Ei tiedä että pitäiskö itkeä vai nauraa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ninni 86
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mikä ihmeen joukko lynkkaus ninniä kohtaan täällä on meneillään?
Oon aina ajatellut, että tällä parisuhde osiolla on ollut aika fiksuja vastauksia ja kannustava ilmapiiri.
Ittekkin olen 33v., mutta en ihan tolle linjalle lähtis. Ehkä tässä onkin jotain mitä en ymmärrä...

No, mutta oli kolme tai kaksikymppinen tänne on oikeus kirjotella pienistä ja suurista ongelmista ja sillainhan sitä kypsyy myös kun kuulee toisten mielipiteitä ja ajatuksia.
Maanrakoon polkemisesta ei kyllä taas taida mitään hyötyä olla...

Mielipiteitähän tässä on kerrottu.Ja ninni puollustautunut, ja kertonut kantansa.Saa mun mielestä olla erimieltäkin? olen samanikäinen kuin sinä äitikkä.Ehkäpä näen asian erikannalta.Jotenkin suututtaa ninnin vastaus tuolla toisella puolen, missä hän sanoo että on "hyvä"? vertailla ex.ään kun on "parempi ja kauniinpi"??Enkä kyllä ihmettele ex.ää jos ei ole riemuissaan ninnistä "äitipuolena" ja lapsella ja "äitipuolella" on 13v. ikäeroa??Aika lapselliselta kuullostaa huom.!! MUN korvaan (mun mielipide, toisella toinen, mutta kai saan myös esittää omani??) jos ei pysty hommaan ite huosuja?? tai sitten pyytämään rahaa..nämä minun mielipiteitä, muilla omansa.Ja ninnillä omansa.mutta ken tänne kirjoittaa, kai "kritiikinkin" kestää??

Eiköhän se perhe ole yhteinen yritys? Mulla on kyllä myös sellainen, että en pyydä rahaa... Mies kyllä aina joko kysyy tarviinko rahaa tai sitten jättää aamulla pöydälle töihin lähtiessään tai laittaa mun kukkaroon.

Olen koittanut miettiä asiaa niin että jos meidän perheessä se tienaaja olisinkin minä, niin mitä mieltä olisin jos mies pyytäisi rahaa/ostaisin hänelle vaatteita ja muuta tarpeellista? Olisin iloinen, että voisin olla hänelle avuksi. =) Mutta silti aina joskus tulee sellainen olo että "elän siivellä", kun ei nuo vanhempairahat sun muut kovin paljon ole... :\|

Mutta mies aina jaksaa muistuttaa, että mielellään on se joka tuo rahan perheeseen, kun mä olen lapsen kanssa kotona... =)

Ja ethän sinä ilman vaatteitakaan voi olla, että rohkeasti sanot miehellesi et tarviit vaatteita. Eiköhän hänkin sen ymmärrä kun vatsa on kasvamaan päin... =) Teillä taitaa olla tarkasti molemmilla omat rahat? En tarkoita pahalla, vaan kun kirjoitit että odotat päätöstä. Onhan meilläkin omat tilit ym., mutta kuitenkin kaikki tulot ja menot on yhteisiä..

