Ei voi mitään, olen kateellinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

köyhä

Vieras
Työkaverit hehkuttavat jatkuvasti ulkomaanmatkojaan. Jokainen käy vuorotellen jossain hienolla lomalla ja seuraavat viikot saa kuunnella kahvitauolla miten kivaa on ollut. Nyt ne suunnittelee jo ensi talvenkin reissuja.

Mulle tulee tästä paha mieli, koska meidän perheellä ei ole varaa matkustaa. Eihän se ole kenenkään muun vika tietenkään ja heillä on oikeus kehuskella matkoillaan. Mutta mua hävettää, kun mulla ei ole mitään kerrottavaa ja vaikka tiedän, että on typerää olla kateellinen, niin tosi paha mieli tulee kuunnellessa niitä juttuja. Olen jo miettinyt pitäiskö jättää kahvitauot väliin, niin säästyisi tältäkin.

Eipä meidänkää porukoilla olis varaa mennä jossei joka vuos tulis veronpalautuksia sen verran et käyttävät ne niihin, samaa harrastan ite. :) Keinot on monet "päästä" etelään.. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja zxz:
mites olis, jos keskittyisit, mita sulla on etka mlta maailman matkola on jaanyt tekematta

Se on kiva selitellä muille, että ei meitä kiinnosta lähteä ulkomaille. Totuus on, että ei ole varaa, vaikka halua olisikin. Toiset kertoo ensin omista matkoistaan ja kysyy sitten mihin meidän perhe aikoo matkustaa. Selittele siinä sitten. Ei ole helppoa ajatella, et mulla on jo kaikki, en halua lisää, jos oikeasti tekisi edes joskus mieli reissata. En ole päässyt edes lapsena juuri ikinä mihinkään lomamatkoille.

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Eipä meidänkää porukoilla olis varaa mennä jossei joka vuos tulis veronpalautuksia sen verran et käyttävät ne niihin, samaa harrastan ite. :) Keinot on monet "päästä" etelään.. ;)

Sehän tarkoittaa sitä, että saisin vielä vähemmän rahaa kuukausittain. Ei onnistu, kun nytkin tekee jo tiukkaa.

No pienipalkkasella ei tartte veroprosentin olla ees kova kun tulee jo reilusti takasin ja eipä se muutaman prosentin nostokaan siihen palkkapussiin niin paljoa vaikuta, mut joulukuussa se kyllä jaksaa hymyilyttää..

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
No pienipalkkasella ei tartte veroprosentin olla ees kova kun tulee jo reilusti takasin ja eipä se muutaman prosentin nostokaan siihen palkkapussiin niin paljoa vaikuta, mut joulukuussa se kyllä jaksaa hymyilyttää..

Jos elää nyt jo kädestä suuhun, niin ei todellakaan ole varaa maksaa yhtään enempää veroa.

Sun pitää vaan hyväksyä tosiasiat, itkeä tirauttaa jos siltä tuntuu, nostaa pää ylös, etsiä omasta elämästä sitä hyvää ja hienoa, nauttia siitä ja uskoa, että vielä joskus...:).

Vielä joskus sullakin on varaa ja sitä enemmän tajuat sitten sitä arvostaa, kun itse kerrankin pääset. Tiedän kyllä tunteen, koska meilläkään ei ikinä ole ollut varaa mennä mihinkään. Aloin jo ajatella, että ei me koskaan mennäkään, tai en pitänyt sitä realistisena. Mut nyt kuitenkin päästään.

Jotkut säästää lomamatkoihin silleen, et ne laittaa aina irtokolikot sivuun. Niistä koostuu vuodessa jo iso summa.

Kompaan edellisiä. Ei oo meilläkään varaa lähteä ulkomaille. Hyvä että ollaan perheen kanssa käyty Tallinnassa. Joskus muinoin opettaja sanoi, että on lottovoitto syntyä Suomeen, mutta kyllä musta alkaa tuntua et oisin voinut syntyä muualle :(

Alkuperäinen kirjoittaja hr:
tehkää metsäretkiä. Notskilla istuskelua talvisessa luonnossa ja kesällä sit yöretkiä mettään jne. On ilimasta eikä tuu turistiripulia.

Toki tehdäänkin. Mutta kerronko töissä käyneeni lomalla vain lähimetsässä kävelemässä samalla kun toiset hehkuttaa etelänlomaansa? Noloahan se olis.

Mä kyllä sanon ihan reilusti, että olen kateellinen, ja että meillä ei ole varaa matkustaa, kun 3-lapsisen perheen reissut maksavat niin paljon. Ja me ei edes olla köyhiä.

