Eipä tarvi toiste miehelle isänpäivää järjestää..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pettynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pettynyt"

Vieras
Kyllä on taas ollut semmoinen isänpäivä, että tuntee olonsa todella arvostetuksi.

Väkersin miehelle isänpäiväbrunssin kakkuineen, mutta miespä ei viitsinyt sen verran nähdä vaivaa jotta olisi tullut sitä syömään :(

Aamu alkoi jo huonosti, ja myönnän että vikaa oli myös minussa. Mulla meni hieman hermo, kun lapsi (1,5v) koitti kovasti miehen kanssa leikkiä mutta tää vaan kuorsaa. Aamupalaa alottaessa vei lapsi ruokalapun miehelle, jotta tämä laittaisi sen hänelle niin mies otti lapun, nukahti kesken sen laiton ja lappu tippui lattialle... Lapsi sitten toi lapun minulle.

No siinä sitten tuli sanaharkkaa vähän kaikesta, mutta sen jälkeen ihan normaalisti juteltiin, annettiin lapsen kanssa lahjat jne. Mies sitten jäi kotiin nukkumaan ja mä lähdin lenkille lapsen ja koiran kanssa.

Kun tultiin kotiin, mies lähti käymään naapurissa ja sanoin että ruoka on sitten 11, ja sanoi että käy vaan nopeaa. Nooh miestä ei sitten näy eikä kuulu, niin soitin että onko pian tulossa kun lapsi alkoi jo siinä kitiseen nälkää ja väsymystä. Mies sitten saapui, meni sohvalle makaan ja kun kysyin että eikö tule pöytään niin ei kuulemma huvita.

Musta tuntui niiiin pahalta, koitin siinä lapsen takia tsempata mutta itkuhan siinä tuli (ja tulee nytkin tätä kirjoittaessa). En vaan ymmärrä miten joku voi olla niiiin kylmä ihminen? Ja sanoin, että olis voinut aamulla ilmoittaa ettei aio syödä, jotten olisi turhaa tehnyt brunssia. Lisäksi jäi lapsen aamu-ulkoilutkin sen takia väliin, kun oli tultava sitä ruokaa laittamaan (jos olisin tiennyt niin oltais syöty pakkasesta jotain valmista).

Toivottavasti muilla isänpäivä sujuu mukavammissa merkeissä...

Älä yritä noin paljon. Ei isänpäivä ole sen kummallisempi päivä kuin mikään muukaan, etenkään jos mies ei siitä edes perusta. Ja varsinkin kun lapsikin on noin pieni ettei siitä mitään ymmärrä. Nyt on ihan tavallinen sunnuntai, ei sen tarvitse olla täydellisen perheen täydellinen juhlapäivä.

• Tykkää
Reactions: Wolt ja mamacita_
[QUOTE="pettynyt";29198580] En vaan ymmärrä miten joku voi olla niiiin kylmä ihminen? [/QUOTE]

Mä taas en ymmärrä miten joku voi olla tuollaisen ihmisen kanssa ja vielä jaksaa kerta toisensa jälkeen toivoa, että mies muuttuisi.

• Tykkää
Reactions: millionnea
[QUOTE="vieras";29198593]Älä yritä noin paljon. Ei isänpäivä ole sen kummallisempi päivä kuin mikään muukaan, etenkään jos mies ei siitä edes perusta. Ja varsinkin kun lapsikin on noin pieni ettei siitä mitään ymmärrä. Nyt on ihan tavallinen sunnuntai, ei sen tarvitse olla täydellisen perheen täydellinen juhlapäivä.[/QUOTE]

Haluaisin vaan välillä edes jotain spesiaalia arkeen, mies tekee töitä kellon ympäri (siis oikeasti n. 9-23), ja harvoin ollaan edes samaan aikaan ruokapöydän ääressä. Nyt sitten pyysin, että mies järkkäis tunnin mua ja lasta varten jotta saataisiin viettää isänpäivää...

[QUOTE="vieras";29198605]Mä taas en ymmärrä miten joku voi olla tuollaisen ihmisen kanssa ja vielä jaksaa kerta toisensa jälkeen toivoa, että mies muuttuisi.[/QUOTE]

Lapsen takia pääosin tässä sinnittelinkin.

[QUOTE="pettynyt";29198607]Haluaisin vaan välillä edes jotain spesiaalia arkeen, mies tekee töitä kellon ympäri (siis oikeasti n. 9-23), ja harvoin ollaan edes samaan aikaan ruokapöydän ääressä. Nyt sitten pyysin, että mies järkkäis tunnin mua ja lasta varten jotta saataisiin viettää isänpäivää...[/QUOTE]

Ilmeisestikään miestä ei isänpäivä kiinnosta, joten anna olla. Lapsi voi isänpäivänä muistaa vaikka pappaansa, sitten kun on sen ikäinen että ymmärtää päivän tarkoituksen.

