Ei se työssäkäyminen niin erikoista ole! (vastaisku kotiäitien parjaamiselle)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alkuper.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

alkuper.

Vieras
Mitä ihmeellistä on työssäkäymisessä? Itse olen tehnyt töitä vuosikausia eikä se ole sen kummoisempaa. Aika helppoa loppujenlopuksi. Lähes jokaisen pitää käydä töissä, joten miksi nostaa itseään jalustalle kehenkään nähden? Suurin osa ihmisistä tekee tai on tehnyt töitä, so what?

Harva teistä mitään tärkeää tekee, pelastaa ihmishenkiä tai kehittää jotakin mullistavaa laboratoriossaan. Harva teistä edes maksaa sen vertaa veroja, että kehtaa summan mainita ja olla siitä ylpeä. Harva teistä on työssään mitenkään korvaamaton, helppo saada tilalle joku. Ja lähes aina se joku löytyykin.

Mitäpä sitä siis muita parjaamaan, kun ei itsekään ole yhtään sen kummempi. Samanlainen muurahainen kuin kaikki muutkin täällä. Tavis ihan.

• Tykkää
Reactions: FitMamma
[QUOTE="vieras";26262964]Mitäs ihmeellistä kotiäitiydessä on??[/QUOTE]

Ei mitään sen kummempaa kuin palkkatyöntekemisessäkään. Siinähän se aika kuluu molemmissa. Ja molemmissa saadaan jotain aikaiseksi - kunnes taas aloitetaan alusta. Päivästä toiseen.

• Tykkää
Reactions: FitMamma
Niin, onhan näitä harvinaisuuksia. Mutta eikö sinun paikallesi voi kouluttaakaan ketään?

Voi mutta kun niitä jotka haluais tähän, on aika harvassa. Nytkin huutava pula sijaisista. Se on pidemmän päälle tosi stressaavaa mua ja muita työyhteisössä olevia kohtaan. Meitä on neljä tässä hommassa ja tarvetta olisi ainakin vielä kahdelle.

[QUOTE="Eee";26263025]No mitenkäs se toimis, jos me kaikki työssä käyvät yhtäkkiä päätettäiskin jäädä kotiäideiks?[/QUOTE]

Niinkö saattaisi sinusta käydä, ihan oikeasti? :D Noin absurdiin kysymykseen en kyllä keksi vastausta. Tuntemani kotiäidit, itseni mukaanlukien ovat kotona kaksi vuotta, kolme korkeintaan ja palaavat sitten töihin tienaamaan ja olemaan hyviä ihmisiä ;)

Mutta koska tykkäät tällaisesta ajattelusta niin mitäs sitten tehtäisiin, jos KAIKKI iskät haluaisivat pitää isäkuukautensa, isyyslomansa ja osansa vanhempainpäivistä?

No, työtäni varten olen opiskellut lukion jälkeen yliopistossa kuusi vuotta. Kotiäidiksi pääsee, kunhan menkat tulee. Huomaatko eron? Ei kaikki naiset tee aivotonta suojatyötä.

[QUOTE="milli";26263036]Mikäs paikka tää tällanen on? Ihan mielenkiinnosta :)[/QUOTE]

Hengityshalvaustiimi :) Ihan siis vaan lähihoitajia ollaan kaikki, ei sen kummempaa koulutusta edes tarvi, mutta pulaa on.. :/ Ihan tupella tehdään neljä ihmistä työtä kolmessa vuorossa. Ja jos yksikin on sairaana niin senhän tietää mikä sotku siitä tulee..

muok. siis lh-koulutuksen lisäksi tarvii perehtyä nimenomaan tähän hommaan, ei tänne voi suoraan yksin tulla vuoroon kukaan hoitaja.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";26263050]No, työtäni varten olen opiskellut lukion jälkeen yliopistossa kuusi vuotta. Kotiäidiksi pääsee, kunhan menkat tulee. Huomaatko eron? Ei kaikki naiset tee aivotonta suojatyötä.[/QUOTE]

Niinpä!

[QUOTE="vieras";26263050]No, työtäni varten olen opiskellut lukion jälkeen yliopistossa kuusi vuotta. Kotiäidiksi pääsee, kunhan menkat tulee. Huomaatko eron? Ei kaikki naiset tee aivotonta suojatyötä.[/QUOTE]

Huomaatko, että syyllistyit heti? Enhän minä sanonut, että kaikki naiset tekevät aivotonta suojatyötä. Olipa muuten kauniisti sanottu, voitko tarkentaa mitä tämä on koska ilmeisen aivottomana en ehkä tiedä, teenkö sellaista työtä vai en?

