Ekaluokkalainen lyö ja potkii vanhempiaan ja pinna on maailman lyhyin? Mitä teen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huolestunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huolestunut"

Vieras
Koulussa lapsi on todella tottelevainen ja käyttäytyy kiltisti myös esim. isovanhempien kanssa ollessaan. Koulussa on jopa ehkä vähän arkakin lapsi. On kummitädillään joskus hoidossa ja kummitäti aina jaksaa ihmetellä, miten tottelevainen ja kiva lapsi meillä on.

Kotona: Kaikkimullehetinyt hetihetiheti. Lapsi komentelee etenkin mua koko ajan. Lapsi huutaa lähes kaikki asiansa. Siis karjuu. Ei koskaan esim. pyydä mitään nätisti, vaan siinä vaiheessa kun on jano, lelu kadonnut tms niin on jo raivo päällä. Jos sanon, että hae itse vettä, osaat kyllä ottaa. Lapsi saa älyttömän kohtauksen.

Lapsi myös potkii ja lyö meitä vanhempiaan koko ajan. Saattaa ihan siis antaumuksella tulla ja alata hakkaamaan.

Mä olen ihan neuvoton.

Hakeutukaa perheneuvolaan, sinne voi varata itse ajan ilman lähetettä. Pääsette keskustelemaan tilanteesta, saatte vinkkejä ja ennen kaikkea asiantuntija arvioi, onko lapsella tarvetta jatkotutkimuksiin.

Tulee mieleen jos muualla käyttäytyy hyvin, että oletteko (tai jompi kumpi teistä) antaneet periksi joskus samanlaisessa tilanteessa? Ja nyt sitten joka kerta kokeilee että saako pompoteltua? Myös oma mielentila (hermostuneisuus, ärtyneisyys, huutaminen) voi vaikuttaa, vaikkei itse huomaisi toimintaansa tai äänensävyään.

Tietysti voi olla jotain mikä aiheuttaa tarvetta jatkotutkimuksille, mutta jos lapsi muiden seurassa käyttäytyy kuitenkin? Yleensä jos ongelma on päässä se on myös koulussa, mutta ei tietenkään voi sanoa että aina. Tällaisia havaintoja vain omista piireistäni.

Oli mikä oli, komppaan #2

meillä vastaava tilanne et kultanen, kiltti, ihana tyttö muualla paitsi kotona uhkaa, raivooaa, karjuu,kaikki negatiivistä, intää ja kun suuttuu niin jossain vaihessa käy päälle... voimat loppu jatilasin ajan perheneuvolaan-> aika huomenna onneksi ;) ja ikää neidillä 9,5v. aina ollut temperamenttinen mut nyt pahentunut kesänaikana.