Ei sitä rakkautta lapseen vaan voi käsittää

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karvapallo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Karvapallo

Aktiivinen jäsen
27.06.2008
4 377
0
36
Siis ilman, että on omaa lasta/ odottaa lasta.
Luulin, että tiedän mitä se rakkaus siihen omaan lapseen on ennenkuin aloin odottamaan. Läheisilläni on lapsia joita rakastan suunnattomasti ja luulin, että se on samanlaista sitten omienkin kohdalla. Ajattelin, että ei sen suurempaa voi olla mitä sillä hetkellä tunsin.

Nyt kuitenkin sain plussan jouluna.. Ja tähän pakahtuu! Viikkoja on omien laskujen mukaan n. 5-6 ja nyt jo, näin alussa, tämä tunne on jotain aivan ihanaa. Iltaisin sitä miettii sitä, kuinka kovasti jo nyt rakastan tuota lapsenalkua sisälläni ja voisin tehdä mitä vaan, jotta hänellä on siellä kaikki hyvin.. Kestän vaikka mitä kipuja ja oireita kunhan vauva voi hyvin ja pitää lujasti kiinni loppuun asti :heart:

Miltä tämä tuntuu sitten, kun vauva syntyy, sitähän en voi tietää.. Mutta rakastan tätä pientä olentoa mahassani jo niin suunnattomasti, että voin vain kuvitella miten ihanaa se on sitten, kun vauvan on ensimmäistä kertaa saanut syliin :heart: Hymyilyttää ja mahan pohjassa jännittää kun tietää, että pitkäaikainen toive on käynyt toteen.. Eli esikoista tässä nyt sitten odotellaan! :)

Pakko oli tämä tulla jakamaan myös teidän kanssanne, miehelle sitä olen jo puhunut niin useasti :)
Ja samalla tulin kertomaan, että olitte oikeassa kun joskus lueskelin täällä siitä, miten omaan lapseen rakkaus on jotain niin erilaista ja ihanaa :heart:

En edes tiennyt aiemmin, että mahassa olevaa pientä sikiötä voi tällä tavalla rakastaa.. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Jotenkin hassu kirjoitus jos olet rv 5, kun puhut rakkaudesta _lapseen_

tiedän. tiedän myös sen, että se pieni asia sisälläni on vasta sikiö, tai alkio :D
Mutta tarkoitin sitä, että lapseen sitä rakkautta tosiaan ei voi ymmärtää, koska se on varmasti vielä suurempaa mitä nyt koen ja tunnen.
Siksi varoin puhumasta lapsesta tuossa keskikohdalla, vaan sanoin olio ja sikiö.
mahan asukki :heart:
lapsihan siitäkin pienestä kehittyy ja en todellakaan voinut tietää aiemmin miltä tuntuu kun lapsi on syntynyt, kun tämä tunne on nyt jo näin voimakas! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Jotenkin hassu kirjoitus jos olet rv 5, kun puhut rakkaudesta _lapseen_

tiedän. tiedän myös sen, että se pieni asia sisälläni on vasta sikiö, tai alkio :D
Mutta tarkoitin sitä, että lapseen sitä rakkautta tosiaan ei voi ymmärtää, koska se on varmasti vielä suurempaa mitä nyt koen ja tunnen.
Siksi varoin puhumasta lapsesta tuossa keskikohdalla, vaan sanoin olio ja sikiö.
mahan asukki :heart:
lapsihan siitäkin pienestä kehittyy ja en todellakaan voinut tietää aiemmin miltä tuntuu kun lapsi on syntynyt, kun tämä tunne on nyt jo näin voimakas! :)

Onnittelut raskaudesta ja toivottavasti kaikki menee hyvin! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Jotenkin hassu kirjoitus jos olet rv 5, kun puhut rakkaudesta _lapseen_

tiedän. tiedän myös sen, että se pieni asia sisälläni on vasta sikiö, tai alkio :D
Mutta tarkoitin sitä, että lapseen sitä rakkautta tosiaan ei voi ymmärtää, koska se on varmasti vielä suurempaa mitä nyt koen ja tunnen.
Siksi varoin puhumasta lapsesta tuossa keskikohdalla, vaan sanoin olio ja sikiö.
mahan asukki :heart:
lapsihan siitäkin pienestä kehittyy ja en todellakaan voinut tietää aiemmin miltä tuntuu kun lapsi on syntynyt, kun tämä tunne on nyt jo näin voimakas! :)

