ei voi kuin ihmetellä noita taksikuskeja

isoäiti mölykylästä

Aktiivinen jäsen
04.05.2007
26 699
2
36
poikamme kulkee koulussa ekalla 9 kilsan päässä ja koska on erityislapsi, niin saa taksikyydin. no sit eka päivänä taksi tuli 20 yli 8 mikä ihna ok, koska koulu alkaa kello yhdeksän, toisena päivänä tuli kello 7.25 ja sit neuvoteltiin kuskin kans, että lapsi joutuu lähtemään puolitoista tuntia istumaan auton kyytiin jos ajaa taksi reitin noin päin, sit kun oli ajanut sen toisin päin kuski totesi itsekin, että kyllä on parempi ajaa niin, että on tässä sillo vartin yli kahdeksan suurin piirtein. no aamullapa taksi oli pihassa viisitoista minuuttia yli seitsemän. no mä taas menin neuvottelemaan kuskin kans. nyt olikin sit sellainen ihanuus, joka sano, että voi vittu näitä koulukyytejä, jos tää reitti pitää näin päin ajaa, että tulee sit vartin yli kahdeksan meille, niin hänelle tulee puoli kilsaa ylimääräistä ajoa :headwall: :headwall: . no suostu sit kuitenkin muuttamaan reitin niin, että tulee takas sit kello 8.15

Työtään ne taksikuskit tekee kuitenki ja jonkun lapsi on aina se joka joutuu taksissa pisimpään istumaan kuitenkin, vaikka se ei mukavaa ole yhdellekään lapselle tai olisko niin et ne vanhemmat kokee ton kiusalisempana mitä ne lapset ite

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Työtään ne taksikuskit tekee kuitenki ja jonkun lapsi on aina se joka joutuu taksissa pisimpään istumaan kuitenkin, vaikka se ei mukavaa ole yhdellekään lapselle tai olisko niin et ne vanhemmat kokee ton kiusalisempana mitä ne lapset ite
minulla on erityislapsi, jolla on aamulla sellaiset hommat, että kun viideltä menen navettaan, niin ne saadaan tehtyä niin, että joultuu siihen vartin yli kahdeksaan. jos tulee sitten tuntia aikaisemmin, niin mä joudun nousemaan neljältä aamulla että sellvitään sitten siihen aikaan. lapsi ei itse niistä selviydy, vaan tarvii siihen kaveria. ja sillo se on typerää yhden 500 metrin ylimääräisen ajon takia alistaa ketään siihen, että joutluu nousemaan ylös aamupäivästä. ja vituttelemaan ei tarvii tulla, varsinkaan kunj tälle kuskille asiallesti kerroin tosi seikat siitä mitä järjestelyjä minulta vaatii että saan lapsen aamulla kouluun

oot pitänyt puolesi! Kohtuutönta pistää lapsi (varsinkin e-lapsi) istumaan noin pitkää aikaa! Siinähän tulee heti päivälle mittaa ja mitäs, jos sama sitten iltapäivällä. Kolme tuntia taksissa istumista? Harmi vaan, että monelle lapselle se on juuri noin... =(

Ja sinun lapsellasi on erityisoikeus kuljetukseen juuri silloin kun sinä haluat. Mitä jos reitillä onkin samalainen tapaus ja noutoaika ei sovi hänelle?
Asioissa on aina toinenkin puoli, ilman viiittuilua.

Alkuperäinen kirjoittaja Onneks:
oot pitänyt puolesi! Kohtuutönta pistää lapsi (varsinkin e-lapsi) istumaan noin pitkää aikaa! Siinähän tulee heti päivälle mittaa ja mitäs, jos sama sitten iltapäivällä. Kolme tuntia taksissa istumista? Harmi vaan, että monelle lapselle se on juuri noin... =(
no sillo eka viikolla juuri sen asiallisen kuskin kanssa sitä laskettiin, että jos ajaa niin että on jo vartin yli - puolikahdeksan tässä meillä, niin kun iltapäivällä tulee, niin on viimeinen taksista jääjä, ja päivässä taksi kyyteihin menis vähintään se 2 1/2 tuntia. tällä toisella järjestelyllä, laplsi joutuu istumaan taksissa melkein puolitooista tuntia päivässä

Alkuperäinen kirjoittaja Sinä vai lapsesi?:
Jos oikeasti lapsesi hyväksi katsot niin muuttakaa tänne kaupunkiin missä olisi vähän kohtuullisemmat matkat kouluihin ja sun muihin paikkoihin!

