Eikö V***U jotkut aikuiset osaa käyttäytyä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riivinrauta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Riivinrauta

Aktiivinen jäsen
21.01.2007
4 454
0
36
No siis joo... oon kaupassa töissä ja näin tänään jotain niin törkeetä että teki mieli mennä sanoon pari valittua sanaa!!! Tai no... siinä mielentilassa olis saattanu päästä vähän vähemmän valittua sanaa... tai vähemmän harkittua oikeestaan.

Siis olin kassalla, kun toisele kassalle tuli semmonen viiskymppinen nainen.
Kassalla oli töissä semmonen melko isokokoinen työkaverini.
Havahduin kskusteluun kun tää asiakas korotti ääntänsä:
"No voisitko nostaa sen takapuoles ja hakea sen toisen!!??"
Tämä nainen siis oli ottanut vahingossa väärää tupakkaa (meillä ei joka kassalla ole mynnissä tupakkaa ja hän oli käynyt nekin tupakat hakemassa toiselta kassalta mikä nyt on tavallista) ja vaati sitten myyjää käymään vaihtamassa sen tuotteen.
'
En kuullut mitä työkaverini hänelle sanoi koska hän oli minuun selin mutta hänet tuntien ei varmastikkaan mitän mitä pitäisi katua.
Meillä oli tosiaan tänään ihan törkeet jonot oikeestaan koko sen ajan mitä töissä olin joten ymmärrän jos hän on sanonut siinä pikkuisen vastaan.

No tää kaveri sit kuitenkin lähti vaihtamaan tuotetta ja kuulin kuinka tää nainen sanoi takanatulevalleen naiselle:
"Tekee ihan hyvää tuolle nostaa perseensä välillä tuosta penkistä."
Täsä vaihessa mun teki mieli huutaa sitä mun työkaverii ja tehä vaihtarit lennossa, mennä sinne hänen kassalleen ja kysyä tältä naiselta:
"Onko nyt hyvä mieli? Sopisi tuon ikäisenkin jo osata käytöstapoja, miten kanssaihmisille puhutaan."

Mä en vittu tajuu joitain ihmisiä. :headwall: :headwall:

No en tajua mäkään tuollaisia! |O :headwall: |O :headwall: Mutta pitää ajatella niin, että se nainen mokas vain ittensä moukkamaisella käytöksellään.

Mä olisin saattanut sanoa sille naiselle jotakin vähemmän kaunista :kieh: :kieh:

kukaan ei oo siinä asemassa että vois alkaa toisen painoa,tai ulkonäköä arvostelemaan!
olisit tokassu sille neiselle että "taitaa olla rouvan sivistyksessä aukko" :kieh:

Juu kyllähän noita tuppaa näkemään... Ja poikkeuksetta melkeen (ainaki täällä pohjosessa) mitä hienommin pukeutunut ja vanhempi rouva kyseessä sitä pahempi suustaan! En ymmärrä miksi näin on, ei heillä pitäisi olla sellasta kiirettä kuin esim meillä lasten kanssa kaupassa taistelevilla voi olla... Vai onko jo hermot niin riekaleina siinä iässä, ettei saata kassalla hetkeä seistä?!

No mä toivoin että e työkaveri olis osannu sanoo sille jotain takasin, vaikka kaikki tuo on varmasti tullu ihan puskista.
Ja sit mietin että jos se ei haluu että mä tavallaan hoitelen sen asiakkaan.
Mut voi jessus kuin mä kiehuin loppupäivän ja otti pattiin koko juttu.
Mut sit taas en tienny että mitä mä olisin siitä sille työkaverillekkaan sanonu :/

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
kukaan ei oo siinä asemassa että vois alkaa toisen painoa,tai ulkonäköä arvostelemaan!
olisit tokassu sille neiselle että "taitaa olla rouvan sivistyksessä aukko" :kieh:

Harmi etten ollu siinä heti viereisellä kassalla, olisin todellakin sanonut "jotain".

Mutta aina se vaan järkyttää. Itsellä edellisessä työpaikassa toinen nainen etsi toista ja tuli sitten kysymään meidän tupakkihuoneesta että ootteko nähnyt. Vieressäni istuva haahka sanoi siihen että "miten sä nyt sen voit hukata, sehän täyttää yksinään koko huoneen". Ja puhutaan siis yli viiskymppisestä ihmisestä. Itsellä kyllä loksahti luukku auki.

Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
mä oisin varmaan laukassu jotain jos olisin siinä asiakkaana ollut moisen ääliön takana..

Ihan varmasti olisin mäkin siinä tapauksessa sanonut jotain ja ihan varmasti niin että se nainen olis tajunnu että kuinka noloa tuollainen on.

Alkuperäinen kirjoittaja kassalla usein:
Juu kyllähän noita tuppaa näkemään... Ja poikkeuksetta melkeen (ainaki täällä pohjosessa) mitä hienommin pukeutunut ja vanhempi rouva kyseessä sitä pahempi suustaan! En ymmärrä miksi näin on, ei heillä pitäisi olla sellasta kiirettä kuin esim meillä lasten kanssa kaupassa taistelevilla voi olla... Vai onko jo hermot niin riekaleina siinä iässä, ettei saata kassalla hetkeä seistä?!

