Ei yhtään syytä elää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuskaaaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ok. Nyt tuntuu olo vanhalta. :)
Nääh, pois se susta :)

Ihmiset vain ovat varovaisia. Monille on tullut takkiin pahasti, kun eivät olekaan syystä jos toisesta saaneet saataviaan eli lumipalloefektinä kertaantuu se tappiollisuus.

Iäkkäämpien vuokranantajien kanssa saattaa päästä ns. helpommalla sopimuksiin, koskapa ymmärtävät elämää hiukan enemmän ja laajemmalla näkökulmalla. He voivat tulla esim. tilapäisesti vastaan vuokranmaksussa vaihtamalla osan siitä johonkin arkiaskareeseen.

Neuvottelunvaraa tulisi olla kuitenkin aina puolin jos toisinkin.

• Tykkää
Reactions: Echo
Omaisuus on kiinteistö, joka realisoituu siinä vaiheessa kun se on myyty. Eli ei ole musta kiinni. Sossu siihen muistaa aina kyllä vedota.

On mulla auto, voinhan siis asua siinä. Ja piano, jonka sain perinnöksi lapsena. Sen vois toki yrittää myydä, mutta niillä rahoilla ei pitkälle pötkitä. Että näin.

"kun mikään tarjottu vaihtoehto ei kelpaa" kas kun mikään tarjolla olleista vaihtoehdoista ei oo mahdollista toteuttaa.

Surullista, etten oo ainoa, vaan näitä ikäviä ihmiskohtaloita on muitakin.

Omaisuus on kiinteistö, joka realisoituu siinä vaiheessa kun se on myyty. Eli ei ole musta kiinni. Sossu siihen muistaa aina kyllä vedota.

On mulla auto, voinhan siis asua siinä. Ja piano, jonka sain perinnöksi lapsena. Sen vois toki yrittää myydä, mutta niillä rahoilla ei pitkälle pötkitä. Että näin.

"kun mikään tarjottu vaihtoehto ei kelpaa" kas kun mikään tarjolla olleista vaihtoehdoista ei oo mahdollista toteuttaa.

Surullista, etten oo ainoa, vaan näitä ikäviä ihmiskohtaloita on muitakin.
..eli olet varmaan laittanut sitten tuon omistamasi kiinteistösi myynnin alle? Kyseessä ei sitten taida olla asunto, koskapa muutoin olisit siinä itse asumassa?

Sossulla vain on valitettavasti ne määrätyt toimintamallinsa, joita on noudatettava. Sulla on omaisuutta, mikä näinollen estää sosiaalitukien saamisen. Valitettavan kylmää faktaa.

Suosittelisin edelleenkin hakeutumaan sen ilmaisen velkaneuvonnan piiriin, jossa sulle laadittaisiin suunnitelma eteenpäin menemiseksi. Askel kerrallaan - apuja on kuitenkin saatavissa.

Sulle on jo sanottu, että elä sitten noin. Ei ole mitään muuta vaihtoehtoa, koska mikään vaihtoehto ei voi sinua auttaa. Sitten on vaan oltava noin.

Alkaa kuulostaa siltä, että meidän pumpulissa eläneiden pitäisi lähettää sulle 100000 euroa, jotta pääset ilmaiseksi muuttamaan. Sitten voit taas narista lisää, koska sama jatkuu, kun eihän sinua voi auttaa, etkä muuksi muutu.

Harmi, ettet tajunnut lukea ollenkaan niitä lauseita, jossa hirveän helvetin läpikäyneet antoivat toivoa siihen, ettei mikään, edes pas.ka ole lopullista. Koskaan et tiedä näetkö miestäsi huomenna, ja totiset on kuvitelmat, jos väität että tiedät.

Omaisuus on kesämökki ja myynnissä on tosiaan. Mutta ei vielä ole mennyt kaupaksi.
Luin kaikki vastaukset läpi uudelleen.

Ja johan mä aiemmin sanoin että kurjaa, jos joku muukin on samassa tilanteessa, mutta silti mulla on paska olo ja ilmeisesti sitä ei saa täällä sanoa.

Suosittelisin edelleenkin hakeutumaan sen ilmaisen velkaneuvonnan piiriin, jossa sulle laadittaisiin suunnitelma eteenpäin menemiseksi. Askel kerrallaan - apuja on kuitenkin saatavissa.
"Mutta kun se ei ole mahdollista".

Enkä ittuile. Tunnen tuon äärituskan, mutta sen tiedän, että positiivinen muutos ei ole kovin mahdollista tuolla asenteella. "Mutta kun ei se asenne muutu". Ja kyllä muuten varmana muuttuu, ajan kanssa johonkin suuntaan.

Ap voi kertoa itse millaista apua haluaa ja voi miettiä itse miten neuvoisi esim. omaa lastaan vastaavassa tilanteessa. Ehkä hän näkee sitä kautta itsensä ulkopuolelta ja kykenee muutoksien tielle. Ei ole imuria, mikä imee ikävyydet pois, ne on vaan selvitettävä.

Velkaneuvojan ainoa ohje oli "realisoi omaisuutesi" ja sitähän mä koitan tehdä.

Eli oon viimesen kolmen vuoden aikana n. puolen vuoden välein ollut yhteydessä velkaneuvontaan, mutta ohjeet ei ole siitä muuttuneet.

Mähän en siis (kai?!) kysynyt neuvoja vaan halusin purkaa pahaa mieltäni anonyymina nettipalstalle.

