Eikö tärkeintä ole...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..terve lapsi!?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei,
Minun äitini on ihan avoimesti myöntänyt minulle, että odotti poikaa eli toivoi poikaa kun odotti minua. Mitään ongelmia ei ole minulle siitä koitunut, äidilläni ja minulla on paljon läheisemmät välit kuin monilla äideillä ja sisaruksilla. Hyvät väli,,e perustuvatkin rehtiin rehellisyyteen, eikä tekopyhyyteen.

Siis mitä ihmettä? Luin koko ""keskustelun"" ja voin vaan ihmetellä tätä ""keskustelun tasoa. Ensin alkuperäinen huutomerkein tuo omaan mielipidettään hyvin jyrkästi esille ja sitten täällä hyökätään täysin jonkun toista mieltä olevan kimppuun hyvin henkilökohtaisin syytöksin.(Millan). Joku järjenjättiläinen jopa veti Millan syntymättömän lapsen mukaan keskusteluun, siis todella ala-arvoista.

Milla: ja muutkin. Älkää välittäkö tuollaisista lapsellisista kirjoittakista. Joillekkin on vaan elämän tehtävä hyökkiä täällä palstoilla (eri nimimerkkejä käyttäen) toisten kimppuun ja syytellä tuiki tuntemattomia ihmsiä ja puuttua näköjään jopa kirjoitus oppiin. Antaa heidän elää omassa pikku maailmassa omien pikku mielipiteidensä kanssa. Ei heistä kannata välittää. Toivotaan me lapsillemme ihan mitä me halutaan :)

Kaikille lumista keskiviikkoa.

hups..tämä oli tarkoitus laittaa tänne alas... käyttö vielä hakusissa!

Siis mitä ihmettä? Luin koko ""keskustelun"" ja voin vaan ihmetellä tätä ""keskustelun tasoa. Ensin alkuperäinen huutomerkein tuo omaan mielipidettään hyvin jyrkästi esille ja sitten täällä hyökätään täysin jonkun toista mieltä olevan kimppuun hyvin henkilökohtaisin syytöksin.(Millan). Joku järjenjättiläinen jopa veti Millan syntymättömän lapsen mukaan keskusteluun, siis todella ala-arvoista.

Milla: ja muutkin. Älkää välittäkö tuollaisista lapsellisista kirjoittakista. Joillekkin on vaan elämän tehtävä hyökkiä täällä palstoilla (eri nimimerkkejä käyttäen) toisten kimppuun ja syytellä tuiki tuntemattomia ihmsiä ja puuttua näköjään jopa kirjoitus oppiin. Antaa heidän elää omassa pikku maailmassa omien pikku mielipiteidensä kanssa. Ei heistä kannata välittää. Toivotaan me lapsillemme ihan mitä me halutaan :)

Kaikille lumista keskiviikkoa.

milla..
Ei puhuttu ei alkuperäisessä viestissä, mutta ei puhuttu myöskään tämän palstan ihmisten toiveista!! Tarkoitin yleensä, en tätä palstaa ja lisäksi sitten myöhemmin tarkensin että tarkoitin nimenomaan näitä vakavampia tekoja kuin toiveita!!
Joko nyt ymmärsit??

sinulle myöskin eppu! Minä todella halusin muiden kantaa tähän asiaan, siksi kirjoitin mutta eikös tämä ole keskustelupalsta ja tarkoitus on tuoda asia esille josta voisi keskustella?? En kyllä edelleenkään puhunut tämän palstan TOIVEISTA sukupuolen suhteen vaan yleisesti....

Tuo on jo vähän ilkeää ottaa toisen lapsikin mukaan riitaan. Elkää menkö noin henkilökohtasuuksiin. Se ei ole keneltäkään kypsää käytöstä ja tulevien äitien suusta aika kamalaa tekstiä. Se voi oikeasti jo loukata. Välillä nämä palstat ei saa muuta kuin vihaseksi ja surulliseksi :(

