Eihän nyt kukaan oikeasti ajattele että lapsi on hoidossa jos on isällään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rytkäätys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No ei kai, jos isä asuu samassa perheessä varsinkin.

Mutt sellaseen ajatukseen oon kyllä törmännyt, että kun lapsi viettää isänsä luona, siis eriosoitteessa asuvan isänsä luona, viikonloppua, äidin pitäisi istua yksin kotona ja ikävöidä sitä lasta. Typerää.

Muistan yhden nikin joka kertoi lähteneensä tyttöjen kanssa baariin ja lapsi jäi siis isän kanssa kotiin. Ei hän siellä baarissa kauaa kuitenkaan viihtynyt koska hänestä pienen lapsen paikka ei ole isänsä kanssa vaan äidin. Ja tämä baarikäynti harmitti häntä useamman vuoden. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Muistan yhden nikin joka kertoi lähteneensä tyttöjen kanssa baariin ja lapsi jäi siis isän kanssa kotiin. Ei hän siellä baarissa kauaa kuitenkaan viihtynyt koska hänestä pienen lapsen paikka ei ole isänsä kanssa vaan äidin. Ja tämä baarikäynti harmitti häntä useamman vuoden. :whistle:

Just :o Sitten jotkut naiset valittaa kun joutuvat kantamaan koko vastuun lapsista ja mies ei osallistu. Kukapa sitä edes viitsii jos joku on koko ajan niskaan hengittämässä ja omimassa vauvaa itselleen!
Minä tein heti laitokselta tultua että annoin vauvan isälleen aina kun halusi ja tarkoituksella annoin heidän olla ja puuhata ihan kahdestaan. Neuvoin silloin kun kysyi apua. Ja vaikka teki joitakin asioita toisin kuin minä, niin en puuttunut siihen, koska jokainen hoitaa tyylillään. Nyt on sitten neljän kuukauden jälkeen upeaa huomata miten paljon touhuavat yhdessä ja miten oma-aloitteisesti mies lastaan hoitaa. Myös silloin kun minä olen käynyt omissa menoissa =) Kerran myös viihteellä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
En mä sanois että isällä hoidossa. Mutta sanon, että isä hoitaa lapsia sen aikaa kun minä olen jossain, tarkoittaako se samaa :ashamed:

Riippuu miten itsestäsi puhut, jos sanot itsesikin hoitavasi lapsia, niin se on ok.

No kyllä mä omastakin mielestä hoidan lapsia, eikös se sitä just olekin. Eihän niiden kans vaan "olla" :D

Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Musta on hassua ajatella,että lapset on isällä hoidossa.Isän pitäisi olla samanvertainen äidin kanssa.

Juuri niin! Minä sanon silleen että isi on tytön kanssa kotona tms. jos joku kysyy.

Jep.Sama täällä.Ei tule muuten edes sanottua,että isä hoitaa tyttöä vaan juuri tolleen,että isä on vauvan kanssa kotona. :)

No ei kait nyt kukaan noin oikeasti ajattele...

Mies jää hoitovapaalle ja minä menen töihin kun tytöllä on ikä reilu 10kk. Onko se sitten lähestulkoon sama asia kuin alle vuoden ikäisen laittaminen päiväkotiin :laugh: En oo ikinä ajatelut sitä noin..

Alkuperäinen kirjoittaja lentää:

Mies jää hoitovapaalle ja minä menen töihin kun tytöllä on ikä reilu 10kk. Onko se sitten lähestulkoon sama asia kuin alle vuoden ikäisen laittaminen päiväkotiin :laugh: En oo ikinä ajatelut sitä noin..

Joo eli käytönnössä sun lapsi on siis päiväkodissa. :D

En mä sanois että isällä hoidossa. Mutta sanon, että isä hoitaa lapsia sen aikaa kun minä olen jossain, tarkoittaako se samaa :ashamed:

Riippuu miten itsestäsi puhut, jos sanot itsesikin hoitavasi lapsia, niin se on ok.

No kyllä mä omastakin mielestä hoidan lapsia, eikös se sitä just olekin. Eihän niiden kans vaan "olla" :D

Minä sanon että mummo ja ukki hoitaa, täti hoitaa, kummi hoitaa jne. Mutta jos mies on vauvan kanssa kaksin kotona tai jossain, niin he silloin ovat yhdessä. Johon tietenkin myös hoitaminen kuuluu. Mutta enhän sano itsestänikään että "hoidan vauvaa kun mies on illan töissä".

Hieno ratkaisu teillä :flower: Ja ei tosiaan ole sama kuin päiväkoti! :D

Tai perhepäivähoitajalla :D

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:

Tai perhepäivähoitajalla :D

:laugh: :laugh:

Mun EX ajattelee, että lapsi on hoidossa hänellä silloin harvoin kun käy isällään. EX mieltää asian niin, että hän AUTTAA minua olemalla lapsensa kanssa. Lapsen pitäminen on vain välttämätön paha.

Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Mie sanon, että hoidan lasta päivisin, kun mies on koulussa. Ja että mies hoitaa lasta iltaisin, kun ite oon koulussa. Koska sitähän me tehdään, hoidetaan lasta.

Toi on ihan makukysymys. Itse sanon olevani lapsen kanssa/mies on lapsen kanssa, vaikka kyllähän se on hoitamista niin on se samalla myös paljon muutakin!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun EX ajattelee, että lapsi on hoidossa hänellä silloin harvoin kun käy isällään. EX mieltää asian niin, että hän AUTTAA minua olemalla lapsensa kanssa. Lapsen pitäminen on vain välttämätön paha.

Just tuo on inhottavaa. Eihän oma vanhempi ole mikään hoitaja/lapsenvahti! Vaan äiti ja isä, joiden pitääkin luonnollisesti olla lapsensa kanssa ja hänestä huolehtia!

Noh, meillä voin kyllä hyvinkin sanoa että ovat isällä hoidossa...
Kun iskä ei lapsia hoida ku hyyyyyvin harvoin. iltasinkin istuu/makaa katsomassa telkkua, kun mä hoidan iltatoimet,, illasta toiseen, aina..

Eli kun kerran viikossa menne jumppaan, ni ne tosiaan on isällä hoidossa, tai ei ne kai ole edes jos tarkasti ajattelen, vaan ennemminkin kahdestaan, ku ei se iskä edes hoida...

Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Mie sanon, että hoidan lasta päivisin, kun mies on koulussa. Ja että mies hoitaa lasta iltaisin, kun ite oon koulussa. Koska sitähän me tehdään, hoidetaan lasta.

Toi on ihan makukysymys. Itse sanon olevani lapsen kanssa/mies on lapsen kanssa, vaikka kyllähän se on hoitamista niin on se samalla myös paljon muutakin!

Se varmaan riippuu siitäkin, että mitä se "hoitaminen" kunkin mielestä sisältää, että onko se vaan vaipanvaihtoa ja syöttämistä, vai käsittääkö siihen sitten muutakin.

Yhteistyössä