Yliopistosta valmistuu, kuinka monta ihmistä vuodessa? Kuinka moni työllistyy heti, kuinka moni työllistyy arvostettuun työhön, siis sinun mielestäsi?

Hengityshalvaustiimi :) Ihan siis vaan lähihoitajia ollaan kaikki, ei sen kummempaa koulutusta edes tarvi, mutta pulaa on.. :/ Ihan tupella tehdään neljä ihmistä työtä kolmessa vuorossa. Ja jos yksikin on sairaana niin senhän tietää mikä sotku siitä tulee..

muok. siis lh-koulutuksen lisäksi tarvii perehtyä nimenomaan tähän hommaan, ei tänne voi suoraan yksin tulla vuoroon kukaan hoitaja.

Onko pieni paikkakunta, vikaa koulutuksessa (ei ohjata hengityshalvaustiimiin millään tavalla)? Alkoi kiinnostaa minuakin tämä :)

Miksi ketään tarvii parjata?

Työ nyt on yleensä se tapa millä ihminen elättää itsensä ja perheensä sekä osallistuu yhteiskunnan pyörittämiseen. Positiivista jos työ on sellaista missä viihtyy.

Niinkö saattaisi sinusta käydä, ihan oikeasti? :D Noin absurdiin kysymykseen en kyllä keksi vastausta. Tuntemani kotiäidit, itseni mukaanlukien ovat kotona kaksi vuotta, kolme korkeintaan ja palaavat sitten töihin tienaamaan ja olemaan hyviä ihmisiä ;)

En usko, että niin kävisi ihan oikeasti, mutta kysymyksellä johdattelin sinua huomaamaan, miksi se työssä käyminen kuitenkin on tietyllä tavalla aika tärkeä juttu.

Mutta koska tykkäät tällaisesta ajattelusta niin mitäs sitten tehtäisiin, jos KAIKKI iskät haluaisivat pitää isäkuukautensa, isyyslomansa ja osansa vanhempainpäivistä?

Luulen, että olisi tosi hyvä juttu, jos niin tapahtuisi. Miesvaltaisten alojen työnantajat olisivat tietty aluksi aivan naama nurinpäin, koska se tarkoittaisi heille melkoisia kustannuksia, mutta kun siitä siirtymävaiheesta selvittäisiin, niin nuorten naisten asema työelämässä olisi kohentunut merkittävästi.

En usko, että se ikinä kohenee ihan täsmälleen nuoria miehiä vastaavaksi, kun sukupuolten välillä nyt vaan on tämä "pikkuinen" biologinen ero, että naisella on kohtu yms. mutta tuo vaikuttaisi kuitenkin merkittävästi jo.

Onko pieni paikkakunta, vikaa koulutuksessa (ei ohjata hengityshalvaustiimiin millään tavalla)? Alkoi kiinnostaa minuakin tämä :)

On melko pieni paikkakunta. Tai tällanen n. 15 000 as. Lähihoitajia kyllä valmistuu koko ajan, mutta työtä tuntuu riittävän. Me ollaan kyllä sanottu pomolle, että tähän asiaan täytyy tulla muutosta. En tajua miksei paikkaa ole yleisessä haussa, kuulopuheiden yms. kautta tähän tulee porukkaa.
Ja kun tämä työ ei kaikille sovi, pitää olla tietynlainen luonne..

Huomaatko, että syyllistyit heti? Enhän minä sanonut, että kaikki naiset tekevät aivotonta suojatyötä. Olipa muuten kauniisti sanottu, voitko tarkentaa mitä tämä on koska ilmeisen aivottomana en ehkä tiedä, teenkö sellaista työtä vai en?

Yliopistosta valmistuu, kuinka monta ihmistä vuodessa? Kuinka moni työllistyy heti, kuinka moni työllistyy arvostettuun työhön, siis sinun mielestäsi?

Syyllistyin mihin? Kommentoin vaan aloitukseen, kun olen ihan täysin eri mieltä. En syyllistä ketään, sanon vaan, että jokainen voi olla kotiäiti, mutta kuka tahansa ei pääse mihin työpaikkaan tahansa. Eli kumpi vaatii enemmän?

