Ei vitsi mikä tunne kun kohta alkaa ihan oikeesti näyttämään hyvältä. Mä VOIN OLLA niin hoikka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaikki pystyy tähän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kaikki pystyy tähän

Vieras
Vaikkei se joskus siltä tuntunutkaan.
Läskeistäkin läskeimmät VOIVAT muuttua hoikaksi.

Painoa oli 78kg ja nyt 62 kg

Enää ei ole montaa kiloa pudotettavaa, lupaavalta jo näyttää. Pituutta mulla 165cm

Miten se onkin joskus tuntunut siltä että mä nyt vaan olen lihava eikä asia tästä enää muutu? Kyllä se muuttuu kun asialle tekee jotain. Pikkuhiljalleen :)

Katson mitä syön :) siinä se kaikessa yksinkertaisuudessaan.

Ennen jos söin lihapiirakan juustolla ja parilla nakilla, niin nytpä paistankin kasviksia, linssejä tms. Tai teen ruokaisan salaatin.
En valitse niitä pahoja juttuja vaan kevyemmät ja otan vähemmän, vain sen verran että nälkä lähtee. Ihminen ei tarvitse niitä jättiannoksia ja ähkyä ruokaillessaan. Nykyään tulee tosi täyteen pienestäkin. Niin se vatsa vain tottuu niihin jättiannoksiin...

Ja mä en ole edes liikkunut paljoa, mitä nyt jotain varsalihaksia yms, mutta aika vähän kuitenkin.

Se hetki koittaa kyllä vielä :D

2 viikossa lähtenyt tasaisesti 1,5 kiloa. Pari kiloa olen tavoitteestani (mikä on tuo 2vk/1,5kg)

[QUOTE="kioto";27642178]Miten olis liikunta ja oikeenlainen syöminen :)[/QUOTE]

Juuri näin. Kun katsoo, millaisia määriä erilaisia enemmän tai vähemmän ihmeitä lupailevia laihdutusvalmisteita myydään, niin mieleen hiipii sellainen kyyninen ajatus, että ihmiset ovat valmiita tekemään laihtumisensa eteen ihan mitä tahansa, paitsi niitä oikeita asioita.

No mitä se oikeanlainen syöminen on? Pelkkää kaloreiden laskemista, karppausta, makrojen kyttäämistä (kerro vielä mikä maksojakautuma on oikea), proteiinipainotteista vai mitä?

Älytöntä kommentoida asiaa noilla sanankääntein, aivan kuin tämä olisi kaikille niin pirun helppoa. Se että syö oikein, voi monien mielestä olla hyvinkin erilaista syömistä.

Kyllä, sillä paino pysyy kohdillaan. Mutta kyllä se painonPUDOTUS vaatii aika monelta meistä fätsoista jotain kuuriluontoista juttua, kun siirrytään normaalipainoon ja aletaan puhua painonHALLINNASTA. Se on loppuelämän projekti, mutta itselläni lopahtaa alkuunsa, jos en ole varma, että omat metodit johtaa aktiiviseen painonPUDOTUKSEEN.

Aloittajalle ONNEA! Ihana kuulla onnistuneita tarinoita. Itsellä sama homma edessä, kunhan saan tämän masuasukin pihalle... Sitten tarkoitus päästä takas normaalipainoon, useampi vuosi lyllertämistä saa riittää ;)

Kyllä se ruoka siinä on kaiken a ja o. Liikunta tuo enemmänkin pääkoppaan hyvää mieltä kuin laihduttaa.

No siis välttää kaikkea rasvaista ruokaa, sekä sellaista missä on paljon valkoisa jauhoa. Ei mitään ranskiksia tms.
Makarooniakin jos syö, niin täysjyvää ja sitä ei tartte olla koko lautasellista, vaikka tuntuu uskonattomalle niin nälkä lähtee pienellä kauhallisella täysjyvämakaroonia, kastiketta, salaattia ja vaikka raejuustoa.
Pitää katsoa että proteiinia saa tarpeeksi, se ei tarkoita rasvaisia pihvejä joka päivälle :D lähteitä on muitakin.

Kaikkein helpoin alku on varmaan ostaa paljon eri kasviksia, pilkkoa ne ja paistaa pienessä määrässä öljyä.