[QUOTE="pettynyt";29198610]Lapsen takia pääosin tässä sinnittelinkin.[/QUOTE]

Lapsi ei tuossa iässä taida paljon siitä isänpäivästä perustaa. Ihan itsesi takiahan sinä näköjään hakkaat päätäsi seinään.

• Tykkää
Reactions: rops ja Wolt
ei helkutti mikä äijä. Ettäs kehtaa. Mitenkäs teillä meni äitienpäivä?

No tapellessa sekin... :D Noloa edes myöntää. Olin aika loukkaantunut silloin, koska mies ei mitenkään muistanut tmv. Itseasiassa en saanut edes myöhempään silloin nukkua, vaan heräsin lapsen kanssa ja lähdin sit lapsen ja koiran kaa lenkille ja mies jäi nukkumaan ennen töihinlähtöään.

Siis ihan oikeasti, ei tää ole ap sun eikä lapsenkaan menetys, se on miehen menetys. Juhlistakaa isänpäivää ihan kaksin tai menemällä isovanhemmille, mä en ainakaan väkisin järjestäis vastahankaiselle miehelle yhtään mitään. Kai se sitten joskus ilmoittaa, jos isänpäivän juhliminen kiinnostaa.

[QUOTE="vieras";29198621]Lapsi ei tuossa iässä taida paljon siitä isänpäivästä perustaa. Ihan itsesi takiahan sinä näköjään hakkaat päätäsi seinään.[/QUOTE]

Niin tarkoitinkin sitä, että lapsen takia ylipäänsä tässä suhteessa olen.

Mies tekee ympäripyöreää päivää joten eiköhän hän olisi halunnut isänpäivän kunniaksi ihan vain nukkua? Olisit laittanut ruoan myöhemmin, lapselle jotain lounasta ja miehelle kahvit sitten kun herää.. En ymmärrä.

[QUOTE="vieras";29198629]Siis ihan oikeasti, ei tää ole ap sun eikä lapsenkaan menetys, se on miehen menetys. Juhlistakaa isänpäivää ihan kaksin tai menemällä isovanhemmille, mä en ainakaan väkisin järjestäis vastahankaiselle miehelle yhtään mitään. Kai se sitten joskus ilmoittaa, jos isänpäivän juhliminen kiinnostaa.[/QUOTE]

Juu isääni ollaan menossa onnittelemaan :) Tuntuu vaan pahalta, kun lapsi joutui kinastelua kuuntelemaan ja näki minun itkevän...

Meneekö teillä muutenkaan kovin hyvin? Vaikkei välittäisikään nimenomaan isänpäivästä niin kyllä tuo "että järjestäisi tunnin aikaa mua ja lasta varten" kuulosti hieman erikoiselta.

En ihmettele että olet pettynyt.

[QUOTE="pettynyt";29198607]Haluaisin vaan välillä edes jotain spesiaalia arkeen, mies tekee töitä kellon ympäri (siis oikeasti n. 9-23), ja harvoin ollaan edes samaan aikaan ruokapöydän ääressä. Nyt sitten pyysin, että mies järkkäis tunnin mua ja lasta varten jotta saataisiin viettää isänpäivää...[/QUOTE]
Ikävää että mies ei arvostanut yritystäsi,mutta tuota eikös isänpäivä kuitenkin ole isän juhla,mitä hän olisi toivonut tehtävän? Tarkoitan nyt sitä että jos hänellä on vähän vapaa-aikaa,niin olisiko sellainen ihan normielo kuitenkin parasta,sen sijaat että hikoilet keittiössä olette vaan aidosti yhdessä.
Jos toista ei kertakaikkiaan kiinnosta tehdä yhdessä mitään niin sille ei tietenkään mahda mitään kukaan muu kun hän itse ja siinä taitaa olla teillä vakavan keskustelun paikka.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="pettynyt";29198626]No tapellessa sekin... :D Noloa edes myöntää. Olin aika loukkaantunut silloin, koska mies ei mitenkään muistanut tmv. Itseasiassa en saanut edes myöhempään silloin nukkua, vaan heräsin lapsen kanssa ja lähdin sit lapsen ja koiran kaa lenkille ja mies jäi nukkumaan ennen töihinlähtöään.[/QUOTE]

Mikä ihmeen tauti sillä miehelläsi on, kun noin koko ajan nukuttaa?!?

