EI TAJUA! EIKÖ MIES SAA SYÖDÄ RUOKALASSA JOS RUOKA ON PAHAA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Vieras
Tosta ruokailuketjusta tuli mieleen.. kun tossa oli että mies ei voi lisätä suolaa ruokaansa..

Että onko todella näin, että on normaalia olla kommentoimatta toisten ruokia? Siis ettekö voi kommentoida esim jos toinen on tehnyt pahaa ruokaa, tai mies ei halua ottaa työhön mukaan sun tekemää ruokaa.. Mitä hemmettiä?

Meillä kyllä kommentoidaan toistemme ruokia ja jos mun ruokani on syömäkelvotonta niin kyllä hemmetti vieköön mies saa sanoa että ei tätä syö vanha erkkikään. Ei siitä saa pahastua. Hvyä kun sanoo.
Ja jos mun risottoni ei kelpaa työpaikalle ni voi voi. EI ole pakko ottaa. VOi sanoa hyvinkin että ajattelin tänään käydä syömässä vaikka taimaalaisessa ja syön ehkä sitte illalla risottoa.. Tai sitten se yksinkertasesti oli niin pahaa ettei tahdo ottaa mukaan..

Mikä kummallinen perhe me ollaan? Ollaan ennenki törmätty tällaseen etttä muut kummastelee meidän sanomisia ja tekemisiä ja suoruutta perheen sisällä. Onko se todella kummallista että sanotaan miten on??

meillä saa syödä. Käyn usein itsekin, kun ei jaksa enää toista päivää samaa kastiketta syödä tai jos en alunperinkään viitsinyt laittaa mitään.

Ja joo, jos meillä epäonnistuu joku ruoka, niin kyllä aina vähintään toinen toteaa ettei tää nyt hirveen hääviä ruokaa ole..

Jos toinen viimeisistä rahoistaan tekee ruokaa ja se ei puolisolle kelpaa, vaan tämä päättää käyttää 6+? päivässä työpaikan kahvilaan sen sijaan että söisi niitä halpoja eväitä tai vaikka ostaisi sinne kotiin parempaa ruokaa, niin mielestäni kyse on isommasta asiasta kuin suolan ripottelusta. En ymmärrä sinun tulkintaasi tapauksesta.

:laugh: Montakohan alotusta tästä aiheesta saadaan :laugh: Mutta oma mielipiteeni on, että ruuan suolattomuus ei ole mikään syy olla syömättä ruokaa kun sitä suolaa voi ihan jokainen lisätä itse. Jos taas ruoka maistuu kertakaikkiaan oksettavalta, suotakoon syöminen missä tahansa (tai kuten isäni sisko aikoinaan sanoi: Syö vaikka raakkuvan variksen p*ka niin korkeelta kiveltä kun yllät)

En alkuperäistä ketjua jaksanu lukea, mut mun mies ei tosiaan tykkää tietyistä mun tekemistä ruuista ja silloin mä teen sille jotain hk:ta tai se käy grillillä. Miksi siitä pitäis suuttua?
Kaikilla ei oo samanlainen maku.

Jos miehelle ei kelpaa mun tekemät ruuat niin voi voi, olkoon syömättä, tai tehköön herra itse ruokansa. En itsekään syö pahaa ruokaa joten ei tarvitse miehenkään syödä.

etkö sää tajua sitäkään, että jos rahat on tiukilla niin sillon ei mennä syömään mihinkään ruokaloihin?!
sillon syödään sitä mitä on. ja jos ei kelpaa niin sitten ollaan kokonaan syömättä!!

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Ei saa, jos ei ole rahaa.

Jos mies on perheen ainoa elättäjä, totta hitossa on tärkeää että jaksaa tehdä sen työnsä! Ja siihen jaksamiseen vaikuttaa myös ravinto. On oltava oikeus syödä ruokalassa, jos firmasta sellainen löytyy. Monissa on tarjolla erittäin maittavaa ja monipuolista ruokaa. Parempaa kuin jokin mauton makaronimössö ;)

Ja kyllä, kht:lla oleminen pienentää tuloja. Itse olin 5 vuotta, mutta ei meidän tarvinnut ruuasta säästellä :o Tingittiin sitten muusta turhasta...

Alkuperäinen kirjoittaja noh:

Jos mies on perheen ainoa elättäjä, totta hitossa on tärkeää että jaksaa tehdä sen työnsä! Ja siihen jaksamiseen vaikuttaa myös ravinto. On oltava oikeus syödä ruokalassa, jos firmasta sellainen löytyy. Monissa on tarjolla erittäin maittavaa ja monipuolista ruokaa. Parempaa kuin jokin mauton makaronimössö ;)

Ja kyllä, kht:lla oleminen pienentää tuloja. Itse olin 5 vuotta, mutta ei meidän tarvinnut ruuasta säästellä :o Tingittiin sitten muusta turhasta...