Ai lapsen on parempi asua betonihelvetissä kuin maalla? :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja sinun lapsellasi on erityisoikeus kuljetukseen juuri silloin kun sinä haluat. Mitä jos reitillä onkin samalainen tapaus ja noutoaika ei sovi hänelle?
ei ole, mutta reitti on järkevämpi, kun kuskit ajaa sen 500 metriä ylimääöräistä, mikä on kellon ajassa muutama minuutti

Juu, meillä vaihtui taksifirma joka noita kyytejä ajaa, viime vuona haettiin tyttö pihasta nyt pitäisi kävellä tien varteen. No matka ei ole järin pitkä mutta asutaan metsän keskellä eikä ole kuin 1 naapuri ja hänkin töissä käyvä ja tyttö joutuu usein lähtemään itse kouluun kun ollaan molemmat miehen kanssa työssä. Katuvaloja ei siis ole ja tyttö pelkää kävellä tuolla yksin...otettiin asia puheeksi, meidän käskettiin tehdä kirjallinen valitus sivistystoimeen 2 päivän kuluessa! että juu..

tuskin löytyy samanlaista tapausta tältä reitiltä, mun lapslella on sellainen vaiva, joita on noin 20 syntyvällä vauvalla vuodewssa

Alkuperäinen kirjoittaja viillettäjä pihapiirissä:
minulla on erityislapsi, jolla on aamulla sellaiset hommat, että kun viideltä menen navettaan, niin ne saadaan tehtyä niin, että joultuu siihen vartin yli kahdeksaan. jos tulee sitten tuntia aikaisemmin, niin mä joudun nousemaan neljältä aamulla että sellvitään sitten siihen aikaan. lapsi ei itse niistä selviydy, vaan tarvii siihen kaveria. ja sillo se on typerää yhden 500 metrin ylimääräisen ajon takia alistaa ketään siihen, että joutluu nousemaan ylös aamupäivästä. ja vituttelemaan ei tarvii tulla, varsinkaan kunj tälle kuskille asiallesti kerroin tosi seikat siitä mitä järjestelyjä minulta vaatii että saan lapsen aamulla kouluun

En mä mitään vittuile.

Saattaahan sitä muillakin lasten/erityislasten vanhemmilla ne aamut olla raskaita enkä yhtään vähättele sun asemaa tässä asiassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Onneks:
no sillo eka viikolla juuri sen asiallisen kuskin kanssa sitä laskettiin, että jos ajaa niin että on jo vartin yli - puolikahdeksan tässä meillä, niin kun iltapäivällä tulee, niin on viimeinen taksista jääjä, ja päivässä taksi kyyteihin menis vähintään se 2 1/2 tuntia. tällä toisella järjestelyllä, laplsi joutuu istumaan taksissa melkein puolitooista tuntia päivässä

No herran jee, jokuhan siellä taksissa istuu sitten sen pisimmän ajan kuitenkin.

tuskin löytyy samanlaista tapausta tältä reitiltä, mun lapslella on sellainen vaiva, joita on noin 20 syntyvällä vauvalla vuodewssa

Erilainenkin voi olla samanarvoinen.. ei sillä diagnoosilla ole väliä...

Olisiko kirjoittaja tarkoittanut sitä että autossaistumisaika olisi pidempi jos menee teidän aikataulun mukaan? Ei ehkä tarkoittanut että olisi samalla tavalla erityislapsi kuin teidän.

Sori, mutta pakko puuttua tähän;
"ei voi kun ihmetellä noita taksiKUSKEJA"..

Siis tässähän oli kyse kolmesta kuskista, joista YKSI ei sua miellyttänyt.

Ihmettelisit sitä yhtä kuskia, etkä kaikkia.