tähän kyllä täytyy vastata...
Ekaksi sanon että kyllä toista voi kieltää lähtemästä baariin jos siitä tulee itselle loukattu/paha olo,rahat on vähissä tai itse ei vasta vuoroisesti pääse.
Olen joskus sanonut miehelleni että nyt et mene ja kertonut miksi en halua hänen lähtevän ja hän kunnioittaa mielipidettäni (myös toimii päinvastoin) ja joskus potkinut että nyt menet..
Ja toiseksi omalta kohdaltani kirjoitettuna mieheni ei ole minun elättäjä tai minä en elä mieheni siivellä.
Meillä on parisuhde ja perhe ja vaikka mies käy meillä ainoastaan töissä minun ollessani kotiäiti rahat ovat yhteiset.
Perheellisenä minusta ei olisi siihen että minä maksan vuokrasta puolet tai että minä maksan tässä kuussa vuokran ja sinä ensikuussa.
Tai kun mennään ruokakauppaan niin ei siellä katsota kenen rahoilla maksetaan.
Eikä jääkaapissa ole enää minun ruuat ja sinun ruuat vaan meidän ruuat.
Ainut tietysti minkä päätin oli se että kun mies osti auton että hän maksaa sen että se kuuluu hänelle eikä esim eron sattuessa tarvitse tapella autoa kahtia.
Mutta teidän suhteenne on vasta niin alussa että ymmärtäähän sen ettei vielä kehtaa sanoa kaikkea. Mutta muutaman vuoden päästä kun on jo lapsikin niin siinä vaiheessa ujostele enää mitään.
Muistan kyllä itsekkin ajatelleeni suhteen alussa etten antanut miehen ostaa pojalleni esim sänkyä tai kenkiä kun ajattelin etten kehtaa ja ettei hänen tarvitse toisen miehen lasta elättää (pojan isä ei ole omasta tahdosta yhteydessä poikaan). Mutta nykyään hän ostelee kaikkea ja uskallan sanoa että nyt poika tarvitsee luistimet että käys ostamassa.
Mutta kertaakaan en ole tuntenut olevani siivellä eläjä tai elatettava vaan olemme tasapainoisessa parisuhteessa jossa talous kuin moni muukin asia on yhteistä. \|O :wave:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.03.2006 klo 17:59 NalleKarhu-äiti kirjoitti:
tähän kyllä täytyy vastata...
Ekaksi sanon että kyllä toista voi kieltää lähtemästä baariin jos siitä tulee itselle loukattu/paha olo,rahat on vähissä tai itse ei vasta vuoroisesti pääse.
Olen joskus sanonut miehelleni että nyt et mene ja kertonut miksi en halua hänen lähtevän ja hän kunnioittaa mielipidettäni (myös toimii päinvastoin) ja joskus potkinut että nyt menet..
Ja toiseksi omalta kohdaltani kirjoitettuna mieheni ei ole minun elättäjä tai minä en elä mieheni siivellä.
Meillä on parisuhde ja perhe ja vaikka mies käy meillä ainoastaan töissä minun ollessani kotiäiti rahat ovat yhteiset.
Perheellisenä minusta ei olisi siihen että minä maksan vuokrasta puolet tai että minä maksan tässä kuussa vuokran ja sinä ensikuussa.
Tai kun mennään ruokakauppaan niin ei siellä katsota kenen rahoilla maksetaan.
Eikä jääkaapissa ole enää minun ruuat ja sinun ruuat vaan meidän ruuat.
Ainut tietysti minkä päätin oli se että kun mies osti auton että hän maksaa sen että se kuuluu hänelle eikä esim eron sattuessa tarvitse tapella autoa kahtia.
Mutta teidän suhteenne on vasta niin alussa että ymmärtäähän sen ettei vielä kehtaa sanoa kaikkea. Mutta muutaman vuoden päästä kun on jo lapsikin niin siinä vaiheessa ujostele enää mitään.
Mutta kertaakaan en ole tuntenut olevani siivellä eläjä tai elatettava vaan olemme tasapainoisessa parisuhteessa jossa talous kuin moni muukin asia on yhteistä. \|O :wave:
Tähän peesi vaikka salettii oonki nuorempi :D

Onnea vaan sulle! Mitä sunkin tai teidän elämästä tulee kun lapsi on syntynyt. Teidän pitäisi olla perhe (=kokonaisuus) ja kyllä sun miehesi varmaan antaisi rahaa jos sanoisit reilusti.

Anteeksi, mut kuulostat tosi säälittävältä!

Tosiaan ollaan suhteen aivan alussa. Ja tämä on mun ensimmäinen "vakava" suhteeni. Ja niille jotka nyt ajattelevat että meidän elämä on ihan kauheeta ja säälittävää, niin siitä vain. Mun mielestä meillä menee hyvin ja ensimmäisen viestin tärkeinpänä asiana oli mun oma hölmöys kun en uskaltanut kysyä. Mutta kuten varmasti ootte huomannut niin en ole kovin hyvä ilmaisemaan itseäni.

Ja mun itseluottamuksesta. Ei mulla sitä kyllä kamalasti ole, jos ollenkaan.

Mutta kiva huomata että edes joku on ymmärtänyt mitä hain takaa.