Aivan! On niitä varmaan muuallakin kuin täällä pohjolassa(jopa pahempia nirppanokkia), mutta siis ottaa tosiaan välillä aivoon tuollaiset. Mä kävin eilen tyttären kans kaupassa ostamassa ruokaa. Siinä oli sit joku keski-ikäinen pariskunta meidän edessä käytävällä. Mies sanoi kohteliaasti vaimolleen että et viittis väistää(seisoi siinä tien tukkona). No tää nainen siirtyi.. Me käveltiin kassalle ja ilmeisesti hekin olivat olleet kassalle menossa ja nainen oli vissiin sitä mieltä että heidän vuoronsa ois ollu eka. Niin pahasti mua tuijotteli, jos vaan katse vois tappaa.. Herranen aika, kun sillä oli juhannuseväät siinä kärryssä lämpeemässä: kuus koria kaljaa ja muutama makkarapaketti..:D Voi ziisus..

Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:

Harmi etten ollu siinä heti viereisellä kassalla, olisin todellakin sanonut "jotain".

se on aina niin että jälkikäteen vasta hoksaa että olis pitäny sanoo jotain.
mä ainakin meen niin lukkoon noissa tilanteissa :D

Jos olisin ollut sen törkeästi käyttäytyvän naisen takana oleva nainen, olisin todennäköisesti todennut:"Teidän perseelle se vasta hyvää olisi tehnytkin." Puhun ammatikseni, en usko, että olisin mennyt lukkoon. Monesti asiattomille asiakkaille olen toivottanut:"Kiitos samoin ja hyvää päivänjatkoa", jos se vain tilanteeseen on sopinut. Siitä ei pitäisi joutua edesvastuuseen, jos toivottaa samaa mitä asiakaskin. Asiakashan on aina oikeassa =) !

Kahdeksaan vuoteen mahtuis tarina jos toinenkin, mut mulla on tapana ryhtyä oikein imelän ystävälliseksi jos kohdalle osuu just tämän kaltaisia idiootteja asiakkaita. Silloin olen kohtelias(ei ole huonoa asiakaspalvelua), mutta tyhmemmänkin pitäisi tajuta se vit...luks!!!

Kyllä olisin mäkin sanonut sille muijalle jotain sellasta mitä en kyllä olis katunut. Mun ikänen akka ja tollasta kielenkäyttöä, helkutti soikoon. Mä en ikinä käyttäydy noin ala-arvosesti. Yritän tulla toimeen kaikkien kanssa mutta kun ei kaikkia ihmisiä voi millään miellyttää ja jotkut muakin vanhemmat varsinkin naisihmiset sais kyllä kans aatella joskus mitä sanovat/tekevät kaupassa ollessaan tai muissa asiointipaikoissa. Yritetään kiilata eteen ja sitten kun sanoo asiasta niin ruvetaan haukkumaan käytöstavoista tai mulkoilemaan pahasti. Vanhemman tytön yks kummi tässä kerran sanoi mulle että annan tälle nuorimmalle tytölle huonoa mallia kun en arvosta vanhoja ihmisiä mutta en viittinyt siihen mitään sanoa mutta sen sanon että kyllä niitten on ite ansaittava arvostuksensa eikä aina hyökätä nuorempiensa päälle ja ruvettava sättimään. Mulla on myös ystäviä vanhemmassa sukupolvessa eli mua ainaskin 10 vuotta vanhempia ystäviä ja ovat mua kohtaan ihan ok, samoin mä heitä kohtaan mutta nyt olikin kyse näistä tuntemattomista vanhoista ihmisistä kyse.

Hyi mikä ilkimys :(

Muistan lapsuudesta miten sydämeen sattui kun kaksi keski-ikäistä akkaa haukkuivat äitiäni.
Äitini on aina ollut hieman pyöreä, ei edes mitenkään hurjasti.
Olimme yhdessä polkuveneilemässä, laiturin kohdalla hyppäsin paatista pois ja juoksin läheiselle kiskalle hakemaan jäätelön. Kiskalla oli kaksi ääliö naista jotka alkoivat kikatella ja osoitella äitiäni joka oli kauempana ja yritti polkuveneestä kömpelösti ulos. Sanoivat että toivottavasti läski tippuisi veteen ja muuta rumaa :|
Olin aika pieni enkä uskaltanut sanoa mitään mutta muistan miten mua sattui ja syvältä.

Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Kahdeksaan vuoteen mahtuis tarina jos toinenkin, mut mulla on tapana ryhtyä oikein imelän ystävälliseksi jos kohdalle osuu just tämän kaltaisia idiootteja asiakkaita. Silloin olen kohtelias(ei ole huonoa asiakaspalvelua), mutta tyhmemmänkin pitäisi tajuta se vit...luks!!!

Tää on muuten hyvä keino, jos kovin sanoo vastaan ja antaa tulla samalla mitalla, niin voi vielä löytää itsensä pomon puhuttelusta, kun tämä huonosti käyttäytyvä nainen tekee valituksen susta.

Yhteistyössä