Ekalla luokalla aika hurjaa sakkia, onko ihan normaaliluokka teistä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyvää koulupäivää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hyvää koulupäivää

Vieras
Siis pojan luokalla on muistaakseni 7 poikaa.Yksi = ylivilkas, toinen ei puhu kenellekkään mitään (oikeasti), kolmas = kiusaaja/häirikkö, neljäs = alkoholisti-isän, muita sisaruksia hoitava raasu, viides = hieman väkivaltainen ja sitten kaksi ylikilttiä poikaa.Arvatkaa tekisikö mieli laittaa poika johonkin muualle kouluun.Hän on hirveän väsynyt koulupäivien jälkeen kun meno on joka päivä turhan rajua.Mitäs te tekisitte?
(ja meillä on se ylikiltti)

Eikä!!On niin kauhean vaikea käsittää, miksi maailma menee lasten osalta niin hurjaksi kamppailuksi jo noin pienenä.Ja en kuulkaa oo mikään pullamössöäiti itekkään ja väkivalta on tullut lapsena itselle tutuksi, niin ehdottomasti en ymmärrä sen kuuluvan millään lailla kouluun tai lastenelämään muutenkaan!!!!!

Pakko sanoa, että hyvin olet juorut saanut kiinni ja kytännyt, kun tiedät noin paljon poikasi luokkatovereista parin kuukauden jälkeen. Mä olen juuri ja juuri oppinut meidän eskarilaisen kavereiden nimet...

Mitäh?! Pitäisikö joku lapsi laittaa ei-normaaliluokkaan siksi, että hänellä on alkoholisti-isä tai että lapsi on "ylikiltti"? Samoin koulukiusaajia luokilla yleensä vaan on ja asialle pitäisi jotain tehdä, mutta mitä? :/

kuule prkl...en tunne täältä ketään ja juoruja nämä eivät ole. ihan olen oman lapseni kanssa päivien tapahtumista jutellut.
Ja Ninni...ongelma ei ole toimeentuleminen (omalla pojallani, muilla keskenään kyllä)
Vaan ihmettelen että tätäkö tää NORMAALI maailma nykyään on??

Mun lapsi on erityiskoulussa, erityisluokalla. Kahdeksan oppilaan luokka ja meno oli tuossakin luokassa kaksi ekaa vuotta aika hurjaa. Jokainen veti päivittäin jokaista turpaan....
Nyt on järjestys luokassa ratkottu ja oppimisen tahti on hurjaa.

Mitäh?! Pitäisikö joku lapsi laittaa ei-normaaliluokkaan siksi, että hänellä on alkoholisti-isä tai että lapsi on "ylikiltti"? Samoin koulukiusaajia luokilla yleensä vaan on ja asialle pitäisi jotain tehdä, mutta mitä?

No en mä nyt ihan tota tarkottanu!Mutta tuntuu että ongelmia on nykyään niin monilla, eikä kukaan auta tai voi asioille mitään ja nää jutut on sitten niinkun NORMAALIA elämää.
Tästä pahimmasta kiusaajasta on käyty koulussa keskustelua ja seurannan alla on kokoajan.oli esim. jo ekalla vkolla jälkiistunnossa, mutta ei häneen tehoa mikään.Missä menee se raja mikä on normaalia käytöstä ja mikä vaatisi jo pykologia tms.?

tyttöjä on 6.heistä ei poika ole puhunut mitään.Paitsi yhdestä kivasta ;)
Ja en kyllä sanoisi noista kaikista pojista että ovat vaan hieman poikkeavia.
Koulussa on kuristamista, potkimista, pään seinään hakkaamista, piirretään lattiaan kesken tunnin yms.yms.

ei ehkä aina kannattais usoa kaikkea mitä se oma lapsi kertoo ja jos oma on ylikiltti niin toki muut tuntuu hänen rinnallaan epänormaalelilta.

HEH...näissä jutuissa on jo ollu suodatin päällä ja SILTI ne ON hurjia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Koulussa on kuristamista, potkimista, pään seinään hakkaamista, piirretään lattiaan kesken tunnin yms.yms.

