Ekalla luokalla aika hurjaa sakkia, onko ihan normaaliluokka teistä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyvää koulupäivää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Prkl:
Alkuperäinen kirjoittaja Prkl:
tyttöjä on 6.heistä ei poika ole puhunut mitään.Paitsi yhdestä kivasta ;)
Ja en kyllä sanoisi noista kaikista pojista että ovat vaan hieman poikkeavia.
Koulussa on kuristamista, potkimista, pään seinään hakkaamista, piirretään lattiaan kesken tunnin yms.yms.

Poikasi puhuu paskaa. Ihan kaikkea 7veen suusta tulevaa juttua ei kannata ottaa totuutena. Jos mun lapseni kertoisi usein, että koulussa on kuristettu, hakattu päätä seinään, piirretty lattiaan kesken tunnin, jne niin mä olisin jo soittanut opettajalle ja rehtorille. Plus tentannut lapsen tarkkaan läpi että missä näin on käynyt ja kuka niin on tehnyt.

No näinhän me on tehtykin =)
Opettajan mielestä normaalia ryhmäytymistä.
Siksi täällä kyselenkin että onko normaalia?

Mitä rehtori sanoo siihen, että opettajan mielestä kuristaminen on normaalia ryhmäytymistä? Mä veikkaan, että kyse on siitä että poikasi kertoilee satuja sinulle ja kun sinä soitat opettajalle, tällä ei ole mitään käsitystä mistä puhutaan. Näitä näkee niin usein. Vanhemmat uskovat sokeasti omien lapsiensa liverryksiä.

Ensinnäkin nää kaikki jutut ei ole tapahtunut minun pojalle, joten miksi valehdella?
Toiseksi opettaja vähätteli kuristamista ja koko hommaa...kuten sanoin piti normaalina.
Rehtori hieman keventeli opettajan sanoja, mutta ymmärrän että omaa pesää ei liata jos ymmärrät.
asiaan on puututtu niin että luokassa on avustaja näitä häiriköitä varten, mutta aina löytyy hetki kun jonkun silmä välttää.
Ja kun lapset oikeasti tarvitsisivat apua jotenkin muuten.
Ei se avustaja poista niiden lasten ongelmia.
Viimeiseksi vielä se, etten oikein ymmärrä mitä sinä minulle keuhkoat ja väität lasta valehtelijaksi!?
Toisissa perheissä vaan jutellaan lasten kanssa asioista you know??Tällaista tää nyt vaan on ja oikeuteni on tätä ihmetellä.

Ihmettele pois. Ja usko mitä haluat. Mä en todellakaan usko kaikkea mitä mun 6v kertoo eskarissa sattuneen. En uskonut, että niillä oli käynyt siellä viime viikolla ufoja joiden kyydissä oli joulupukki enkä uskonut, että niiden eskariopettajan pää oli yhtäkkiä mennyt kahtia... Mutta toki sun lapsesi on sellainen 7v fiksu kullanmuru, joka ei koskaan liioittele, värittele tai keksi asioita, vaan keskustelee sun kanssassi aidosti ja henkevästi asioista. Jos asiat ovat totta, niin ihmettelen miksei muut vanhemmat painosta opettajaa / rehtoria.

Meidän tyttö on valitellut päänsärkyä ja on hyvin väsynyt iltapäivisin. Valittelee kovan metelin áiheuttavan hänelle päänsärkyä. Meteli kuulemma yltyy silloin kun ei ope ole luokassa. Olen kanssa itse miettinyt et ei ole kauhean kiva kyllä jos joka päivä särkee päätä:(

en tunne muita vanhempia.
Voihan olla että painostavatkin, mutta eihän ne mulle siellä koulussa sitä kerro!
Ja kuten sanoin suodatus on ollut päällä kyllä, en mä mikään hölmö ole.
Mutta juu, poika on fiksu joka juttelee aidosti ja henkevästi....AATTELE sellasia lapsiakin on!
Ihan normaali 7 v poika, riehumisineen ym. juttuineen, mutta osaa nyt vaan keskustella.
Ja en nyt enää jaksa keskustella sun kanssa, kun sulla on aikas pinkee asenne.
Mutta hauskaa päivänjatkoa ja halit sulle ärripurri =)

