Ei voi olla tottakaan, en tiedä menikö minulla lapsivedet vai laskinko alleni??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tampio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no sit ne ottaa testin emättimestä.
Jos sulta on vain lorahdus tullut ja menet vasta aamulla niin mahtaakohan enää näkyä. Mullakin oli tikun tulos ekan, pienen lorahduksen jälkeen epäselvä (tikku muuttui vaalean liilaksi kun olis kuulemma pitänyt muuttua tumman liilaksi) ja kätilö sanoi että vettä ehkä tuli vain niin vähän... Mutta sitten kun myöhmin lorahti paljon enemmän lapsivettä niin tikku muuttui tumman liilaksi heti, ja synnytys käynnistyi muutenkin saman tien.

Varmaan paikkakuntakohtaista kaikki, miten synnäreillä toimitaan, meillä ei ammeseen voi synnyttää eikä ammeeseen pääse enää kun vedet on mennyt, kuten ei myöskään osaston ulkopuolelle. Itse soittelisin aamulla synnärille tai neuvolaan jos mitään ei ala tapahtumaan yön aikana.

Mulle kävi samoin. Menin näytille ja olivat siellä sitä mieltä, että varmaan oot pissannut housuun vaan. Tekivät kuitenki testin ja olihan se lapsivettä ja jouduin jäämään osastolle. Vauva syntyi vuorokauden kuluttua.

Luulin et tuli vettä ku kerran holahti housuihin jotain,menin näytille,ottivat näytteen emättimestä ja tulos negatiivinen. Ei siis ollut vettä. Vieläkään en tiedä mitä oli.... Eikä se ollut noloa käydä varmistamassa asia :)

Kerropa miten lopulta kävi ;)

Tiedätkö onko sulla streptokokki? Jos on positiivinen antibioottihoito pitäis aloittaa hetimiten lapsivedenmenon jälkeen, ettei infektio tartu vauvaan. Jos negatiivinen, iv antibiootti aloitetaan 18h lapsivedenmenon jälkeen, eli käy nyt vaan siellä näytillä.
Infektiohan se riski siis vesimenosta jälkeen on!

Soita nyt vaan ja käy näytillä. Mulla meni myös niin että lorahti aluksi vähän. Luulin myös että housuun pissasin, mutta kyllä se lapsivettä oli. Osastolle jouduin eikä lapsi meinannut sitten millään syntyä. Ei supistuksia. Tulehdusriski kasvoi koko ajan ja käynnistettiin viimein.

Minulla lorahti ihan kunnolla aikoinaan kun kakkosta synnytin,
soitin synnärille ja he sanoi että ihan rauhassa voin lähtöä tehdä kun ei yhden yhtä supistustakaan vielä tullut.
Menin sitten iltapäivällä synnärille ja vielä iltaankaan mennessä ei tullut supistuksia ja sellainen hyvin vanha kätilö vielä naureskellen nauroi että taisin vain kuvitella vesian menneen ja ottivat vihdoin tikkutestin.
Positiivinenhan se oli, ei siitä vesimäärästä joka alleni lorahti voinut edes itse jäädä epäilemään :D
Yöksi sain piikkiä kankkuun ja sitten alkoikin ne supistukset tulemaan heti alle 10min välein ja sen jälkeen se olikin menoa :D

Onnea matkaan jos et vielä ole synnärillä :)

Kuopusta synnyttäessä olin jo sairaalassa kun tuli olo että pissaan housuun ihan juuri,menin vessaan ja samantien hulahti jotain,eipä siinä auttanut mennä kuin sanomaan että en nyt ole ihan varma menikö vedet vaiko ihan normi vessakäynti:D Vedet ne sitten oii kuitenkin.

Yhteistyössä