Ekaluokkalainen yksin kotiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riippuu täysin lapsessta. Minä aikoinani pystyin poikani jättämään huoletta, hän on aina ollut topakka ja vastuuntuntoinen. Toisin on kuopustyttöni kanssa, iippaan ehdottomasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;28468492:
Aika pitkä aika... Iltapäiväkerhopaikat meni jo?

aika kalliita :( voiko joku sitten tehdä meistä ls-ilmon kun lapsi on tuon lyhyen ajan kotona yksin, avain ja puhelin hänellä on.

No ei tuo ole lyhyen aikaa minusta. Oisko mitään pph-paikkaa minne mennä koulun jälkeen tms.? Saan kuraa niskaani, mutta minusta lapsiperheellisen on mietittävä asuinpaikkaa lastenkin kannalta, enkä tarkoita tällä sitä mistä saa halvimmalla suurimman tontin ja eniten rakennusoikeutta vaan just se, ettei lapsen tartte olla yksin tuntikausia oli sit kesäloma tai vanhempien työpv koulun jälkeen.

Vanhempien työt voi joustaa ja asuinneliöistä voi tinkiä, mutta ei lasten perusturvallisuudesta koskaan.

• Tykkää
Reactions: suskijaperhe
aika kalliita :( voiko joku sitten tehdä meistä ls-ilmon kun lapsi on tuon lyhyen ajan kotona yksin, avain ja puhelin hänellä on.

riippuu paikasta, useassakin paikassa asuu näitä ls-ilmoitusten tehtailijoita, joilla pitää se ilmoituskiintiö viikoittain saada täyteen.. voisiko joku naapuri esim käydä välillä katsomassa lasta vaikka lapsi olisikin kotona?

riippuu paikasta, useassakin paikassa asuu näitä ls-ilmoitusten tehtailijoita, joilla pitää se ilmoituskiintiö viikoittain saada täyteen.. voisiko joku naapuri esim käydä välillä katsomassa lasta vaikka lapsi olisikin kotona?

Naapuri jota olin ajatellut joka on lorvinut vuosia kotonaan ilmoittikin minun ilmoitukseni jälkeen että hän menee myös syksyllä töihin :(

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;28468516:
Millaisella työajalla? Voitko itse tehdä lyhyempää päivää? Mitä tuo ip-kerho oikein maksaa?

80-90e maksaa kk riippuen hoitopäivien määristä. En voi tehdä lyhyempää työpäivää kun on rahasta tiukkaa.

voisko ip-kerhon maksuihin saada alennusta jos on pienet tulot?

eräässä ent kotikunnassani tämä olisi ollut mahdollista, mutta pyysin naapuria katsomaan lapsen perään, koska en halunnut lasta seurakunnan kerhoon, ja srk oli ainoa järjestävä taho sillä paikkakunnalla

voisko ip-kerhon maksuihin saada alennusta jos on pienet tulot?

eräässä ent kotikunnassani tämä olisi ollut mahdollista, mutta pyysin naapuria katsomaan lapsen perään, koska en halunnut lasta seurakunnan kerhoon, ja srk oli ainoa järjestävä taho sillä paikkakunnalla

En saa alennusta maksuihin kun ottavat isänkin tulot huomioon, en ole yh.
Tuo naapuri olisi ollut meidän pelastus mutta tämä päättikin juuri nyt mennä töihin :(

Jos tuon 80-90e pysty säästämään perheemme budjetista niin säästöä sekin on, joillekin tuokin summa on iso. Me ollaan maksettu nyt kalleinta päivähoitomaksua jonka maksussa tehnyt jo tiukkaa.

Säästättehän te jo siinä kun hoitomaksu on ollut niin iso. Mä tiedän että se voi olla iso raha, mutta oikeasti. Se on pieni raha siitä että lapsi on turvassa ja huolehdittuna ison osan päivästä. Älkää missään nimessä jättäkö lasta yksin 25h viikossa säännöllisesti.

Nyt sit oikeesti! 90€/kk on kyllä erittäin pieni raha siitä, että saatte turvattua lapsen iltapäivät.

Pienituloisiakaan tuskin olette, jos olette tähän asti maksaneet kalleinta päivähoitomaksua (kokoaikaisena yli 250€/kk). Ja tosiaan, jos pienet tulot, niin maksu pienenee.

Mietihän nyt vähän. Ja jos lapselle jotain kotona yksin ollessa sattuu? Onko lapsi valmis olemaan yksin. Silläkin voi olla kauaskantoiset seuraukset. Hakee seuraa sieltä mistä saa.. Esim. netistä. Voi törmätä vaikka minkälaisiin ihmisiin. Kaveripiiri saattaa muuttua, koska kaverit on haettava niistä, jotka ovat myös kotona.

Jos vaan mahdollista, ottakaa se ip paikka.

Te ootte just maksaneet kalleinta päivähoitomaksua kuukausittain, eikös se ole paljon enemmän kuin tuo 80-90e/kk??

En itse jättäis noin pientä noin pitkäksi aikaa..meillä ei ainakaan oikeen hahmottanut ees ajankulua, joskus oli puolisen tuntia yksin ja ehti siinäkin ajassa pari kertaa soittaa että eikö sinun äiti pitäis olla jo kotona..

Eli meidän ekaluokkalainen on aamuisin / iltapäivisin yksin.

Meillä asiaa helpottaa se, että teen itse vuorotyötä, eli minulla on arkivapaita, ja välillä menen töihin vasta klo 15 (eli olen vielä kotona kun tyttö tulee koulusta) tai tulen jo klo 13 kotiin..

Mutta pahimmillaan tyttö on yksin klo 12.15-17.15 välisen ajan.

Toisaalta, tyttö suhtautuu itse asiaan luottavaisesti ja positiivisesti. Lisäksi hänellä on 2 luotettavaa ja hyvää ystävää tässä lähellä ja on sovittu, että voivat viettää iltapäiviä yhdessä.

[QUOTE="Vieras";28468550]Eli meidän ekaluokkalainen on aamuisin / iltapäivisin yksin.

Meillä asiaa helpottaa se, että teen itse vuorotyötä, eli minulla on arkivapaita, ja välillä menen töihin vasta klo 15 (eli olen vielä kotona kun tyttö tulee koulusta) tai tulen jo klo 13 kotiin..

Mutta pahimmillaan tyttö on yksin klo 12.15-17.15 välisen ajan.

Toisaalta, tyttö suhtautuu itse asiaan luottavaisesti ja positiivisesti. Lisäksi hänellä on 2 luotettavaa ja hyvää ystävää tässä lähellä ja on sovittu, että voivat viettää iltapäiviä yhdessä.[/QUOTE]

Tuo on käsittääkseni laitonta, ekaluokkalaisille on oltava ip-hoitopaikka!
Oma tuleva kakkosluokkalainenkin sellaisen sai, Espoossa.

Ap:ei todellakaan voi lapsi olla yksin noin pitkiä aikoja. Sun on vaan pakko keksiä joku ratkaisu.

Entäs asuuko naapurustossa ketään kotiäitiä, voisiko hän ottaa lapsen luokseen iltapäiväksi. Maksaisit sit vaikka pientä ruokarahaa. Itselläni kävi aikanaan ekaluokkalainen iltapäivisin ja siitä oli iso ilo meidän 4-vuotiaalle.

Yhteistyössä