Ei vitsi mikä tunne kun kohta alkaa ihan oikeesti näyttämään hyvältä. Mä VOIN OLLA niin hoikka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaikki pystyy tähän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Hyvä me;27643051:
Minä kyllä ymmärsin täysin mitä sipsi tarkoitti. Ja yhdyn hänen mielipiteeseensä. En vain tajua miksi täällä jonkun pitää AINA tarttua johonkin sanamuotoon tai muuhun tyhjänpäiväiseen. Jos asia tulee ymmärretyksi niin sehän on pääasia. "Just joo"kin varmasti ymmärsi mitä tässä tarkoitettiin, kunhan piti päästätaas saivaretelemaan.
Ei pitänyt päästä saivartelemaan. Piti päästä korjaamaan, koska meidänkin salilla käy kymmenittäin naisia jotka "eivät haluaa laihduttaa" (=eivät halua korjata ruokavaliota), "eivät halua lisää lihaksia" ( = eivät halua liikkua), he vaan haluavat "kiinteytyä" (= haluavat urheilullisen timmin kropan, mutta eivät ymmärrä alkuunkaan miten sellainen hankintaan). Halutaan treenattu kroppa, muttei treenata. Halutaan löllöistä eroon, muttei laihduttaa. Sitten "kiinteytetään" pienillä painoilla ja miljoonalla toistolla reidenloitontajakoneessa (= ei tarpeeksi rasitusta lihasten kasvuun, ei tarpeeksi intensiteettiä rasvan polttoon) ja sitten palkitaan herkuilla koska eihän tässä laiharilla olla, vaan kiinteytetään. Oho, ei kiinteytyny.

"Kiinteytyminen" on aivan ääliömäinen sana silloin kun sitä käytetään erotuksena liikkumiselle ja kulutusta vähemmän syömiselle. Miten tämä "kiinteytys" eroaa ketjun aiemmista kehotuksista liikkua ja syödä vähemmän kuin kuluttaa?

[QUOTE="Sirkkeli";27643060]No et sä sitä persettä pienemmäksi saa pelkästään painoa pudottamalla. Kannattas kuitenkin se liikunta ottaa elämään.

Ja kyllä. Ihan tavallista ruokaa, herkkuja kohtuudella ja liikuntaa, niin pääsee hyvin kiloista eroon. Itse pudotin noin 71 kilosta 54 kiloon. Nyt on muutama tullut takasin, kun en pääse liikkeelle ja vedän herkkuja ihan helevetisti.[/QUOTE]

No nyt olen pelkästään pudottanut painoa ja se perse on pienentynyt 10cm

Eli jos vielä 5kg putoaa niin pieneneehän se perse myös.

Ei pitänyt päästä saivartelemaan. Piti päästä korjaamaan, koska meidänkin salilla käy kymmenittäin naisia jotka "eivät haluaa laihduttaa" (=eivät halua korjata ruokavaliota), "eivät halua lisää lihaksia" ( = eivät halua liikkua), he vaan haluavat "kiinteytyä" (= haluavat urheilullisen timmin kropan, mutta eivät ymmärrä alkuunkaan miten sellainen hankintaan). Halutaan treenattu kroppa, muttei treenata. Halutaan löllöistä eroon, muttei laihduttaa. Sitten "kiinteytetään" pienillä painoilla ja miljoonalla toistolla reidenloitontajakoneessa (= ei tarpeeksi rasitusta lihasten kasvuun, ei tarpeeksi intensiteettiä rasvan polttoon) ja sitten palkitaan herkuilla koska eihän tässä laiharilla olla, vaan kiinteytetään. Oho, ei kiinteytyny.

"Kiinteytyminen" on aivan ääliömäinen sana silloin kun sitä käytetään erotuksena liikkumiselle ja kulutusta vähemmän syömiselle. Miten tämä "kiinteytys" eroaa ketjun aiemmista kehotuksista liikkua ja syödä vähemmän kuin kuluttaa?

No minä ymmärrän sen juurikin enemmän lihasten kasvattamiseksi, enkä laihduttamiseksi. Laihduttaminen on minusta pelkästään painon pudottamista.Sinä nyt siis väität, että laihduttaminen ja kiinteyttäminen on tasan sama asia?

[QUOTE="A.p";27643215]No nyt olen pelkästään pudottanut painoa ja se perse on pienentynyt 10cm

Eli jos vielä 5kg putoaa niin pieneneehän se perse myös.[/QUOTE]

Ei välttämättä. Tahti voi hidastua ja fläsää lähtee ehkä muualta nyt kun pepusta on jo mennyt noin paljon.

Treenillä saisit muotoiltua sitä peppua ja kiinteytettyä. Pelkkä laihdutus näkyy usein vaa'alla enempi kuin ulkomuodossa.