Nyt alkaa kuulostaa siltä, että opettajat puuttuvat luokasta kokonaan, jos tuollaista tapahtuu tunnilla. Tai että välituntivalvonta puuttuu.

Kyllä minunkin luokallani oli aikoineen muutama hidas, kiltti, vilkas, jne. Eivät lapset ole samasta muotista. Toki siitä huolimatta pitää olla työrauha. Minä kyllä ensin keskustelisin opettajan/rehtorin kanssa tilanteesta.

Poikasi puhuu paskaa. Ihan kaikkea 7veen suusta tulevaa juttua ei kannata ottaa totuutena. Jos mun lapseni kertoisi usein, että koulussa on kuristettu, hakattu päätä seinään, piirretty lattiaan kesken tunnin, jne niin mä olisin jo soittanut opettajalle ja rehtorille. Plus tentannut lapsen tarkkaan läpi että missä näin on käynyt ja kuka niin on tehnyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Prkl:

Poikasi puhuu paskaa. Ihan kaikkea 7veen suusta tulevaa juttua ei kannata ottaa totuutena. Jos mun lapseni kertoisi usein, että koulussa on kuristettu, hakattu päätä seinään, piirretty lattiaan kesken tunnin, jne niin mä olisin jo soittanut opettajalle ja rehtorille. Plus tentannut lapsen tarkkaan läpi että missä näin on käynyt ja kuka niin on tehnyt.

No näinhän me on tehtykin =)
Opettajan mielestä normaalia ryhmäytymistä.
Siksi täällä kyselenkin että onko normaalia?

Kukaan meistä ei ole nähnyt mitä oikeasti tapahtuu etkä sinäkään ilmeisesti? Mistä me voitaisiin tietää?

Menisit vaikka huru-ukoksi pukeutuneena koulun nurkille välitunnilla vakoilemaan...

Mitä rehtori sanoo siihen, että opettajan mielestä kuristaminen on normaalia ryhmäytymistä? Mä veikkaan, että kyse on siitä että poikasi kertoilee satuja sinulle ja kun sinä soitat opettajalle, tällä ei ole mitään käsitystä mistä puhutaan. Näitä näkee niin usein. Vanhemmat uskovat sokeasti omien lapsiensa liverryksiä.

Mitä rehtori sanoo siihen, että opettajan mielestä kuristaminen on normaalia ryhmäytymistä? Mä veikkaan, että kyse on siitä että poikasi kertoilee satuja sinulle ja kun sinä soitat opettajalle, tällä ei ole mitään käsitystä mistä puhutaan. Näitä näkee niin usein. Vanhemmat uskovat sokeasti omien lapsiensa liverryksiä.

Ensinnäkin nää kaikki jutut ei ole tapahtunut minun pojalle, joten miksi valehdella?
Toiseksi opettaja vähätteli kuristamista ja koko hommaa...kuten sanoin piti normaalina.
Rehtori hieman keventeli opettajan sanoja, mutta ymmärrän että omaa pesää ei liata jos ymmärrät.
asiaan on puututtu niin että luokassa on avustaja näitä häiriköitä varten, mutta aina löytyy hetki kun jonkun silmä välttää.
Ja kun lapset oikeasti tarvitsisivat apua jotenkin muuten.
Ei se avustaja poista niiden lasten ongelmia.
Viimeiseksi vielä se, etten oikein ymmärrä mitä sinä minulle keuhkoat ja väität lasta valehtelijaksi!?
Toisissa perheissä vaan jutellaan lasten kanssa asioista you know??Tällaista tää nyt vaan on ja oikeuteni on tätä ihmetellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Gwen:

Kukaan meistä ei ole nähnyt mitä oikeasti tapahtuu etkä sinäkään ilmeisesti? Mistä me voitaisiin tietää?

Menisit vaikka huru-ukoksi pukeutuneena koulun nurkille välitunnilla vakoilemaan...

Ja mikähän vittu sua vaivaa??
Täähän on keskustelupalsta, saa kysellä, eikö?
Ja lähinnä ajattelin jotta, onko muillakin kouluissa tällainen toiminta ihan yleistä.

Yhteistyössä