Enkä mä edelleen tahdo neuvoja. Mä tahdon kuolla, koska en jaksa enää elää tässä loputtomassa vastoinkäymisten suossa.

Avasinpa nyt vaan vähän taustaa, että te "pumpulissa kasvaneet" ymmärtäisitte, ettei tämmöset ajatukset ihan tyhjästä synny. Että näin.Case closed.

Mähän en siis (kai?!) kysynyt neuvoja vaan halusin purkaa pahaa mieltäni anonyymina nettipalstalle.

Enkä mä edelleen tahdo neuvoja. Mä tahdon kuolla, koska en jaksa enää elää tässä loputtomassa vastoinkäymisten suossa.

Avasinpa nyt vaan vähän taustaa, että te "pumpulissa kasvaneet" ymmärtäisitte, ettei tämmöset ajatukset ihan tyhjästä synny. Että näin.Case closed.
No, keskustelulle, mielipiteiden vaihteluille ja jopa mahdollisille neuvoillekin on se oma riskinpaikkansa keskustelupalstoilla - pahoittelut siitä.

Ja mitä sä tiedät meidän muiden "pumpuleista". Et yhtään mitään. Jokainen meistä vaan tekee ne omat valintansa ja yrittää selviytyä kuitenkin. Ja jos ei edes halua selviytyä, niin - tuskin sitä olis tässä kirjottamassakaan mitään.

No, keskustelulle, mielipiteiden vaihteluille ja jopa mahdollisille neuvoillekin on se oma riskinpaikkansa keskustelupalstoilla - pahoittelut siitä.

Ja mitä sä tiedät meidän muiden "pumpuleista". Et yhtään mitään. Jokainen meistä vaan tekee ne omat valintansa ja yrittää selviytyä kuitenkin. Ja jos ei edes halua selviytyä, niin - tuskin sitä olis tässä kirjottamassakaan mitään.
Jep. Ei lähdetä kilpailemaan kenellä on ollut kamalinta, mutta itselläni lapsuudenperhe oli adhd:n ja riitelyn kyllästämä, väkivaltaakin oli, isä uhkasi tappaa meidät jne. Olisin hajonnut jos en olisi muuttanut kauas pois.

Olen joutunut rakentamaan elämäni perheen ulkopuolisten ihmisten antaman mallin avulla.

Kuolla olen tosissani halunnut n.parisataa kertaa. Mutta onneksi elämällä on ollut mulle myöhemmin muutakin näytettävää.

Jep. Ei lähdetä kilpailemaan kenellä on ollut kamalinta, mutta itselläni lapsuudenperhe oli adhd:n ja riitelyn kyllästämä, väkivaltaakin oli, isä uhkasi tappaa meidät jne. Olisin hajonnut jos en olisi muuttanut kauas pois.
Olen joutunut rakentamaan elämäni perheen ulkopuolisten ihmisten antaman mallin avulla.

Kuolla olen tosissani halunnut n.parisataa kertaa. Mutta onneksi elämällä on ollut mulle myöhemmin muutakin näytettävää.

Ei varmasti mikään helppo juttu, vaan todella rohkea ja elämänjanoinen teko. Hyvä kun uskalsit ja lähdit ja teit :)*halaan ja rutistan lämpimästi*!

Jokainen meistä tekee niin, kuin parhaakseen näkee. Itse haluan vain uskoa siihen, että se valinta ja ratkaisu kohdistuisi kaikesta huolimatta elämiselle.

Ei varmasti mikään helppo juttu, vaan todella rohkea ja elämänjanoinen teko. Hyvä kun uskalsit ja lähdit ja teit :)*halaan ja rutistan lämpimästi*!

Jokainen meistä tekee niin, kuin parhaakseen näkee. Itse haluan vain uskoa siihen, että se valinta ja ratkaisu kohdistuisi kaikesta huolimatta elämiselle.
Aivan. Ja vielä haluan sanoa että se elämässä on pottumaisinta että aikaisemmat ongelmat eivät suojaa tulevilta ongelmilta. Ne uudet ongelmat on vaan, ah, virkistävän erilaisia, sen vanhan moskan lisukkeeksi.

Mutta silti. Niin kauan kuin on elämää, on toivoa.

Ja vaikket ap tykkäisi niin muistan sua iltarukouksessa. Ja ajatella, mikä kamalinta, mun ukonturjake muistaa sua kanssa. :thumbsup: Ehkä et heti huomaa vaikutuksia, mutta vaikutukset tulee ajan myötä.

• Tykkää
Reactions: FreezeCat
Minä taas koen aika loukkaavana nämä oletukset siitä, ettei sellaisilla ole ollut vaikeuksia jotka kehottavat ottamaan niskasta kiinni.
Pitää osata ottaa itseään niskasta kiinni, mutta toki myös olla armollinen.
Jos on ollut paska lapsuus, sitä käyttäytymismallia yleensä toistaa parisuhteessa.
Ei ole siis sattumaa että kumppaniksi sattuu ihminen joka loukkaa samalla tavalla kuin omat vanhemmat.
Kun tämän tiedostaa, osaa käyttäytymistään muuttaa.

Minullakin on ollut paska lapsuus, paska parisuhde, ei ystäviä, vakava sairaus, lapsen menetys ja useita traumaattisia tapahtumia,olen köyhä ja luottotiedoton.
En silti kuvittele ettei kellään muulla olisi yhtä rankkaa.

Yhteistyössä