Eikö tärkeintä ole...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..terve lapsi!?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On aivan kaksi eri asiaa toivoa tervettä lasta ja toivoa jompaa kumpaa sukupuolta ehkä enemmän kuin toista. Molemmat täysin luonnollisia toiveita!! Toi kuuluu vähän samaan sarjaan, kun se, että 2 vuotta lasta yrittänyt ystäväni ei kestänyt sitä, että minä olin raskaana. En osannut mitään sanoa oikein. Miksi minun olisi kuulunut tuntea syyllisyyttä hänen lapsettomuudestaan. Kyllä hänelläkin ääni kellossa muuttui, kun sai lopulta kaksi lasta. Jo valiteltiin raskausarvista jne. Oli mielestäni aika luonnollista, että kahden pojan jälkeen toivoin tervettä tyttöä.
Ollaanpas nyt suvaitsevaisia hyvät ihmiset!!!! mimmi

Kyllä täytyy sanoa, että olisiko kasvun paikka....
Onpa kumma tapa väännellä toisen kirjoittelua. Olen tällä palstalla roikkunut monta vuotta, useiden keskenmenojen vuoksi. Monta viestiä olen tänä aikana lukenut aiheista: kuinka tehdään poika lapsi? tai että jotakin harmittaaa kun tuleekin tyttö/poika.
En ymmärrä. Joillekin lasten tekeminen on niin helppoa että tarveydelle ei ehkä osata antaa arvoa tai sille, ettei lasta saakkaan.
Ei tulisi mieleenkään kirjoitetlla tänne että kuinka saisin pojan tai tytön? Tärkein kysymys olisi, kuinka yleensä saisin lapsen?
Kasvakaa!!

Muita kommentteja lukematta, mitäpä jos lapsi ei olekkaan terve? Sittenkö se palautetaan? Mua ärsyttää myös suunnattomasti tuo ""tärkeintä on terve lapsi"" -kommentti, koska tärkeä se on myös se sairas lapsi...

Nyt vähän haisee sille tämä keskustelu, että alkuperäinen on halunnut haastaa vain riitaa.
Koska tämä keskusteluhan on aivan turha. kaikki ovat samaa mieltä siitä, että haluavat terveen lapsen, kukaan ei kiistä sitä. Se toivooko joku lapselleen tiettyä sukupuolta ei liity terveyskeskusteluun millään tapaa vaan on jokaisen odottavan oma asia.
Tiedoksi vielä loppuun, että minä en toivo kumpaakaan, mutta esimerkiksi mieheni toivoo ja ihan yhtä hyvä ihminen hän on kuin minäkin.
Tämän keskustelun voisi mielestäni päättää tähän. Alkuperäinen menköön haastamaan riitaa muille palstoille.

Joo anteeksi, mä voin selventää niille jotka tarvitsevat selkeitä lauseita ymmärtääkseen lauseet. Ne jotka toivovat lapselleen TYTTÖ tai POIKA sukupuolta. Riittääkö tämä vai pitäisikö lisätä vielä kaikki muutkin mahdollisuudet, kun olen kuullut, että lapsella saattaa syntyessä olla kaksikin sukupuolta. Mutta väännään sitten lisää rautalangasta kun olette saaneet taas hetken nauraa tälle tekstille :)
kelläköhän ne herneet? :)

alkuperäiselle.
No ilmeisesti olet tyhmä koska et tekstiäni tajunnut. Minähän nimenomaan kirjoitin, että eikö olisikin tyhmää jos minä tulisin tänne arvostelemaan sitä, että sinä et halua tietää lapsesi sukupuolta. Jos et siis ymmärtänyt sarkasmia, niin ole sitten ymmärtämättä. Ei tämä mikään lastentarha ole, missä pitää vääntää kaikki rautalangasta, että aikuiset ihmiset ymmärtää...

