T
Taidan vaihtaa alaa
Vieras
Olen eräässä ykstityisessä hoitokodissa töissä jossa yövuorot ovat pitkiä 12-tunnin mittaisia.No ehdotinkin että aamuvuoro alkais tulla töihin 7 että yövuorolainen pääsisi 7 nukkumaan(normaalisti yövuoro kestää 8 tai 9 asti)ja ehdotus menikin läpi mutta nyt minulle on laitettu sit päivävuoroja 9 tai 10 tunnin mittaisia siitä hyvästä että yövuoro loppuu klo 7.
No eipä siinä mitään mutta eräälle toiselle työntekijälle ei ensi listaan ole laitettu yhtään yötä kun minulla on niitä 4 ja lisäksi tämä henkilö on saanut tähän asti kaikki vkl vapaaksi ensi listassakin hänen työaika on tyyliin 7-15 tai 7-14 kun minulla on 7-16 tai 17 asti eikä hänellä ole kuin yksi iltavuoro.Hän vetoaa yksinhuoltajana siihen että lapsille hankala järjestää hoitopaikkaa illoiksi ja öiksi( 5 ja 10-vuotiaat lapset) ja ymmärrän sen mutta onhan hän tehnyt öitä ennenkin,vasta viime viikolla oli yössä ja nyt ei ole sitten yhtään yötä tiedossa jostain syystä kun minulle niitä laitetaan 4 lähes joka listaan ja lisäksi noita pitkiä päivävuoroja.
On minullakin pieni lapsi(alle 2v) ja vaikka hoidot ovatkin järjestyneet siten että mummo pystyy hoitamaan mutta on tämä silti rankkaa kun välillä tuntuu että tyttö melkein asuu mummon luona ja on paljon yötä esim juuri noiden yövuorojen aikana.Mieskin minulla on ja hän on lapsen kanssa usein vkl jos minulla töitä mutta arkisin tekee pitkää päivää ja nytkin on reissutöissä muutaman päivän.
Miltä tuo järjestely teistä kuulostaa tuolla töissä? Minusta se on epistä vaiika pomo aina sanookin että pitäisi olla tasapuolinen jne mutta sitten kuitenkin laittaa työvuoroja ihan oudosti minun mielestä..