Sitä en silti käsitä että miksi tosta baariin menemisestä nousi niin kohu? Kirjotinko taas jotenkin epäselvästi? No mä nyt oon sitä mieltä että saa ja pitää mennä välillä koska se on sen tapa rentoutua. Ja jos se olis joka viikonloppu niin sanoisin varmasti. Ja se tuntuu musta pahalta koska inhoon yksin oloo ja oon ihan äly mustis. Ja kyllä, se johtuu huonosta itseluottamuksesta ja on sairautta ja vaikka mitä. Mutta kun siltä tuntuu niin siltä tuntuu.

Onnea muille odottajille!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.03.2006 klo 14:40 Ninni 86 kirjoitti:
Tosiaan ollaan suhteen aivan alussa. Ja tämä on mun ensimmäinen "vakava" suhteeni. Ja niille jotka nyt ajattelevat että meidän elämä on ihan kauheeta ja säälittävää, niin siitä vain. Mun mielestä meillä menee hyvin ja ensimmäisen viestin tärkeinpänä asiana oli mun oma hölmöys kun en uskaltanut kysyä. Mutta kuten varmasti ootte huomannut niin en ole kovin hyvä ilmaisemaan itseäni.

Ja mun itseluottamuksesta. Ei mulla sitä kyllä kamalasti ole, jos ollenkaan.

Mutta kiva huomata että edes joku on ymmärtänyt mitä hain takaa.

Sitä en silti käsitä että miksi tosta baariin menemisestä nousi niin kohu? Kirjotinko taas jotenkin epäselvästi? No mä nyt oon sitä mieltä että saa ja pitää mennä välillä koska se on sen tapa rentoutua. Ja jos se olis joka viikonloppu niin sanoisin varmasti. Ja se tuntuu musta pahalta koska inhoon yksin oloo ja oon ihan äly mustis. Ja kyllä, se johtuu huonosta itseluottamuksesta ja on sairautta ja vaikka mitä. Mutta kun siltä tuntuu niin siltä tuntuu.

Onnea muille odottajille!

Joo, ensimmäisessä viestissä et uskaltanu kysyä ja kun sait kritiikkiä niin toisessa väitit jo kysynees aikasemmin monta kertaa. Et taida itekään pysyä tarinoiden perässä.

Olet aivan selvästi se Mimmuli 86, joka seksipalstalla kyseli naista ryhmäseksiin. Mies sitä kuului haluavan, vaikka nainen raskaana. Ja nainen sanoi suostuvansa kaikkeen, että miehellä olisi kivaa, eikä tarvitsisi valíttaa.

Sama epävarmuus ja kykenemättömyys ilmaista omia tarpeita!! Entäs sitten, kun teille syntyy vauva? Perustuuko teidän suhde tasavertaiseen kumppanuuteen? Mieti hyvä ihminen asioita ja selkiytä ajatuksiasi ja toiveitasi itsellesikin. Se on sinun ja lapsesi parhaaksi.

:flower: :flower: Pärjäile ja aikuistu!

Ja sen verran haluan sanoa teille jtka kirjoititte että sääliksi käy kun lapsi syntyy ym.
Meidän suhde on vielä niin alussa,että kyllä nämä asiat tästä vielä muuttuu,ja tarkoitus on ihan töihin mennä ja tienata itsekkin kun lapsi on sen ikäinen että voi hoitoon laittaa. =)

etkö nyt paljastanu ittes?Ku vahingossa kirjotit väärällä nickillä viimisen viestin??

Voi ei,

TÄÄ TOSIAAN ON SÄÄLITTÄVÄÄ!!!

KASVA AIKUSEKS, VAIKKA OLENKIN SUSTA VUODEN NUOREMPI, NI TUNNEN OLEVANI AIKUISEMPI

Mimmuli 86=Ninni 86 VOI ITKU SINUA, HÄVETTÄÄ PUOLESTASI!!
Miksi sinulle tulee lapsi heti suhteen alussa?
Vaikuttaa pahasti siltä, että sinua huomattavasti vanhempi miehesi käyttää sinua ja avuttomuutasi HÄRSKISTI HYVÄKSI. Etkä tunnu sitä tajuavan.
On selvää, että olet kokematon ja avuton mieheesi verrattuna ja tuollaisella pelokkaalla asenteella tuhoat vain omaa persoonaasi.
Se miehesi toive toisesta naisesta teidän sängyssänne on uskomaton.
Ei hän ole aikuisen, kunnon miehen tavoin sitoutunut sinuun.
Hänen kuuluisi hoivata ja tukea sinua!!
Mitä sinä Mimmuli86=Ninni86 ITSE HALUAT??