Etsi joku vähän viriilimpi mies itsellesi.

[QUOTE="vieras";29198633]Mies tekee ympäripyöreää päivää joten eiköhän hän olisi halunnut isänpäivän kunniaksi ihan vain nukkua? Olisit laittanut ruoan myöhemmin, lapselle jotain lounasta ja miehelle kahvit sitten kun herää.. En ymmärrä.[/QUOTE]

No myöhemmin ei olisi käynyt, koska mies on töissä. Itseasiassa nytkin meni myöhemmin sen takia, että oli tarkoitus juhlia isänpäivää...

Paska mies, mutta minkäs teet. Josset halua pahoittaa omas mieltäsi, nii ehkä ens vuonna kysyt mitä mies haluaa tehdä isänpäivänään. Tai älä kysy, olkaa te lapsen kanssa ihan normaslisti, isää ei nöytä muutenkaan kiinnostavan perheen kanssa viettää aikaa. Toivotaan nyt, että perhe ees on kasassa ens isänpäivänä, ettei olis muuttaanu sinne naapuriin.

[QUOTE="vieras";29198633]Mies tekee ympäripyöreää päivää joten eiköhän hän olisi halunnut isänpäivän kunniaksi ihan vain nukkua? Olisit laittanut ruoan myöhemmin, lapselle jotain lounasta ja miehelle kahvit sitten kun herää.. En ymmärrä.[/QUOTE]

Eihän se aapee raastanutkaan miestä ylös, vaan mies häipyi herättyään naapuriin...

[QUOTE="pettynyt";29198647]No myöhemmin ei olisi käynyt, koska mies on töissä. Itseasiassa nytkin meni myöhemmin sen takia, että oli tarkoitus juhlia isänpäivää...[/QUOTE]

Oletko kysynyt mieheltäsi etukäteen, mitä hän haluaisi isänpäivänä tehdä? Entä oletko kertonut, mitä itse haluat äitienpäivältä? Kaikki eivät halua samoja asioita. Itse olisin ikionnellinen jos en saisikaan niitä kahveja sänkyyn vaan NUKKUA ja heräillä omaan tahtiini kahville. Tämän olen toki kertonut jo etukäteen ja siten saanut sellaisen päivän kuin halunnut. Miksi miehesi pitäisi noudattaa juuri sinun toiveitasi isänpäivänä? HÄN tuottaa sinulle pettymyksen.. No, teillä ei varmaan mene muutenkaan hyvin.

Meneekö teillä muutenkaan kovin hyvin? Vaikkei välittäisikään nimenomaan isänpäivästä niin kyllä tuo "että järjestäisi tunnin aikaa mua ja lasta varten" kuulosti hieman erikoiselta.

En ihmettele että olet pettynyt.

No ei nyt kauhean hyvin, jatkuvaa kinasteluahan tää arki melkein on. Mies kun on kotona, niin lähinnä vaan nukkuu/torkkuu. Mä alan oleen aika väsynyt, koska lapsi nukkuu yöt huonosti, ja silti herään joka ikinen aamu lapsen kanssa (ja lapsi herää jo seitsemältä). Juu ja ymmärrän että mies on töiden takia väsynyt, mutta ei se silti tarkoita sitä että mulla ei olis oikeus joskus ottaa rennosti.

Ikävää että mies ei arvostanut yritystäsi,mutta tuota eikös isänpäivä kuitenkin ole isän juhla,mitä hän olisi toivonut tehtävän? Tarkoitan nyt sitä että jos hänellä on vähän vapaa-aikaa,niin olisiko sellainen ihan normielo kuitenkin parasta,sen sijaat että hikoilet keittiössä olette vaan aidosti yhdessä.
Jos toista ei kertakaikkiaan kiinnosta tehdä yhdessä mitään niin sille ei tietenkään mahda mitään kukaan muu kun hän itse ja siinä taitaa olla teillä vakavan keskustelun paikka.

No jos mieheltä kysytään, niin se nukkuis kaiken kotonaoloajan, tai sit surffailis netissä/katselis leffoja.

Eihän se aapee raastanutkaan miestä ylös, vaan mies häipyi herättyään naapuriin...

Käsitin, että "lapsi halusi hänen kanssaan leikkiä" - tässä tapauksessa ap olisi voinut estää lasta herättelemästä miestä, meilläkin 1v8kk herättelee kaikkia jotka yrittävät nukkua.. Nooooo tää ei toki oo oma ongelmani, mutta pohdinpa vaan, että ei taida olla kommunikaatio kovin hyvällä tolalla :)

Yhteistyössä