Mutta mulla esim. se ketju on sitä tummennettua hopeaa, mutta ei se kyllä ole suolakäsittelyllä lähtenyt siitä.

Eikä tule täysin kirkkaaksi näimmä tuolla suolakäsittelyllä noi tynnyrit, mutta kirkkaammaksi sain mitä liikkeessä. Muutenhan tuo ei edes hämäisi, mutta kun on ihka uusi tynnyri kahden muun lisäksi niin ero on selvästi nähtävissä sen takia.

En tupakoi, joten toi ei onnistu mutta pitää käskeä veljeni säästää tuhkat joku kerta tohon tuhkikseen, kun käy meillä. :D

Tämähän ei ole kokonaan kirkas

http://www.kalevalakoru.fi/korut/kuvasto/helat_riipukset_ilman_ketjua/1629

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Tämähän ei ole kokonaan kirkas

Mutta mulla on tämä:

http://www.kalevalakoru.fi/korut/kuvasto/helat_riipukset_ilman_ketjua/1629/KIVI

Montakos kiveä tuollaiseen yhteen helaan saa laitettua? Mulla siis nyt siinä yksi kivi ja haaveena olisi 4 lasta...mahtuukohan kaikista yksi kivi? Mun mielestä siinä olisi paikka van kolmelle...mutta olenkohan katsonut/ymmärtänyt väärin? Tietäiskös joku:)

Alkuperäinen kirjoittaja Innis:
Montakos kiveä tuollaiseen yhteen helaan saa laitettua? Mulla siis nyt siinä yksi kivi ja haaveena olisi 4 lasta...mahtuukohan kaikista yksi kivi? Mun mielestä siinä olisi paikka van kolmelle...mutta olenkohan katsonut/ymmärtänyt väärin? Tietäiskös joku:)

Kolme mahtuu yhteen helaan. Tee tyttö- ja poikahelat, jos saat kaikki neljä eivätkä ole samaa sukupuolta.

Alkuperäinen kirjoittaja Piparjuuri:

Kolme mahtuu yhteen helaan. Tee tyttö- ja poikahelat, jos saat kaikki neljä eivätkä ole samaa sukupuolta.

Muistelisin että kultasen mahtuu viis.... korjatkaa jos oon väärässä. Hopeiseen sa akolme.

Alkuperäinen kirjoittaja Piparjuuri:

Kiitos, hyvä idea:)

Yhteistyössä