Ei voi mitään, mutta vähän ärsyttää miehen rahan käyttö.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a.p"

Vieras
Eilen tuli tili, josta jäi laskujen ja vuokran jälkeen kahdeksi viikokoksi 650€ käyttöön, viisihenkinen perhe. Mies siitä tankkasi ja osti lapsille muutaman vaatteen, noihin käytti n. 50€, johonkin muuhun on sitten käyttänyt yli satasen, mutta ei ainakaan ruokaan tms.
Tilillä on nyt 480€, jolla pitäisi ostaa kahden viikon ruuat, ja jotain kivaa vapuksikin tuli luvattua lapsille. Ja syömäänkin mies oli mut luvannut viedä. Eipä vie ei.

Jotenkin vaan ärsyttää, että sitä rahaa menee noin paljon, ilman että se missään näkyy.

Oliks tuo nyt yksittäinen tapaus, vai käykö noin aina?
Jos toi on toistuvaa, niin tulee mieleen, että voisko sillä olla jotain velkoja/laskuja, joista ei halua puhua sulle? Tai pelaisko kenties rahansa?

Siis kai se johonkin pikkujuttuihin ne rahansa laittaa, Yleensä vastaus on tupakkaan, bensaan, ruokaan töissä. ei nyt aina tuollaisia summia käytä päivässä, mutta saattaa hyvinkin 40-50€ käyttää päivässä joista osan nyt laittaa tankkiin, mitä pitääkin.
Mutta silti mä en voi käsittää, että vaikka kuinka ostaisi ruokaa töissä, niin ei siihen nyt pitäisi montaa kymppiä mennä :O

Meillä jää usein tilistä kolmelle hengelle neljäksi viikoksi 300 euroa.... Ja aina on pärjätty.

Pärjää sitä vähälläkin. On meilläkin ollut oikeasti tosi tiukkaa vielä vuosi sitten, joten tiedän mistä puhut.
Mutta kun mä en haluais enää joutua laskemaan senttejä, kun siihen ei kerta oikeasti mitään pakottavaa tarvetta ole.

Ja kaupassa käyn edullisesti, saan kahden viikon ruoat koko porukalle ostettua 150€, tietty maitoa, hedelmiä ja kasviksia pitää ostaa pari kertaa lisää.
Mutta rahat on miehellä, joten viimeistään perjantaina meillä on enää satanen korkeintaan jäljellä.

On mullakin tili, josta menee joka sentti suoravelotuksena laskuihin, kotihoidon tuki siis tulee mulle. Niin ja lapsilisät käy mun tilillä, ennen kuin menee lainoihin.

Voi sen niinkin sanoa, että mies elättää, mutta mun huvituksiin tosta ei todellakaan mene rahaa. Mutta taas minä ole silti se, joka huolehtii, että laskut tulee maksettua.

No jos teillä kerran on yhteiset rahat, niin aika outoa, että mies voi noin vain tuhlata niistä viidesosan, ilman että osaa edes kertoa, mihin rahat ovat huvenneet.

Juuri tuon takia en kyllä ikinä antaisi itseni ajautua tilanteeseen, jossa a) on yhteiset rahat ja b) joutuisin jollain kotihoidon tuella kitkuttamaan. Kehottaisinkin sinua menemään töihin, niin elämä varmasti helpottuu.

[QUOTE="...";23680306]No jos teillä kerran on yhteiset rahat, niin aika outoa, että mies voi noin vain tuhlata niistä viidesosan, ilman että osaa edes kertoa, mihin rahat ovat huvenneet.

Juuri tuon takia en kyllä ikinä antaisi itseni ajautua tilanteeseen, jossa a) on yhteiset rahat ja b) joutuisin jollain kotihoidon tuella kitkuttamaan. Kehottaisinkin sinua menemään töihin, niin elämä varmasti helpottuu.[/QUOTE]

Meillä on nuorin vielä niin pieni, että pari vuotta ainakin olen vielä kotona. Eikä tää ole meillä mikään älytön ongelma, välillä vaan pistää ärsyttämään. Kyllähän töissä käyden helpottaisi taloudellisesti, mutta ei se raha korvaisi mulle sitä, etten ole lasten kanssa ensimmäisten vuosien aikana. Ei tässä kuitenkaan tarvitse nälkää nähdä, eikä kulkea rikkinäisissä vaatteissa.