Onnittelut raskaudesta ja toivottavasti kaikki menee hyvin! :)

Kiitos :)
 
Sitten tulet myös yllättymään siitä, kuinka oma lapsi voi aiheuttaa niitä negatiivisiakin tunteita. Joskus olen mm. miettinyt, että heitänkö tuon kakaran seinään, vai mitä sille teen... :D

Onnea odotukseen :flower:
 
No just joo. RV viis ja nyt voi sitten oikein tulla mammapalstalle kertomaan että millasta se rakkaus LAPSEEN oikein on.

Voin kertoa että sulle on tiedossa yllätyksiä, jos nyt kuvittelet tietäväs asiasta kaiken.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Sitten tulet myös yllättymään siitä, kuinka oma lapsi voi aiheuttaa niitä negatiivisiakin tunteita. Joskus olen mm. miettinyt, että heitänkö tuon kakaran seinään, vai mitä sille teen... :D

sitä odotellessa.. :laugh:

Ehkä nyt raskausaikana on ihan hyvä keskittyä sitten sitä paremmalla syyllä näihin positiivisiin tunteisiin, voi sitten hyvällä omalla tunnolla raivota tulevaisuudessa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jep:
No just joo. RV viis ja nyt voi sitten oikein tulla mammapalstalle kertomaan että millasta se rakkaus LAPSEEN oikein on.

Voin kertoa että sulle on tiedossa yllätyksiä, jos nyt kuvittelet tietäväs asiasta kaiken.

nimen omaan sanoin monta kertaa etten tiedä ja voin vain kuvitella millaista se on lapsen synnyttyä.
pyydän tarkempaa lukemista =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Sitten tulet myös yllättymään siitä, kuinka oma lapsi voi aiheuttaa niitä negatiivisiakin tunteita. Joskus olen mm. miettinyt, että heitänkö tuon kakaran seinään, vai mitä sille teen... :D

sitä odotellessa.. :laugh:

Ehkä nyt raskausaikana on ihan hyvä keskittyä sitten sitä paremmalla syyllä näihin positiivisiin tunteisiin, voi sitten hyvällä omalla tunnolla raivota tulevaisuudessa :D

Onneksi niitä positiivisia tunteita on kuitenkin enemmässä määrin =) Myös tunteiden koko kirjo yllätti mut aikoinaan, kun tunsin sellaisiakin tunteita, joita en siihen mennessä ollut aiemmin kokenut. Mm. ylpeys omasta lapsesta on maailman mahtavimpia tunteita =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Sitten tulet myös yllättymään siitä, kuinka oma lapsi voi aiheuttaa niitä negatiivisiakin tunteita. Joskus olen mm. miettinyt, että heitänkö tuon kakaran seinään, vai mitä sille teen... :D

sitä odotellessa.. :laugh:

Ehkä nyt raskausaikana on ihan hyvä keskittyä sitten sitä paremmalla syyllä näihin positiivisiin tunteisiin, voi sitten hyvällä omalla tunnolla raivota tulevaisuudessa :D

Onneksi niitä positiivisia tunteita on kuitenkin enemmässä määrin =) Myös tunteiden koko kirjo yllätti mut aikoinaan, kun tunsin sellaisiakin tunteita, joita en siihen mennessä ollut aiemmin kokenut. Mm. ylpeys omasta lapsesta on maailman mahtavimpia tunteita =)

Mukava tietää, että niitä erilaisia tunteita on tulossa vielä paljon vastaan :)
Oikeasti, tää lapsi on nyt niin toivottu, että siitä vaan tahtoisi huutaa koko maailmalle! Ja ei mulla nyt realiteetit oo hukassa, ymmärrän että ei se enää aina näin ruusuista ole lapsen synnyttyä
:D
Mutta tahdon keskittyä nyt kaikinvoimin tähän mitä on.. ja odottaa innolla mitä on vastassa :D