*lukee hämmentyneenä*

Eiks täällä pitänyt olla aikuisia ihmisiä vai onko aikuiset tosiaankin noin herkkänahkaisia, helposti provosoituvia ja käyvät heti henkilökohtaisen naljailun linjalle asiallisuuden sijaan. Ja entäpä ne, jotka tulevat sanomaan miten naurettava milla on puheissaan, onko tuollainen naurettavaksi haukkuminen ja toisen mollaaminen yhtään sen parempaa käytöstä? Ei minusta. (Joo, tällainen ohjeistaminen saattaa helposti luoda monelle mielikuvan siitä, että jotenkin katselen nenänvartta pitkin teitä muita, mutta unohtakaa se mielikuva, kiitos. Lähinnä vain toivoisin tänne fiksuja asiallisia keskusteluja enkä usko että siihen päästään jos porukan pitää nämä asiat itse oppia soveltamaan teksteihinsä, kun nyt ollaan niin kaukana)

Ei se asiallisuus ole niin kamalan vaikeaa.
1) poista sanomisistasi henkilökohtaiset tunteesi tai ilmaise ne asiallisesti. Älä hauku, mollaa, irvaile tahi anna ymmärtää jonkun/muiden olevan typeriä tms. Keskustelupalstojen tarkoitushan on keskustella erilaisista ASIOISTA, ei vastakeskustelijoiden typeryydestä tai ärsyttävyydestä.

2) Mieti ennen kuin laitat viestisi julkiseksi, että onko siinä muita kiihdyttäviä tahi provosoivia ainesosia. Jos sinulla on erilainen mielipide, sitä ei tarvitse esittää uhmakkaasti tahi puolustelevasti. Sano vain asiallisesti mitä ajattelet.

3) Mitä uutta viestisi voi tuoda keskusteluun?

4) älä hyökkää persoonia vastaan, käsittele asiaa.

5) jos joku ei ymmärrä sanomisiasi, selitä paremmin kuitenkaan haukkumatta tai antamatta ymmärtää ymmärtämättömien olevan tyhmiä. Aina vika ei ole todellakaan kuulijassa.

6) Pyri mahdollisimman selkeään, eri näkökulmat kattavaan ilmaisuun, älä hätäile viestiesi kanssa. Kiire ei ole. Pohdi mielipiteesi, muotoile se objektiiviseen sävyyn ruudulle, oikolue, julkaise, korjaa syyt ilmeneviin väärinkäsityksiin, pysy nöyränä (nöyryys ei tarkoita huonommuutta. Vahva on se, joka pystyy myöntämään olleensa väärässä/ilmaisseensa itseään vaillinaisesti/epäselvästi/kehnosti).

7) Pyri siihen, ettet tahallisesti loukkaa ketään ja sen sijaan ole ystävällinen, kiltti ja kärsivällinen niillekin, jotka ovat eri mieltä itsesi kanssa jostain asiasta.

Jos tämä viesti aiheuttaa sinussa närää, pohdi seuraavia asioita: Voisiko kirjoittaja sittenkin olla vilpittömin aikein liikkeellä, siis vain auttaakseen? Entä suhtaudutko kaikkeen sinulle opetettavaan asiaan kuin se olisi vittuilua tietämättömyydellesi/
osaamattomuudellesi/ajattelemattomuudellesi?

Noh, ihanaa syksyä hyvät naiset (ja ehkä pari miestäkin). Nautitaan elämästä ja sen ilmenemisestä.

Eikö yleensäkin ole vähän tyhmää kenenkään suuttua tämmöisistä keskusteluista..
Suurin osa tässäkin ketjussa on vaan provoja jotka tahallansa ärsyttää millan kaltaisia ihmisiä joilla on mielipiteet herkässä, ja sitten ne nauraa partaansa kotona.

Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen.

Toisen mielestä se on väärä ja toisen mielestä oikea, mitä sitten. Niinhän se aina on.

Kyllä tämä ketju näyttäisi perustuvan enemmän sille, että suurinosa moralisoi alkuperäisen viestiä eikä suinkaan ole hyökäynnyt nimimerkki ""millan"" kimppuun.

Minä saan olla jostain asiasta jotain mieltä ja joku toinen saa olla samasta asiasta jotain toista mieltä. Asioista voi keskustella, ja sehän on tällaisten keskustelupalstojen tarkoitus.
Milla jossain vaiheessa ""moralisoi"" alkuperäisen viestiä että miksi yleensäkään aloitti tällaisen keskustelun. Mutta hyvä ""milla"" toiset haluavat keskustella vaunuista, toiset vaatteista, toiset lapsen terveydestä ja toiset sukupuolesta.
Antaisitte nyt hyvät ihmiset kaikkien kukkien kukkia ja omaa sananvapautta puolustaessanne kunnioittaisitte myös toisen omaa sananvapautta.

