Eikö miehet kaipaa lainkaan omaa aikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umbrella-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

umbrella-

Aktiivinen jäsen
01.03.2006
8 489
1
36
Mä kun oon aina vihannut noita yleistyksiä, joita täällä palstalla aika paljon viljellään niin tehdään nyt itsekin sellainen aloitus sitten.

Eli mä kaipaan ja tarviin omaa aikaa säännöllisesti, käydä itsekseen salilla, lenkillä tai ihan rauhassa kiertämässä kauppoja, ilman lapsia siis. Mutta tuo mies ei sellaista näytä kaipaavan, töistä kun tulee niin illat viettää perheen/ lasten kanssa eikä ikinä ole lähdössä minnekään harrastukseen tms. ilman lapsia. Eli onko tosiaan niin ettei miehet sellasta aikaa tarvi?

Kun siis meillä on näin, niin kaikilla muillakin kai sama juttu? :xmas:

Meillä molemmat kaipaa ihan samalla tavalla.
Mies puuhaa moottoripyörän ja moottorikelkan parissa.
Mä lenkkeilen, käyn kaupoissa, kampaajalla jne.
Nytkin mies on harrastuksissaan, poika nukkuu ja mä teen olevinaan työhakemusta...

Minä tarvitsen ainakin joskus ihan omaa aikaa, aikaa kuunnella musiikkia, ajella joskus yksikseen autolla ja prätkälläkin, nähdä kavereita väliin ihan vain miesten kesken ilman vaimoja ja sit toki muita harrasteita ohessa. Siinä vaiheessa, kun tuo meidän esikoinen syntyy (h-hetki lähestyy: alle 2 vkoa pitäisi enää olla :)), niin uskon, että tarvitsen edelleenkin sitä ns. omaa aikaa joskus, jotta pysyy psyyke kunnossa. Kaikki olemme toki yksilöitä.

Mun oma kaipaa, ja saakin. Tässä mielessä meillä on oikein tasapainoista. Meillä on rakas yhteinen harrastus, jota tällä hetkellä harrastamme lapsen takia erikseen. Muuta omaa aikaa se kaipaa aika vähän. Joskus (ehkä kerran kuussa) käy kavereidensa kanssa kaljoittelemassa.

Alkuperäinen kirjoittaja seropi:
meillä me molemmat kaivataa omaa aikaa ja sitä toiselle annetaankin

Kuulostaa hyvältä. Oon vaan ite välillä miettinyt, et miten tuo mies jaksaa. Kun tulee töistä siis ja alkaa aina heti touhuta lasten kanssa, laittaa ruuat, hoitaa iltatoimet yms. Mut en mä sitä oikein minnekään voi poiskaan ajaa, kun toinen sanoo että koti on niin hyvä vastapaino työlle ja haluaa olla lasten kanssa, kun kuitenkin päivät on töissä. Mä ite vaan tosiaan kaipaan niin eritavalla aikaa rauhoittua välillä tai aikaa vaan itselle.

Kai se riippuu paljon siitäkin, millaista työtä mies tekee. Jos saa töissä olla yksikseen, niin kai sitten kaipaa enemmän perheen seuraa kuin jos olisi koko työpäivän paljon tekemisissä ihmisten kanssa. Itselläni ainakin vaikuttaa tuollainen.

meillä se taas on toisinpäin.. On vaan ton oman ajan antaminen suht vaikeeta. Mä ku teen vuorotyötä niin säännöllisen harrastuksen harrastaminen on suht hankalaa. Meillä kun sukulaiset asuu kaukana niin lapsen hoitoon saaminen on aika vaikeeta.

yritän kuitenki vapaapäivinä kyläillä ja nähä kavereita et saa ukkoki rentoutuu vaikka muutaman tunnin illassa.

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Alkuperäinen kirjoittaja seropi:
meillä me molemmat kaivataa omaa aikaa ja sitä toiselle annetaankin

Kuulostaa hyvältä. Oon vaan ite välillä miettinyt, et miten tuo mies jaksaa. Kun tulee töistä siis ja alkaa aina heti touhuta lasten kanssa, laittaa ruuat, hoitaa iltatoimet yms. Mut en mä sitä oikein minnekään voi poiskaan ajaa, kun toinen sanoo että koti on niin hyvä vastapaino työlle ja haluaa olla lasten kanssa, kun kuitenkin päivät on töissä. Mä ite vaan tosiaan kaipaan niin eritavalla aikaa rauhoittua välillä tai aikaa vaan itselle.

Kuule, se on hieno mies. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Kyllä mun mies kaipaa omaa aikaa siinä missä minäkin... Tälläkin hetkellä rentoutuu tuolla pihalla lehtiä haravoiden ja pientä hommaa tehden, ilman lapsia :)

Miehellä on aina pihahommissakin tuo kuopus mukana, yhdessä leikkaavat nurmikon, viimeksi just huolsivat veneen perämoottoria yhdessä (kuopus siis alle 2 vee). Mä kun teen pihalla jotain istutuksia tms. niin mielummin kyllä teen yksin, kuin että vahdin samalla kuopusta... Kai me ihmiset sitten vaan ollaan niin erilaisia.

Ap, ootko kotiäiti? Jos toinen "saa" viettää päivänsä jo muutenkin kodin ulkopuolella, niin ehkä silloin kaipaa vähemmän omaa aikaa kuin se, joka on aina arkisinkin kotona.

Meillä molemmat kaipaavat ja saavat halutessaan omaa aikaa, mutta varmaan mä olen meistä se, jolla on enemmän menoja kodin ulkopuolella. Miehelle jotenkin sopii paremmin kotona möllöttely - ollaan vain eri tyyppisiä siinä suhteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Homo heidelbergensis:
Ap, ootko kotiäiti? Jos toinen "saa" viettää päivänsä jo muutenkin kodin ulkopuolella, niin ehkä silloin kaipaa vähemmän omaa aikaa kuin se, joka on aina arkisinkin kotona.

Meillä molemmat kaipaavat ja saavat halutessaan omaa aikaa, mutta varmaan mä olen meistä se, jolla on enemmän menoja kodin ulkopuolella. Miehelle jotenkin sopii paremmin kotona möllöttely - ollaan vain eri tyyppisiä siinä suhteessa.

Joo, mä olen kotiäiti, tosin parina iltana viikossa teen töitä (mutta lapset hoidetaan siis kotona, kun mies taas tekee töitä vaan päivisin). Varmasti silti sekin vaikuttaa, että kun itse on pääosin kotona, niin sitä kaipaa eritavalla "tuulettumista" kodin ulkopuolella kuin että olis päivät poissa.

Enemmän kaipasin omaa aikaa, kun olin kotiäiti. Oikein alko potuttaan joka asia, ja tuntu ettei jaksa mitään tehdä eikä mikään kiinnostanu. Nyt ku oon koulussa, niin ei sitä iltasin tarvi omaa aikaa enää silleen, kiva olla vaan kotona ja siinähän se aika meneekin lapsille ruokaa laittaessa ja iltapuuhissa.

Ehkä tuo sama pätee meillä myös mieheen, toki hän haluaa sillon tällön omaa aikaa, mutta varmasti haluais sitä PALJON enemmän, jos olis koti-isänä. Kun on töissä, niin kuitenkin on erilaista, kuin jatkuvasti lasten kanssa olo

Yhteistyössä