mun ja miehen täysin erilaiset suvut, musta tuntuu et tää asia erottaa meidät.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono miniä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huono miniä

Vieras
mies on kiihkouskovaisesta suvusta. isänsä on pappi ja äitinsä kanttori, sisarukset hyvissä naimisissa uskovaisten puolisoidensa kanssa, suuret perheet ja korkeat koulutukset, heillä ei ole tvtä ja jokainen leivänmurenakin siunataan ja joka välissä rukoillaan, illat vietetään virsiä veisaten ja teepöydässä kirkkoasioista puhuen, kaikki on korkeastikouluttautuneita ja tuntuu et vähän astetta ylempänä muuta kansaa.
oikeesti mä en liiottele yhtään.

mä olen suvusta jossa varmaan 90% ei kuulu kirkkoon ja nekin jotka kuuluu on vanhoja ihmisiä. meidän suvussa kiroillaan, käytetään alkoholia ja ollaan aivan eri ääripäässä kun miehen suvussa, kaikki otetaan avosylin vastaan vaikka olis millanen ihminen..

mies sit otti TAAS puheeks et miksi mä en käy ikinä niiden porukoilla ja mä sanoin et mulla on siellä niin ulkopuolinen olo, mulle ei puhuta kun en oo käyny lukiota enkä löydä virsiä virsikirjasta, mua ei varsinaisesti paheksuta, mut selkeesti olisivat toivoneet pojalleen "parempaa". kaiken kruunaa mun avioton lapsi edellisestä liitosta.
no, ollaan oltu jo 6v yhdessä ja "anoppi ja appi" on jo nielleet sen, että mä en ehkä lähdekään heidän poikansa elämästä, mutta eipä mua kiinnosta siellä käydä.

mies sit vertaa et käyhän hänkin mun vanhemmilla yms, mutta musta vähän eri meininki et mun miestä halataan siellä, siltä kysellään kuulumiset, sitä ei jätetä ulkopuolelle ja sille on tehty selväks et siitä tykätään ja se käy siellä ilman muakin, voi vaikka marssia suoraan jääkaapille eikä mitään.

mä meen miehen vanhemmille niin ensin tervehditään virallisen jäykästi, sitten istutaan kahvipöytään ja alkaa n.15minuutin vaivaantunut hiljaisuus, kuuluu vaan kellon viisareiden raksahdukset ja lusikoiden äänet kun jokainen hämmentää kahviaan. sitten aletaan puhua "apen" päivästä miten saarnat meni ja millanen kolehti tuli. sitten puhutaan "anopin" päivästä millasia virsiä soitti ja lauloi ja miten sit kerran soittikin väärin, apuaaaaa.
sit kysytään mun mieheltä sen työkuvioita ja siinä se sitten olikin, mä olen ilmaa. meidän talonrakennusprojektiakin kysyttiin mun mieheltä et "no mites se SUN talos nyt sitten......."
oikeesti ihan kamalaa jäykkää tuskaa!!!!!!!

ja mitä meidän häistäkin tulis mitä "anoppi" nyt niin peräänkuuluttaa kun on tajunnu et musta ei pääse eroon, niin on meidän hankittava sit ainakin jumalan siunaus! mun suku keittää pontikkaa, laulaa karaokee, ramppaa auton takaluukulla, juhlii aamuun asti. miehen suku kahvittelee nutturat kireellä, rukoilee ja kiittää luojaa ja lähtee meneen.

mä en jaksa tätä, tää on ainoa asia mistä me riidellään!!!
miehen takia keikun kirkon jäsenenä vaikka mieli tekis erota tähän paikkaan.

oikeesti tää on ihan kamalaa.

No ota sellanen asenne että miehen mieliks koitat kestää vaikka kerran kahessa kuukaudessa ihan urheilusuorituksena jotkut kahvit, sillä ehdolla että mies ylläpitää paikanpäällä keskustelua eikä kaikki vaan tuijota kuppiinsa.

Pieni uhraus se on parisuhteelle koittaa kestää puolison porukoita. Ei niistä tykätä tarvi, kunhan jollain tasolla sietää.

Minulla oli sama tilanne. Tai no on vieläkin. Miehen suku vl ja oma suku alkoholisteja ym taviskansaa. 10v yhdessä, ei ongelmia. Naimisiin mentiin "salaa" ilman juhlia, kerrottiin vain että nyt ollaan naimisissa. Lapsia 4. Ei me jakseta tyhjästä tapella. Suku on suku, me olemme me.

Parisuhteen vuoksi on kestettävä kummalllisia asioita :D Ei muakaan kaikki sukujuhlat kiinnosta, mutta yritän kestää :D Samoin parisuhteeseen kuuluu, että toisen vanhempia ei kauheasti arvostella. vaikka mäkin äitini 'viat' tunnistan, en halua miehen niistä turhaan puhuvan.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
entä sun miehes? veisaako sekin virsiä ja siunaa leipäpalaset? ja miten se suhtatuu sun pontikkaa juovaan sukuun :)

ei veisaa eikä siunaa, mutta on sille jääny tiettyjä uskonnollisia juttuja takaraivoon kun eläny kuitenkin elämäänsä uskovaisessa kodissa...

mies tykkää mun suvusta hirveesti, viihtyy ja juo niiden kanssa sitä pontikkaa :D

en mä miehelle ole haukkunut varmaann koskaan sen vanhempia, mutta sitä olen korostanut että mulla on siellä äärettömän ulkopuolinen ja vaivaantunu olo..

Alkuperäinen kirjoittaja huono miniä:
ja mitä meidän häistäkin tulis mitä "anoppi" nyt niin peräänkuuluttaa kun on tajunnu et musta ei pääse eroon, niin on meidän hankittava sit ainakin jumalan siunaus! mun suku keittää pontikkaa, laulaa karaokee, ramppaa auton takaluukulla, juhlii aamuun asti. miehen suku kahvittelee nutturat kireellä, rukoilee ja kiittää luojaa ja lähtee meneen.
.

mun mies on lessuperheestä jossa vähän sama meininki häissä, siis kahvittelut nutturat kireellä.
Meillä asia on ratkastu (ens kesänä häät) niin että eka kirkko, sit kahvittelut vähän virallisemmin ja siel jotain ohjelmaa ja näitten kahvittelujen jälkeen on sitten oikeet jatkot sen pontikan läträyksen kera.. :D

Yhteistyössä