Ymmärrän myös sen, että tää voi tuntua joistakin tosi hassulta, mutta kun ei voi tästä puhua vielä kenellekään tutulle ennen riskiviikkojen umpeutumista, niin mä en kestä :D Pakko oli joillekin saada kertoa, ja tänne sit ajattelin purkautua, nimimerkin taakse piiloutua :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Sitten tulet myös yllättymään siitä, kuinka oma lapsi voi aiheuttaa niitä negatiivisiakin tunteita. Joskus olen mm. miettinyt, että heitänkö tuon kakaran seinään, vai mitä sille teen... :D

sitä odotellessa.. :laugh:

Ehkä nyt raskausaikana on ihan hyvä keskittyä sitten sitä paremmalla syyllä näihin positiivisiin tunteisiin, voi sitten hyvällä omalla tunnolla raivota tulevaisuudessa :D

No ei kaikkien tarvitse heitellä lapsia seinään tai raivota niille! Toisenlisiakin tapoja on kasvattaa lasta! Onnea tulevasta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Sitten tulet myös yllättymään siitä, kuinka oma lapsi voi aiheuttaa niitä negatiivisiakin tunteita. Joskus olen mm. miettinyt, että heitänkö tuon kakaran seinään, vai mitä sille teen... :D

Onnea odotukseen :flower:

kui sä uskalsit tänne noin kirjoittaa, kohta joku valopää on vähintää lastensuojeluilmotusta susta tekemässä :o |O :D

AP:lle onnea odotukseen ja masussa elelevälle jarrusukkia :) :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
Mutta tahdon keskittyä nyt kaikinvoimin tähän mitä on.. ja odottaa innolla mitä on vastassa :D

Tuohon sulla on täysi oikeus :) Keskity nyt vain omaan hyvään oloosi ja hykertele hetki salaisuutesi kanssa. Täällähän meitä on mammoja jakamaan odotuksen ilot (ja ne surutkin) kanssasi =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
Mutta tahdon keskittyä nyt kaikinvoimin tähän mitä on.. ja odottaa innolla mitä on vastassa :D

Tuohon sulla on täysi oikeus :) Keskity nyt vain omaan hyvään oloosi ja hykertele hetki salaisuutesi kanssa. Täällähän meitä on mammoja jakamaan odotuksen ilot (ja ne surutkin) kanssasi =)

Ihana tietää. Miten musta on tullu nyt näin hirveen tunteellinen :laugh: Nytki täällä hyvä ettei tippa linssis :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kalkatin:
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Sitten tulet myös yllättymään siitä, kuinka oma lapsi voi aiheuttaa niitä negatiivisiakin tunteita. Joskus olen mm. miettinyt, että heitänkö tuon kakaran seinään, vai mitä sille teen... :D

Onnea odotukseen :flower:

kui sä uskalsit tänne noin kirjoittaa, kohta joku valopää on vähintää lastensuojeluilmotusta susta tekemässä :o |O :D

AP:lle onnea odotukseen ja masussa elelevälle jarrusukkia :) :heart:

Mä olen aika rohkea :D :whistle: Palstan kuviot ovat jo tuttuja, joten jotain tämänsuuntaista osasin odottaakin ;)

Kyllä meidän lapset on muuten kasvatettu ihan muilla keinoin kuin seinille nakkelemalla tai raivoamalla =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
Mutta tahdon keskittyä nyt kaikinvoimin tähän mitä on.. ja odottaa innolla mitä on vastassa :D

Tuohon sulla on täysi oikeus :) Keskity nyt vain omaan hyvään oloosi ja hykertele hetki salaisuutesi kanssa. Täällähän meitä on mammoja jakamaan odotuksen ilot (ja ne surutkin) kanssasi =)

Ihana tietää. Miten musta on tullu nyt näin hirveen tunteellinen :laugh: Nytki täällä hyvä ettei tippa linssis :D