Tingitte yhdessä, oletan.

Mutta jos rahat ovat finaalissa, menettelee mautonkin mössö päivän, pari. Ja ketjussa, johon viittaat, ei taida mies elättää muita, kuin itsensä.

Mutta jos rahat ovat finaalissa, menettelee mautonkin mössö päivän, pari. Ja ketjussa, johon viittaat, ei taida mies elättää muita, kuin itsensä.

Jos perheen elämä on muutamista euroista ja miehen ruokailusta kiinni, on todellakin keskustelun paikka :o

niin niin. mutta ei olekaan kyse siitä että mies joutuis nälässä tekeen töitä. vaan siittä, että kotona on ruokaa ja sitä syödään.
ihan oikeesti normaali palkkaisella perheellisellä ei todellakaan ole varaa syödä työpaikkaruokalassa oli sielä sitten kuinka maittavat tai monipuoliset tarjonnat tahansa.
kirjoitin jo edelliseen aloitukseenkin, niin se tekee äkkiä kahvitaukoineen yli 180e/kk. pelkästään töissä syöminen!
siihen päälle sitten ruoka ostokset kotiin... kyllä jostain on tingittävä

Ihmettelen myös miksi ei saisi käydä työpaikkaruokalassa syömässä. Toiset polttaa tupakkaa, toiset bensaa, toiset ryyppäävät toiset käyttää rahansa työpaikkaruokalaan. Kyllä minun mielestä työssä käyvä ihminen saa ruokansa hankkia mistä haluaa. En ymmärrä, että rahat on niin yhteisiä, että työssä käyvältä pitää kieltää omien rahojen käyttö.

Mut etttekös te sitten tajua että ne ruokalat on maksettu palkassa olevasta summasta!? Ne on lounasseteleitä joita saa työpaikalta ja vähennetään palkasta. Joten periaatteessa syynne, että on rahat tiukilla ei ole syy lainkaan. Ne luntsarit on kuitenkin, eli aivan sama syökö sitten ruokalassa.

Alkuperäinen kirjoittaja hä?:
Mut etttekös te sitten tajua että ne ruokalat on maksettu palkassa olevasta summasta!? Ne on lounasseteleitä joita saa työpaikalta ja vähennetään palkasta. Joten periaatteessa syynne, että on rahat tiukilla ei ole syy lainkaan. Ne luntsarit on kuitenkin, eli aivan sama syökö sitten ruokalassa.

Kun niitä lounareita ei ole PAKKO OTTAA. Ja silloin jää enemmän rahaa kotona tehtävään ruokaankin =)

Mulle saa sanoa suoraan jos ruoka on mennyt pilalle ja kyllä minäkin sanon miehelle suoraan eikä siitä kukaan loukkaannu.

MUTTA tuo ketju mihin ap viittaa niin ruoka EI ollut pilalla vaan miehen olisi pitänyt omaan annokseensa lisätä vähän suolaa, mikä oli sitten ihan ylivoimaista.

Juu-u, meillä mies saa syödä monipuolisen ja hyvän aterian päivittäin työp.ruokalassa 5,50?, koskapa me jätimme pari vuotta sitten tupakan pois kumpikin. Se on 10? säästö päivälle, myös viikonlopuille, joten vaikka olemme kaikkien tulorajojen alapuolella, syödään töissä sekä kotona erittäin hyvin.

kyllä munkin mies valittaa jos ruoka ei ole mielesitä, ja kyllä kehuu jos on hyvää. mitäs siitä? normaaliahan tuo. saanhan mä itsekin sanoa jos joku juttu ei maistu mulle. tasa-arvo!!

Alkuperäinen kirjoittaja m:

niin niin. mutta ei olekaan kyse siitä että mies joutuis nälässä tekeen töitä. vaan siittä, että kotona on ruokaa ja sitä syödään.
ihan oikeesti normaali palkkaisella perheellisellä ei todellakaan ole varaa syödä työpaikkaruokalassa oli sielä sitten kuinka maittavat tai monipuoliset tarjonnat tahansa.
kirjoitin jo edelliseen aloitukseenkin, niin se tekee äkkiä kahvitaukoineen yli 180e/kk. pelkästään töissä syöminen!
siihen päälle sitten ruoka ostokset kotiin... kyllä jostain on tingittävä

Näin mekin ollaan sovittu että pääasiassa mies ei syö työpaikkaruokalassa. Kuusi euroa päivässä (pelkät lounaat) tekee kuukaudessa yli 120 euroa ja sillä syö meidän koko perhe reilusti yli viikon. Tällä hetkellä ei pysty pistämään tuollaista summaa yhden ihmisen yhteen päiväruokailuun, kun mä olen kht:lla eikä miehen summa päätä huimaa. Kun talous on taas parempi niin syököön mies missä haluaa. Mies onneksi on täysin samoilla linjoilla tässä asiassa. :)

Yhteistyössä