Éka kertaa erossa lapsesta, apuaaaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Littledeath
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Littledeath

Aktiivinen jäsen
20.07.2010
7 122
2
36
Pohjois-Pohjanmaa
Lapsi on n. 1v 10kk. Isäni soitti eilen että voisko poika tulla niille pariksi yöksi. Mä eka kieltäydyin jyrkästi. Mutta nyt sitten oon pohtinut, että sama kai se, kun ite oon kuiteskin töissä uuden vuoden jne. Joskus toivon omaa aikaa jne, mutta nyt kun on tosi paikka ja sais omaa aikaa niin tuntuukin siltä että apua en mä voi lasta sinne antaa.

Oonko ihan pöllö jos kieltäydyn..? Vaari on lapselle tuttu ja siellä ollut ennenkin yötä, tosin niin että itekin oon ollut mukana.

muok. Oon siis kyllä ollut korkeintaan yhden yön lapsesta erossa. Mutta nyt onkin kyse KAHDESTA yöstä.

Yks yö muuten ok, mutta vaari asuu 130 kilsan päässä, ja mulla on ilta-aamuvuoroa huomisesta alkaen niin ei kerkeä kuskailemaan.. Lapsen piti olla uusvuosi tuossa mummulassa yötä mutta mummu ei pystykään ottamaan. Ja päiväkotiin ois pitänyt tietty tehdä hoitovaraus jo ajat sitten. Ja tänään ollaan muuteskin menossa 60km päähän isältäni kyläilemään niin tuntus siinä mielessä viisaalta viedä poika samalla. Ja isä tois pojan takaisin tiistaina sen jälkeen kun oon päässyt töistä.

Otat itseäsi niskasta kiinni ja rohkaiset mielesi. Kaksi yötä tutussa paikassa kyllä kestää sekä lapsi että sinä. Ja seuraava kerta on sitten helpompi. Joskus tämäkin askel on pakko ottaa.

Älä nyt ole naurettava. Tuttu ihminen eli oma vaari lapsella paikalla. Mitä pelkäät? Lapsi jo kuitenkin melkein 2vee. Meillä poika 1v7kk isänsä kanssa nyt viikon reissussa ja minä kotosalla. Tuli tarpeeseen oma aika ja tietysti on ikävä, mutta kyllä ihminen tarvitsee myös omaa aikaa, että jaksaa!

Viimeksi muokattu:
Meillä lapsi oli 2 vrk hoidossa kun oli 2v 4 kk. Ja nyt jää toisen kerran 2 yöksi kun on 3 v.
Yksittäisiä öitä ollut aikaisemminkin mummon luona, ekan kerran 6 kk ikäisenä. On ollut parin-kolmen kuukauden välein yöhoidossa.

Tekee kaikille vain hyvää, isovanhemmat nauttii, lapsi nauttii ja äitikin oppii nauttimaan.

Eikun annat lapsen mennä vaan yökylään vaarille :) Meillä ei asu ketään sukulaisia lähellä, joten on luksusta jo se, että huomenna päästään miehen kanssa ulos, mummon ollessa esikoisen ( 12 v ) ja kuopuksen (10,5 kk ) kanssa yön meillä :D

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Neljän Äiti;27781148:
Itseäni kanssa mietityttäisi toi kaksi yötä.. Yksi olisi ok.
Tosin, itse en ole "päässyt" mihinkään yöksi ilman 3v lasta, ja nukutankin hänet joka ilta..

Ja mun mielestä taas sun tilanne kuulostaa ihan kauhealta, paljon mieluummin ottaisin aloittajan tilanteen :) Mutta kukin tyylillään.

Tsemiä. Ikävä varmasti tulee, mutta tärkeää että tutun hoitajan kanssa. Yritä nauttia omasta ajasta :)

Poika oli yli 2 kun olin 2 yötä reissussa (samoin kun 3 v niin 2 yötä reissussa olin, isänsä kanssa kotona oli), nyt 3 v 7 kk on ollut jo tiistaista lähtien anoppilansa isänsä kanssa. Ikävä on kyllä. Nyt siis pisin ero on, mutta ihanaa kuitenkin olla yksin (uimassa olen käynyt, shoppailemassa, ystävien kanssa kävelyllä, leffassa, kirppiksellä) ja nauttia hiljaisuudesta (tai katsoa tvtä tai kuunnella musaa rauhassa ja lukea)..toki kotirästihommeja kaappien punkamista, piettojen ja tyynyjen pesua myös.

Yhteistyössä