Ekaksi: Tämä ei ole provo! Lääkäri kirjoitti minulle näkemättä koko ensi vuoden sairaslomaa!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uskomatonta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uskomatonta

Vieras
Ja mikä pahinta, kukaan ei ole näin toivonut toimittavan! Eli näkemättä, kuulematta ja pyytämättä on kirjoittanut minulle sairaslomaa koko ensi vuoden ja lääkärinlausunto on lähetetty kelaan. Mitä voin tehdä!? Keneen otan yhteyttä? Miten tämä vaikuttaa minun elämääni. Siis olen tämän vuoden loppuun s. lomalla ja tarkoitus on kuntoutuksen avulla pikku hiljaa lähteä työelämään..

Mikä parasta, tämä lääkäri ei ole edes minun lääkärini enää, ollut kohta vuoteen!

Oikeasti mua pelottaa miten tämä vaikuttaa mun elämään..

Jos sinusta tuntuu, että et ole enää masentunut, ja että kykenet töihin, menet toiselle lääkärille ja pyydät uuden todistuksen. Ja sitten muuten määrättyä sairaslomaa ei ole pakko pitää, eikä edes kertoa mahdolliselle työnantajalle että semmosta on määrätty. Minun mieskin lykkää paperinkeräykseen sv-laput saman tien, ellei oo pää kainalossa.

Ota yhteyttä siihen lääkäriin, sano suorat sanat. Sitten soitat kelaan ja sanot, että et aio saikkua pitää. (siis jos et aio sitä pitää) kolmanneksi voisit tehdä valituksen potilasasialautakuntaan.

Paperi on jo kelaan mennyt (2 viikkoa sitten), sain siitä tänään laskun ja kävin hoitotahon luona, he olivat ihan kauhuissaan ja hädissään ja selvittelevät asiaa miten tämä on voinut tapahtua. Mietin nyt vaan mitä haittaa tästä minulle on JO tullut, koska paperi on siis jo kelassa..

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Jos sinusta tuntuu, että et ole enää masentunut, ja että kykenet töihin, menet toiselle lääkärille ja pyydät uuden todistuksen. Ja sitten muuten määrättyä sairaslomaa ei ole pakko pitää, eikä edes kertoa mahdolliselle työnantajalle että semmosta on määrätty. Minun mieskin lykkää paperinkeräykseen sv-laput saman tien, ellei oo pää kainalossa.

Jos sairasloma on myönnetty ja menee siitä huolimatta töihin, rikkoo työnantajan lakisääteistä sairausvakuutusta -tämä ei siis ole voimassa, jos työskentelee siitä huolimatta että sairasloma on "päällä".

Alkuperäinen kirjoittaja Lakitar:
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:

Jos sairasloma on myönnetty ja menee siitä huolimatta töihin, rikkoo työnantajan lakisääteistä sairausvakuutusta -tämä ei siis ole voimassa, jos työskentelee siitä huolimatta että sairasloma on "päällä".

totta!!

mutta sen voi vielä lääkärintodistuksella kumota.