No kun mä taas tuossa kohtaa saisin huonon kuvan vanhemmasta, joka puuttuu tilanteeseen tuomitsevasti.Alkuperäinen kirjoittaja ng:Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:![]()
Eipä noihin voi siinä puuttua, parempi keskustella sit jälkeenpäin, jos on semmoinen olo, että lapsi puhuu liikkaa. Siinä kun alat potkia muksua nilkkaan ja rykimään hiljaseksi saa aikaan vaan entistä enemmän huomiota tilanteelle![]()
Muta noi oli kyllä ihan söpöjä juttuja =)
ai. Kyllä minä vaan sanon, että NYT hiljaa ja noin ei puhuta eikä udella. Pyydän vielä anteeksi kyseiseltä ihmiseltäkin lapseni käytöstä ( yhden kerran on näin tapahtunut kun poika alkoi liikaa utelemaan ihmisen ostoksista )
Minustakin lasta pitää ojentaa heti eikä vasta kotona. Eihän ressukka siinä vaiheessa enää edes muista moista tapahtumaa. Ja osoittaa vanhemmaltakin hyvää käytöstä puuttua lapsen mahdolliseen huonoon käytökseen (jota tässä ei tosin ollut) heti, siinä ko. ihmisen läsnä ollessa, jotta ei hänkään luule, että sen vanhemman mielestä on lapselta ihan ok ja jopa hauskaa kommentoida toisten ihmisten ulkonäköä tms.
Tuossa nyt ei ollu kyseessä akuutti huono käytös, vaan tilanne, jossa eri ihmiset reagoi eri tavalla.
5 vuotias muistaa kyllä, jos heti kaupasta ulos päästyä alkaa keskutstelemaan asiasta ja kertoo, että kaikki ei tykkää ja ymmärrä, joten parempi olla puhumatta ihmisille, joista ei tiedä miten ne ajattelee.
No huono kuva jäis sellasesta vanhemmasta joka ei lastansa neuvo ja ojenna heti tilanteen sattuessa. Kyllä vanhemman on puututtava heti lapsensa huonoon käytökseen.
Ja mä sanoisin sen myös lapsen kluullen sille vanhemmalle. Jos olen hyvällä päällä, tyytyisin hymyillen toeteamaan, että anaa lapsen havainnoida, tottahan kaikki on mitä hän sanoo, jos pahalla päällä, voisi töksähtää pahastikin.
Siksi mä suosin linjaa, että selitetään laselle niin että vieraat ei kuule, että maailma on täynnä ahdasmielisiä kukkahattutätejä ja pitää aina elää sen olketusarvon mukaan, että edessä on sellainen.