Alkuperäinen kirjoittaja No älä;27643123:
vedä niitä herkkuja helevetisti niin kilot eivät tule...

Olen laiha ja pysyn laihana, vaikka en käykään joka aamu kolmelta juoksemassa viiden kilometrin lenkkiä.

Suurin osa hereillä olostani koostuu hyötyliikunnasta.

Minä en ymmärrä että miksi pitäisi mättää mässyä kilokaupalla ja sitten treenata hulluna että ei lihoa.
Miksi ei syö järkevästi ja liiku normaalisti.
Aika harvalla on mahdollisuuksia oikeasti syöksyä sinne salille tai lenkkipolulle jos lapset ovat pieniä.

No miks pitää vetää herkkuja? No siks kun tekee mieli, ja on varaa syödä niitä helevetisti :)
Kuka tässä on hulluna kuntoillut? Haluan käydä joka päivä pitkän lenkin. Pääasiassa kävelen, välillä otan juoksuspurtin tai hölkkäilen. Mennään pellolla, niityllä, rannassa jne. Meidän lenkki voi kestää kaksi tuntia, koska rakastamme koiran kanssa ulkoilua :)
Miks pitäs päästä lenkille? No vittu vaikka siks, että omistaa ensinnäkin koiran. Ja että meidän molempien terveys/kunto pysyis kunnossa. Ja siitä tulee ihan helvetin hyvä olo, kun käyt purkamassa paineita ulkona. Rakastan siis oikeasti ulkoilua. Varsinkin talvella. Tulee tunkkainen olo jos ei pääse joka päivä kunnon lenkkiä vetämään.

Ja hyötyliikuntaa tulee sen enempää ajattelematta, kun ei ole taloudessamme autoa.

mää oon ennemmin syömättä kiloa herkkua jos tarvitsee hikoilla sen eteen parituntisen.
Kukin tavallaan.

Niin, ja mulla ei oo koiraa. Lapset saattais olla sossun huostassa jos mamma hyppis niityllä joka päivä tuntikaupalla.
Hyötyliikuntaa tulee kävellessä koululle, leikkikentälle ja lähikauppaan, siivotessa, leikkiessä lattialla pikkuautoilla, jne jne jne.

Nousi kerran karvat pystyyn kun keskustellessani painonpudotuksestani puuttui eräs liikkamaikka puheeseen. Kuulema jos liikkuu tarpeeksi voi syödä ihan mitä vain miten paljon vain.
Joo, mutku mä en haluu syödä ihan mitä vain ihan miten paljoa vain.

Niimpä, se syöminen on kaiken a ja o. Pelkällä liikunnalla ei laihdu jos samalla syö kuin sika, mutta pelkällä oikealla syömisellä laihtuu, vaikka ei liikkuis yhtään.

Alkuperäinen kirjoittaja No älä;27643123:
vedä niitä herkkuja helevetisti niin kilot eivät tule...

Olen laiha ja pysyn laihana, vaikka en käykään joka aamu kolmelta juoksemassa viiden kilometrin lenkkiä.

Suurin osa hereillä olostani koostuu hyötyliikunnasta.

Minä en ymmärrä että miksi pitäisi mättää mässyä kilokaupalla ja sitten treenata hulluna että ei lihoa.
Miksi ei syö järkevästi ja liiku normaalisti.
Aika harvalla on mahdollisuuksia oikeasti syöksyä sinne salille tai lenkkipolulle jos lapset ovat pieniä.

Kuinka monelle syy liikkua on pelkästään laihtuminen tai hoikkana pysyminen? Minusta liikuntaa on hyvä harrastaa, vaikka se ei olisi fyysisen ulkomuodon puolesta tarpeen. Se tekee hyvää sydämelle, lihaksille, jaksamiselle, aivoille ja mielenterveydelle. Nämä kaikki ovat mielestäni paljon parempia syitä harrastaa liikuntaa kuin pelkkä ulkonäkö.

Kaikki meistä liikkuvat jollain tapaa vaikka ei liikuttaisikaan sinun mielestäsi oikealla tavalla.

Mutta kaikki eivät liiku jotta saisivat syödä mahdollisimman paljon.

mää oon ennemmin syömättä kiloa herkkua jos tarvitsee hikoilla sen eteen parituntisen.
Kukin tavallaan.

Niin, ja mulla ei oo koiraa. Lapset saattais olla sossun huostassa jos mamma hyppis niityllä joka päivä tuntikaupalla.
Hyötyliikuntaa tulee kävellessä koululle, leikkikentälle ja lähikauppaan, siivotessa, leikkiessä lattialla pikkuautoilla, jne jne jne.

