Ei tää ollutkaan mun ensimmäinen nilkkamurtumani :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keittiönoita

Vieras
Lekuri soitti tänään. Röntgenlääkäri oli vielä katsonut ne mun nilkkakuvat ja todennut, että nilkka on sen näköinen, että ortopedin konsultaatio on tarpeen. Ja se konsultaatio on huomenna iltapäivällä. Kaipailivat lisäksi vanhoja nilkkakuviani ja lekuri kysyi, missä mulla se edellinen nilkkamurtuma hoidettiin. Mä olin ihan äimänä, että mikä ihmeen nilkkamurtuma :o Vastasin, että ei yhtikäs missään, koska en mä ole tiennyt, että mulla on nilkka ollut murtunutkin. Pitää varmaan hankkia joku "kotiröntgenlaite", jotta voi aika ajoin kuvata ja katsoa, mahtaako olla taas uusia murtumia :D

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Jaa että sulla on ollu tietämättäsi murtuma jalassa :o
Ja siis mulla on nytkin tuoreempi murtuma eli murtui silloin muutama viikko sitten. Mutta on kuulemma kuvien mukaan ollut aikaisemminkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Jaa että sulla on ollu tietämättäsi murtuma jalassa :o
Ja siis mulla on nytkin tuoreempi murtuma eli murtui silloin muutama viikko sitten. Mutta on kuulemma kuvien mukaan ollut aikaisemminkin.

Sä olet vissiin samanlainen kipusissi ku toi mun mies,se nilkutti kotona 3 päivää ennenkuin meni lääkäriin,molemmat "sivuluut" nilkasta murtuneet ja kerran siltä oli kämmenestä mennyt joku luu poikki,niin oli töissä pari päivää ennen lääkäriin menoa :o

Alkuperäinen kirjoittaja ixus:
Mihis sä sen olet telonut?
Tää uudempi tuli muutama viikko sitten, kun olin illalla pimeässä koiran kanssa ulkona ja kävelytiessä oli kuoppa, jota en huomannut. Nilkka vääntyi ja mä rysähdin kaikkine läskeineni jalan päälle. Tällä viikolla kävin sit lääkärissä, kun ei tuntunu kipu ja turvotus häviävän itsekseenkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Sinulla ei ole kyllä sitten kovin alhainen kipukynnys. Olit varmasti yllättynyt uutisesta!
Sen tiedän, että ei ole kovinkaan alhainen. Mutta mulla ei ole kyllä mitään käsitystä, millon mulla olis nilkka ollut edellisen kerran murtunut.

Tää uudempi tuli muutama viikko sitten, kun olin illalla pimeässä koiran kanssa ulkona ja kävelytiessä oli kuoppa, jota en huomannut. Nilkka vääntyi ja mä rysähdin kaikkine läskeineni jalan päälle. Tällä viikolla kävin sit lääkärissä, kun ei tuntunu kipu ja turvotus häviävän itsekseenkään.

Voi :( .

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Sinulla ei ole kyllä sitten kovin alhainen kipukynnys. Olit varmasti yllättynyt uutisesta!
Sen tiedän, että ei ole kovinkaan alhainen. Mutta mulla ei ole kyllä mitään käsitystä, millon mulla olis nilkka ollut edellisen kerran murtunut.

Kuulostaa aika hurjalta.
Ole nyt varovainen, ettet enempää telo itseäsi!
Nimim. Ostosten kanssa toissailtana kaatunut. Luita ei mennyt poikki, mutta chilillä maustettu tomaattimurska räjähti laukkuun jäähän osuneen iskun voimasta.

Mun äitillä kävi melkein sama homma tossa vuosi sitten,ainut vaan että hän kaatui käden päälle ja kyynärluu murtui :/

alkaa kai muutenkin olla vaaraa rikkoa luitaan entistä herkemmin. Ja se osteoporoosi on sellainen kaiketi ettei edes luunmurtumia välttämättä huomaa.. mitäs jos menisit siihen ost.kokeeseen?

Alkuperäinen kirjoittaja sori:
alkaa kai muutenkin olla vaaraa rikkoa luitaan entistä herkemmin. Ja se osteoporoosi on sellainen kaiketi ettei edes luunmurtumia välttämättä huomaa.. mitäs jos menisit siihen ost.kokeeseen?
Luultavasti mut määrätäänkin siihen tutkimukseen. Nivelreumahan lisää osteoporoosin riskiä.

Luultavasti mut määrätäänkin siihen tutkimukseen. Nivelreumahan lisää osteoporoosin riskiä.

ja en tarkoittanut mitään pahaa tolla ikä-asialla olen itsekin 35+ joten edessä itselläkin noi vitsaukset. Mutta sinnitellään!

ja en tarkoittanut mitään pahaa tolla ikä-asialla olen itsekin 35+ joten edessä itselläkin noi vitsaukset. Mutta sinnitellään!
En mä sitä pahalla ottanutkaan =) Kyllä sitä jo tässä iässä tiedostaa, että ei nämä krempat tästä ainakaan vähene :D

Mulla sama juttu, kun kävin aikuisiällä lääkärissä nilkan takia niin siellähän oli molemmissa vanhoja ja väärin luutuneita murtumia. Muistan kyllä, että lapsena teloin nilkkani hyppiessä ja kiipeillessä monta kertaa, mutta ei mua lääkäriin viety. Poljin vielä jotenkin pyörälläkin silloin kouluun. Muistan, että oli monta kertaa todella kipeät, mutta isovanhemmat ajattelivat sen olevan nyrjähdyksiä. Nyt vaan ongelmana, että nivelsiteet liian löysät. Joskus ollut särkyä isomman rasituksen jälkeen. Hoidoksi annettiin vaan tarvittaessa pitää nilkkatukia.

Voi vitsit :o

Mä kanssa jokunen vuosi sitten pudotin painon varpaalleni ja kun lääkäri alkoi niiden kuvien kanssa mua tohtoroida, niin totes että selvä murtuma ja kävi mun terveeseen jalkaan käsiksi- ihmetteli että missäs.....KUN mä olin sen toisen koipeni telonut. (kuvattiin molemmat jalat jostain syystä ) Siitä murtumasta oli pari vuotta ja ihan vaan kiveen kolautin kävellessäni läpsyttimillä. Koko kesän kuljin paljain jaloin kun ei kenkää pystynyt ja syksyllä alkoi tuska kun kouluun piti mennä ja kengät laittaa. Eikä käynyt mielessäkään että olis lääkäriin mennyt B)

Mutta se varvas minkä päälle sen painon kumautin, niin oli ehjä vaikka varmasti sai pahemman tällin kuin sen toisen jalan varvas.

Yhteistyössä