Monella työpaikalla lounasravintolassa normaali annos maksaa n. kuusi euroa joten viikossa sinne uppoaa jo kolmekymppiä ja kahvitauot päälle, jos ei pelkkää kahvia niele niin viinereistäkin saa maksaa useamman euron...siinä satanen on pieni raha, valitettavasti.

kallista ruokaa syöttä jos tuo ei riitä. meillä riitä noin 600e KUUKAUDEKSI. Tämä raha siältää myös hygieniatuotteet, vaatteet ja satunnaiset ( 2-4krt/v) ulkona syömiset
Meidän perheesä on siis 6 hlöä.
Tästä 600e myös maksetaan tytären lukiokirjat.lasten harrastus ja-kilpaiumatkat. Bensaan emillä ei tosin mene yhtään

me tehtiin itte munkit ja säästetin paljon. ovat paljon halvempia itte tehtyinä

no itte mä teenkin kaiken alusta asti, leivät ja herkutkin.
vaatteet ostetaan kirpparilta, ei vain rahan takia, vaan myös ekologisuuden.
bensaan kyllä sitten meneekin enemmän, työmatkoja miehellä tulee vähintään 60km/vrk

Nyt kun mä tuosta 480 eurosta käyn ruokakaupassa, ja käyn hakemassa muutaman pakollisen hankinnan lapsille, jääkin 300€, jotka meneekin melkein kokonaisuudessaan miehen käyttöön.
Olis pitänyt ostaa esikoiselle vaatetta, kun on yhtäkkiä venähtänyt niin, ettei kaapissa ole enää kuin muutama hassu vaate. pärjää kyllä noillakin seuraavat pari viikkoa, mutta se tympii ettei voikaan käydä ostamassa vaatetta, tai mitään muutakaan ostaa ruuan lisäksi.

ja ei me mun mielestä todellakaan syödä kalliisti, jos mä kerralla ostan kahden viikon ruoat, vaipat shampoot yms. ja rahaa menee n. 150€, tosiaan maitotuotteita ja kasviksia pitää sitten täydentää, joten kuukaudessa menee maks. 400€ ruokaan ja hygienia tarvikkeisiin.

[QUOTE="a.p";23680198]Siis kai se johonkin pikkujuttuihin ne rahansa laittaa, Yleensä vastaus on tupakkaan, bensaan, ruokaan töissä. ei nyt aina tuollaisia summia käytä päivässä, mutta saattaa hyvinkin 40-50€ käyttää päivässä joista osan nyt laittaa tankkiin, mitä pitääkin.
Mutta silti mä en voi käsittää, että vaikka kuinka ostaisi ruokaa töissä, niin ei siihen nyt pitäisi montaa kymppiä mennä :O[/QUOTE]

Missä miehesi käy työaikana syömässä? Siihen ulkona syömiseen/kahvitteluun menee ihan järkyttävästi rahaa, jos ei pysty ottamaan eväitä. Mun mies tekee rakennustöitä, joten käy lounaalla ja kerran-pari päivässä kahvilla bensasemalla/kahviossa/ravintolassa. Kyllä hänellä äkki sen 20e päivässä menee noihin ruokiin. Eli 100e viikossa. Ja jos miehesi vielä tankkaa autoakin, niin varmaan sellainen 150e/viikko "työpaikkaruokiin" ja bensaan ei ole kovinkaan ihmellinen summa....

paljonko teitä on? meitä on 2 aikuista + 2 lasta, ja useinkaan ei ole laskujen jälkeen mahdollista käyttää ruokiin + bensaan yhteensä kuin 250 euroa viikossa

Ärsyttävää, ymmärrän. Ja jotenkin asiasta pitäis voida keskustella.

Mutta pakko silti sanoa, että 480€ kahdelle viikolle on musta kumminkin aika runsaasti. Kyllähän tohon summaan mahtuis se ravintolassasyöminenkin jos nyt ei mihinkään ökypaikaan mene. ?

ei muuta kun itse tienaamaan jos ärsyttää. Ei minua ärsytä yhtään mihin mieheni laittaa palkkansa. Hänen palkka ja olisi se nyt todella omituista jos kyttäisin mitä sillä tekee. Ja kyllä olen itsekin kotona (äitiyslomalla ja tulen olemaan ainakin 3v ) siltikäänen todellakaan aio kytätä mieheni tilejä!

Yhteistyössä