Itse laitan monesti paprikaa, tomaattia, sieniä, papuja, linssejä, herneitä, yms yms tulee tosi hyvää, eikä tasan tarkkaan ole lihottavaa. Taikka tekee salaatin ja laittaa sinne vaikkapa kananpaloja. Ei majoneesia kastikkeeksi, vaikka tilkka oliiviöljyä.
Kaikki herkut pois, hetken kun on syömättä niin ei tee edes mieli

Mutta jos painat nyt 62kg ja olet 165cm pitkä niin eikai sun enää laihduttaa kannata? Mä uskon että kiinteytys olisi parempi vaihtoehto jos tuntuu että maha roikkuu tms. En minä ainakaan näytä tuon kokoisena yhtään lihavalta, mutta kiinteytys ja lihaskunnon parannus olis tarpeen. Mutta olen laiska...

Olen todella päärynä, alaosassa vielä paljon läskiä. Rasvaprosentti ois kiva mittauttaa. Ei oo mikään kovin pieni :/ L on edelleen housukoko. M tarkoitus päästä :) viitisen kiloa vielä niin olen tyytyväinen. Vaaka ei aina kerro kaikkea.

Niinpä. Itse olen vuoden mittaan pudottanut vaatekoon L:stä XS:sään.

Ja miten ihanaa on kun voi sovitella ja ostella sellaisia vaatteita joita on ennen voinut vain katsella haikeana:)
Vaatteet istuu ihan eri tavalla ja enää ei tarvitse peitellä sitä röllykkää ja miettiä mahtuvatko housut reisistä.

Minä en ole luopunut herkuista, mutta syön kyllä huomattavasti terveellisemmin (ja vähemmän) kuin ennen.

[QUOTE="sipsi";27642283]Mutta jos painat nyt 62kg ja olet 165cm pitkä niin eikai sun enää laihduttaa kannata? Mä uskon että kiinteytys olisi parempi vaihtoehto jos tuntuu että maha roikkuu tms. En minä ainakaan näytä tuon kokoisena yhtään lihavalta, mutta kiinteytys ja lihaskunnon parannus olis tarpeen. Mutta olen laiska...[/QUOTE]

Mä taas olen 168 cm ja jos menee liian lähelle 60 kiloa niin alkaa jo näkymään jenkkakahvaa sun muuta... :D Mut joo, jos ap on ennen painanut reilusti enemmän niin pitkäjänteisemmin ajateltuna on varmaan parasta keskittyä kehonhuoltoon tuossa vaiheessa, kiinteyttää ja parantaa lihaskuntoa. Jotta tulos jäisi pysyväksi.

[QUOTE="sipsi";27642283]Mutta jos painat nyt 62kg ja olet 165cm pitkä niin eikai sun enää laihduttaa kannata? Mä uskon että kiinteytys olisi parempi vaihtoehto jos tuntuu että maha roikkuu tms. En minä ainakaan näytä tuon kokoisena yhtään lihavalta, mutta kiinteytys ja lihaskunnon parannus olis tarpeen. Mutta olen laiska...[/QUOTE]
"Kiinteytys"? Eli lisää lihaksia ja läskiä pois?

Ei ole olemassa mitään mystistä "kiinteytymistä". Ihmisessä on läskiä, lihasta, luita ja elimiä. Luita ja elimiä on paha "kiinteyttää". Lihasta voi kasvattaa, läskiä voi laihduttaa. Läskiä ei voi "kiinteyttää". Tuo maaginen "kiinteytyminen" tarkoittaa lähinnä sitä että läskiä lähtee ja lihasta tulee tilalle.

"Kiinteytys"? Eli lisää lihaksia ja läskiä pois?

Ei ole olemassa mitään mystistä "kiinteytymistä". Ihmisessä on läskiä, lihasta, luita ja elimiä. Luita ja elimiä on paha "kiinteyttää". Lihasta voi kasvattaa, läskiä voi laihduttaa. Läskiä ei voi "kiinteyttää". Tuo maaginen "kiinteytyminen" tarkoittaa lähinnä sitä että läskiä lähtee ja lihasta tulee tilalle.