Eikös tämä nyt ole yhtä naurettava aihe kuin että
-Toivoisin että saan tulevaisuudessa mukavan työn itselleni ja en saisi toivoa sitä, koska pitää vaan toivoa, että olen terve
-toivoisin että mieheni on minulle uskollinen ja en saa toivoa sitäkään kun pitää toivoa, että mieheni on terve
- toivoisin että selviämme taloudellisesti vauvan tulosta ja en voi toivoa sitäkään kun toive on jo tuhlattu terveyteen

listaahan voisi jatkaa loputtomiin. Tauaakohan alkuperäinen mitä tarkoitan vai pitääkö tämäkin vääntää rautalangasta? :)

Eikös tämä ole KESKUSTELUPALSTA.

Onko vain ne aiheet sallittuja jotka tuntuvat sinun mielestäsi oikeilta? Esitithän sinäkin eriävän mielipiteen tähän asiaan, miksei muut saa esittää eriäviä mielipiteitään jostain muusta asiasta.

Jos jotakuta häiritsee ""toivoisin tulevan lapseni olevan tyttö/poika""-ajattelu, niin minua häiritsee tuo ""tärkeintä että on terve""-jeesustelu.
Eihän kukaan ei toivomalla toivo sairasta lasta, mutta eikö tuleva lapsi ole rakas vaikka olisi sairaskin?
Vai hylätäänkö kaikki sairaat lapset ei-toivottuina??

Nyt kyllä ihmettelen, että millä tavoin erittelette sen, että minä en antaisi teillä olla mielipidettä?
1. Jos te kirjoitatte, että ette ymmärrä ihmisiä jotka toivovat lapselleen sukupuolta.
2.Minä kirjoitan, että en ymmärrä imisiä, jotka arvostelevat ihmisiä siitä, että he toivovat lapselleen sukupuolta. (tytön tai pojan...tämä selkeydeksi hitaimmille meistä)
Niin missä vaiheessa tipahdin kärryiltä, että minä en suvaitse teidän mielipiteitä, mutta te vain kerrotte oman mielipiteenne.
Eikös tuo nyt ole vähän ristiriitaista? Miettikääpä itsekkin. Miten tässä kukaan on sen enmpää toistaan arvostellut tai ollut hyväksymättä toisen mielipidettä. Ihan yhtäpaljon kaikki meistä!
Mutta sitten jos mietitään kuka keskustelun aloitti? Ei aloittanut kukaan aiheella ""en ymmärrä ihmisiä jotka vetää aina sen, tärkeintä on terve lapsi, kommentin siihen kun toivoo lapselleen tiettyä sukupuolta"" Hmm... kummathan tässä arvostelee?

Koitahan milla rauhottua jo pikkuhiljaa!! Miksi tästä nyt tuli niin terveyskeskustelu!!?? Kun jo tuolla aiemmin selvensin sitä että miksi kysyin alunperin että miksi on niin tärkeää se kumpaa sukupuolta lapsi on!! En tarkoittanut ALKUUNKAAN niitä jotka TOIVOVAT jompaa kumpaa nimenomaan vaan kyse oli näistä jotka menevät äärimmäisyyksiin saavuttaakseen haluamansa sukupuolen ja näistä jotka eivät HUOLI sitä ""väärää"" sukupuolta olevia vaan antavat hänet esim. adoptioon tai ääritapauksissa yrittävät jopa itse keskeyttää raskauden kulun!!

Joko nyt ymmärrät mitä tarkoitan? Eiköhän olisi aika vaihtaa aihetta?? Vaikka toisaalta tämä oli vilkkain keskustelu pitkiin aikoihin....=)

Poikkean vähän aiheesta ja kysyn:

Mitä Sinä ajattelisit, jos saisit tietää, että äitisi ja isäsi oikeasti toivoivatkin toista sukupuolta olevaa lasta? Siis sellaista asiaa, johon Sinulla itselläsi ei ole ikinä ollut mahdollista vaikuttaa, mutta kuitenkin tavallaan Sinä olet tuottanut vanhemmillesi ""pettymyksen"", koska Sinun sukupuolesi ei ollutkaan se toivottu.

Jollakulla varmasti on omakohtaisia kokemuksia?

Onpa naurettava ketju tämä. Te odottavat äidit olette NAURETTAVIA. On aivan turha tulla paasaamaan että ""tämä on mielipide palsta"" kun suolletaan aivan selvää paskaa ja oikein hakemalla haetaan toisten teksteistä kirjoitusvirheitä joita voidaan sitten viilata.

