Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja ja mä;29110912:varmaan pyytäisin sua menemään itse sinne vessaan aterialle, koska mun mielestä pienen lapsen ravinto on aina tärkeämpi kuin aikuisen miehen. Onko törkeydelle enää mitään rajaa?
En varmaan voisi kuvitella itse imettäväni mahdollisesti 10vuotta putkeen. Tosin oma kehoni on vieroittanut edellisen lapsen tissistä aina uuden raskauden alkaessa, joten pitäisin ihmeenä, jos pystyisin imettämään ja olemaan raskaana yhtäaikaa.
Heh, parista viestistä saa sen kuvan että jotkut 4-6 vuotta imetetyt ovat suunnilleen lapsineroja ja sosiaalisuuden perikuvia just sen imetyksen takia.Olisiko lapsen fiksuuteen enemmän syynä geenit ja läheisyys+kommunikaatio (jota voi tehdä ihan halaamallakin ja sylissä pitämällä) kuin maidon imemisellä jostain pehmeästä möllykästä vuosikaudet?
Alkuperäinen kirjoittaja Eemin & Nooan äiti;29112581:Kiitos!Juu, muistot on ihanii. :heart:
Älä ap nyt hermostu, mutta tulee mieleen sun otsikosta:
"niin se vaan meidän pertti 45 v. pääsi vaipoista."
Anteeks, osoitin moukkamaisuuteni.:ashamed:
Mullakin on lapsi, joka on sympaattinen, empaattinen, sillä on älyttömän laaja kaveripiiri ja hyvät sosiaaliset taidot.
Motorisesti lahjakas: luisteli, ajoi pyörällä, hiihti ja ui jo kolmen vanhana. Oppi kokonaan kuivaksi jo 1v4kk.
Luki, kirjoitti ja laski plussaa ja miinusta oikein sujuvasti kesällä ennen esikoulua. Nyt esikouluvuonna osaa kertotaulutkin seitsemään asti. Piirtää kuin olisi useammankin taidekoulun käynyt. Ei ole.
Imetin 6 viikkoa.
Lapsi on nelipäisen sisarusparven toinen (noi muut 3 on ihan tavallisia mukuloita, ihan ajallaan toki kaiken osanneet nekin), kasvaa kuin rikkaruoho, ihan itsekseen ja ilman sen kummempaa panostusta, niinkuin noi muutkin. Koska harvoin mulla yksinhuoltajana ja pientilallisena on aikaa panostaa siihen yhteen lapseen. Toki kun sen teen, se on sitten 249%....
Pointti?
Imetys on mahtava asia. Jos siihen pystyy ja jaksaa ja homma toimii, niin tarjotkoon jokainen sitä tissiä ihan mihin ikään asti vaan.
Mutta enpähän suostu uskomaan, että se mikään autuaaksi tekevä asia on, lapsen kasvu, kasvaminen ja kasvatus on mun uskomukseni mukaan aika paljon muusta kiinni, kuin siitä mistä, miten ja kuinka pitkään kukakin on saanut ravintonsa, huikkansa, lohtunsa ja läheisyytensä.
Mutta jos nyt joku sitä imetystä 4-, tai 6-vuotiaaksi nimenomaan pitää ratkaisevana tekijänä, niin antaa mennä.
Joko pojalla on alkanut vaihtumaan hampaat?
Parashan olisi imettää sinne saakka, kunnes lapsen hampaat alkaa vaihtumaan ja sen jälkeen ihminen ei tarvitsekaan maitoa mihinkään.
Ja ei, en ole itse(kään) imettänyt lastani kunnes hampaat rupesivat vaihtumaan, mutta se olisi ideaalitilanne ja nostan hattua kaikille, jotka niin tekevät.
Ei pahalla, mutta jo oli aika lopettaakin...olisi ollut jo paljon aiemminkin.
Alkuperäinen kirjoittaja Eemin & Nooan äiti;29109348:Palstaileeks NinaTT viel? Ois kiva tietää, jatkaaks edelleen imetyst.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Eemin & Nooan äiti;29112703:Me ei omisteta pleikkarii. Kyl pojal on ihanii muistoja, tuskin muuten ois 6 vuotiaaks asti tissii halunnu.
Alkuperäinen kirjoittaja Eemin & Nooan äiti;29112704:Mistäs tiiät?
itsehän tuo on sen ysvillä kertonut ennen kuin jätti senkin foorumin ovet paukkuen![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Eemin & Nooan äiti;29112745:Ok. Lopettiks tyttö ite, vai vierottiks NinaTT?![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Eemin & Nooan äiti;29112961:Oliks helppo vierotus?![]()
siitä ei oo tietoa kun en niin tarkkaan seurannut hänen juttujaan ysvillä