ei sydänääniä kuuluviin neuvolassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja irmeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

irmeli

Vieras
Onko teille muille käynyt niin, että neuvolassa ei olekaan saatu sydänääniä kuuluviin? Menossa on rv 12+3 ja eilen syödänääniä ei neuvolan laitteilla saatu kuuluviin :( Viikko sitten ultrassa kaikki oli ok. Kokemuksia? Lääkäri väitti kaiken olevan ok, mutta huolestuttaa silti :( Ensi viikolla vasta uusi yritys.

Mulla ei saatu sydänääniä kuuluviin ollenkaan rv 11+6, mutta ultrassa onneksi kaikki oli hyvin.. Myöhemminkin rv 17 ja jopa nyt viimeksi rv 21 saatiin etsiä yllättävän kauan, kun vauva vaihtoi paikkaa koko ajan. Riippuu myös kohdun sijainnista, äidin ruumiinrakenteesta jne.

Kontrolli viikon päästä on rutiini, mutta jos ultra oli ok viikko sitten, niin eiköhän kaikki noilla viikoilla jo ole kunnossa.

mulla oli eilen rv14+4 eikä ääniä saatu kuuluviin, pääsin heti ultraan ja siellä oli kuitenkin elävä vauveli eli mysteeriksi jäi tuo kuulumattomuus. ei ole paksuja vatsapeitteitä ja kohtukin on aika edessä. istukan ""suhina"" kuului kyllä hyvin. kurjaa siksi että en ole vieläkään siis kuullut lapseni sydämmenlyöntejä:(

kuulunut vielä tuossa vaiheessa mutta onneksi heti samalla oli mahdollisuus käydä ultraamassa ja siellä näkyi se sykkivä sydän :) Nykyään (reippaat 20 rv) pouskuttaa kovasti! Elä hättäile, joskus se vain ottaa aikansa :)

Hei!

Ole vain ihan huoleti. Meilläpäin sydänäänien kuuntelu aloitetaan vasta 17. raskausviikolla. Juuri sen takia, että ne eivät välttämättä kuulu aikaisemmin vaikka vauvalla onkin kaikki hyvin. Viime viikolla vauvan sydänäänet kuuluivatkin oikein mukavasti. Ihan kun höyryveturi :)

Mulle sanottiin neuvolassa, että ei saa menettää yöunia, jos ei saa sydänääniä kuulumaan neuvolan laitteilla ja näillä viikoilla 13+1. En sitten tiedä tuosta vartalonmudosta vaikuttaako se, mutta mulla on tuota pyöreyttä ihan kiitettävästi jo ennakkoon.

Yhteistyössä