Eipä työkkärissä paljon asiakasta kuunnella..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Purppura";28575918]Mites nuo sairaudet, pitääkö kertoa vai ei ja ottaako työkkäri huomioon?[/QUOTE]

tottakai huomioi os niistä on jotakin todistetta lääkäreiltä

Työkkäri mielestä mun olis (yksinhuoltajana) pitäny kulkea reilun 200km työmatkaa suuntaansa.
kolme kuukautta karenssai ilman valitusoikeuta.

Onneks oon nyt hyvin työllistynyt ja jo usen vuoden ajan ollu samassa työpaikassa enkä oo ees aatellu vaihtaa...

200km tulee Rovaniemellä helposti ja kyllä tiedän yhden yh-isän joka kulkee pitkiä matkoja jopa 50o km päivässä, maatalouslomittaja kun ei voi paikkaansa valita. on ollut yh jo pian 10 vuotta.

Jos mies ei ole kykynevä niin voi olla mahdollisuus avustajaa. Tämä tietysti edellyttää ensin tutkimuksia jotta saadaan selville mikä estää huoltamisen. Ensisijaisesti tietysti terapia tai muu hoito.

Tietysti näin, mutta harva haluaa mennä ilmoittamaan, että on kykenemätön hoitamaan lapsiaan ja esimerkiksi alkoholisti halua sossutanttoja kotiinsa.

Mun kaveri sai karenssia koska ei voinut ottaa työtä vastaan kauempaa, hänellä oli aijemmin auto käytössä mutta hänen miehensä työllistyi ja käytti autoa joten kaverini olikin autoton, karenssi koska ei ollut muistanut päivittää tätä tietoa työkkäriin..

Ei työttömyyskorvaus ole automaatio. Sinun täytyy järjestää asiat niin että olet työmarkkinoiden käytössä. Lisäksi jos et ole kouluttautunut tai kouluttautumassa, niin et voi olettaa saavasi vain mielialasi työosoituksia.

Tähän täysi peesi! 30-60km ei ole matka eikä mikään! Itse oon käynyt 100km päässäkin väliaikaisesti, vaikka mulla ei ole edes ajokorttia. Olisin ylionnellinen, jos työkkäristä mulle mitään työtä osotettais, haluaisin sen vastaanottaa tai en. Meillä vaan on aivan päinvastainen tilanne: ovat sanoneet suoraan, etteivät he niitä töitä järjestä vaan itse on hankittava. Ei myöskään kelvannut, että ottaisin vastaan mitä työtä tahansa. Piti rajata ja mieluiten oman alan töihin.

[QUOTE="vieras";28579465]Mun kaveri sai karenssia koska ei voinut ottaa työtä vastaan kauempaa, hänellä oli aijemmin auto käytössä mutta hänen miehensä työllistyi ja käytti autoa joten kaverini olikin autoton, karenssi koska ei ollut muistanut päivittää tätä tietoa työkkäriin..[/QUOTE]

mut se vaan etä ne ei huomioi sitkään onko sulla auto, karnssi olis tullut siilti vaikka olis pyytänyt päivittämään näin se vaan on,

[QUOTE="vieras";28579549]Tähän täysi peesi! 30-60km ei ole matka eikä mikään! Itse oon käynyt 100km päässäkin väliaikaisesti, vaikka mulla ei ole edes ajokorttia. Olisin ylionnellinen, jos työkkäristä mulle mitään työtä osotettais, haluaisin sen vastaanottaa tai en. Meillä vaan on aivan päinvastainen tilanne: ovat sanoneet suoraan, etteivät he niitä töitä järjestä vaan itse on hankittava. Ei myöskään kelvannut, että ottaisin vastaan mitä työtä tahansa. Piti rajata ja mieluiten oman alan töihin.[/QUOTE] Ja jos on joitakin terveydellisiä ongelmia joiden takia ei voi jonkun alan täitä tehdä nekin on hyvä työkkriin laikttaa, mutta ne on sitten pystyttävä todistamaan vaikka läääkärin lausunnolla.

sydänvikaiselle miehelleni sanotiin edellisne kohtauksen jälkeen että KAIKKI kuljetualan hommat pyyhitään pois automaatisesti. Nyt hänellä on seuraava käynti syksyllä ja silloin hän vie myös lääkärinlauunnot tuosta astmastaan ja sillä on myös merkitystä mitä tyätä voi tehdä vai onko kouluttauduttava uudellen. Hän ei enä haluaisi koulun kun on jo kouluja p reilusti käynyt vuosien varrella.

Joo, onhan se kauheaa, että olet muuttanut jonnekin hevonkuuseen ihan itse ja sitten vielä tarjotaan suht sopivaa työtä! Voi sua parkaa, pitäisihän sitä ihmisen saada rauhassa maata kotona ja sylkeä kattoon. Onhan sillä sossulla sitä rahaa jaettavaksi.

Yhteistyössä