Alkuperäinen kirjoittaja minäpä:
Meidän tyttö on valitellut päänsärkyä ja on hyvin väsynyt iltapäivisin. Valittelee kovan metelin áiheuttavan hänelle päänsärkyä. Meteli kuulemma yltyy silloin kun ei ope ole luokassa. Olen kanssa itse miettinyt et ei ole kauhean kiva kyllä jos joka päivä särkee päätä:(

Täähän tässä mullakin on myös ajatuksena, kun poika on aina niin väsynyt kun joka päivä joutuu olee varpaillaan ja puolustella itseään ym.
Että onko se vaan kärsittävä vaikka oman koulumenestyksen hinnalla.
Toivon että saisivat nää häiriköt kuriin, mutta kun ei se käy vkossa eikä ihan kuukaudessakaan.

Hieman kyllä ihmettelen että olet lapsen puheista noinkin tarkat määritelmät oppilaista ja heidän taustoista saanut. Siis millä lailla 7- vuotias kertoo esim. reppanasta jonka isä on alkoholisti ja lapsi joutuu holehtimaan sisaruksistaan? Varsinkin kun noissa tapauksissa lapsi itse pyrkii salaamaan taustansa. Opettaja ei tuollaisia voi sinulle kertoa, koska rikkoisi vaitiolovelvollisuuttaan. Fiksuja 7- vuotsiaita on, sitä en kiistä, mutta hieman epäilen tätä juttua. Jos noin tarkasti tunnet taustat, niin ei luulisi olevan vaikea ottaa yhteyttä vanhempiin (vaikka et heitä muka tunnekaan) ja keskustella yhdessä luokan tilanteesta.

Minusta on kyllä hassua kun nykyään muka on niin vaikeita lapsia ja vaikeita taustoja. Kyllä ihan samanlaisia ongelmia oli jo 20 -vuotta sitten. Kuri vain oli kovempi, kun opettajilla oli laajemmat oikeudet toimia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Apn lapsi taitaa käydä monikulttuurista koulua. Asuinalueen ja samalla koulun vaihto auttaa asiaan.

Höpö höpö. Eihän suomalaisia ongelmaisia perheitä ole. :) Niissä kouluissa missä minä olen opettanut, ongelmaisina on erottuneet enimmäkseen suomalaisten alkoholisoituneiden/huumeongelmaisten/mielenterveysongelmaisten/muuten vain rikkinäisten perheiden lapset. Joskus jopa ns. hyvien perheiden lapset, joissa vanhemmat eivät ehdi huolehtia riittävästi lapsistaan. Toki muutama maahanmuuttajakin on ollut jolla on esim. käytös hakusessa, mutta ei ne sieltä suomalaisten joukosta mitenkään negatiivisesti erotu. Jos erottuu, niin yleensä positiivisesti. Ja huom, olen ollut koulussa, jossa on keskimääräistä enemmän mamu-oppilaita.

Aloittajalle vastaisin, että minun kokemukseni perusteella kuristaminen ja pään seinään hakkaaminen - sitä voi sattua, mutta sen ei kuulu jatkua. Itselläni on tosin kokemusta isommista oppilaista, ekaluokkalaisilta tuo tuntuu hurjalta, mutta nykyään nyt on kaikkea.

En sanonutkaan että mun poika ois kertonu muusta kun koulussa tapahtuvista jutuista.
Annoin eskariaikana tälle alkkis isälle (sitä sillon tietämätttä)numeron että lapset vois sopia kyläilystä.Kännissä oli yöllä soitellu ja jättäny vastaajaan viestejä, kännissä on ollu kaksilla lasten synttäreillä, lapsi sisaruksineen hortoilee pitkin kyliä, vanhempainilloissa viina haisee ja lapset mukana likasissa, risoissa vaatteissa yms.
Ajattelisitko sinä että heillä ei ole alkoholiongelmaa?
Ja väitän silti etten tunne vanhempia, tiedän näöltä.
tää on kuule iso kaupunki, ei täällä tunneta kaikkia lasten vanhempia.

