Eikö lapsen kanssa saa käydä Sokoksessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pienen lapsen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pienen lapsen äiti

Vieras
Kävin tänään 3+1 -päivillä matkarattaissa istuvan lapseni kanssa. Koska lasten gore-tex saappaat oli tänään Sokoksen 3+1 tarjouksessa nettikatalogon mukaan ja liukuestesukkiakin tarvittiin. Tuo tyllerömme on sellainen laatuaan, että tykkää käydä ihmisten ilmoilla, siksi hänet otan välillä mukaan kauppaan (lähinnä kun mies ei pysty vahtimaan). Meillä on kaupungilla käytössä pienessä tilassa hyvin kääntyilevät matkavaunut, jotka kooltaan siis tosi pienet. Näin ollen tavallista ruuhkaisemmassa Sokoksessakin päästiin hyvin liikkumaan muita pahemmin mielestäni häiritsemättä.
Siinä kun oltiin just tultu kauppaan sisään, ja suunnattiin kohti liukuportaita ja lastenosastoa, joku arviolta kaksvitonen misu alko tuijottamaan mua sekä lastani tosi murhaavasti. Tuijotus oli sen verran pitkäkestoinen, että en voinut erehtyä. Miksi? Eikö lapsen kanssa saa käydä kaupassa? Vai oliko hänen mielestään vääriin lasta kohtaan (joka siis ei itkenyt kertaakaan 1 h reissullamme, josta 15 min vietettiin Sokoksessa ja 45 min matkalla) tuoda hänet kauppaan? Lapsi oli ihan innoissaan kun näki uuden ympäristön, hihkui ja jutteli meno- ja tulomatkalla metrossa ja Sokoksella loi äitiin päin monta hymyä.
Ostimme sillä 15 min reissulla lapselle kengät, 4 liukuestesukat ja äidille Diorin voiteen. Ainakin oltiin kaupalle siis hyviä asiakkaita...

oletko itse parikymppinen? Muuten en voi ymmärtää, miksi jonkun kaksvitosen "murhaava" katse sinua hetkauttaa piirunkaan vertaa. Minua ei hetkauttaisi, vaikka kävisi ääneen sättimään. Kunhan vain hymyilyttäisi. :)

Yhdessä liikkeesä kerran. Olin pojan kanssa vaunuilla vaatekaupassa. Mun mielestä ei häiritty ketään ja monilta tulikin ystävällisiä hymyjä.
Yks 5 kymppinen nainen tokaisi siinä puoli ääneen et hän sitten VIHAA noita äitejä vaunuineen.
Hänel oli parikymppinen tytär mukana ja tytär punastui ja häpes selvästi äitiään, käski äitiään olemaan hiljaa.
Ulkona tapasin tutun ja siinä juteltiin ja tuli puheeksi se nainen. Tuttuni oli aiemmin käynyt samassa liikkeessä ja hänelle oli käynyt samoin, sama nainen, jäi kauppaan kun minä ja poika lähdettiin.
Ois tehny niin mieli sanoa, et joo ollaan me äidit vaunujen kanssa tosi kamalia.
Toivottavasti itse et saa koskaan työnnellä onnellisena vauvanvaunuja.
Pidin mölyt mahassani naisen tyttären takia. Toivottavasti tytär fiksumpi.

Jos alkaa kaikkien murhaavasti katsovien ihmisten tuijotusten perään vaivautumaan niin voi samantien jäädä kotiin. Kenelle se edes kuuluu missä lapsesi kanssa kuljet. Samanlainen oikuis käydä kaupoissa kuin muillakin. Jos jotain häiritsee se on sen ongelma.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Vaihtoehtoja on monia...

-se panee sun miestä
-se luuli tunnistavansa sut jostain
-tulkitsit katseen väärin
-se on palstamamma (luontainen käytös)

Sekä se, että kärsii lapsettomuudesta ja on erityisen paha päivä jostain syystä.

Alkuperäinen kirjoittaja ehkä:
Rullasitko kätevät matkarattaasi sen varpaiden yli? Oikeesti, ketä kiinnostaa jonkun ventovieraan tuijottelu...

