Kertokaa miksi niin moni sanoo että lapsi on isällään HOIDOSSA???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmm"

Vieras
Täällä taas pari tälläistä hoitoon jättämis ketjua lukenu.. Ja niin moni täälläkin kysyy että voiko lähteä esim. vklopuks johonkin ja jättää lapsen isänsä kanssa kotiin. Mielestäni lapsi ei ole hoidossa, jos on isänsä kanssa. Ei kukaan kysy voiko isä lähteä vklopuks pois vaik lapsi ois minkä ikänen. Ihan naurettavaa ajatella että isä on jotenkin huonompi vaihtoehto kuin äiti.

No naurettavaa sun ehkä ajatella, mutta monissa perheissä se oikeasti on näin :D Ja monissa perheissä se ei ole ok sekään, että mies lähtee viikonlopuksi pois, usko tai älä.

No jos puhutaan ihan vastasyntyneestä tai muuten täysimetyksellä olevasta, niin kyllä se tilanne on vähän erilainen, kuin jos äiti olisi kotona.

Itse piti joskus napauttaa, kun olin töissä ja eräs mieheni kaveri kysyi minulta onko mies jäänyt lapsenvahdiksi. Sanoin, ettei mies ole mikään lapsenvahti vaan ihan vain isä.

Pöh, älä nyt yhteen sanaan takerru. Kyllä minäkin puhun että jätin lapset isän hoiviin kun lähden jonnekin vaikka täysin tasavertaisen innokkaasti halutaan olla lasten kanssa ja toisaalta käydä omissa menoissa.

No jos ihan vasta syntyneistä.. Mut kun näin puhutaan ihan kaiken ikäisistä... Eikä mielestäni vaan mikään tapa ilmaista asia, vaan monet ihan ajattelevat että lapsi on hoidossa kun on isänsä kanssa...

Niinhän se vaan menee. Se että äiti osaa hoitaa lastaan ja on hyvä äiti on itsestäänselvyys joka mainitaan ehkä vaan äitienpäivänä jos sillonkaan. Jos taas mies nähdään vaikka pari kertaa lasten kans ulkona niin heti "se on niin hyvä isä, ulkoilee lastensa kanssa", jos taas äiti (varsinkin vauvan) nähdään kerrankin baarissa niin heti tullaan kysymään "miks et oo lapsesi kanssa". Näin se vaan ikävä kyllä on vielä nykyäänkin.

kyllä meillä vaan jää lapset hoitoon isälle. kerrankin olin asioille lähössä niin sen kaveri soitti ja isäntä siihen vaan tyynesti sano et on noi lapset nyt hoidossa et ei nyt pääse, siis ja samassa osoitteessa asutaan. hieman nauratti, mut niin se vaan on, ei voi mitään...

Niinhän se vaan menee. Se että äiti osaa hoitaa lastaan ja on hyvä äiti on itsestäänselvyys joka mainitaan ehkä vaan äitienpäivänä jos sillonkaan. Jos taas mies nähdään vaikka pari kertaa lasten kans ulkona niin heti "se on niin hyvä isä, ulkoilee lastensa kanssa", jos taas äiti (varsinkin vauvan) nähdään kerrankin baarissa niin heti tullaan kysymään "miks et oo lapsesi kanssa". Näin se vaan ikävä kyllä on vielä nykyäänkin.

Tää on myös todella typerää.. Ja moni mies myös tämän mallin mukaan käyttäytyy, eli jatkaa samanlaista elämää ku ennenkin lasta.. Esim baareissa käynti yms.. Sitten äidit vetelee herneitä nenään..

Sehän on vallan sopiva verbi kun puhutaan pienten lasten kanssa olemisesta, kyllä se on hoitamista.

Itsekin käytin ennen kyseistä termiä mutta nyt lasten ollessa jo isoja koululaisia en niinkään puhu että mies hoitaa lapsia vaan lähinnä vain että mies on nyt lasten kanssa...

[QUOTE="niinpä";22091931]kyllä meillä vaan jää lapset hoitoon isälle. kerrankin olin asioille lähössä niin sen kaveri soitti ja isäntä siihen vaan tyynesti sano et on noi lapset nyt hoidossa et ei nyt pääse, siis ja samassa osoitteessa asutaan. hieman nauratti, mut niin se vaan on, ei voi mitään...[/QUOTE]

Ja täs toinen typerä malli.. mies ei nää kavereita lasten kanssa, mutta äidit tietenkin näkee... Useasti pelkästään lasten kanssa...

..minä kyllä sanon lapset ovat isänsä kanssa. Ja sen yhden kerran kun nykyisen vauvan aikana oon baarissa käynyt ja minulta on kysytty miks en oo vauvan kans oon sanonu vihasesti. "Onhan vauvalla myös isä"

Yhteistyössä