[QUOTE="vieras";25679223]Miksi se on niin vaikeaa esim. tarjoilijoiden kysyä sitä viiniä tarjotessaan, että haluavatko lapset mahdollisesti maitoa? Kaikki eivät halua vaivata henkilökuntaa sillä erikseen ja tulee tunne, että ollaan kerjäämässä jotain ylimääräistä. Ne, jotka eivät hoksaa sitä pyytää ja huomaavat muiden saaneet, ärsyyntyvät varmuudella. Sinun kommenteista paistaa asenne, että sinä et sitä maitoa sinne halua, niin sitä haluavat joutukoot itse sitä kerjäämään jostain.[/QUOTE]
Niin, voihan se asenne paistaa, kun niin se on, emme tosiaan sitä maitoa sinne halua

Mutta tuonhan voisi tosiaan sanoa tarjoilijoille, että kysyvät lapsipöydistä siitä maidosta automaattisesti. Täytyykin muistaa. Kiitos.
Mut olen kyllä hieman eri mieltä tuosta henkilökunnan vaivaamisesta. Tarjoilijathan ovat nimenomaan pitämässä siellä (ja muutenkin ravintoloissa) huolta asiakkaiden tarpeista. He ovat juuri sitä varten, että voi kysyä, ikään kuin linkkinä asiakkaan ja keittiön välillä. Taitaa vain olla joku suomalainen jörötystapa, ettei edes ravintolassa voi sanoa, vaikka olisi mikä vialla tai kovasti tekisi mielti toista lasillista, mut ei uskalla kysyä
Ja ei ole mitään syytä ärsyyntyä, jos huomaa, että toisessa pöydässä on jotain, mitä itse haluaisi. Siitähän voi silloin vain päätellä, että itsekin voi saada sitä, kun vain kysyy

Miksi ensireaktion pitäisi olla se ärsyyntyminen?