Nousi kerran karvat pystyyn kun keskustellessani painonpudotuksestani puuttui eräs liikkamaikka puheeseen. Kuulema jos liikkuu tarpeeksi voi syödä ihan mitä vain miten paljon vain.
Joo, mutku mä en haluu syödä ihan mitä vain ihan miten paljoa vain.

Kun laihdutetaan ilman liikuntaa/lihaskuntotreeniä, tuloksena voi olla ns. laiha läski. Varsinkin jos pudotettavaa on paljon. Näin se vaan menee.

Ei välttämättä. Tahti voi hidastua ja fläsää lähtee ehkä muualta nyt kun pepusta on jo mennyt noin paljon.

Treenillä saisit muotoiltua sitä peppua ja kiinteytettyä. Pelkkä laihdutus näkyy usein vaa'alla enempi kuin ulkomuodossa.

ap, tarkoitin tällä kommentillani että treenillä ulkomuoto voi näyttää paljon laihemmalta vaikka vaakalukema olisi sama. treeni tiivistää kroppaa ja muotoilee sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja No sinulle sinulle se on näin;27643462:
Kaikki meistä liikkuvat jollain tapaa vaikka ei liikuttaisikaan sinun mielestäsi oikealla tavalla.

Mutta kaikki eivät liiku jotta saisivat syödä mahdollisimman paljon.

Varmaan voisi sanoa, että kaikki liikkuvat jollain tapaa... mutta huomattava osa ihmisistä ei liiku tarpeeksi. Liikunnalla voi estää monia terveysongelmia, joten se on minusta siksi tärkeää. Mistään "oikeasta tavasta" en kyllä ole sanonut mitään... Liikkua saa miten haluaa kunhan liikkuu tarpeeksi.

Mutta jos ihminen on ollut LIHAVA, niin hän on tyytyväinen vaikka olisikin laiha läski. Hän on tyytyväinen kun ei tarvitse kaupassa ostaa niitä xl kokoisia vaatteita. Laihduttavalle ei ole tärkeintä että kroppa on tiukka, itse laihduttamaan alkaminen on jo haasteellista paskamättöruoan jälkeen. Pääasia että jotenkin laihtuu, kun on tyytyväinen kroppaansa on se liikunnankin harrastaminen mukavempaa.

ap, tarkoitin tällä kommentillani että treenillä ulkomuoto voi näyttää paljon laihemmalta vaikka vaakalukema olisi sama. treeni tiivistää kroppaa ja muotoilee sitä.

Juurikin näin. Minä laihdutin ensin pelkällä ruokavaliolla 17 kg, jonka jälkeen rupesin myös urheilemaan. Yht'äkkiä paino ei enää laskenutkaan ja hiukan ehkä huolestuinkin. Nyt on paino pysynyt samassa n. kolme kuukautta, mutta vaatekaupassa huomasin, että voinkin ostaa pienempiä vaatteita. Eli täysin kyllä olen lisännyt lihasmassaa ja samalla läskiä hävinnyt. Paino kuitenkin pysynyt siis samassa. Tuntuu, että ryhtikin on nykyään paljon parempi.

[QUOTE="A.p";27643571]Mutta jos ihminen on ollut LIHAVA, niin hän on tyytyväinen vaikka olisikin laiha läski. Hän on tyytyväinen kun ei tarvitse kaupassa ostaa niitä xl kokoisia vaatteita. Laihduttavalle ei ole tärkeintä että kroppa on tiukka, itse laihduttamaan alkaminen on jo haasteellista paskamättöruoan jälkeen. Pääasia että jotenkin laihtuu, kun on tyytyväinen kroppaansa on se liikunnankin harrastaminen mukavempaa.[/QUOTE]

Höpö höpö. Ei kukaan halua ylimääräistä nahkaa roikkumaan jos on mahdollista vähentää/poistaa se kokonaan. Miksi laihduttaa siten että jää harmittamaan? Kun on mahdollista laihtua paremmin. Tiukka kroppa ei tarkoita fitness-kisulia vaan normaalinäköistä ihmistä joka on myös alasti miellyttävän näköinen. Joskus laihduttanut voi näyttää vaatteet päällä kivalta mutta alasti ollessa se totuus paljastuu sitten.

Mun pointti on nyt se että kannattaa tehdä laihduttaminen mahdollisimman optimaalisesti. Se ei tarkoita 5xvkossa bodypumppia vaan pelkästään 3x viikossa kun tekee tehokkaan 20min kotitreenin olkkarissa niin sekin on jo enemmän kuin sata jänistä.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27643239:
No minä ymmärrän sen juurikin enemmän lihasten kasvattamiseksi, enkä laihduttamiseksi. Laihduttaminen on minusta pelkästään painon pudottamista.Sinä nyt siis väität, että laihduttaminen ja kiinteyttäminen on tasan sama asia?