Niin? Mitä sitten? Eikö sillä juuri tarkoiteta kropan kiinteyttämistä, eikä läskin tai elimien kiinteyttämistä.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27642912:
Niin? Mitä sitten? Eikö sillä juuri tarkoiteta kropan kiinteyttämistä, eikä läskin tai elimien kiinteyttämistä.
Sitä sitten, että tuo "älä enää laihduta vaan kiinteytä" on täysin typerä lause, jos kiinteytymisellä tarkoitetaan sen löllyvän osuuden (= läskin) vähentämistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Sitä sitten;27642927:
Sitä sitten, että tuo "älä enää laihduta vaan kiinteytä" on täysin typerä lause, jos kiinteytymisellä tarkoitetaan sen löllyvän osuuden (= läskin) vähentämistä.

Niin _osuuden_ vähentämistä, ei välttämätttä määrällistä vähentämistä. Sen voi tehdä myös siten, että läskiä ei lähde juurikaan, vaan lihas pelkästään lisääntyy.

Minä kyllä ymmärsin täysin mitä sipsi tarkoitti. Ja yhdyn hänen mielipiteeseensä. En vain tajua miksi täällä jonkun pitää AINA tarttua johonkin sanamuotoon tai muuhun tyhjänpäiväiseen. Jos asia tulee ymmärretyksi niin sehän on pääasia. "Just joo"kin varmasti ymmärsi mitä tässä tarkoitettiin, kunhan piti päästätaas saivaretelemaan.

Onneksi olkoon aloittajalle. Itse olen tehnyt saman työn kuin sinä ja ihan samoilla konsteilla. Olen lisännyt liikuntaa ja pienentänyt annoskokoja. Ennen en iltaisin katsonut teeveetä ilman syöpöttelyä, nyt en edes tee mieli mitään. Ekat viikot ovat pahimpia varsinkin jos on pahassa sokerikoukussa, mutta kyllä kannattaa olla tiukkana. Ja mun mies on ihan hirvee syöppö, ei ole lihava sillä ei vaan kerry mihnkään ne herkkumäärät. Ja hän veteli siinä vieressä kun itse yritti olla tiukkana ettei syö niin kyllä otti päähän mutta kun olin päättänyt niin sitä vaan kärvisteli. Nyt ei edes haittaa vaikka ukko mässyttää vieressä :)

Tsemppiä kaikille omissa projekteissa, itsekuria kaikille ja roppakaupalla päättäväisyyttä myös.

[QUOTE="A.p";27642301]Olen todella päärynä, alaosassa vielä paljon läskiä. Rasvaprosentti ois kiva mittauttaa. Ei oo mikään kovin pieni :/ L on edelleen housukoko. M tarkoitus päästä :) viitisen kiloa vielä niin olen tyytyväinen. Vaaka ei aina kerro kaikkea.[/QUOTE]

No et sä sitä persettä pienemmäksi saa pelkästään painoa pudottamalla. Kannattas kuitenkin se liikunta ottaa elämään.

Ja kyllä. Ihan tavallista ruokaa, herkkuja kohtuudella ja liikuntaa, niin pääsee hyvin kiloista eroon. Itse pudotin noin 71 kilosta 54 kiloon. Nyt on muutama tullut takasin, kun en pääse liikkeelle ja vedän herkkuja ihan helevetisti.

vedä niitä herkkuja helevetisti niin kilot eivät tule...

Olen laiha ja pysyn laihana, vaikka en käykään joka aamu kolmelta juoksemassa viiden kilometrin lenkkiä.

Suurin osa hereillä olostani koostuu hyötyliikunnasta.

Minä en ymmärrä että miksi pitäisi mättää mässyä kilokaupalla ja sitten treenata hulluna että ei lihoa.
Miksi ei syö järkevästi ja liiku normaalisti.
Aika harvalla on mahdollisuuksia oikeasti syöksyä sinne salille tai lenkkipolulle jos lapset ovat pieniä.

Ap:lle onnea onnistumisesta! Mulla käynnissä sama projekti ja just olin sortumassa kahvikeksiin. Mut nyt en sorrukkaan, mä en myöskään halua olla enää läski.

Mulla nyt painoa 74 ja tavoitteena 62 mitä painoin ennen esikoista. Liityin just liikuntakeskuksen jäseneksi ja jostain revin sitä aikaa tai vien lapset lapsiparkkiin et pääsen sinne..

Yhteistyössä