Sitäpaitsi, ne todella tekee vain työtänsä. Eikä se niiden vika ole, että SÄ joutuisit heräämään klo 4 sinne navettahommiin. (Siitähän tässä nyt oli kyse, eikä siitä että poika joutuu istumaan autossa pitkään..) Joku siellä autossa sen pitkän ajan istuu jokatapauksessa.

En mä mitään vittuile.

Saattaahan sitä muillakin lasten/erityislasten vanhemmilla ne aamut olla raskaita enkä yhtään vähättele sun asemaa tässä asiassa.
siis luitko aloituksen, kirjoitin tossa jatkossa epäselvästi, en tarkoittanut, että sinä vittuilit. mutta se kalskahti aika pahasti korvaan, kun taksi kuski sanoo, ettå voi vittu.... kun asian yritin asiallisesti ja johdon mukaisesti selventää

Kiva, että olet saanut neuvoteltua uuden hakuajan. Meillä myös erityislapsi ja taksi hakee 7.40, koulu alkaa 9.00
mulle kun olis ihan sama, vaikka istus kaksi tuntia taksissa, mutta meillä on niin paljon erityistoimia aamulla, että on kohtuutonta, että joutuisin nousemaan neljältä sen takia, että taksilta säästyis puolen kilsan ajo. kyllä se viiden aamu nousukin on jo ihan tarpeeksi

Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
Sori, mutta pakko puuttua tähän;
"ei voi kun ihmetellä noita taksiKUSKEJA"..

Siis tässähän oli kyse kolmesta kuskista, joista YKSI ei sua miellyttänyt.

Ihmettelisit sitä yhtä kuskia, etkä kaikkia.

Sitäpaitsi, ne todella tekee vain työtänsä. Eikä se niiden vika ole, että SÄ joutuisit heräämään klo 4 sinne navettahommiin. (Siitähän tässä nyt oli kyse, eikä siitä että poika joutuu istumaan autossa pitkään..) Joku siellä autossa sen pitkän ajan istuu jokatapauksessa.
kyse on kaikkiaan kymmenestä kuskista.

En mä mitään vittuile.

siis luitko aloituksen, kirjoitin tossa jatkossa epäselvästi, en tarkoittanut, että sinä vittuilit. mutta se kalskahti aika pahasti korvaan, kun taksi kuski sanoo, ettå voi vittu.... kun asian yritin asiallisesti ja johdon mukaisesti selventää

Ihan ensimmäisenä luin alotuksen.
Mä ymmärrän myös oikein hyvin kuskeja jotka joutuvat kuuntelemaan uskomattoman paljon mäkätystä noiden kyytien osalta just vanhemmilta ku niitäkin on joille mikään ei sovi, tai sopii jos tehdään juuri heidät tahtonsa mukaan.

Se että teillä on navettahommia aamusta ei tosin ole sen taksikuskin vika kuitenka.

Enkä taaskaan vittuile vaan näen asian näin ulkopuolisena.

Ihan ensimmäisenä luin alotuksen.
Mä ymmärrän myös oikein hyvin kuskeja jotka joutuvat kuuntelemaan uskomattoman paljon mäkätystä noiden kyytien osalta just vanhemmilta ku niitäkin on joille mikään ei sovi, tai sopii jos tehdään juuri heidät tahtonsa mukaan.

Se että teillä on navettahommia aamusta ei tosin ole sen taksikuskin vika kuitenka.

Enkä taaskaan vittuile vaan näen asian näin ulkopuolisena.

Mä peesaisin hiukan tätä. Ymmärrän että ap:sta tuntuu hankalalta, mutta aika monen muunkin lapsi varmaan tarvitsee apua aamutoimissaan, ei ehkä niin paljon kuin ap:n mutta kuitenkin. Seurustelin joskus taksikuskin kanssa, ja hänkin oli kyllä ihan epätoivoissaan noiden koulukyytien suhteen, kun joka vanhemmalla oli omat vaatimuksensa/toiveensa ja kaikkia oli luonnollisesti mahdotonta täyttää. Kenen lapsi ei voinut seisoa tien varressa odottamassa, kenet olisi pitänyt hakea ekana vauvan hoidon/hevosten/vanhempien työhöh lähdön takia, joku ehdottomasti tuoda ekana, joku taas viimeisenä jne.

Yhteistyössä