Haluatko ryhmäseksiä raskaana tai juuri synnyttäneenä tai katsella, kun miehesi vehtaa jonkun toisen kanssa? Ei se ole Mimmuli=Ninni tervettä sinulta tai mieheltäsi.

Haluatko tehdä aina kuten se niin kutsuttu miehesi haluaa, omasta tahdostasi välittämättä?

MITEN KYKENET OTTAMAAN VASTUUTA LAPSIPARASTASI, KUN ET KYKENE OTTAMAAN ITSESTÄSIKÄÄN? Kysyn vaan.

tuollainen mies ei vie kuin sydänsuruihin. Olet vielä ehkä liian kokematon ja nuori ymmärtämään sen. Kaikki kivun ja tuskan ennusmerkit on jo ilmassa.

On sullakin mies. Oletko miettinyt, miksi tuli ero exänsä kanssa. Eihän kukaan itseään kunnioittava nainen alistu tuollaiseen.

Miksi tarvitsee kunnon panoa toisen naisen kanssa? Eihän sinulla ole raskausviikkojakaan vielä niin hirveästi.

Uskallatko enää Mimmu-ninni tulla kommentoimaan ja selittämään meille?

Tosiaan ihan sääliksi käy, että sulle tai teille syntyy lapsi. Osaat(te)ko edes huolehtia siitä??? :o :headwall: :headwall:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.03.2006 klo 20:22 ilkeä kirjoitti:
jos olet se sama ninni86 joka tuolla uusperhepuolella kertoi ettei vertaa itseään miehen ex.ään kun ex ei kuntoile ja on 9v. vanhempikin.Eipä voi muuta sanoa kuin että nuoruus ja kauneus on katoavaista, tyhmyys ei. Ehkäpä olet miehesi kanssa joka ilm. sua vanhempi, henkisesti samalla tasolla joten onnea vaan..olet siis ilm. 20v., aika kakara tunnut olevan, ehkäpä se lapsi opettaa sua ja miestäs.
tätäpä mä tarkoitin, kun aiemmin vastailin ninnille. Sori ninni, vähän liian törkeesti! toivon kyllä sulle ninni hyvää, mutta mietipäs nyt tosiaan miehesi "henkistä tasoa." ihan kokemuksella sanon.Ja senkin omasta kokemuksesta, että mies ehkä on kypsymätön ja näyttää ex.lle että hän saa "nuoren", mutta samalla ruikuttaa ex.ää takas. ;) :hug:

Olen "lainannut" mieheltäni viimeisen puolen vuoden aikana
n.10 000,-. Eikä ole tarvinnut punastella tai nolostua aina rahaa ruikuttaessani. Olen vain tuumannut, että kalliiksi tulen, pieni virne silmäkulmassa

HUOMIO!!! Kaikki jotka meinaavat ruveta laukomaan ilkeyksiä mulle tässä vaiheessa, niin perustin yrityksen ja maksan jok`ikisen euron takaisin tai ainakin melkein :laugh:

Rohkeutta ja itsevarmuutta ap:lle

Voi kuule Mimmuli=Ninni sama tyyli sinulla on niin täällä, kuin sillä seksipalstallakin. Itse olet itsesi paljastanut. Kyllähän tämä sinun kirjoittelusi täällä kertoo, kuinka hukassa olet itsesi ja tilanteesi kanssa.

Eikö sinulla ole mitään järkevämpää sanottavaa?