Ja ikävä tosiasia on, että näillä palstoilla pyörii PALJON lapsia, jotka tahallaan provosoivat toisten sanomisia, saavat aikaiseksi riidan ja nauttivat siitä.

Eli KENENKÄÄN ei tulisi ottaa näitä keskusteluja turhan vakavasti. Itse kullakin on nyt ne herneet nenässä ihan suotta, joku teini hymisee kotonaan että onpas nuo ""aikuiset"" idiotteja.

Käydään keskusteluja, jos ei keskustelun sävy miellytä, ei oteta osaa siihen, yksinkertaista eikö?

Toivotan kaikille oikein hyvää odotusaikaa, odotuspaltahan tämä on...

Ei täällä tai kenellekkään raskaana olevalle äidille( /isälle ) ole varmastikkaan tärkeintä lapsen sukupuoli,vaan se että lapsi voi hyvin ja olisi terve.
Se nyt vaan on niin että kun nykyään on mahdollisuus saada selville tulevan lapsen sukupuoli,niin kait se on jokaisen henk.kohtainen asia haluaako sen tietää vai ei.
Uskon että loppujen lopuksi tärkeintä on vauvan terveys.

Aika iso haloo on taas noussut tällaisesta..Kaikkihan sitä haluaa lapsensa parasta :)

Aivan, jokainenhan vähänkin fiksu tajuaa, että milla on se ketjun ainut fiksu. Siis uskomatonta sakkia jotkut, varsinkin alkuperäinen sen adoptio yleistyksillä ja muilla. Naurattaa aivan mielettömästi tuollaiset joilla on hattu vähän kireällä.
Pysy milla mielipitees takana, ja tottahan on, että ap aloitti keskustelun haukkumalla niitä jotka toivoo jotain sukupuolta.. ja me hänelle sitten vaan kerrotaan täällä niistä tosiasioista. (Ja täytyyhän alkuperäiselle jonkun kertoa.) Siis siitä että tosiaan suuri osa ihmisistä fiilistelee ja sattuu miettimään ja toivomaan lapsen sukupuolta. Mutta ap ei tajua sitäkään tosiasiaa, että lasta rakastetaan aivan samallalailla oli se kumpi vaan. Ihminen on vain semmonen, jolla sattuu olemaan odotuksia ja toiveita vähän joka asiaan niin miksei tähänkin. (huomatkaa hidas selitys juuri niille hitaille)

Ja minä ainakin toivon lapseni olevan poika.. minusta poikavauvat vaan on niin ihania. (tyttövauvojen kanssa koskaan edes ollut) MUTTA, HUOM ALKUPERÄINEN, jos lapsi onkin tyttö niin en aio antaa sitä pois:) voi jeesus, yhtä tärkeähän se on sekin ja varmasti yhtä suloinen.. tuntuu niin tyhmältä edes kirjoitella itsestäänselvyyksiä täällä, no joku kai niitäkin tarvitsee:)

Eikö ihmisillä ole yhtälailla oikeus omaan mielipiteeseensä kuin sinullakin?

Antakaa nyt jo olla.. tää ketju oli jo hyvää vauhtia tippumassa unholansivuille joten annetaanko sen vaan mennä sinne.

Jokaisella on mielipiteensä ja kaikkia ne ei miellytä, that's it. Mutta se on typerää, että sinä sanot millan olevan ainoa fiksu tässä ketjussa koska hänen mielipiteensä on sama kuin sinun.
Ei se tee toisesta ihmisestä tyhmää jos hänellä on eri mielipide kuin sinulla on.

Suomessa on mielipiteenvapaus, kunniotetaan sitä puolin ja toisin.

Sinulle, samaa mieltä..

Missä kohdassa alkuperäistä viestiä yleistin adoption!!?? En sitä kyllä viestissä nähnyt mutta jos sen siellä näit niin tarkoitus ei ollut sitä sinne laittaa!!

Ei milla ole sen fiksumpi tai tyhmempi kuin muutkaan, edelleenkin tarkoitus oli vaan keskustella siitä miksi nykyään on ihmisille niin tärkeää se sukupuoli!?

Mutta kuten olemme huomanneet, ei kaikkien mielestä saa mielipiteitään täällä julkaista vaan ne pitää peittää sisäänsä! Ollaan siis mielipiteinemme kaikki omissa oloissamme, koska nähtävästi tähän maailmaan ei eriäviä mielipiteitä mahdu!