Minusta alkuperäisen teksti oli tarkoitettu voimakkaaksi oman mielipiteen ilmaukseksi huutomerkkeineen päivineen. Siitä ei pääse minnekään, sanokoon ap mitä tahansa. Häntä vain vitutti asia ja hän päätti sen meille kertoa, huutomerkein. Saamiinsa vastauksiin ei voi muuta sanoa kuin: sitä saa mitä tilaa.

Luepa MILLA ensimmäinen kommenttisi. Sinä kiellät siinä heti alkuperäisen kannan ja suurinpiirtein haukut tyhmäksi ja naurettavaksi. Sekö on rakentavaa keskustelua? Kysymys hitaimmille meistä:D

Kylläpä on saanut taas vatsa kippurassa nauraa tällekin topikille=D

Kyllä tää milla on loistava sanojen pyörittäjä. Yhdessä viestissä yhtä mieltä, toisessa toista. ota siitä sitten selvää mitä yrittää sanoa. Vai tuskin tietää itsekään. Ehkä on tottunut vääntämään itselleen kaiken rautalangasta kun sitä täälläkin niin monta kertaa tarjoaa.

Perusta milla oma keskustelupalsta ja keskustele siellä sitten itsesi kanssa niin silloin kaikka ovat kanssasi samaa vielä. Tai jos voivat kun sun mielipiteen vaihtuu koko ajan. Ei sitten tarvitse hermostua tyhmiin ihmisiin, jotka ovat asioista kanssasi samaa mieltä.

Toivottavasti kasvat aikuiseksi ennen lapsesi syntymää... Ihan vaan lapsen parasta ajatellen.

nyt joudut kyllävähän perusteleen? millä tavoin olen muuttanut mieltäni kesken matkaa?
Koko ajan on kanta ollut se, että päättäköön jokainen itse toivooko lapselleen tiettyä...yämä taas hitaimmille meistä) sukupuolta. Se on jokaisen oma asia.
Eli missäs välissä tästä olen jotain muuta sanonut :)
Onkohan täällä kaikilla lukemisen ymmärtäminen hallussa?

Nyt vähän siellä kans niitä herneitä pois nenästä...ei elämä ole ihan noin vakavaa!!!

Voi milla, milla mikä pikku sielu. Ja vielä kun tuo kirjoittaminenkin on niin vaikeaa. Lue ensin omat tekstisi uudelleen ja katso myös niitä lukemattomia virheitä ja ristiriitaisuuksia mitä niissä on. Eiköhän asia sitten sulle selviä. En viitsi vääntää rautalangasta jos ei itse ymmärrä omia tekstejään.

Mutta täytynee jättää omasta mielestään täydellinen milla rauhaan. Me muuthan ollaan tyhmiä. Sehän on tullut jo monta kertaa esiin millan kirjoituksissa.

et taida löytää sanoillesi vastinetta? ei taida löytyä kohtaa missä haukun ihmisiä tyhmäksi. Kun ei kuulu tapoihin :) Jos semmoisen kohdan löydät niin näytä se mieluusti minulle...muussa tapauksessa lopeta tuo riidan haastaminen, eikö tuo ole aika lapsellista?
mukavaa päivää

No niin...nyt löysin kohdan mikä ""Täh?"" nimimerkkiä niin harmittaa!
Eli lueppas se alkuperäisen kirjoitus sieltä yläpuolelta ja kommentoi vasta sitten.
Alkuperäinen kirjoittaa
""sori olen kai sitten tyhmä!!!"" kun ei halunnut ymmärtää mielipidettäni.
Johon minä ""olet sitten varmaan tyhmä""
En siis haukkunut henkilöä tyhmäksi vaan totesin hänen oman toteamuksensa uudestaan. Hänhän itse sanoi olevansa tyhmä :)
Mutta eikös tämmönen pilkun viilaaminen ole nyt vähän lapsellista täällä palstoilla? Voisimme oikeesti tuhlata aikamme johonkin vähän parempaankin...eikö?

Yhteistyössä