Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja no eipä yleistetä taas:
Jep, mutta kun me kaikki hoitsut emme polta tupakkaa..niin me tupakkaa polttamattomat TEHDÄÄN TUPAKOIVIEN TYÖT. Mieti sitä.
Ja jos aamulla istutaan vaikka puoli tuntia, niin sehän tarkoittaa just sitä että iltapäivällä ei ole taukoa..jonka jätitkin mainitsematta. Tauothan pitää hoitoalalla pitää miten sattuu. Minulla esimerkiksi äitini ei ehdi aina pitää taukoja edes, ikää 56. Että näin esimerkiksi teho-osastolla ja kirurgisilla osastoilla.
Ihan jo pelkästään itse opintojen ohessa joskus siivoushommia tehneenä voin sanoa, että voi periaatteessa pitää vaikka kaikki tauot putkeen jos se on ainoa hetki milloin ne voi pitää. Monesti on pitänyt tehdä niin, että on ruokatauko ja sitten yks pitkä tauko, missä yhdistettynä nuo kahvitauot. Ja nehän ovat lakisääteisiä! ELi ruokatauko+2x15min per 8h pv. Näin myös hoitoalalla on tehty.
Seuraappa ens kerralla myös niitä, jotka oikeesti tekevät ne työt.
Sillä aikaa kun nämä 2 ravaa tupakalla, nämä muut hoitajat istuu hiki hatussa siellä kahvilla. Minkä tauon jätin mainitsematta? Kuinka älyttömän monta taukoa teillä hoitsuilla oikein on?

Ne tekee saman pituisen vuoron kuin minä ja kuten varmaan tiedät vanhusten ruokailuihin menee monta tuntia. Sen lisäksi he itse viettävät taukonsa tuossa samassa tilassa, joten aika hyvin olen perillä heidän päivän kulustaan. Aamun kahvitauon lisäksi ja tämän päiväruoan jälkeisen lusmuilun LISÄKSI he pitävät erikseen ruokatauon.
Tarkoitin sitä edelleenkin, että et sanonut istuneesi siellä kuin tatti 8h. Ja jos heillä ei ole aikaa iltapäivällä pitää taukoa, niin ne vedetään sitten aamupäivästä. Tai toisin päin.
Ja ei mielestäni tupakoinnilla ravaaminen ole ok, jos se tapahtuu muulloin kuin taukoihin liittyen. Siis tietysti taas huomioiden, että ko tyyppi saa pitää ne tauot jotka mianitsin. Ja lue ne yltä. Ihan samat tauot kuin toimistosihteeritkin.
Miksi toimistosihteerit aina lusmuaa puolet kuusta ja puolet tekee töitä? Tätäkin tapahtuu. Miksi se on toimistosihteereiltä ok, mutta muut ei sais sitä harrastaa? Kyllä nyt hoitajatkin oikeesti harrastaa päiviä, jolloin ei jaksa koko ajan pistää papiljottia tai kynsilakkaa. Sen takia, kun ne omaiset sitten valittaa siitä kynsilakasta, että se pitäisi ottaa pois, vaikka mummo on juuri itse halunnut nimenomaan sitä kynsilakkaa ja muuta vastaavaa.
Mun mielestä töissä tehdään töitä ja itse en ainakaan sluibaile, mutta ärsyttää vaan se, ettei ymmärretä että jos eilen tein ilman taukoja. Niin tänään pidän ainakin sitten ne lakisääteiset tauot. Ja ei ehkä haittaa, että pdiän vaikka yhden vartin huilauksen lisää, jos eilen en ehtinyt tehdä mitään..ja jos se ei haittaa osastolla mitenkään. Tietysti myös huilaus voi olla sitäkin, että porisee vanhuksen kanssa. Itse suosin tätäkin.
Mutta siis tämä sun viestis nyt ei auta täällä yhtään, kun sun pitäis tuonne osastolle sanoa tuosta. Ei se nalkuttaminen täällä mitään vaikuta, koska suurimmalla osalla hoitsuilla on oikeesti ihan hirveän hikiset paikat. Tieädn, kun meiläl on monen sukupolven sairaanhoitaja-ammatti ja suvussa on muutenkin paljon sairaanhoitajia ja itsekin on tullut eri osastoilla oltua samojen opintojen parissa. Eli en sluibailuosastoa ole nähnytkään, mutta yksittäisiä tyyppejä tiedän, jotka oikeesti lintsailee. Ja heitä ei kukaan katso hyvällä ja kukaan tupakkaa polttamaton ei pidä siitä, että joku lähtee tupakalle jos on muutakin tekemistä ja ei taukoaika.
Joten jos sieläl vaikka viis tyyppiä tekee näin, niin ei tarkoita että ne kaikki on ihan paskoja. Tai hyväksyvät sen. Joku näistä tyypeistä voi olla erittäin hyvää pataa osastonhoitajan kanssa...ja tiedätkö millaiset työilmapiirit on alalla? Eli parempi olla valittamatta suoraan sanottuna. Tai itse ei välttämättä tule kutsutuksi enää töihin. Se ei ole kovin monelle vaihtoehto, varsinkaan opiskelijalle.
Toivottavasti sinä poriset sieläl omaisellesi ja viet mahdollisuuksien mukaan ulos ym. En ymmärrä omaisia, jotka hylkäävät ihmisen vain laitokseen..