eilinen kummitys ja nyt harmittaa vietävästi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä taas täällä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä taas täällä

Vieras
Kävin kylässä tossa naapurissa katsomassa sellaisia yli kahdeksan kymppisiä vanhuksia. Molemmat olivat hieman huonossa kunnossa. Mummo oli kuumeessa ja oli houraillut koko yön ja niinpä pappakaan ei ollut saanut nukuttua. Pappa päätti kuitenki mennä poikansa kaveriksi järvelle viemään verkkoa ja niinpä me mummon kanssa jäätiin kaksin. Jonkun ajan päästä kuului sellainen ääni, ei se ollu huuto eikä puhetta vaan sellainen jännä sanoisinko pieni valitus. me molemmat mummon kanssa kuultiin se ja sit se kuulu vielä toisen ja kolmannenkin kerran. mummo sit sanoi, että jos se oli joku lintu. ääni kuului vielä neljännen kerran, mutta en sanonut sitä mummolle, enkä uskaltanut lähteä siitä katsomaankaan, mikä se kenties olisi, kun ajattelin, että mummo alkaa sitten pelkäämään, arka kun on. nyt harmittaa vietävästi, entä jos sillä papalla olikin joku hätä? miks mä en lähtiessä älynnyt katsoa vessaan ja saunan pukuhuoneeseen, jos pappa oli saanut vaikka jonkun kohtauksen. yöllä tämän sitten hokasanin ja nyt kyllä vaivaa. mutta enää en mitään voi. on sinne kuitenkin onneksi jonkun ajan kuluttua lähdöstäni tullut kodinhoitaja ja perheen tytärkin käymään ja mummo varmasti on äkkiä alkanut ihmettelemään, että missä pappa on jos ei ole tullut kotiin. mikähän se ääni oikein oli.

Vanhukset ovat usein vastaanottavaisempia henkimaailman ilmiöille, heillä ei ole sellaisia ennakkoluuloja kuin meillä nuoremmilla. Ehkä se oli henkiopas joka itsestään ilmoitteli =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.04.2007 klo 08:04 vieras kirjoitti:
Hui.......Enpä tiedä. Villejä veikkauksia, tuuli tai joku hiiri tms jäänyt johonki loukkuun :whistle: Hankala sanoa. Ei kai nyt mikään kummitus sentään..?
En tiedä, siksi mua vaivaakin, kun en tiedä, kun ei sitä voinut yhdistää lintuun, ei hiireen, ei tuuleen, ei oikein mihinkään, se vaikerrus olis lähinnä sitä ääntä. ja nyt vaivaa, kun olis mun pitänyt tarkistaa se vessa ja pesuhuone pois lähtiessä, kun en siellä ollessa uskaltanut mennä, kun aattelin, että mummo alkaa pelkäämään. mä joka en joka rasahdukseen takerru edes. mut tää ääni oli omituinen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.04.2007 klo 08:33 vieras kirjoitti:
Palohälytin, joka ilmoittaa pattereidensa loppumisesta pienellä piipityksellä tasaisin väliajoin.
heillä on yksi palovaroitin siinä tuvassa, ja muualla ei ole, ja sen ääni se ei ollut, tiedän kyllä miltä palovaroitin kuulostaa kun siitä patterit loppuu

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.04.2007 klo 11:34 vieras kirjoitti:
No ei kai se pappa voinut olla jos oli poikansa kanssa järvellä!?
Vai tajusinko nyt väärin? :o
et tajunnut väärin, mut multa jäi sanomatta, että pappa meni tuvan ovesta eteiseen, mutta ulko oven en kuullut käyvän. eli siks mua alkoi hirvittään, että jos olikin kaatunut vessaan tai pesuhuoneeseen pukeutuessaan ja mä torvi en mennyt selvittämään mistä ääni tuli. mutta myöhäistä kai tää nyt on, onneksi sinne oli kodinhoitaja tulossa antamaan lääkkeitä ja tytär naapurista kulkee jatkuvasti siellä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.04.2007 klo 11:34 vieras kirjoitti:
No ei kai se pappa voinut olla jos oli poikansa kanssa järvellä!?
Vai tajusinko nyt väärin? :o
et tajunnut väärin, mut multa jäi sanomatta, että pappa meni tuvan ovesta eteiseen, mutta ulko oven en kuullut käyvän. eli siks mua alkoi hirvittään, että jos olikin kaatunut vessaan tai pesuhuoneeseen pukeutuessaan ja mä torvi en mennyt selvittämään mistä ääni tuli. mutta myöhäistä kai tää nyt on, onneksi sinne oli kodinhoitaja tulossa antamaan lääkkeitä ja tytär naapurista kulkee jatkuvasti siellä.