Siis voi herranjumala mimmosta porukkaa!
Itse sain ekan lapseni 17v. ja joiltain ihmisiltä sain kuulla kuinka olen epäkypsä ja arka ja naiivi ja tyhmä ja vaikka mitä jo raskausaikana.
Saattoivat olla ihan oikeassakin, mutta TODELLA mielettömän fiksua kertoa se toiselle joka parhaansa yrittää ja koittaa kypsyä mahansa kanssa.
Me ollaan kaikki enemmän tai vähemmän keskeneräsiä!
OIKEESTI, jos toisella on huono itsetunto ei maanrakoon polkemisesta ole mitään hyötyä.

Täälä on tullut ihan fiksuja kehotuksia olla rohkea parisuhteessa ja kertoa reippaasti omista tarpeista koska se on perusedellytys sen onnistumiselle.
Yleensä ihminen onneksi oppii sen taidon ennemmin tai myöhemmin, kantapään kautta.
Jos mies on vanhempi ja hyväksikäyttäjä ääliö senkin huomaa luultavasti ennemmin tai myöhemmin. Yksikään täällä palstalla EI VOI sitä tietää jos ei kyseistä ihmistä henk.koht. tunne.

Itse sain ensimmäisen lapseni kuusi vuotta vanhemman miehen kanssa. Ikäero ei ollut suuri, mutta tuossa iässä tuntuva.
olin epävarma ja tulisesti rakastunut, tyhmäkin. Raskaus oli vahinko.
Niiden ihmisten ansiosta jotka eivät tuominneet ja jotka suhtauvat minuun kuin aikuiseen minä kuitenkin kypsyin ja rohkaistuin.
Mies paljastui idiootiksi. Sen toteamiseen meni neljä vuotta. Uskoton, väkivaltainen jne.
Ne olivat kivuliaat ja opettavaiset neljä vuotta. Minusta kasvoi itseäni puolustava ja eron jälkeen tajusin olevani myös pärjäävä. Se mikä ei tapa niin vahvistaa.

Toisten neuvoja on tietysti myös hyvä kuunnella, mutta kunhan ne ovat asiallisia ja eteenpäin rohkaisevia.
Tuntuu, että täällä joillain on pahasti jäänyt joitain omia juttuja hampaankoloon ja nyt kun lukee jotain täältä joka jollain tavalla on saman tyyppistä tarinaa ei enää kykenekkään katsomaan asiaa objektiivisesti.
Jos ei henk.koht. tunne ninniä kannattaako alkaa kyseenalaistamaan hänen koko pärjäämistään ja jopa kykenevyyttä hoitaa lasta vain näiden kirjoitusten perusteella. Voihan kysessä olla ihan ok parikin. Joka tapauksessa kyseessä on raskaana oleva nainen joka varmasti käy läpu monenmoista epävarmuutta jo vain tilansa vuosikin.

Toivottavsti ninnu kykenet tarkastelemaan tilannettasi järkevästi etkä anna näiden tuomitsevien kirjoitusten lisätä epävarmuuttasi. Jos olet tehnyt miehesi suhteen huonon valinnan tulet sen kyllä huomaamaan (jos suhteenne kerta vielä on alussa) ja jos olet vielä "epäkypsä" tulet kyllä kypsymään lapsen myötä, sen kyllä luonto järjestää. Muistat vain ettet jää kenenkään jalkoihin potkittavksi vaan lähdet kun tuntuu ettei suhde ole tasa-arvoinen.

Kaikkea hyvää odotukseesi ja rohkeutta parisuhteen rakennukseen!

Oonko siis käsittäny oikein?!?!? Jos haluat viimmesetkin itsetunnon rippeet tuhota, kirjota tänne niin kyllä kanssasisaret hoitaa homman!!!

Voi yhyren kerran mitä tulitusta toisen niskaan. Ku eräät täällä on niin maharottoman täyrellisiä, niin kurkakkaapa ihan mielenkiinnon vuoks lähimpään peiliin, ettei pääse totuus unohtuun!!!! Aivan vasite teette riitaa ja ootta ilikeitä!!! Eikö aikusilla ämmillä oo mitään muuta tekemistaä elämässänsä?!?!?!?!

Ninnuli. Haistata nuolla paska!!!

Ja sinä äitikkä: kirjotuksistasi huokuu vanhan kansan viisaus ja kypsyys. Ihanaa, että kaltaisiasi on maailmassa! :)

Yhteistyössä