Heh, se on sitä raskauden tuomaa herkistymistä... siihenkin saat tottua. Ja odotahan vain sitten, kun vauva on syntynyt, sun silmät ovat kosteana joka ainoa hetki ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Alkuperäinen kirjoittaja Kalkatin:
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Sitten tulet myös yllättymään siitä, kuinka oma lapsi voi aiheuttaa niitä negatiivisiakin tunteita. Joskus olen mm. miettinyt, että heitänkö tuon kakaran seinään, vai mitä sille teen... :D

Onnea odotukseen :flower:

kui sä uskalsit tänne noin kirjoittaa, kohta joku valopää on vähintää lastensuojeluilmotusta susta tekemässä :o |O :D

AP:lle onnea odotukseen ja masussa elelevälle jarrusukkia :) :heart:

Mä olen aika rohkea :D :whistle: Palstan kuviot ovat jo tuttuja, joten jotain tämänsuuntaista osasin odottaakin ;)

Kyllä meidän lapset on muuten kasvatettu ihan muilla keinoin kuin seinille nakkelemalla tai raivoamalla =)

Ainahan sitä saa ajatella, kunhan ei pahimpia ajatuksia toteuta. Ajattelu ja teot on kuitenkin ihan eri asia =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
Mutta tahdon keskittyä nyt kaikinvoimin tähän mitä on.. ja odottaa innolla mitä on vastassa :D

Tuohon sulla on täysi oikeus :) Keskity nyt vain omaan hyvään oloosi ja hykertele hetki salaisuutesi kanssa. Täällähän meitä on mammoja jakamaan odotuksen ilot (ja ne surutkin) kanssasi =)

Ihana tietää. Miten musta on tullu nyt näin hirveen tunteellinen :laugh: Nytki täällä hyvä ettei tippa linssis :D

Heh, se on sitä raskauden tuomaa herkistymistä... siihenkin saat tottua. Ja odotahan vain sitten, kun vauva on syntynyt, sun silmät ovat kosteana joka ainoa hetki ;)

voi ei mun mies varmaan tykkää :laugh: :laugh:
 
No mutta mikäs siinä. Ihanaa odotusaikaa! :wave:
Totta tuo, että aika tunteiden kirjo on yleensä edessä, kun lapsi jo maailmassa.
Mutta plussan puolellehan fiilikset sittenkin jää. Ai niin ja lapsosesi hyötyy siitä, että olet hyvissä tunnelmissa raskausaikana..hyvät hormonit hyrrää. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinastina:
No mutta mikäs siinä. Ihanaa odotusaikaa! :wave:
Totta tuo, että aika tunteiden kirjo on yleensä edessä, kun lapsi jo maailmassa.
Mutta plussan puolellehan fiilikset sittenkin jää. Ai niin ja lapsosesi hyötyy siitä, että olet hyvissä tunnelmissa raskausaikana..hyvät hormonit hyrrää. :D

niih, ei se stressi varmaan hyvääkään tee. Aluksi vähän jännäsin sitä, pysyykö pieni mahassa, mutta turhahan tuota on niin pahasti stressata. Menisi pian sen takia kesken, kun jännittää niin kovasti sitä, tai en tiedä voiko se edes mennä kesken sen takia.. :D Äh, en mä oikeasti tiedä vielä mitään, mutta tässäpähän oppii ajan saatossa :)
 
Mäkin muistan kun testin tehtyäni jollain luennolla aloin vain hymyilee itsekseni jamuut ihmetteli. Ja sitten kun sitä oikeasti ajatteli että mun sisällä oikeasti kasvaa joku.. Ja sitten kun se lapsi syntyy niin häntä voisi pusutella koko ajan ja sylitellä. Harmi vaan että kun se lapsi ei viihdy koko aikaa sylissä pusuteltavana. Ja kaikki mitä lapsi tekee on jotenkin niin hauskaa ja ihanaa, vaikka ei tekisi oikeastaan mitään. Kyllä tää tunne on vaan jotenkin uskomaton. :heart: :heart:
 

Yhteistyössä