no oliko se kummitus vai pappa joka valitti? selvisko asia?
meidan 3-v naki torstaina haamun. oltiin kalylla kylassa vanhassa talossa ja mun lapset leikkivat keskenaan alakerrassa, tytto tuli sitten keittioon ja sanoi etta aitin pitais tulla alakertaan kun heita pelottaa. tumma nainen oli ollut siella "kun varjo" seinaa vasten, he kertovat.
ei huvittanut menna alakertaa enaa :o mutta en voinut nayttaa lapsille etta pelottaa. leikittiin sit loppuaika ylakerrassa...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 10:30 familia kirjoitti:
meidan 3-v naki torstaina haamun. oltiin kalylla kylassa vanhassa talossa ja mun lapset leikkivat keskenaan alakerrassa, tytto tuli sitten keittioon ja sanoi etta aitin pitais tulla alakertaan kun heita pelottaa. tumma nainen oli ollut siella "kun varjo" seinaa vasten, he kertovat.
ei huvittanut menna alakertaa enaa :o mutta en voinut nayttaa lapsille etta pelottaa. leikittiin sit loppuaika ylakerrassa...
pappa oli ihan kunnossa kun eilen illalla siellä käväisin ja ollut siellä mihin sanoi olevan menossakin. se ääni jäi ikuiseksi arvoitukseksi :o

Meidänkin pihalta kuului yhten' iltana outoa valitusta vaikka kuinka monen sävyisenä. Kuopus ryntäsi kauhuissaan luokseni kysymään, että mikä se oli. Sitten kuului oikein kunnon molinaa ja ryminää. Naapurien kissoilla oli jotain reviiritaistoja tässä puolueettomalla maaperällä. Joskus ennenkin kuulostanut ihan siltä, niinkuin ihminen vaikertaisi ja voivottelisi, kun kissat mouruavat! =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 15:52 Inker Imatralt kirjoitti:
Meidänkin pihalta kuului yhten' iltana outoa valitusta vaikka kuinka monen sävyisenä. Kuopus ryntäsi kauhuissaan luokseni kysymään, että mikä se oli. Sitten kuului oikein kunnon molinaa ja ryminää. Naapurien kissoilla oli jotain reviiritaistoja tässä puolueettomalla maaperällä. Joskus ennenkin kuulostanut ihan siltä, niinkuin ihminen vaikertaisi ja voivottelisi, kun kissat mouruavat! =)
tämä kuulostaa ihan hyvältä selitkseltä, jospa kissat ovat päässeet talon ulkovintille pitämåän soidin menojaan.

kun selaat vähän taaksepäin, niin luki että pappa oli silloin kunnossa!!!!!!!!!!!!
Ja kuka jaksaa näin vanhoja kaivella??????????
Mistä maan alta itse putkahdit tänne?

Selaa vähän itsekkin taaksepäin. Ap ei ollut varma oliko hänen pappansa kaatunut sinne ja jälkeenpäin mietti sitä äänen perusteella mahdolliseksi.
Aika monikin jaksaa!!!!!!!
Syvältä sieltä putkahdin!

Alkuperäinen kirjoittaja minä taas täällä:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 10:30 familia kirjoitti:
pappa oli ihan kunnossa kun eilen illalla siellä käväisin ja ollut siellä mihin sanoi olevan menossakin. se ääni jäi ikuiseksi arvoitukseksi :o

Eikö vastaa tarpeeksi selkeästi..

Yhteistyössä