Eikö tässä ole jo tarpeeksi lahjoja?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyn vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyn vaan

Vieras
Paljon ei olis enää varaa ostaa, itse minimi-kotihoidontuella ja mies opiskelija ja käy kahtena iltana töissä. Itse olen ostanut seuraavat lahjat, miestä ei kiinnosta kunhan ei tarvi kauppoihin tulla :)
Lapsille 5v: HelloKitty yöpaita, Muumi-läppäri, prinsessalakanat, muistipeli,piikkisiilipeli, Iso puhuva ponivauva (toiseksi kallein ostos) prinsessa sälää, värityskirjoja shampoita ym. Kirjoja ainakin 3kpl. Muuta en muista, on jo paketoitu!
Lapsi 1,5v: Ei ole ostettu vielä mitään, lelukännykkä ainakin haetaan kun saa polkumopon ym mummilta.
Isukille: Langattomat kuulokkeet tietsikkaan, yöasu, deodoranttia
Omalle äidille: yöpuku. shampoo/voide/pakkaus,sukat
Isälle: Joku sota dvd, sukat, boxerit
Mummille: T-paita jossa teksti :)
Siskolle: sähköhammasharja,suklaata,sukat.Muumirasia
Toiselle siskolle: Kampaamosta hiusshampoita ja muuta. Lautasia joita kerää.Suklaata.
Siskon vauvalle: toimintakuutio, Reiman kypärämyssy, body ja sukkahousut
Siskon miehelle: T-paita Tässä muistaakseni kaikki, lisää ostan korkeintaan suklaakonvehteja kaikille koska tiedän että äitini myös just karkkia kaikille paljon ostelee lahjojen lisäksi. Ja meidän lapset saa siis lahjoja sit myö näiltä sukulaisilta,joten tuskin enempää me ostetaan heille.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja meidän tulot on jotain 3 tonnin luokkaa mut ostinpas lapselle vaan muumitalon! Mä oon varmaan tosi köyhä!

Muistan kun kaverillani pienenä rikkaat vanhemmat, mutta lahjoja ei nää lapset (2) saaneet kuin muutaman. meillä ei ollut lahjoista pulaa, vaikka äiti ja isä paljon huonommin palkatuissa töissä. He halusivat kuitenkin lapsille (3) ostaa kaikenlaista, vaikkei niin kallistakaan mutta oli kiva availla sitä lahjavuorta! :) Päästiinpä ulkomaillekkin aina kerran vuodessa, jakesäisin huvipuistoihin ja laivalle aina. Kaverini ei ikinä eivätkä kertaakaan päässeet ulkomaillekkaan. Vanhemmat oikeita kitupiikkejä vieläkin, vaikka lapsetkin jo aikuisia. Vieläkään eivät edes jouluna kuulemma lahjoja osta,kun ei kuulemma kuulu aikuisille. Musta tuntuu että me köyhempänä perheenä oltiin kuitenkin sitten rikkaampia kuin nuo em. Mihin ne sitä rahaa säästää, eikö se oo käytettäväksi tarkoitettu???

Alkuperäinen kirjoittaja öh:
Ja meidän tulot on jotain 3 tonnin luokkaa mut ostinpas lapselle vaan muumitalon! Mä oon varmaan tosi köyhä!

Muistan kun kaverillani pienenä rikkaat vanhemmat, mutta lahjoja ei nää lapset (2) saaneet kuin muutaman. meillä ei ollut lahjoista pulaa, vaikka äiti ja isä paljon huonommin palkatuissa töissä. He halusivat kuitenkin lapsille (3) ostaa kaikenlaista, vaikkei niin kallistakaan mutta oli kiva availla sitä lahjavuorta! :) Päästiinpä ulkomaillekkin aina kerran vuodessa, jakesäisin huvipuistoihin ja laivalle aina. Kaverini ei ikinä eivätkä kertaakaan päässeet ulkomaillekkaan. Vanhemmat oikeita kitupiikkejä vieläkin, vaikka lapsetkin jo aikuisia. Vieläkään eivät edes jouluna kuulemma lahjoja osta,kun ei kuulemma kuulu aikuisille. Musta tuntuu että me köyhempänä perheenä oltiin kuitenkin sitten rikkaampia kuin nuo em. Mihin ne sitä rahaa säästää, eikö se oo käytettäväksi tarkoitettu???

En kyllä luokittele itseäni rikkaaksi, kun rahat just ja just riittää elämiseen.

Kotihoidontuki on JOKAISELLA yhdestä alle 3-vuotiaasta 294,28 euroa/kk, josta pois verot.
Lisäksi maksetaan hoitolisää, joka on enintään 168,19 euroa/kk ja pienenee perheen tulojen mukaan.

AP kyllä sulle tuo 294,28?/kk maksetaan miinus verot tuosta 1,5vuotiaasta lapsesta ja 5vuotiaasta vielä 60,46?/kk miinus verot.
Jos miehen tulot yli tulorajan(3828,93 e/kk), ette saa enää hoitolisää.

miten musta nyt tuntuu että tää on vähän huijausta,aika paljon hinnakkaitakin lahjoja ostettu,miksei ois riittäny ihan yks tai kaks lahjaa per lapsi ja aikuisille nyt ei varmaan tartteis mitään......

Alkuperäinen kirjoittaja maria:
AP kyllä sulle tuo 294,28?/kk maksetaan miinus verot tuosta 1,5vuotiaasta lapsesta ja 5vuotiaasta vielä 60,46?/kk miinus verot.
Jos miehen tulot yli tulorajan(3828,93 e/kk), ette saa enää hoitolisää.

Siis saa vain opintotuen, olisko päälle 300e ja "työstä" ehkä 700kk. En varma saako noinkaan paljon kun vaan muutamana iltana vko.

Alkuperäinen kirjoittaja maria:
Kotihoidontuki on JOKAISELLA yhdestä alle 3-vuotiaasta 294,28 euroa/kk, josta pois verot.
Lisäksi maksetaan hoitolisää, joka on enintään 168,19 euroa/kk ja pienenee perheen tulojen mukaan.

Anteeksi vain, mutta hoitolisässä otetaan myös huomioon perheen koko. Ei se sitä mukaa pienene mitä tienaa, riippuu vähän että onko lapsia 1 vai 10.

Alkuperäinen kirjoittaja öh:

Kato ku kaikki ei halua opettaa lapsilleen, että joulu on sellainen lahjojen saamis juhla. Ja lahjoja voi lapsilleen antaa muulloinkin kuin jouluna. Vaikka mun kk tulot olis miljoona euroa, niin en mä ostaisi siltikään montaa pakettia jouluksi. Ja kai sitä rahaa saa säästää mihin haluaa, mitä se muille kuuluu miten toiset rahansa käyttää - tai käyttääkö. Ja mistä sä päättelet et ne on rikkaita jos niiden käytöksestä ei sitä voinut arvata? Niillähän saattoi mennä rahat vaikka lainojen maksuun.

Yhteistyössä