Eikö se ole avoliitossa niin , että omaisuus on sen joka nimellä se on.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rantakoivu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Rantakoivu

Aktiivinen jäsen
26.04.2007
4 901
0
36
esim auto on avovaimo nimellä niin se on sen vaimon, vaikka meissitä työssään tarvitsisikin.

Rahaa on antanut avopuoliso käteisenä tälle vaimolle että voi maksaa, joten tämän miehen nimeä ei näy missään

http://www.kuluttajaliitto.fi/Valtti/lain_pykalia.htm Niinhän se on. Avoliitossa kannattaa harkita omaisuuden hankkimista molempien nimiin, jos se halutaan hankkia yhteiseksi. Muutoin omaisuus on sen, kenen nimissä se on. Samoin on velkojen ja sopimusten (esim. vuokrasopimus) kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu:
http://www.kuluttajaliitto.fi/Valtti/lain_pykalia.htm Niinhän se on. Avoliitossa kannattaa harkita omaisuuden hankkimista molempien nimiin, jos se halutaan hankkia yhteiseksi. Muutoin omaisuus on sen, kenen nimissä se on. Samoin on velkojen ja sopimusten (esim. vuokrasopimus) kanssa.

no niin minä olin oikeassa :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Kyllä se juu niin on.

Ja on avioliitossakin, niin kauan kuin liitossa pysytään.

ei tässä olla eroamassa, mutta näkemyseroja auton käytöstä, ja silloin aina vedotaan siihen kumpi sen on maksanut. eihän se siellä autokaupassa tiennyt että rahat on miehen, kun käteisellä maksaa

uhkasi mennä poliisin puheille ja tehdä rikosilmoituksen siitä että vaimo otti auton, ei herrajestas tajua että se auto on vaimon, koska on sen nimillä ostettu niin hän voi tehdä autolla mitä vain, vaikka myydä sen kertomatta puolisolle, vaikka puoliso rahat antoikin.

Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Kyllä se juu niin on.

Ja on avioliitossakin, niin kauan kuin liitossa pysytään.

ei tässä olla eroamassa, mutta näkemyseroja auton käytöstä, ja silloin aina vedotaan siihen kumpi sen on maksanut. eihän se siellä autokaupassa tiennyt että rahat on miehen, kun käteisellä maksaa

uhkasi mennä poliisin puheille ja tehdä rikosilmoituksen siitä että vaimo otti auton, ei herrajestas tajua että se auto on vaimon, koska on sen nimillä ostettu niin hän voi tehdä autolla mitä vain, vaikka myydä sen kertomatta puolisolle, vaikka puoliso rahat antoikin.

Voi elämän käsi! :D :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja hui:
No tuopas kuulostaa kovin terveeltä suhteelta. . .

Eiköhän näitä näkemyseroja ole vähän kaikissa suhteissa, teillä ehkä sit jotain toisenlaisia. Tuskinpa sillä on suhteen terveyden kanssa mitään tekemistä. Että ihan tavalliselta minun mielestä kuulostaa, kyllä meilläkin välillä "ammutaan kovilla" ;)

Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Eipä taida ukko enää antaa rahaa mihinkään, eikä sitä kannata päästää ruokakauppaan, kun jos maksaa, niin nehän on sen eikä tartte toiselle antaa.

häh?
tässä oli kysymys OMAISUUDESTA, ei ruuasta

Ja hah hah sanon minä. Ihan sama asia, ruoka tai auto - siis jos suhde on tuollaisella pohjalla, niin vikaa on jossain ja pahasti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hui:
No tuopas kuulostaa kovin terveeltä suhteelta. . .

Eiköhän näitä näkemyseroja ole vähän kaikissa suhteissa, teillä ehkä sit jotain toisenlaisia. Tuskinpa sillä on suhteen terveyden kanssa mitään tekemistä. Että ihan tavalliselta minun mielestä kuulostaa, kyllä meilläkin välillä "ammutaan kovilla" ;)

No joo, mut ei meillä kyllä kumpikaan oo ollu menossa toista varkaudesta syyttämään tms. :whistle:

avoliitossa ero eri kuin avioliitossa.
kun avoliitosta erotaan se sen jonka omaisuus/tai omistama on se on hänen.
avioliittossa kaikki menee puoliksi lainaa/velkaa ym oli se kumman nimissä tai kumman tahansa.
niin kaikki on puoliksi.
eli jos autosta puhuttaisiin avioerossa niin se joka ottaa auton antaa toiselle rahana
avoliitossa taas auto sen joka omistaa.

Yhteistyössä