Toivottavasti en rullannut:) Siksi kiinnosti, koska en pidä siitä kun joku tuijottelee lastani vihaisesti ilman mitään syytä. Ei paljoa nappais, jos joku mulkkailis mua itseäni kun olisin yksin liikenteessä. Tuskin edes muistaisin tollasta episodia jälkeenpäin!!

menittekö rattailla liukuportaisiin? jos menitte niin saattoi hyvinkin vain sitä pelästyä.... itse olen aina paniikissa jos näen rattaita liukuportaissa, koska en uskaltaisi itse mennä. mutta ei kannata välittää:)

Kun mun vauva kuoli niin saatoin vahingossa tuijotella lapsien kanssa olevia vihaisen näköisenä. Johtuen surusta jota ei pystynyt alussa peittämään ja siitä että kiinnosti kattoo ihmisiä lasten kanssa, ne jotenki pisti silmäänkin. Toivottavasti kukaan ei oo mun käytöksestä pahoittanut mieltänsä... Syitä voi olla niin monia, ehkä parempi yrittää jättää vieraiden tuijottelut omaan arvoonsa ja koittaa olla murehtimatta niitä ja elää omaa elämää juuri niin kuin haluaa elää!

Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Oliko tää "misu" siis myyjä vai asiakas?

Asiakas se oli. Ei myyjät onneksi varmaan kovin helposti käy lapsen kanssa kulkevia asiakkaista dissaamaan:) Kaikkeen kai pitää tottua, myös tähän pääkaupunkiseudun "ystävällisyyteen". Joka jaksaa yllättää, vaikka vuosikymmennen täällä on viettänyt.

Minulle tai ystävälleen oikeastaan joku sanoi kerran Stokkan ruuhkassa (ei Hulluilla päivillä), että tartteeko noita lapsia joka paikkaan raahata. Eihän siinä auttanut kuin sanoa, että niin, puhumattakaan noista vanhoista hapannaamaisista akoista.

voi minäkin saanut varmasti vihaisia katseita,kun ahteissa kaupoissa joutuu vaunuilla ajelemaan. mut voi voi, käykööt ne mulkoilijat meille sit kuapassa jos niin ärsyttää tai muuttakoo vaikka kuuhun.ihan yks lysti mulle.
(itse harmittelen näitä mummoja jotka jää keskelle kätävää tai liukuportaitten päähän juttelemaan....)

Mutta uskaltakaapas tulla Stockan hulluille päiville..!

Ei vaines, tulkaa vaan, mutta jos tulette vaunullisen kaverin kanssa, niin älkää pliide asettako niitä vaunuja rinnakkain käytävälle. Ei meinaa akat päästä ohi.

No kyllä mäkin joskus kiittelen äitejä tuplavaunujen kanssa pahimmassa ruuhkassa. Yritä siinä nyt päästä eteenpäin kun viidet vaunut tukkii tien. Toki omakin lapseni tykkää kaupassa käymisestä, mutta joskus voi ajankohdan valita paremmin. Toki ei aina.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minulle tai ystävälleen oikeastaan joku sanoi kerran Stokkan ruuhkassa (ei Hulluilla päivillä), että tartteeko noita lapsia joka paikkaan raahata. Eihän siinä auttanut kuin sanoa, että niin, puhumattakaan noista vanhoista hapannaamaisista akoista.

Ei tämä juttu ainakaan johtunut käytävän tukkimisesta. Toisten vaan kannattaisi asua jossain muualla kuin kaupungissa. Matkailu avartaa, kun on käynyt oikeassa suurkaupungissa, tuntuu Sokoksen 3+1 aika leppoisalta. Hassua kyllä, isommissa kaupungeissa osataan huomioida toisia paremmin kuin Helsingissä, puolin ja toisin.

Ei tämä juttu ainakaan johtunut käytävän tukkimisesta. Toisten vaan kannattaisi asua jossain muualla kuin kaupungissa. Matkailu avartaa, kun on käynyt oikeassa suurkaupungissa, tuntuu Sokoksen 3+1 aika leppoisalta. Hassua kyllä, isommissa kaupungeissa osataan huomioida toisia paremmin kuin Helsingissä, puolin ja toisin.

Niinpä... Siksi kai Helsingin meno vähän yllättääkin. Pariisiissa on porukkaa kuin pipoa, mutta silti toiset huomioidaan. Paitsi liikenteessä, hih! Hollannissa (Amsterdamissa sekä muualla) sama juttu, vaikka pienelle alueelle on ahtautunut hirveä määrä ihmisiä, kaikki on tosi ihania:) Kaupassakin on kiva käydä, kun myyjä vaihtaa sujuvalla Englannilla pari ystävällistä sanaa lähes poikkeuksetta:)

Yhteistyössä