Lasten toiveissa olisi päästä vuoden päästä talvella reissuun, joten täytyy yrittää säästää.

Ja tehdäänhän me lomamatkoja, risteilyjä ja automatkoja ruotsiin, halvemmaksi tulevat kuin etelänlomat.

Sama täällä, ei juurikaan ole varaa kustantaa 6-henkistä perhettä mihinkään, minä käyn tekemässä keikkaa töihin ja mies on eläkkeellä. Isovanhemmat veivät viime keväänä kaksi vanhinta lasta viikon etelänlomalle, se oli lapsille ihana ja ikimuistoinen elämys. Mä en enää edes osaa kaivata mitään matkoja, luksusta on sitten jos joskus vaikka laivareissulle pääsee. Työkavereille vaan totean että me ei nyt mennä mihinkään. Onhan se ikävää mutta näillä korteilla mennään nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Miksi olet köyhä? Olet kuitenkin töissä, saatko siitä roposen säästöön kuukaudessa?

Pienet tulot ja isot menot. Elämme säästeliäästi, mutta enempää ei pysty tinkimään ja lopputulos on tämä.

Työkavereillasi kuitenkin sama palkka??

Valintojahan elämä on täynnä. Asuinpaikka ja asumismuoto, lapsien lukumäärä, lemmikkieläimet... Ehkä heillä on parempituloinen puoliso tai sitten asuvat halvemmin, on vähemmän lapsia.

ne jotka eniten hehkuttaa, on niità jotka matkustavat saadakseen kertoilla muille, ei itseààn varten (kàrjistetysti sanottuna)

ne jotka matkaavat hieman erikoisimmissa paikoissa (turistikohteiden ulkopuolella) ja eivàt asiaa sen kummemmmin mainosta,ovat oikeita matkaajia-
jos yhtààn ap:tà lohduttaa :)

Mua ei ulkomaanmatkat kiinnosta, mutta jonkinmoinen lomailu kyllä innostais...niinpä viime kesänä ostettiin teltta!

Ja kivaa oli olla camping alueella. Maksoikohan yksi yö about 15 euroa ja se sisälsi koko perheen :D Se oli ihan mieletön elämys niin mule, kuin lapsillekin...ja mieskin reissun kesti ihan urhoollisesti.

Mä en näe tätä nolona vaan ihanana asiana. Ja se todella tuntui LOMALTA kun oltiin vailla aikatauluja ja oli jopa koirat mukana. Ei oltu päätetty montako päivää ollaan reissussa vaan vedettiin fiilispohjalta jne.

Tänä kesänä meillä on vain muutaman kk ikäinen vauva joten ei reissata teltalla, mutta ensi kesänä ihan varmasti taas lähdetään telttailemaan koko perheen voimin :heart:

me elämme yhden palkalla ja maksamme asuntolainaa joten ei ole varaa matkustaa. sinun tilanteessa kummastuttaa että olet samassa työpaikassa ja toisilla on varaa mutta sinulla ei.

mistä johtuu?

mä en oo kateellinen ihmisten matkoista, koska meillä olis varaa mennä jos huvittas... mua vaan vituttaa se et esim kesäloman jälkeen kun näkee kavereita niin jos mä puhun miedän lomasta et oltiin mäkillä/telttailemassa yms niin ne ohitetaan aina yhdellä lauseella ja sit alkaa se italiassa tätä ja italissa tota... ihan kun vaan ulkomaan lomista vois olla jotain puhumista... me ei vaan oo kaivattu ulkomaille, mut ärsyttää...

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
me elämme yhden palkalla ja maksamme asuntolainaa joten ei ole varaa matkustaa. sinun tilanteessa kummastuttaa että olet samassa työpaikassa ja toisilla on varaa mutta sinulla ei.

mistä johtuu?

Mulla on pienempi palkka kuin toisilla. Toiset on myös paljon vanhempia ja enemmistöllä on lapset jo aikuisia eli matkustavat kahdestaan miehensä kanssa. Meillä on asuntolainaa ja kaksi pientä lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja hm:

mistä johtuu?

ööö olisko niillä mies joka tienaa enemmän???????????????????????????

itse kyllä ajattelisin niin että jos teillä oikein kova hinku sinne on tai olisi ollut sinne ulkomaille, te olisitte repineet ne rahat jo jostain! Kun oikein jotain haluaa olisi valmis varmaan jostain tinkimään. Jotkut haluaa sinne niin kovin että osaavat säästää ja toisilla on joku muu mitä haluaa. Vai onko teidän elämä nyt ihan paskaa kun ette pääse lomamatkoille?

Uusimmat

Yhteistyössä