Eikö lapset voi muka syödä häissä samaa kuin muutkin? Tuli kyselyä lasten omasta menusta häävieraalta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Järkkäilijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="netta";25679326]Eikös tässä ollut kyse ruokajuomasta? Kyllä vettä lapset juovat, mutta vesi on janojuoma ja maito ruokajuoma.[/QUOTE]

Jos et osaa tarjoilijalta maitoa piltillesi pyytää, niin jää pois häistä. :) So simple. Avuttomuuden huippu...

Lapset syövät ehdottomasti samaa ruokaa kuin muutkin, se kuuluu hyviin tapoihin. Ainoastaan roskasakin kakarat saavat valkata nakkeja ja ranskiksia, ällöttävää.

Onneksi meillä on sivistyneet lapset. Ei tulisi mieleenkään niillä marista omista ruuista. :O

Onko oikesti jollain niin köyhää ettei voi juhlajuomana tarjota myös maitoa. Jotkut aikuisetkin joisivat sitä mielellään ruokajuomana.

Lihapullia ei ole pakko olla, mutta olisiko ne niin iso kustannus? Ihan sama minusta. Mutta tota maidon puutetta en ymmärrä ollenkaan. Lapsia tuskin niin montaa on, etteikö parilla maitopurkilla selviäisi.

[QUOTE="netta";25679271]no ei todellakaan 3v:n vielä kuulu juoda mehua. ei tuo ole koskaan maistanutkaan vielä kun ei ole tarjottu.[/QUOTE]

Yhtä vähän kenenkään aikuisen kuuluisi juoda viiniäkään.Mutta jokaisen lapsen ja aikuisen kuuluisi päivittäin juoda vettä, joten vaikka jokaiselle ei löytyisi sitä omaa lepijuomaansa, ei kenenkään janosta tarvitse kärsiä.

• Tykkää
Reactions: Millenia
[QUOTE="vieras";25679357]Onko oikesti jollain niin köyhää ettei voi juhlajuomana tarjota myös maitoa. Jotkut aikuisetkin joisivat sitä mielellään ruokajuomana.

Lihapullia ei ole pakko olla, mutta olisiko ne niin iso kustannus? Ihan sama minusta. Mutta tota maidon puutetta en ymmärrä ollenkaan. Lapsia tuskin niin montaa on, etteikö parilla maitopurkilla selviäisi.[/QUOTE]

Jos lukisit tarkkaan, huomaisit, ettei kyse ole köyhyydestä.

[QUOTE="netta";25678750]entä pienet lapset jotka eivät vielä mehua juo? vettä vaan? aika tylyä.[/QUOTE]

Meidän lapsi ei todellakaan juo kuin maitoa ja vettä ja vettä kaikista mieluiten. Mutta tylyys onkin mun toinen nimi.

Ihan käsittämätön idea että "maito on rumaa, meidän häissä ei tarjota maitoa"

Eikö oikeasti kaikkien portviinikastikkeiden ohella ois hyvä tarjota myös sitä ihan tavallista perusevästä, kuten perunaa, maitoa ja leipää. Niitä syö melkein jokainen. Tärkeintä kuitenkin luulisi olevan että vieraat saavat mahansa täyteen eikä se että miltä asiat näyttävät?

[QUOTE="netta";25679377]tahallista vittuiluahan tuo on lapsiperheitä kohtaan että jätetään maito pois.[/QUOTE]

Kauanko aiot vielä jankuttaa? Nyyhnyyhnyyh... Voivoivoi, maitoa pitäisi olla, snif. En osaa pyytää sitä tarjoilijalta, snif. Lapseni ei voi juoda vettä eikä mehua, snif. Valivalivalivali.

[QUOTE="vieras";25679223]Miksi se on niin vaikeaa esim. tarjoilijoiden kysyä sitä viiniä tarjotessaan, että haluavatko lapset mahdollisesti maitoa? Kaikki eivät halua vaivata henkilökuntaa sillä erikseen ja tulee tunne, että ollaan kerjäämässä jotain ylimääräistä. Ne, jotka eivät hoksaa sitä pyytää ja huomaavat muiden saaneet, ärsyyntyvät varmuudella. Sinun kommenteista paistaa asenne, että sinä et sitä maitoa sinne halua, niin sitä haluavat joutukoot itse sitä kerjäämään jostain.[/QUOTE]

Niin, voihan se asenne paistaa, kun niin se on, emme tosiaan sitä maitoa sinne halua:) Mutta tuonhan voisi tosiaan sanoa tarjoilijoille, että kysyvät lapsipöydistä siitä maidosta automaattisesti. Täytyykin muistaa. Kiitos.

Mut olen kyllä hieman eri mieltä tuosta henkilökunnan vaivaamisesta. Tarjoilijathan ovat nimenomaan pitämässä siellä (ja muutenkin ravintoloissa) huolta asiakkaiden tarpeista. He ovat juuri sitä varten, että voi kysyä, ikään kuin linkkinä asiakkaan ja keittiön välillä. Taitaa vain olla joku suomalainen jörötystapa, ettei edes ravintolassa voi sanoa, vaikka olisi mikä vialla tai kovasti tekisi mielti toista lasillista, mut ei uskalla kysyä;)

Ja ei ole mitään syytä ärsyyntyä, jos huomaa, että toisessa pöydässä on jotain, mitä itse haluaisi. Siitähän voi silloin vain päätellä, että itsekin voi saada sitä, kun vain kysyy;) Miksi ensireaktion pitäisi olla se ärsyyntyminen?