[QUOTE="Eee";26263122]En usko, että niin kävisi ihan oikeasti, mutta kysymyksellä johdattelin sinua huomaamaan, miksi se työssä käyminen kuitenkin on tietyllä tavalla aika tärkeä juttu.

Luulen, että olisi tosi hyvä juttu, jos niin tapahtuisi. Miesvaltaisten alojen työnantajat olisivat tietty aluksi aivan naama nurinpäin, koska se tarkoittaisi heille melkoisia kustannuksia, mutta kun siitä siirtymävaiheesta selvittäisiin, niin nuorten naisten asema työelämässä olisi kohentunut merkittävästi.

En usko, että se ikinä kohenee ihan täsmälleen nuoria miehiä vastaavaksi, kun sukupuolten välillä nyt vaan on tämä "pikkuinen" biologinen ero, että naisella on kohtu yms. mutta tuo vaikuttaisi kuitenkin merkittävästi jo.[/QUOTE]

Ei minua johdatella tarvitse, en väheksy työntekemistä. Se vain ei minusta ole sen kummallisempaa kuin jatkuva kotitöidenkään tekeminen. Jos siis pitäisi asioita vertailla, en lähtisi edes vertaamaan.

Eli jos iso lauma miehiä yhtäkkiä poistuisi työelämästä vähäksi aikaa, se on hyvä juttu? Talous ei kaadu, heitä ei tarvita pitämään Suomea pystyssä eikä mitään muuta korkealentoista mitä tulee aina puheeksi, kun äideistä puhutaan?

[QUOTE="vieras";26263148]Syyllistyin mihin? Kommentoin vaan aloitukseen, kun olen ihan täysin eri mieltä. En syyllistä ketään, sanon vaan, että jokainen voi olla kotiäiti, mutta kuka tahansa ei pääse mihin työpaikkaan tahansa. Eli kumpi vaatii enemmän?[/QUOTE]

Moni, hyvin moni sanoo ettei heidän päänsä kestäisi kotiäitiyttä ja siksi he ovat palanneet pian töihin. Että kai se sitten toisten mielestä jotain vaatii kuitenkin.

"Hengityshalvaustiimi Ihan siis vaan lähihoitajia ollaan kaikki, ei sen kummempaa koulutusta edes tarvi, mutta pulaa on.. :/ Ihan tupella tehdään neljä ihmistä työtä kolmessa vuorossa. Ja jos yksikin on sairaana niin senhän tietää mikä sotku siitä tulee..

muok. siis lh-koulutuksen lisäksi tarvii perehtyä nimenomaan tähän hommaan, ei tänne voi suoraan yksin tulla vuoroon kukaan hoitaja."
Siihenkin on koulutus, vaikka sen aikaa työkaverit joutuvat painamaan niska limassa.
T: Ollut osana hengityshalvaustiimiä, josta vaihdoin toisiin töihin. Vielä tuo näyttää entinen hoidokkini hengissä olevan ;)

On melko pieni paikkakunta. Tai tällanen n. 15 000 as. Lähihoitajia kyllä valmistuu koko ajan, mutta työtä tuntuu riittävän. Me ollaan kyllä sanottu pomolle, että tähän asiaan täytyy tulla muutosta. En tajua miksei paikkaa ole yleisessä haussa, kuulopuheiden yms. kautta tähän tulee porukkaa.
Ja kun tämä työ ei kaikille sovi, pitää olla tietynlainen luonne..

Omituista, mutta tämä taitaa olla ongelma monessa paikassa. Miksi kouluissa ei puhuta tuollaisesta vaihtoehdosta, kuulostaa minusta mielenkiintoiselta?

Eli jos iso lauma miehiä yhtäkkiä poistuisi työelämästä vähäksi aikaa, se on hyvä juttu? Talous ei kaadu, heitä ei tarvita pitämään Suomea pystyssä eikä mitään muuta korkealentoista mitä tulee aina puheeksi, kun äideistä puhutaan?

Sanoit, että miehet vaatisivat omat osansa esim. vanhempainvapaista. Noh... Jos mies jää vanhempainvapaalle, niin eikö silloin sen vauvan äiti ole vastaavasti töissä/opiskelemassa/tms.?

Yhteistyössä