Niin ja vielä tosta fiilistelystä, se ei ollutkaan koskaan ihmetykseni aihe, tottakai jokainen virittää mielikuvia päässään kumpi sieltä tulee vaan toistan sadannen kerran että minua ihmetytti ne jotka ovat valmiita tekemään mitä tahansa saadakseen juuri sen tietyn sukupuolen lapselleen, tämä ei tarkoita sitä että mietit kotona että voi kun se olisi poika.....

Ja joku jossain vaiheessa kommentoi minun kirjoittaneen alkuperäisen tekstin vitutuksen vallassa, niin se on kyllä totta, olin juuri keskustellut ystävättäreni kanssa joka oli joutunut sairaalaan päätettyään itse keskeyttää raskautensa (ja valitettavasti onnistuen siinä..) sen jälkeen kun rakenneultrassa kuuli tulokkaan olevan tyttö, hän kun olisi halunnut vain pojan, että näin...

Mutta pyydän toki anteeksi että ylipäätään kirjoitin näin provoilevan tekstin ja yllytin kaikki odottajat (ja muutkin) tukkanuottasille, anteeksi siis siitä! Minä vain halusin tuoda ihmetykseni julki ja kuulla muiden mielipiteitä....

Voi voi tätä keskustelua. 10 vuoden päästä saamme valita millaiset silmät, millainen tukka, kuinka pitkä, millainen nenä jne. tulevalla jälkeläisellä on. Tätä kutsutaan geenimanipulaatioksi ja Jenkeissä tätä on jo toteutettu.

Alkuperäiselle haluan sanoa että olisi ehkä kannattanut ihan ensimmäisessä kirjoituksessa selventää että et ymmärrä ihmisiä jotka ovat valmiita äärimmäisyyksiin saadakseen jonpaa kumpaa sukupuolta olevan lapsen. Mutta kirjoitit vaan että et ymmärrä ihmisiä joille lapsen sukupuoli on niin tärkeä ja vertaat sitä lapsen terveyteen. Olen kyllä yhtä mieltä sen kirjoittajan kanssa joka epäili sinun halunneen riitaisan keskustelun alulle. Mutta kukin tyylillään.
En vain voi olla ajattelematta sitä millaisia äitejä meistä tämän palstan ihmisistä tulee ja miten käyttäydymme esim. tarhan tai koulun vanhempainilloissa tai jo aikaisemmin heikkalaatikoilla, kun emme edes tällä palstalla kykene järkevään rakentavaan ja johonkin johtavaan keskusteluun...????

asiaa puhutte! itse ihan naureskelin koko ketjulle, että kuinkas se repesikään liitoksistaan. näin se vain on, että ihmisten erimielisyys aiheuttaa välillä suurtakin eripuraa, mutta olisihan se fiksua olla tappelematta asioista.
minä ainakin olen oikeassakin elämässä niin äkkipikaista tyyppiä, että kun veri alkaa kiehumaan niin itseensä on vaikea pidätellä :) mutta lähinnä oma harmitukseni johtui yleisesti koko keskustelupalstan meiningistä, kun tuntuu, että eri keskusteluissa syyllistetään odottavia äitejä millon mistäkin. ja nyt kun taas tuli tällainen viestiketju missä ei voitu ymmärtää erilaisuutta niin pistihän se ""vihaksi"".
mutta minä ainakin pahoittelen jos närkästymiseni on jollain tapaa loukannut jotakuta täällä, tapana ei ole koskaan ollut mitkään henk.koht hyökkäykset ketään kohtaan. enkä tovottavsti tehnyt sitä tässäkään keskustelu palstassa. jokatapauksessa mukavaa odotusta ihan kaikille teistä!!! mielipiteistä huolimatta :)

Jos te jäisitte pysyvästi lapsettomaksi ja päätyisitte adoptioon, niin silloin olisi päätettävä, kumman ottaa, tytön vai pojan. Eivät ne sieltä summamutikassa lapsia anna. Eli miettikääpä tuo kysymys itsellenne, kumpaa sukupuolta olevan lapsen adoptiotilanteessa ottaisitte. Siitä tiedätte, kumpaa myös raskaana ollessa toivoisitte, vaikka kumpikin olisi tervetullut.

Yhteistyössä