Ja jokainen voi itse miettiä kuinka haluaa erilaiset vieraansa tarjoilussa huomioida.

Me olimme n kuukausi sitten yksissä häissä, jossa 3 ruokalajin illallinen tarjoiltiin pöytiin. Aikuisille oli tarjolla 2 erilaista menua, josta sai valita. Ja mikä parasta, osaava keittiöhenkilökunta oli miettinyt erikseen lapsille sopivan menun. Aikuisten ruoka kun oli aika eksoottista (vaikka minusta aivan mahtavan hyvää olikin).

Lapsille oli aivan oma alkupala (katkaravuista jotka on meidän lasten herkkua), oma pääruoka (joko paistettua lohta tai lehtipihviä) ja oma jälkiruoka.

Olin tosi iloinen, että lasten ruokakaan ei ollut mitään nakki ja ranskalaiset tasoa, vaan kunnon ravintolaruokaa oli myös lapsilla. Ja juhlien jälkeen jokaisella perheenjäsenellä oli maha täynnä ja hyvä mieli :-)

Kiitos tälle hääparille vielä kerran. Mahtavasti järjestetty juhla!!!!!!!!!!!!

[QUOTE="vieras";25679422]Kauanko aiot vielä jankuttaa? Nyyhnyyhnyyh... Voivoivoi, maitoa pitäisi olla, snif. En osaa pyytää sitä tarjoilijalta, snif. Lapseni ei voi juoda vettä eikä mehua, snif. Valivalivalivali.[/QUOTE]

älkää vastailko hänen provoihin.

Kyllä mäkin juon kotioloissa maitoa ruoan kanssa mutta koska on juhla otan viiniä.. Surullista ettei vanhemmat anna lastensa juhlia mehulla edes kerran vaan tyrkyttää sitä maitoa muksun eteen ite viiniä nauttiessaan...

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä vissiin;25679398:
Ihan käsittämätön idea että "maito on rumaa, meidän häissä ei tarjota maitoa"

Eikö oikeasti kaikkien portviinikastikkeiden ohella ois hyvä tarjota myös sitä ihan tavallista perusevästä, kuten perunaa, maitoa ja leipää. Niitä syö melkein jokainen. Tärkeintä kuitenkin luulisi olevan että vieraat saavat mahansa täyteen eikä se että miltä asiat näyttävät?

Antakaa mun kaikki kestää... Eikö kermaperunat ole perunoita? Eikö portviinikastike kelpaa? Pitäisikö olla ruskeaa kastiketta vai?

Tää on jo ihan uskomatonta.

No mun mielestä tuo menu ei ole lasten suuhun sopiva, siis mm. portviinikastikkeet ja naudanfileet. Luulen että kasvikset ym. on myös aikuisten makuun maustettu? Ja maitoa ei saa? voivoi, onpas köyhää. Kyllä meidän häissä tarjottiin myös lapsille sopivaa ruokaa, ei se paljon tunnu budjetissa että sinne lisää vaikka ne perus lihapullat ja muusin. Ja maitoa pöytään, myös aikuiset voi haluta juoda sitä ruoan kanssa. Miksi ihmeessä ei voi ottaa vieraita sen vertaa huomioon? ainiin, kun nä on "MEIRÄN HÄÄÄT!1"

Ja toisessa ketjussa valitettiin että onpa törkeää kun lapsiperhe toi omat ruuat lapsille... voivoi.

mulle on aina opetettu, että kun juhlia järkätään, niin huomioidaan vähän kaikkia, siis silleen yleisesti, että on juomavaihtoehtoja, holittomia,vesi,viini,maito yms. ja sit ruokapuolesta on niitä mausteisia ja vähämausteisia,kasviksia,lihaa,kalaa vaihtoehtona ja mikäli lapsivieraitakin on, niin lapsille sellaista helppoa ja mietoa ruokaa just vaikka ihan perus lihapullakasti ja keitinperunat.
otanhan aikuistenkin ruokarajoitteet huomioon, niin miksen lastenkin, ei mulle tuottanut yhtään sen suurempaa vaivaa se lihapullien lisääminen lsitalle, koska pitopalveluhan ne sinne pöytään laittoi.

Ehkäpä tuohon menuuseen meillä vaikutti myös se, että oli kolme omaakin alle kouluikäistä lasta ruokailemassa, meillä ei kukaan lapsista nirsoile ja syövät tosi monipuolisesti lähes kaikkea, silti se lemppariruoka on lipullat :)

[QUOTE="netta";25679390]öö, en tajunnut pointtiasi, koska niin meilläkin lapset juovat vain maitoa ja vettä...[/QUOTE]

Pointti oli siinä että vaikka jostain ei sitä maitoa saisi niin lapsi ei jää janoiseksi koska juo vettä. Mehuja, limppareita jne. ei juo

Juntti -Suomessa saa häissä tarjota ruisleipää,
Lihapullia ja perunoita niin ollaan tyytyväisiä :D
Maitoa ja kotikaljaa juomaksi, viinihän ( viina ) on tarkoitettu kännin vetämiseen .

Yhteistyössä