Ei varmaan kiinnosta ketään mut kerron silti, et niin se vaan Eemiki luopu tissist. Eli en siis imetä eskarilaist ;D

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että onko siitä jotain hyötyä lapselle, kun imettää noin pitkään? Saako se jotain tärkeää siitä äidinmaidosta, jota se ei muualta saisi, vai mikä syynä noin pitkään imetykseen?
En siis millään pahalla kysy, en vaan ole kovin perehtynyt itse näihin imetysasioihin, kun vasta esikoista odotan ja sen mitä imetyksestä tiedän on, että neuvolassa suositellaan vuoden ikäiseksi imetystä.

Mä kyllä haluan kuulla jonkulaisen perustelun tuolle että miksi vielä 6vuotiaalle rintamaitoa?! Mä en näe sille mitään perustelua ja tiedän äidin joka kans imettää ja se on suorastaan oksettavaa. Lähinnä tulee mieleen että yksinhuoltajaäidin pitää tyydyttää vain omia tarpeitaan sillä.

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
http://www.imetys.fi/index.php/tukea-tietoa/imetystietoa-perheille/vauvaa-vanhemmat-maitolapset

Tuo on niin pitkä artikkeli etten viitsi kopioida sitä kokonaan tähän, mutta imetyksentuki ry:n sivuilta löytyy hyvää fakta tietoa imettämsiestä sekä tuo artikkeli siitä että miksi pitkä imetys kun sitä tuossa joku pyysi - siis sitä tietoa :)

• Tykkää
Reactions: Eemin & Nooan äiti
[QUOTE="Nippa";29108922]Mä kyllä haluan kuulla jonkulaisen perustelun tuolle että miksi vielä 6vuotiaalle rintamaitoa?! Mä en näe sille mitään perustelua ja tiedän äidin joka kans imettää ja se on suorastaan oksettavaa. Lähinnä tulee mieleen että yksinhuoltajaäidin pitää tyydyttää vain omia tarpeitaan sillä.[/QUOTE]

Tälle ei voi muuta ku nauraa :laugh:

[QUOTE="vieras";29108943]En ymmärrä, enkä olis halunnut edes tietää. Mun mielestä leikki-ikäisen ja sitä vanhemman imetys kertoo vain siitä, ettei äidin pään sisällä ole kaikki kohdallaan.[/QUOTE]

Pitkään imettäneil, ei oo sen enempää vikaa pääs, ku lyhemmän aikaa imettäneilkään.

[QUOTE="Sara";29108859]Täytyy kyllä sanoa, etten osaa kuvitella imettäväni 6-vuotiasta, mutta toisaalta en muutama vuosi sitten voinut kuvitella imettäväni yli 1-vuotiastakaan.[/QUOTE]

Parin vuoden päästä siis huomaat että tässähän ollaan edelleen imetyksen keskipisteenä :)

Jos totta puhutaan ni kyllä mulla varmaan suu loksahtais auki jos näkisin että äiti imettäisi koululaista kahviossa, mut mitäpä sitten, omapahan ois asiansa.

Ja jos kysytään multa mitä ikää pitäisin pitkään imettämisenä ni se menis varmaan siinä 3 vuoden hujakoilla.
Vois siinä suu loksahtaa niillä koululaisen luokkakavereillakin, jos kohdalle sattuisivat... :D

• Tykkää
Reactions: vieras ap
Vaikka kuinka yritän ymmärtää tota ja perustella itselleni miksi joku imettäisi pitkään, niin silti mua vaan ällöttää koko juttu. Heti kun lapsi lähtee kävelemään, niin imettäminen tuntuu "oudolta"..itse imetin reilu puoli vuotta..

Alkuperäinen kirjoittaja Eemin & Nooan äiti;29108725:
Mä oisin ollu valmis lopettamaan jo ennemmin, mut annoin pojan päättää imetyksen loppumisest. Eskariopen kehuist päätellen, pitkä imetys ei oo ainakaan negatiivisest vaikuttanu. :) Eemi on tosi reipas, sosiaalinen, empaattinen, taitava... Kertakaikkisen ihana poika. :heart:

Meinaatko, että ilman pitkää imetystä ei noi kriteerit täyty?

Yhteistyössä