Ikävän tutulta tuntuu ap:n tilanne, meillä myös kiltti ja enimmäkseen rauhallinen ekaluokkalainen poika yhtä pienessä luokassa. Ei tietenkään mikään enkeli ole meidän poikakaan, voi meluta liikaa tms. mutta ei potki, lyö eikä kiusaa toisia. Silti luokasta on jo löytynyt kiusaajapoika, jolle ei tunnu kovin helposti saavan kuria sen paremmin opettaja kuin rehtorikaan. Meidän poika osaa myös keskustella kaikesta hyvinkin syvällisesti, eikä ole mitään syytä epäille etteikö puhuisi täysin totta jos kertoo vakavalla naamalla koulupäivän tapahtumista kotona. Kyllähän tuosta nyt ilmeestä näkee milloin liioittelee tai värittää tapahtumia. Poika on välillä miettinyt että haluaako lähteä aamulla koko kouluun kun meno on mitä on. Opettajaan on oltu yhteydessä useita kertoja näitten asioiden tiimoilta ja nyt näyttää että tilanne on ehkä parantumaan päin.

Jaksamista ap:lle.

Alkuperäinen kirjoittaja Ket:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Apn lapsi taitaa käydä monikulttuurista koulua. Asuinalueen ja samalla koulun vaihto auttaa asiaan.

Höpö höpö. Eihän suomalaisia ongelmaisia perheitä ole. :) Niissä kouluissa missä minä olen opettanut, ongelmaisina on erottuneet enimmäkseen suomalaisten alkoholisoituneiden/huumeongelmaisten/mielenterveysongelmaisten/muuten vain rikkinäisten perheiden lapset. Joskus jopa ns. hyvien perheiden lapset, joissa vanhemmat eivät ehdi huolehtia riittävästi lapsistaan. Toki muutama maahanmuuttajakin on ollut jolla on esim. käytös hakusessa, mutta ei ne sieltä suomalaisten joukosta mitenkään negatiivisesti erotu. Jos erottuu, niin yleensä positiivisesti. Ja huom, olen ollut koulussa, jossa on keskimääräistä enemmän mamu-oppilaita.

Aloittajalle vastaisin, että minun kokemukseni perusteella kuristaminen ja pään seinään hakkaaminen - sitä voi sattua, mutta sen ei kuulu jatkua. Itselläni on tosin kokemusta isommista oppilaista, ekaluokkalaisilta tuo tuntuu hurjalta, mutta nykyään nyt on kaikkea.

Älä jauha jaskaa...

Ainahan tollasia ollu ei ole mitään uutta. Meilläkin oli luokassa tuollaista niin ala luin ylä asteellakin.Eikä kukaan heille voinu mitään ei edes vanhemmat.
Aina on luokassa vähintään yksi häirikkö. Eikä aina todellakaan takana ollu huonoja vanhempia tai vastaavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Gwen:
Siksi täällä kyselenkin että onko normaalia?

Kukaan meistä ei ole nähnyt mitä oikeasti tapahtuu etkä sinäkään ilmeisesti? Mistä me voitaisiin tietää?

Menisit vaikka huru-ukoksi pukeutuneena koulun nurkille välitunnilla vakoilemaan...

Ja mikähän vittu sua vaivaa??
Täähän on keskustelupalsta, saa kysellä, eikö?
Ja lähinnä ajattelin jotta, onko muillakin kouluissa tällainen toiminta ihan yleistä.

:laugh:

Ehdotin vaan, että yrittäisit jollakin tavalla oikeasti ottaa selvää mitä koululla tapahtuu... Oman lapsen puheet voivat hyvinkin olla värittyneitä.

Vähintäänkin opettajalta ja muilta vanhemmilta voisi jotain yrittää kysellä (siis jos ei omakohtaisesti mene naamioituneena koulun lähelle vakoilemaan).

Yhteistyössä