Jos ymmärrät sen lihasten kasvattamiseksi, miksi puhut "kiinteyttämisestä"? Ei sitä lihaskudosta mitenkään erityisesti kiinteämmäksi ole tarkoitus saada. Vai onko sinulla liian löysä lihaskudos?

En väitä että laihduttaminen ja "kiinteyttäminen" on sama asia, eivät ole. Mitään ihmeellistä "kiinteyttämistä" ei ole olemassakaan. Lihasta ei myöskään rakenneta tyhjästä, joten radikaaleilla miinuskaloreilla se ei onnistu. Pitää päättää tavoite, eikä kuvitella että samalla ruokavaliolla voi laihduttaa 10 kg rasvaa ja muuttaa sen taianomaisesti lihakseksi.

Kyllä se ruoka siinä on kaiken a ja o. Liikunta tuo enemmänkin pääkoppaan hyvää mieltä kuin laihduttaa.

Tää on totta, ruokavalio on tärkein laihdutuksen osalta, mutta
yhdistämällä oikean ravinnon ja liikunnan, saat myös lihasmassaa ja sitä kautta kauniimmat muodot.
Liikunta myös lisää aineenvaihduntaa.

Sehän laihduttamisessa juuri onkin ongelma: miten lihas säilytetään ja läski pudotetaan. Väkisinkin pudotuksissa usein lähtee vähän lihasta, jos mennään vähillä kaloreilla niin hävikki voi olla suurikin. Eikö laihtumisen tavoite pitäisi olla läskin poistaminen kehosta, ei pelkkä vaakalukema? Sillä 60kg ihminen voi olla läskisempi koostumukseltaan kuin 70kg sillä lihas painaa enemmän. Ja tämä 60kg voi myös näyttää lihavammalta kuin 70kg vaikka pituus olisi sama.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaikki pystyy tähän;27642156:
Vaikkei se joskus siltä tuntunutkaan.
Läskeistäkin läskeimmät VOIVAT muuttua hoikaksi.

Painoa oli 78kg ja nyt 62 kg

Enää ei ole montaa kiloa pudotettavaa, lupaavalta jo näyttää. Pituutta mulla 165cm

Miten se onkin joskus tuntunut siltä että mä nyt vaan olen lihava eikä asia tästä enää muutu? Kyllä se muuttuu kun asialle tekee jotain. Pikkuhiljalleen :)

Onneks olkoon:flower::)

Kevyt olo, on paras olo! jos seksiä ei lasketa:D

Jos ymmärrät sen lihasten kasvattamiseksi, miksi puhut "kiinteyttämisestä"? Ei sitä lihaskudosta mitenkään erityisesti kiinteämmäksi ole tarkoitus saada. Vai onko sinulla liian löysä lihaskudos?

En väitä että laihduttaminen ja "kiinteyttäminen" on sama asia, eivät ole. Mitään ihmeellistä "kiinteyttämistä" ei ole olemassakaan. Lihasta ei myöskään rakenneta tyhjästä, joten radikaaleilla miinuskaloreilla se ei onnistu. Pitää päättää tavoite, eikä kuvitella että samalla ruokavaliolla voi laihduttaa 10 kg rasvaa ja muuttaa sen taianomaisesti lihakseksi.

Taidetaan puhua samasta asiasta toiset vaan haluaa päteä. Minä en missään vaiheessa tarkoittanut että pelkällä ruokavaliolla saa laihdutettua ja kasvatettua lihaksia (ja lihasten kasvamisella tarkoitan kropan kiinteytystä, maha ei ole löllö ja persaus yhtä pullataikinaa). Ruokavaliolla saa laihdutettua, mutta liikunnalla saa lihakset voimistumaan. Ap:han nimenomaan haluaa vaan painoa pudottaa, mutta pidemmän päälle parempi on saada lihaskunto hyväksi.

Sehän laihduttamisessa juuri onkin ongelma: miten lihas säilytetään ja läski pudotetaan. Väkisinkin pudotuksissa usein lähtee vähän lihasta, jos mennään vähillä kaloreilla niin hävikki voi olla suurikin. Eikö laihtumisen tavoite pitäisi olla läskin poistaminen kehosta, ei pelkkä vaakalukema? Sillä 60kg ihminen voi olla läskisempi koostumukseltaan kuin 70kg sillä lihas painaa enemmän. Ja tämä 60kg voi myös näyttää lihavammalta kuin 70kg vaikka pituus olisi sama.

Varmistat että saat riittävästi proteiinia, eipä siinä sen kummempaa.

Juu nimenomaan siksi olen katsonut että saan tarpeeksi proteiinia ettei lähde paino lihaksista. Ja kyllä mäkin jumppaan, iltaisin kotona lattialla, mutta en joka päivä. Pikkaisen yritän jotain tehdä :)
Reidestä lähtenyt myös 10cm.

Yhteistyössä